Telenet Home Spot staat wel aan maar zie die niet meer.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Herman58
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 nov 2018, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik had eerst een zwarte modem van Telenet waar er een probleem mee was op 5 Ghz. Die mocht je instellen op gelijk welk kanaal enkele uren later of 24 u later stond die terug op kan 36. Telenet gebeld en van alles en nog wat geprobeerd en iemand van Telenet heeft ook pogingen gedaan niks hielp het probleem bleef bestaan.

Tot er iemand bij Telenet zelf zei dat die Zwarte Modem vaak een probleem hebben en dat 5 Ghz bleek ook een van die problemen te zijn. En ik kon gratis men modem gaan omruilen voor een Witte Modem. Nu blijft het kanaal op 5 Ghz dus wel staat maw die is vast geplakt.

Maar daar gaat mijn probleem niet over , maar dat gaat wel over Telenet Home Spot. Op de zwarte modem zag ik mijn eigen home spot met een sterk signaal wat te verklaren is omdat de laptop (woonkamer) 5 m van de modem staat want die staat op de zolder. En ik dacht dat dit verlopen van dat 5 Ghz kanaal wel op te lossen was door de modem een 10 tal uur zonder spanning te zeggen (lag toch in bed te slapen) en toen de modem uit stond. Heb ik verder zitten surfen via een telenet homespot hier uit de straat waar is net op kan en soms niet want dat signaal is op randje. Maar het lukt wel alleen de snelheid is dan te laag om dat het signaal te zwak is.

En nu komt het probleem. De volgende morgen start ik de modem terug op en alles werkt als normaal. Alléén zag ik plots mijn eigen telenet home spot niet meer. Dat was dus bij de vorige Zwarte modem het geval. De andere modem die Witte dus die nu gebruik. Is dit nog altijd steeds het zelfde géén telenet home spot van me zelf te zien. Rarara hoe kan dit ?

Ik heb zeker een 5 a 7 telefoons gepleegd met Telenet en daar konden ze me niet helpen en ze begrepen blijkbaar ook niet echt goed, wat mijn probleem is en vonden zelfs dat ik een probleem aan het maken was. Waar er volgens hen er totaal géén probleem zou zijn. Ik heb me kalmte bewaard want in een woede bui uitbarsten dat geeft totaal géén zin. Want dan krijg je nog en groter probleem, maar van binnen was i best wel kwaad omdat ik niet ernstig genomen werd en ik stond wel op het punt om echt door het lint te gaan en men woede niet onder stoelen of banken te steken. Maar ik wil blijven zoeken naar een mogelijke oorzaak zo koppig ben ik dan wel. En ik heb op enkele kleine uitzonderingen na al altijd zéér goeie ervaring met de help desk van Telenet en zelfs vak hele goeie gesprekken voeren als het echt kalm. Want dan kan dat wel als het druk is dus niet en dat zeggen ze vaak ook.

Maar vandaag weer eens naar Telenet gebeld en terug heel het verhaal uit gelegd (waar ik stilaan moe van begin te worden) en ze weten het blijkbaar dus ook niet wat dit probleem zou kunnen zijn ? En ik heb zowat het hele internet afgeschuimd naar info maar nergens iets te vinden wat op mijn probleem aangaat. Daarom heb ik me dan hier maar komen aanmelden en wie weet zit er hier iemand die dan misschien wel een verklaring heeft voor het probleem waarmee ik te kampen heb ? Niet dat het zo vreselijk van belang is , maar soms is het handig als je eens een test wil doen. Want dat bv niet kan met je eigen ip adres , maar dan wel via home spot wel lukt omdat je dan een ander ip adres hebt. En nee daar moet niks verdacht achter gezocht worden want er is niks mis mee. Het gaat gewoon om een ander ip adres te hebben als je iets wil testen bv in je eigen netwerk of zo en nog enkele dingen.

Dus de vraag is of er hier iemand weet of een verklaring heeft waarom ik plots men eigen telenet home spot niet meer kan zien , nadat ik men modem had uit gezet (zonder stroom) en verder ben gaan surfen via een hom spot kanaal van een andere telenet klant enkele huizen verder in mij eigen straat ?

Hij of zij die antwoord kan geven die ben ik meer dan dankbaar. Als het man is dan krijgt die een stevige vriendelijke handdruk en zeg ik dank je wel. En als het het vrouw is dan vraag ik eerst haar toestemming of ik haar mag kussen of niet ? :-D je moet eens kunnen lachen he dat houd er de moed in.

Vragen of opmerkingen zijn van harte welkom en ik kijk er naar uit ?

Groet

Herman
Herman

Citaat : "Zout water is niet zoet , en zoet water is niet zout. Maar wat is het dan eigenlijk wel ? Haha beide zijn water natuurlijk. " :idea:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Bij jezelf thuis heeft het natuurlijk weinig zin om je homespot te gebruiken... tenzij je bezoek krijgt natuurlijk.

