Permanente korting fiber 100 / 200

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
tvuylsteke
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 dec 2015, 08:12
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hoi,

Ik zie dat er op telenet internet fiber 100/200 nu een permanente korting is van 10/20 euro. https://www2.telenet.be/nl/internet-en-tv/internet/

Iemand die toevallig weet of dit recent is? Ik betaal namelijk nog steeds 51,5 voor mijn fiber 100 :(

Vriendelijke groeten,
Thomas
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Ik heb dit ook gezien.
Ik vertrouw het wel niet... Ik denk dat is best blijf bij basic internet, dit is al overpriced genoeg :-)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Gewoon een truc om klantenverloop te verminderen. Er loopt 14% van de Telenet-klanten weg naar de concurrentie en de verkoop aan nieuwe klanten gaat achteruit. Netto verliest Telenet 2% van de breedbandklanten. Het geeft wel aan dat de prijzen bij Telenet aan het plafond zitten.

Dit zijn de voorwaarden:
Internet Fiber 100 – permanent €10/maand korting

€10 korting per maand op de prijs van €51,5 van Internet Fiber 100 tot een eventuele prijswijziging. Geldig voor nieuwe klanten en bestaande klanten die upgraden/downgraden naar een Internet Fiber 100. Ook geldig voor bestaande klanten die een Internet Fiber 100 abonnement hebben en op 22/10/18 reeds van de tijdelijke €10 korting/maand gedurende 12 maanden genoten. Deze korting geldt al dan niet gecombineerd met Telenet TV of Freephone Europe. Prijzen incl. BTW.
Voor 34,95 euro/maand heb je toegang tot hetzelfde internet maar dan met onbeperkt datavolume en hogere uploadsnelheid: EDPnet VDSL XL
tvuylsteke
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 dec 2015, 08:12
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Mijn werkgever betaalt een deel van mijn internet terug, maar dan moet ik wel bij Proximus / Telenet zitten. Ik vroeg me vooral af hoe lang het al actief was. Ik begrijp niet goed waarom ze bestaande klanten keer op keer links laten liggen en dit soort kortingen niet gewoon doorrekenen/automatisch toekennen.

Uiteraard gaat het over hun centjes, maar het is toch een beetje slinks.

Bedankt voor de info :)
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Ik begrijp niet goed waarom ze bestaande klanten keer op keer links laten liggen en dit soort kortingen niet gewoon doorrekenen/automatisch toekennen.
Ik begrijp het maar al te goed. Bij Telenet draait het allemaal rond "maximale winstoptimalisatie"
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

kaarsenbril schreef:Bij Telenet draait het allemaal rond "maximale winstoptimalisatie"
Zoals in ieder ander commercieel bedrijf...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

klopt, ze beginnen te plooien :-D vroeger was het voor 12 maand 53€ ipv 73
Ze kunnen nie anders zeker, met orange
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
tvuylsteke
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 dec 2015, 08:12
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

r2504 schreef:
kaarsenbril schreef:Bij Telenet draait het allemaal rond "maximale winstoptimalisatie"
Zoals in ieder ander commercieel bedrijf...
Hangt er een beke af van hoe ge zaken wilt doen eh... Imho is het niet erg transparant. Bij prijsstijgingen passen ze wel op eerder afgesloten contracten toe. bij kortingen dan weer niet. Al die packs, shakes, combo's zijn goed om het lekker onduidelijk te maken.

Imho zouden ze gewoon een prijs moeten zetten voor hun verschillende producten en eventueel voor de combinaties (om dat aantrekkelijk te maken). En die dan laten fluctueren zoals ze dat noodzakelijk achten.

Zo heb ik onlangs mensen met onedrive geholpen die nadat in gebruik te nemen plots over hun limiet zaten. Bleek dat ze nog op een telenet offering zaten van de jaren stillekes met bijhorende limieten en prijs. Na telenet te contacteren zijn ze overgezet naar iets hedendaagser en hebben ze meer en betalen ze ook nog eens minder. Waarom die mensen dan nooit proactief gecontacteerd zijn is met niet duidelijk duidelijk. Een commercieel bedrijf wil toch normaal een band opbouwen met zijn klanten en wederkerende transacties bewerkstelligen? Tes maar wat je model is zeker.

