CI+ melding bij starten TV

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Warande
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2018, 17:44

Bij het installeren van mijn TN digicorder + activatie op een nieuwe TV Samsung QE46Q6 krijg ik na uitschakelen van de tv samen met uitschakelen digicorder een automatische herstart van de TV met de melding dat de CI+ module niet aanwezig is of niet goed geplaatst is.
Ik bezit geen CI+ module want ik kijk via TN digicorder.Er is wel een CI+ opening voorzien achteraan de TV.
Is dit een TN probleem of een Samsung probleem,
Ook het instellen van de TN afstandsbediening volgens de door TN richtlijnen omschreven procedure lukt maar half,ik heb dus twee afstandsbedieningen nodig één kleine Samsung en één Grote TN .
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Warande schreef:Ik bezit geen CI+ module want ik kijk via TN digicorder.Er is wel een CI+ opening voorzien achteraan de TV.
Is dit een TN probleem of een Samsung probleem,
Waarschijnlijk detecteert jouw Samsung TV een DVB-C signaal op zijn antenne ingang.
Heb je misschien de coax van de TN digicorder doorgelust naar de TV en de kanalen gescand? Dat is nergens voor nodig gezien je TV kijkt via HDMI.

In dit geval start de Samsung op in TV mode, op kanaal 1 (VTM), wat een gecodeerd signaal is.
Warande schreef:Ook het instellen van de TN afstandsbediening volgens de door TN richtlijnen omschreven procedure lukt maar half,ik heb dus twee afstandsbedieningen nodig één kleine Samsung en één Grote TN .
Indien CEC ingeschakeld is, zouden de commando's van jouw Samsung remote doorgelust moeten worden naar de digicorder?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”