Zet anders je homespot delen eens uit en een kwartiertje nadien terug aan.
Herman58
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 nov 2018, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

r2504 schreef:Bij jezelf thuis heeft het natuurlijk weinig zin om je homespot te gebruiken... tenzij je bezoek krijgt natuurlijk.

Zet anders je homespot delen eens uit en een kwartiertje nadien terug aan.
Ha ok ja dat ga ik zeker eens proberen je weet nooit of dat lukt ? Ja je hebt dan misschien wel een punt , maar soms gebruik ik men eigen home spot als test konijn haha. En als ik het goed voor heb moet je home spot daadwerkelijk aan staan. Want anders kan je niet inloggen als je bv ergens op een openbare plek bent. En als er andere gebruikers klanten dan in mij buurt zitten kunnen ze ook mee liften op mijn aansluiting zonder dat ik dat zelf merk. Want ik maak daar ook vaak gebruik van. Heb je het niet over WiFi via de modem of zo iets ? Weet je waar ik op zich niks aan heb dat is telenet WiFi free omdat ik géén iphone heb. En dat kan je dan niet uitzetten das lastig vind ik , maar ja wie weet hebben iphone gebruiker daar dan wel wat aan ?

Ik zal de test doen en je iets laten weten ok ?
Herman

Citaat : "Zout water is niet zoet , en zoet water is niet zout. Maar wat is het dan eigenlijk wel ? Haha beide zijn water natuurlijk. " :idea:
barttech
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 aug 2013, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Het kan zijn dat de homespot afgezet is op uw modem
Omdat wifree de standaard gaat worden .

Dit ik bij alleszins al gebeurt op mijn modem staat ook geen homespot meer enkel de telenetwifree en bij verschillend collegas ook allemaal ne witte modem
Herman58
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 nov 2018, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

barttech schreef:Het kan zijn dat de homespot afgezet is op uw modem
Omdat wifree de standaard gaat worden .

Dit ik bij alleszins al gebeurt op mijn modem staat ook geen homespot meer enkel de telenetwifree en bij verschillend collegas ook allemaal ne witte modem
Ha ja zo kijk daar heb ik zeker iets aan. Maar ik heb een een test gedaan en in WiFi Free kon ik niet inloggen. Maar in elk geval bedankt want nu weet ik dat andere klanten zoals ik het zelfde voor hebben. Dit is helder om te zien. :idea:

Home spot uit gezet op de modem en zeker enkele uren en dat zet géén zoden aan de dijk het had ik wel verwacht. Maar heb het toch even getest. Het helpt dus totaal niks. En wat ik hier lees had ik ergens anders trouwens ook gelezen. Dat was op Netwerkers forum of zo iets ? Dat Home Spot dus nu WiFi Free zou moeten worden ? Alleen ik kan er niet op inloggen ik krijg een error. Er begint meer licht in de tunnel te komen , waarom krijgen we géén info van Telenet , of weten ze zelf het fijne er niet van. Ik denk dat ik hen eens ga bellen om dat verhaal te vertellen eens zien wat ze gaan zeggen ???

Kreeg deze mail in mijne box.

Beste klant,

Via Telenet-homespot bieden we aan onze internetklanten een groot draadloos (WiFi) netwerk aan. Deze dienst is automatisch inbegrepen in je internetabonnement en wordt binnen de 24 uur voor jou geactiveerd.

Wat is Telenet-homespot ?

Telenet-homespot maakt deel uit van Wi-Free: zo kun je naast de Telenet-hotspots, ook via de homespots van Telenet-klanten surfen op internet. Je geniet dus niet alleen thuis of op een publieke plaats van draadloos internet van Telenet, maar bijvoorbeeld ook als je op bezoek bent bij vrienden of familie. Handig, veilig en inbegrepen in je internetabonnement !

En :

Bijzondere voorwaarden Telenet-homespots

De Bijzondere voorwaarden Telenet Homespots evenals de Telenet algemene voorwaarden zijn van toepassing op de Telenet Homespotdienst (hierna de Dienst). Ingeval van tegenstrijdigheid met de Telenet algemene voorwaarden, hebben de Bijzondere voorwaarden Telenet-Homespot voorrang op de Telenet algemene voorwaarden.

1.Telenet spant zich naar best vermogen in om de Dienst op zo goed mogelijke manier te leveren en eventuele onderbrekingen, storingen of herstellingen op korte termijn op te lossen.

2.Behoudens in geval van opzettelijke fout van Telenet draagt Telenet geen enkele aansprakelijkheid voor de Dienst en zal Telenet niet gehouden zijn tot vergoeding van enige directe of indirecte schade.

3.Telenet behoudt zich het recht voor om te allen tijde de verlening van de Dienst, of delen ervan, stop te zetten of betalend te maken.
Telenet verleent u hierbij het tijdelijk, niet-exclusief en niet-overdraagbaar recht om de Dienst te gebruiken. Ieder ander gebruik, al dan niet tegen betaling, is verboden. U heeft derhalve niet het recht om de Dienst, of enig deel daarvan (waaronder de verstrekte inhoud), op enigerlei wijze door te geven, te commercialiseren, voor het publiek toegankelijk te maken of openbaar mee te delen.