Dat dat blijft duren is mij wel een raadsel hoor.

In ieder geval. Ik voel me niet persoonlijk gepakt ofzo hoor en wil er ook geen ganse hetze van maken :) . Mijn initiele vraag was eerlijk gewoon te weten vanaf wanneer dit aanbod al bestond.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

tvuylsteke schreef:Waarom die mensen dan nooit proactief gecontacteerd zijn is met niet duidelijk duidelijk. Een commercieel bedrijf wil toch normaal een band opbouwen met zijn klanten en wederkerende transacties bewerkstelligen? Tes maar wat je model is zeker.
Ben je zeker dat het niet op hun factuur stond... normaal moet TN je daar informeren over het meest ideale abonnement voor jou.
tvuylsteke
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 dec 2015, 08:12
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

r2504 schreef:
tvuylsteke schreef:Waarom die mensen dan nooit proactief gecontacteerd zijn is met niet duidelijk duidelijk. Een commercieel bedrijf wil toch normaal een band opbouwen met zijn klanten en wederkerende transacties bewerkstelligen? Tes maar wat je model is zeker.
Ben je zeker dat het niet op hun factuur stond... normaal moet TN je daar informeren over het meest ideale abonnement voor jou.
Geen idee eigenlijk…Goeie opmerking.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het is mij uit bovenstaande posts nog altijd niet duidelijk op welke manier (bestaande) klanten deze 10 EUR korting kunnen krijgen, en of deze dan permanent is?
Ik zie op de geposte link ook niets staan over 10 EUR korting :(.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
tvuylsteke
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 dec 2015, 08:12
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Voor bestaande klanten, denk ik, is de enige manier up of down graden. Hoe vaak je dat kan doen weet ik eigenlijk niet. Maar je zou kunnen upgraden naar Fiber 200. En dan daarna (hoe snel weet ik niet) terug down graden naar Fiber 100.

Hier zie je de korting/voorwaarden onderaan uitgelegd: https://www2.telenet.be/nl/internet-en- ... fiber-100/ Bij Fiber 200 idem.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

je kan 1 keer per dag switchem dachtik
maar vroeger kon je dat nog makkelijk in mijn-telenet maar nu moet je bellen enzo?
Forceflow
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 jan 2019, 01:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik wil al lang een ongelimiteerd abbo (nu op Telenet Basic, en dat is toch krabben en schedulen met nachtsurfen voor updates etc), en dit is wel aanlokkelijk.

De "tot een prijsverhoging" is worrying though. Wat denken jullie?
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Forceflow schreef:De "tot een prijsverhoging" is worrying though. Wat denken jullie?
Wat is er worrying aan? Je kan bij een prijswijzing en de daaruitvolgende opschorting van de korting gewoon terugschakelen naar Basic Internet, niet waar?

Het gaat pikken, dat zeker :-), maar het zou wel mogelijk moeten zijn.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Simpele oplossing is zoals hun concurrent Orange 100/10 abbo met zelfde voorwaarden als hun 200/20 de meeste belgen zijn te lui om dit toch te veranderen :P ( sorry beetje off-topic)

PS je hebt een idem aanbod voor hun GSM abbo 1eu(1.5GB) en 11eu(4GB)
*voorwaarde dat je tv+internet neemt
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Eigenlijk is de prijs na korting niet eens zo scherp. Maar ze geeft wel business fibernet 200 achtige specs aan consumenten voor een lagere prijs.

Ik betaal nu 62.92 € incl BTW voor Business Fibernet 200. Daarvoor krijg ik een harde limiet van 3 TB, die 's nachts voor de helft telt, en 200/25.
Maar als ik overdag teveel download tov fiber 200 - maar onder de 3TB blijf, wordt ik daarvoor overdag nooit afgestraft.