4.Gedragscode: U verbindt zich ertoe de Dienst enkel te gebruiken voor wettige doeleinden. Telenet behoudt zich het recht voor om de aanbieding van de Dienst (tijdelijk) te beëindigen wanneer Telenet in alle redelijkheid gelooft dat de Dienst wordt gebruikt voor criminele of illegale activiteiten.

5.Telenet kan U instructies geven inzake het gebruik van de Dienst wegens onder meer operationele, kwaliteits- en veiligheidsredenen. U verbindt zich ertoe deze instructies op te volgen.

6. Vrijwaring en vergoeding. U zult Telenet vrijwaren en vergoeden tegen alle aanspraken of vorderingen van derden, welke een gevolg zijn van elk wederrechtelijk gebruik dat strijdig is met de hiervoor genoemde verplichtingen.

7. Beëindiging. Telenet behoudt zich het recht voor om de aanbieding van de Dienst (tijdelijk) te beëindigen wanneer Telenet in alle redelijkheid gelooft dat de gegevensoverdracht via de Dienst buitensporig is (voor verdere details zie http://www.telenet.be/homespot)

Telenet kan, indien u een zware en/of herhaalde inbreuk maakt op uw verplichtingen onder deze gebruiksvoorwaarden, de verlening van de Dienst schorsen door middel van een eenvoudige schriftelijke kennisgeving tot U aan al uw verplichtingen voldoet ofwel de Overeenkomst automatisch, van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling beëindigen zonder opzegging of vergoeding.

8. U heeft steeds het recht om niet deel te nemen aan de Dienst en de mogelijkheid tot het gebruik van de WiFi-apparatuur als homespot te beëindigen.

Maar das normaal als je een aanpassing heb gedaan aan je modem , en je WiFi enz heb uit gezet en terug aan gezet hebt.

Nu wacht ik 24 u en dan zullen we zie wat er zich dan zal voor doen ? Ben benieuwd.
Herman

Citaat : "Zout water is niet zoet , en zoet water is niet zout. Maar wat is het dan eigenlijk wel ? Haha beide zijn water natuurlijk. " :idea:
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Op de witte modems heb je volgens mij geen homespot meer, deze stuurt enkel telenetwifree uit.
Als je problemen hebt met inloggen, laat je toestel de verbinding dan eens ‘vergeten’, herstart en klik telenetwifree opnieuw aan. Je zal dan moeten inloggen met de telenet login en paswoord (vroeger was dit de internetlogin die begon met een letter gevolgd door cijfers, tegenwoordig is dit een mailadres)
Als je wifree op een gsm wil gebruiken, kan je best de telenet mobile app installeren en in deze app WiFi-beheer inschakelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

in principe kan iedereen daarop inloggen. Probeer eens met uw email adres of de login (de master login of hoe heet dat, waarmee je alle opties binnen 'Mijn Telenet' hebt).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Herman58 schreef:En als ik het goed voor heb moet je home spot daadwerkelijk aan staan. Want anders kan je niet inloggen als je bv ergens op een openbare plek bent.
Geen idee of dit nog van toepassing is... het was inderdaad vroeger wel zo.

Ik heb namelijk een modem-only (en dus geen Homespot/Wifree) maar kan het wel elders gebruiken.
Herman58
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 nov 2018, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

r2504 schreef:
Herman58 schreef:En als ik het goed voor heb moet je home spot daadwerkelijk aan staan. Want anders kan je niet inloggen als je bv ergens op een openbare plek bent.
Geen idee of dit nog van toepassing is... het was inderdaad vroeger wel zo.
Ik heb namelijk een modem-only (en dus geen Homespot/Wifree) maar kan het wel elders gebruiken.
Dat is nog steeds het geval , en ik had enkele uren alles uitgezet zoals gevraagd maar na het terug zetten en 24 u wachten is alles het zelfde gebleven. Aangezien ik lid van Test Aankoop ben heb ik aan hen de vraag gesteld of zij in naam willen tussen komen. Want Test Aankoop kan op de juiste deur aankloppen waar niet kunnen komen maw achter de schermen dus. En als Test Aankoop tussen komt dan gaan de zaken er altijd heel anders uit zien en Telenet die praat dan wel op een andere manier.

Ik wil nu eens echt weten hoe dit nu allemaal in elkaar zit want het is allemaal zo onduidelijk en niemand van ons weet eigenlijk wat er nu aan de hand is want vergeet niet wij als klant hebben ook zekere rechten. Wij betalen aan Telenet om aan ons internet aan te bieden in dit geval dan. En Telenet heeft naar mijn bescheiden mening ook zekere plichten naar de klant toe maw wij dus. En als Telenet aan ons géén duidelijk wil verschaffen of kan verschaffen ? wel dan is Test Aankoop daar die dat wel doet voor zij die lid zijn in dit geval ik zelf dus.

En nu wil ik ook eens spreken in naam van de anderen die met net hetzelfde probleem kampen zoals waar ik mee te kampen heb. Want wij hebben recht op antwoord en vooral als er iets niet duidelijk is ?

Van zodra er nieuws is van Test Aankoop zal ik dat aan jullie komen melden. Dan weten jullie dit ook. Want waarom zou ik de info voor me zelf moeten houden als we allemaal in het zelfde schuitje zitten.

Tot horens ?

PS Sylvester , Je inloggen op mijn telenet daar gaat het niet over. Gelieve eens men post te lezen die ik schreef met de omschrijving van wat wel het probleem is. En op de vorige zwarte modem had ik ook al géén home spot meer toen ik die zonder stroom had gezet en dan weer liet opstarten was home spot plots weg. En ik heb al een test gedaan maar kan me niet inloggen op telenet wfi free , volgens mij is dat voor iphones maar die heb ik niet dus kan ik géén test doen met een iphone bedoel ik dan.

Op het forum van " netwerkers " staat er ongeveer het zelfde als wat ik hier ook schrijf , en daar zitten er ook mensen met net het zelfde probleem. Dus wil ik via Test Aankoop trachten er achter te komen wat er nu echt aan de hand is ?
Herman

Citaat : "Zout water is niet zoet , en zoet water is niet zout. Maar wat is het dan eigenlijk wel ? Haha beide zijn water natuurlijk. " :idea:
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Sylvester schreef:in principe kan iedereen daarop inloggen. Probeer eens met uw email adres of de login (de master login of hoe heet dat, waarmee je alle opties binnen 'Mijn Telenet' hebt).
Effe mezelf geciteerd, ik ben waarschijnlijk niet heel duidelijk geweest.
Ik weet uiteraard dat het hier gaat om een homespot met SSID 'TELENETHOMESPOT' en/of 'Telenetwifree'.
En daarop anticipeerde ik met mijn antwoord : "in principe kan iedereen (met Telenet internet abonnement ) daarop inloggen.
Ik gaf nog als detail mee welke login je mag/kan gebruiken om hierop in te loggen. Gebruik je de login (degene die met een letter begint, bv. A123456), dan verwees ik naar de master login, degene die je ook kan gebruiken om op 'Mijn Telenet' in te loggen om ALLE opties te zien.

Zo, dit even uitgeklaard....

Dan wil ik nog even reageren op uw laatste post. Ga je niet iets te ver? Je hebt toch internet? Ze komen toch hun plichten na?
Feit is dat HOMESPOT ophoudt met bestaan, en dat Telenetwifree blijft.
Het enige dat je dus eens even moet bekijken is waarom je niet kan inloggen op Telenet witree.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Herman58 schreef:En nu wil ik ook eens spreken in naam van de anderen die met net hetzelfde probleem kampen zoals waar ik mee te kampen heb. Want wij hebben recht op antwoord en vooral als er iets niet duidelijk is ?
Beste Herman
Kan je eens in het kort en duidelijk uitleggen wat jouw probleem is.
Dit is een Forum, geen blog. Als je een probleem duidelijk beschrijft, zal de community jou zeker helpen aan een oplossing.
Maar posts van bladzijden lang, zonder enige nuttige info, dat leest niemand hier :(

Terug naar de topic:
  • Zoals vorige posters reeds hebben aangegeven: Je hebt internet, dus Telenet levert wat zij jou moeten leveren.
  • Door jouw "Homespot" in te schakelen, krijg jij zelf ook toegang tot het volledige WiFree netwerk in Vlaanderen, dus Telenet levert wat zij jou moeten leveren (= toegang tot Homespots buitenhuis).
  • Zoals vorige posters ook reeds hebben aangegeven: de SSID "TELENETHOMESPOT" wordt geleidelijk uitgefaseerd, de SSID "Telenetwifree" blijft bestaan.
  • Het enige probleem dat jij dus hebt, is dat je niet goed weet hoe je moet inloggen op Telenet Wifree (en daarheb je heus geen I-phone voor nodig).
Met dit laatste probleem kunnen wij jou helpen (en daar heb je Test Aankoop niet voor nodig).
Als je eens exact laat weten, met welk toestel, en hoe je probeert in te loggen op een Telenet WiFree Hotspot, kunnen we zien waar het probleem zich voordoet, OK?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Herman58
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 nov 2018, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd
philippe_d schreef:
Herman58 schreef:En nu wil ik ook eens spreken in naam van de anderen die met net hetzelfde probleem kampen zoals waar ik mee te kampen heb. Want wij hebben recht op antwoord en vooral als er iets niet duidelijk is ?
Beste Herman
Kan je eens in het kort en duidelijk uitleggen wat jouw probleem is.
Dit is een Forum, geen blog. Als je een probleem duidelijk beschrijft, zal de community jou zeker helpen aan een oplossing.
Maar posts van bladzijden lang, zonder enige nuttige info, dat leest niemand hier :(