Anderzijds kost fiber 200 nu 54 € ipv 74 € incl BTW. Die 74 € was zwaar overpriced tov Business Fibernet 200. Want daarvoor kreeg je slechts 200/20 ipv 200/25 en overdag geen al te grote limiet voor je overdag op verlaagde snelheid surft.

In de praktijk zal dat een kleine downgrade zijn voor upload. Voor een gelijkaardig product als Business Fibernet 200 ( 62.92 €) betaal je nu 54 €. Das dus in mijn geval dus 15% korting. Op jaarbasis is dat een besparing van 88.46 € ex-btw.

Ik denk dat ik begin volgende maand downgrade, ik kan nadien altijd terug upgraden naar wat ik nu heb. Ik doe tegenwoordig minder data thuis gezien meer op de baan.

Het lijkt er ook op dat ik in mijn telenet, mijn formule niet meer kan wijzigen. mijn.telenet.be is nu geen aparte website meer
Forceflow
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 jan 2019, 01:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

ub4b schreef:Het lijkt er ook op dat ik in mijn telenet, mijn formule niet meer kan wijzigen. mijn.telenet.be is nu geen aparte website meer
Het is redelijk onduidelijk, maar ik denk dat switchen nu kan door ingelogd te zijn op mijn telenet, en vervolgens op de main telenet site een nieuw pakket te bestellen. Ik krijg (als ik zou upgraden bvb) dan aangeboden: je hebt al de juiste modem, je hoeft niks meer te doen!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Gezien de prijzen van Telenet toch een zoektocht is in een doolhof, heb ik deze tabel nog eens opnieuw gemaakt.
Dit zijn de prijzen voor vast Internet, TV en telefoon: alles apart, en alle mogelijke combinaties (2-PLAY en 3-PLAY).
Tabel bevat geen mobiele abonnementen (King, Kong) of Packs met mobiel (WIGO).
Huur van de decoder (€9.20) wordt afgetrokken indien aangekochte hardware (vb TV met een kaartje).
Telenet prijzen.png
(*) Permanente korting van €10 (€20) per maand op Internet Fiber 100 (200) tot een eventuele prijswijziging. Geldig voor nieuwe klanten en bestaande klanten die upgraden/downgraden naar een Internet Fiber 100 (200).
Deze korting geldt al dan niet gecombineerd met Telenet TV of Freephone Europe.


Let op: ik merk op dat deze korting dus alleen geldt voor het afzonderlijk FiberNet product, en in combinatie met TV of telefoon (2-PLAY), en dus niet voor de 3-PLAY (Whop, Whoppa).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Permanente korting...tot een eventuele prijsverhoging! Dus hoe sneller veel mensen gaan upgraden, hoe sneller die prijsverhoging een feit zal zijn. Zijn wij echt zo dom in dit landje :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

best nog even afwachten,

Orange komt binnen een paar maand met een gunstig internet only
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Volgens mij heeft Orange geen internet only aangekondigd. Ze hebben internet zonder tv aangekondigd. Een gsm-abonnement zal nog steeds nodig zijn.
Senne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 19 jan 2011, 01:55
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 12 keer

tvuylsteke schreef: Iemand die toevallig weet of dit recent is?
Ik had een 12 maanden promotie van € -20 op mijn FN200 die liep tot 02/01/2019. Dit heeft zo op de aanreking gestaan tot oktober 2018 en vanaf november 2018 is vermelding veranderd naar "korting op internet" ipv "12 maanden korting op internet" en Is deze blijven doorlopen.

Ik heb er zelf dus niets voor moeten doen.
ub4b schreef: Het lijkt er ook op dat ik in mijn telenet, mijn formule niet meer kan wijzigen. mijn.telenet.be is nu geen aparte website meer
Gewoon in uw winkelmandje gooien op de website. Ze zijn naar het webshop principe overgeschakeld...
Forceflow schreef: De "tot een prijsverhoging" is worrying though. Wat denken jullie?
Dat is gewoon omdat de "van-prijs" in de voorwaarden staat volgens mij. Maar het blijft natuurlijk Telenet..
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

dragonflo schreef:Volgens mij heeft Orange geen internet only aangekondigd. Ze hebben internet zonder tv aangekondigd. Een gsm-abonnement zal nog steeds nodig zijn.
da's al heel wat minder dan....
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Waarom heeft telenet niets iets tussein fiber 100 en 200 maar met een hogere limiet bv 500 GB?

Dat is nog niet erg veel maar dat kan al bij sommige mensen net wat meer ruimte geven?
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Omdat Telenet wil kunnen cashen natuurlijk...
Computer(k)nul
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Omdat ze meer € willen natuurlijk.
Wil je veel data (+200GB) dan moet je de volle pot betalen.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

da's toch niet moeilijk te begrijpen.
Als ze de laagste abo's voldoende volume zouden geven (wat eigenlijk maar normaal zou zijn) dan zou men massaal downgraden want
de snelheid van het laagste abo volstaat voor 95% van hun klantenbestand.... komt daarbij nog dat ze hun smalband onwerkbaar gemaakt hebben, wat
ook erg klantonvriendelijk is...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

omdat je geen perfecte fotmule hebt die 100% aan iedereen zijn verwachtingen voldoet.
je kan zeggen wat je wilt maar prijs kwaliteit zit dat gewoon zoals het moet van telenet.
Kijk naar ons omliggende landen waar alles OVERAL te krijgen is dan zal je zien dat de prijzen zo erg niet verschillen.
Als je natuurlijk gaat kijken naar operators die enkel te krijgen zijn waar potentieel veel klanten te winnen zijn waardoor ze de kosten laag kunnen houden ja dan heb dumpingsprijzen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hmm ok ik volg jullie wel.

Het is voor het bedrijf inderdaad wel interessanter. Hoe dan ook is die permanenten korting als ze dat kunnen volhouden wel een goede.

De grote providers gaan altijd wel hun tarieven verhogen en we moeten ons ook afvragen of dit eigenlijk niet aanvaardbaar zou zijn? Want wat verhoogt nu niet in prijs?
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

boonpwnz schreef: Want wat verhoogt nu niet in prijs?
Alles van elektronica : gsm's, tv's computers, laptops, harde schijven.... zijn goedkoper dan jaren geleden.
Net de business van Telenet.... Je zou op z'n minst geen volumebeperking meer verwachten op de abo's. Het bewijs hiervan zijn onze buurlanden
waar dit al jaren het geval is. Er loopt duidelijk iets fout in Vlaanderen qua telecom, wat juist, laat ik aan jullie inzicht over :)
"Permanente korting", laat me niet lachen... Je moet het maar kunnen verpakken, nu daar zijn ze meester in dat geef ik grif toe...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

dat moet ge nu niet met elkaar vergelijken é. Dat zijn allemaal producten met massaproductie waar miljarden potentiële klanten zijn. Dus zoals de buitenlandse operatoren die enkel internet leveren waar zei willen in grote steden kunen geven aan dumpingsprijzen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 422
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 17 keer

boonpwnz schreef:Waarom heeft telenet niets iets tussein fiber 100 en 200 maar met een hogere limiet bv 500 GB?

Dat is nog niet erg veel maar dat kan al bij sommige mensen net wat meer ruimte geven?
Voor 40 euro per maand is de limiet nog erg laag, ik vermoed dat ze het veranderen van de zomer (als Orange komt met de internet only abo's).
frv2
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 maa 2017, 12:39

Nu de formules gewijzigd zijn is het voor iedereen 54 euro...

Gezien ze gezegd hebben dat de korting permanent is ... horen de mensen die toen ingegaan zijn op dat aanbod geen 34 euro te betalen ?
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Die €20 korting was van toepassing op het bedrag van €74. Er stond altijd in de kleine letters dat bij een prijsaanpassing de korting komt te vervallen en dus niet toepasbaar is op het andere tarief. Vrees er dus voor dat je het voor €34 te pakken gaat krijgen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”