Terug naar de topic:
  • Zoals vorige posters reeds hebben aangegeven: Je hebt internet, dus Telenet levert wat zij jou moeten leveren.
  • Door jouw "Homespot" in te schakelen, krijg jij zelf ook toegang tot het volledige WiFree netwerk in Vlaanderen, dus Telenet levert wat zij jou moeten leveren (= toegang tot Homespots buitenhuis).
  • Zoals vorige posters ook reeds hebben aangegeven: de SSID "TELENETHOMESPOT" wordt geleidelijk uitgefaseerd, de SSID "Telenetwifree" blijft bestaan.
  • Het enige probleem dat jij dus hebt, is dat je niet goed weet hoe je moet inloggen op Telenet Wifree (en daarheb je heus geen I-phone voor nodig).
Met dit laatste probleem kunnen wij jou helpen (en daar heb je Test Aankoop niet voor nodig).
Als je eens exact laat weten, met welk toestel, en hoe je probeert in te loggen op een Telenet WiFree Hotspot, kunnen we zien waar het probleem zich voordoet, OK?
Ik voel me bij deze niet meer begrepen en ik ga er de brui aan geven. Naar mijn bescheiden en persoonlijke mening. Is een forum een plek waar je elkaar helpt en oplossing aan reik door berichten te posten. En daar dan op te antwoorden , en volgens mij dat dat wat ik toch wel aan het doe ben of niet soms ? Nee volgens sommige niet want die beweren dat het een blog is. Iets waar ik het dan totaal niet mee eens ben.

Ik heb geen zin om mijn probleem nog eens te gaan herhalen want dat ik heb ik zéér duidelijk omschreven en weeral volgens sommige veel te lang en dat wordt blijkbaar niet aanvaard dus dat iemand. In een lang verhaal dan ook zeer duidelijk gaat omschrijven wat het probleem is. Want als er iets is wat zeer makkelijk voor verwarring kan zorgen en vooral op de manier waarop je de zinnen leest. Is geschreven tekst want dat dan je op 100 en 1 verschillende manieren lezen , je woorden verkeerd begrijpen , woorden anders lezen en je kan tussen de lijnen lezen.

De vraag of ik al dan niet te ver ga is voor mij irrelevant. Het is zo dat als een klant zijn geld goed is dat de aanbieder van de service ook moet zorgen dat alles goed is. Is dit niet het geval dan scheelt er iets. En dus ben ik van oordeel dat er iets niet 100 % in orde is en dus ben ik persoonlijk van mening dat daar iets moet aan gedaan worden ? en daar zal ook iets aan veranderen wees gerust.

Kijk om te bewijzen dat alles " ingeschakeld " staat op Mijn Telent en in mijn modem instellingen. Ga ik hieronder daar een schermafbeelding van posten dan kan je dat met eigen ogen zien. In de hoop dat het nu wel 100 % duidelijk is ? Want nu heb ik van dit forum echt wel genoeg want ik voel me hier niet meer goed. Ik ga weg bedankt en tot ziens.
Bijlagen
mijn telenet zie je alles staat open.jpg
Laatst gewijzigd door Herman58 28 nov 2018, 14:39, in totaal 4 gewijzigd.
Herman

Citaat : "Zout water is niet zoet , en zoet water is niet zout. Maar wat is het dan eigenlijk wel ? Haha beide zijn water natuurlijk. " :idea:
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Nu antwoord je nog niet op philippe zijn vraag:
"Als je eens exact laat weten, met welk toestel, en hoe je probeert in te loggen op een Telenet WiFree Hotspot, kunnen we zien waar het probleem zich voordoet, OK?"

Is het een laptop? Android gsm?


Ik word nergens zo goed geholpen als op Userbase... 8)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Herman58 schreef:Kijk om te bewijzen dat alles " ingeschakeld " staat op Mijn Telent en in mijn modem instellingen. Ga ik hieronder daar een schermafbeelding van posten dan kan je dat met eigen ogen zien. In de hoop dat het nu wel 100 % duidelijk is
Ja, het is mij 100% duidelijk dat jouw "Homespot" functie is ingeschakeld. Maar dat wisten we al :-) .

Zoals je met eigen ogen kan zien op jouw screenshot is "Homespot" een onderdeel van Telenet WiFree, en zorgt ervoor dat je ook bij andere Telenet klanten draadloos internet hebt.

De vraag (waarop je niet antwoordt) is nog eens: wat is jouw probleem?
  • - Zie je de SSID "Telenet WiFree" niet op je eigen modem?
    - Of heb je problemen om hierop in te loggen?
Als je jouw probleem niet omschrijft, kunnen we jammer genoeg niet helpen :-( .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Herman58
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 nov 2018, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

ddd schreef:Nu antwoord je nog niet op philippe zijn vraag:
"Als je eens exact laat weten, met welk toestel, en hoe je probeert in te loggen op een Telenet WiFree Hotspot, kunnen we zien waar het probleem zich voordoet, OK?"

Is het een laptop? Android gsm?


Ik word nergens zo goed geholpen als op Userbase... 8)
Ik heb geen iphonealleen een laptop van het merk Acer. En draai op windows 10 en firefox. Zal er nog 1x eens iets over schrijven. Maar jij kan mij ook niet verder helpen. Maar het is het volgende. Vorige maand werkte men Telenet Home Spot zoals het hoort maw 100 %. Maar omdat men 5 Ghz WiFi via de modem niet goed werkte. Wat was het probleem , die bleef niet vast geplakt staan op een vast kanaal , maar ging altijd gaan lopen terug naar kanaal 36. Dus ik stelde hem in op kanaal 100 en de volgende dag was die weer verdwenen. Ook al gebruikte ik 5 Ghz niet (en 2,4 Ghz ook niet) wil dat daarom nog zeggen dat het wel hoed dient te werken. Dus zocht ik eerst naar een oplossing en daarna zelfs samen met de help desk van Telent. Maar niks hielp tot er een medewerker zei " je hebt een zwarte modem " wat dat kunnen ze zien van bij Telenet zelf.

En die kan je gaan omruilen voor een zwarte modem. Zo gezegd zo gedaan , maar ik wilde tot even de laatste test doen en de zwarte modem zonder stroom zetten. Na een 8 tal uur of zo (want die stond uit terwijl ik lag de slapen) Dus de modem terug opgestart en alles werkte vlot maar Telenet Home Spot van men zelf was plots verdwenen. Terwijl ik toen die zonder stroom stond wel via een andere Telenet Home Spot in de straat ben gaan verder surfen. Ook al staat je modem uit (zonder stroom) dat maakt dus niks uit want je instellingen op mijn telenet moeten gewoon aan staan. Als je dat uit zet dan kan je ook niet op Telenet Home Spot inloggen.

De moraal van dit ellendige verhaal is dat ik die witte modem ben gaan ophalen. Daar heb ik géén enkel probleem mee want ik vermoed dat de snelheid van de verbinding zelfs beter en sneller is dan de zwarte modem. Want ik heb enkele testen gedaan met speed test en niet 1x maar 3x na elkaar om daar een gemiddelde uit te halen en ook op verschillende uren van de test gedaan en ik kan alleen maar een hogere snelheid vast stellen. Maar Telenet Home Spot werkt nog steeds niet. Ik bedoel mijn eigen Home Spot. En ik las een bericht van iemand op het forum " netwerkers " die met juist het zelfde probleem zit als ik voor heb. En daar werd ook gesproken over dat Home Spot nu zou veranderen in WiFi Free en dat je daar dan moet op gaan inloggen op ipv Home Spot maar dat werkt dus totaal niet. En ik weet zeker dat ik het juiste wachtwoord enz heb gebruikt. Aangezien ik géén Ihpone heb en bewust niet wil hebben , kan ik dus niet zien of dit dat dan wel lukt.

Nu ik ben lid van Test Aankoop en heb aan hen de vraag gesteld op in mijn plaats tussen beide te komen aangezien ik lid ben. En zij zullen dit wel gaan uitklaren en dan zal ik zeker weten wat het probleem is ? En nu ben ik het dus echt moe om hier nog veel woorden aan te verspillen. Want er zijn hier blijkbaar andere mensen die met mij een probleem schijnen te hebben op de manier waarop ik dus iets uitleg enz. Ik weet ook wel wat het verschil is tussen een blog en een forum ? daar ben ik oud en wijs genoeg voor dat men aan mij de les niet moet lezen.

PS Lees dan maar eens men alleréérste bericht dan daar staat het zeer uitgebreid beschreven wat het probleem is waar ik mee zit , maar blijkbaar leest men hier niet voldoende heb ik zo de indruk ?
Herman

Citaat : "Zout water is niet zoet , en zoet water is niet zout. Maar wat is het dan eigenlijk wel ? Haha beide zijn water natuurlijk. " :idea:
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Wie zegt nu iets over een iPhone? Het maakt niet uit welk toestel je hebt.

Wil je geholpen worden, antwoord dan even op de vragen die men stelt.
Met een ellenlange blog zijn we niks.

Homespot wordt niet vervangen door TelenetWiFree, het is alleen TELENETHOMESPOT die verdwijnt. Beiden hebben altijd naast elkaar bestaan.
Het is trouwens één en hetzelfde wifi signaal met 3 verschillende SSID's : jouw privé wifi, TELENETHOMESPOT en TelenetWiFree.

Ga ervan uit dat die homespot niks wordt. Daar werkt geen mens nog mee, alleen al omdat je steeds moet inloggen als je verbinding wil.
philippe_d schreef:
  • Zoals vorige posters reeds hebben aangegeven: Je hebt internet, dus Telenet levert wat zij jou moeten leveren.
  • Door jouw "Homespot" in te schakelen, krijg jij zelf ook toegang tot het volledige WiFree netwerk in Vlaanderen, dus Telenet levert wat zij jou moeten leveren (= toegang tot Homespots buitenhuis).
  • Zoals vorige posters ook reeds hebben aangegeven: de SSID "TELENETHOMESPOT" wordt geleidelijk uitgefaseerd, de SSID "Telenetwifree" blijft bestaan.
  • Het enige probleem dat jij dus hebt, is dat je niet goed weet hoe je moet inloggen op Telenet Wifree (en daarheb je heus geen I-phone voor nodig).
Met dit laatste probleem kunnen wij jou helpen (en daar heb je Test Aankoop niet voor nodig).
Als je eens exact laat weten, met welk toestel, en hoe je probeert in te loggen op een Telenet WiFree Hotspot, kunnen we zien waar het probleem zich voordoet, OK?
Leg eens uit wat je precies doet als je probeert in te loggen op TelenetWiFree.

Nog een tip : op een forum moet je geen ellenlange postings zetten want die worden niet gelezen, zeker niet als het niet duidelijk is. De laatste post is eerlijk gezegd ook niet zo helder hoor. Geen verwijten, maar de zinsbouw is toch eigenaardig. Tevens heb je je nog eens vergist met zwart en wit, wat het nog minder overzichtelijk maakt.
Vergeet niet dat de moderators en vaste leden dit onbezoldigd in hun vrije tijd doen.
Vooral uw laatste zin is er toch een beetje over, denk ik.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Terug een héééél lang verhaal, en ik doe nog eens een poging om te begrijpen wat je probleem is:
  1. Jouw probleem is dat je modem het "TELENET-HOMESPOT" signaal niet uitzendt.
  2. tweede probleem is dat je met je Windows 10 laptop er niet in slaagt met in te loggen op een Telenet WiFree hotspot.
Wat betreft probleem nr 1.
Zoals vorige posters al hebben laten uitschijnen, begrijp ik dat TELENET-HOMESPOT vervangen wordt door TelenetWiFree. Het is dus volledig normaal dat je op jouw modem geen "TELENET-HOMESPOT" meer hebt. Daar zal Test Aankoop ook niets aan veranderen, dat is een beslissing van Telenet.
Hiermee hoop ik dat jouw eerste "probleem" opgelost is.

Wat betreft probleem nr 2.
Jouw Windows 10 Acer laptop zou normaal geen enkel probleem mogen hebben om in te loggen op een TelenetWifree Hotpsot
  • - het Beveiligingstype is WPA2-Enterprise
    - het beveiligingsprotocol is EAP-PEAP
Wat je eens kan proberen is in Windows dit netwerk verwijderen (vergeten) en dan opnieuw instellen.
Gebruik jouw Telenet login (zelfde als Mijn Telenet) en paswoord.

Je bent niet alleen die een probleem hebben om in te loggen op WiFree met Windwos 10. Maar problemen zijn er om op te lossen :wink: .
Google eens op "Telenet wifree windows 10", of bekijk deze post eens: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 26#p750880
screenshot_32.png
Hopelijk heb je hier wat aan :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Herman58
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 nov 2018, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Modbreak:
fullquote uit vorige post is hier ongewenst
philippe_d schreef:Terug een héééél lang verhaal, en ik doe nog eens een poging om te begrijpen wat je probleem is:
  1. Jouw probleem is dat je modem het "TELENET-HOMESPOT" signaal niet uitzendt.
  2. tweede probleem is dat je met je Windows 10 laptop er niet in slaagt met in te loggen op een Telenet WiFree hotspot.
Wat betreft probleem nr 1.
Zoals vorige posters al hebben laten uitschijnen, begrijp ik dat TELENET-HOMESPOT vervangen wordt door TelenetWiFree. Het is dus volledig normaal dat je op jouw modem geen "TELENET-HOMESPOT" meer hebt. Daar zal Test Aankoop ook niets aan veranderen, dat is een beslissing van Telenet.
Hiermee hoop ik dat jouw eerste "probleem" opgelost is.

Wat betreft probleem nr 2.
Jouw Windows 10 Acer laptop zou normaal geen enkel probleem mogen hebben om in te loggen op een TelenetWifree Hotpsot
  • - het Beveiligingstype is WPA2-Enterprise
    - het beveiligingsprotocol is EAP-PEAP
Wat je eens kan proberen is in Windows dit netwerk verwijderen (vergeten) en dan opnieuw instellen.
Gebruik jouw Telenet login (zelfde als Mijn Telenet) en paswoord.

Je bent niet alleen die een probleem hebben om in te loggen op WiFree met Windwos 10. Maar problemen zijn er om op te lossen :wink: .
Google eens op "Telenet wifree windows 10", of bekijk deze post eens: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 26#p750880

screenshot_32.png
Hopelijk heb je hier wat aan :wink: .
Nu blijkt het plots dan toc wel te werken. Want nu werk ik even via Home Spot en heb ik me kunnen inloggen via WiFi Free. Eerst lukt dat ook niet en kreeg ik een fout melding. En nu alleen het probleem (bijna het spreken niet waard) dat als ik me op de pagina home spot wil inloggen dat ik nu een fout melding te zien krijg. Dat heb ik al wel vaker mee gemaakt dat het eerst niet lukt en dan plots weer wel. Daar val ik niet echt over.

Hier uit blijkt dat telenet wifi free nu wel werkt en zou dus home spot moeten zijn ?

Dit is dan wel telenet home spot wel via extra wifi ant (veel te lang of niet jullie storen zich daar aan ik niet) want duidelijk zijn laat bij sommige mensen duidelijk te wensen over.

Als mijn telenet home spot niet aan staat in de modem instellingen van mijn telenet dan kan ik géén telent home spot gebruiken. En ik heb het bewijs geleverd dat het wel aan staat. Je zit over iets te oordelen terwijl ik om de oren sla met niet 100 % bewijs maar 200 % bewijs. Alleen snap je niet waar het over gaat. Lees eerst inzicht krijgen en ook leren begrijpend lezen. Wat zitten er hier moeilijk mensen op niet normaal dat wil je echt nie weten.
Bijlagen
home spot via extra wifi ant
home spot via extra wifi ant
telenet wifi free
telenet wifi free
Herman

Citaat : "Zout water is niet zoet , en zoet water is niet zout. Maar wat is het dan eigenlijk wel ? Haha beide zijn water natuurlijk. " :idea:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Je plaatst een screenshot met "TelenetWiFree" en zet er dan als commentaar bij dat Homespot werkt :nono:

Misschien moet je eens wat meer lezen in plaats van zelf zoveel te schrijven... "TELENETHOMESPOT" (en is ook niet meer beschikbaar op de nieuwe modems) en "TelenetWifree" zijn twee verschillende dingen en werken ook op basis van een volledig andere authenticatie.
Herman58
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 nov 2018, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

r2504 schreef:Je plaatst een screenshot met "TelenetWiFree" en zet er dan als commentaar bij dat Homespot werkt :nono:

Misschien moet je eens wat meer lezen in plaats van zelf zoveel te schrijven... "TELENETHOMESPOT" (en is ook niet meer beschikbaar op de nieuwe modems) en "TelenetWifree" zijn twee verschillende dingen en werken ook op basis van een volledig andere authenticatie.
Ik vrees dat je geen gelijkt hebt want telenet homespot en telenet wififree zijn een onderdeel van elkaar. Als je ook een klant bent van telenet dan zou je dat ook moeten weten , en dus is mijn vermoeden dat jij géén klant bent van telent. En hier is het bewijs dat ik gelijk heb

Dus jij moet goed leren lezen en ik niet maw het is net andersom. En nu ga ik er géén energie en géén tijd meer insteken om je te overtuigen. Als ik zeker weet dat ik 100 % gelijk heb dan zeg ik dat ook , en als ik het niet zeker weet of ik twijfel dan zwijg ik gewoon. :nono: jij hebt géén gelijk. En hier mag er een slot op " the end " einde verhaal.
Bijlagen
Lees heel goed en wat wil dit zeggen ?
Lees heel goed en wat wil dit zeggen ?
Herman

Citaat : "Zout water is niet zoet , en zoet water is niet zout. Maar wat is het dan eigenlijk wel ? Haha beide zijn water natuurlijk. " :idea:
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Een eerste fout is jouw conclusie dat homespot en telenet wififree (ik citeer jou) onderdeel zijn van elkaar. Twee elementen kunnen nooit onderdeel zijn van elkaar, taalkundig klopt dat niet. Maar ze kunnen wel samen horen en één geheel vormen of in één product zitten.
Een stuur en wielen kunnen geen onderdeel zijn van elkaar, maar kunnen wel in één product zitten en (eventueel met nog andere producten) één geheel vormen. Dat product heet 'auto'. Anderzijds kan 'stuur' en 'auto' ook, dan is het éne element een onderdeel van het andere element, maar kunnen nooit onderdeel van elkaar zijn.
Een tweede fout is jouw zinsbouw, woordkeuze en omschrijving van producten en elementen.
'wififree' bestaat niet en je gebuikt telkens andere benamingen.

Ik denk dat je een aantal dingen met elkaar verwart.
Laten we het proberen uit te leggen.
Wat is Telenet Wi-Free?
https://www2.telenet.be/nl/ontdek/wi-free/
Dit product omvat hotspots (op openbare plaatsen) en homespots (uitgezonden door bijna alle thuismodems).
Telenet Wi-Free is een productnaam voor een wifi-netwerk van Telenet dat gans Vlaanderen voorziet van wifi. Natuurlijk is dat niet in elke koeienweide maar wel in straten en wooncentra. Wifi dat uitgezonden wordt door één modem is technisch niet zo groot.

Jouw afbeelding klopt, maar je interpreteert het fout.
Jouw 'homespot' is een onderdeel van het product Telenet Wi-Free. Ook de homespot van jouw buur, en zijn buur, en die zijn buur enz... Samen vormen al die homespotjes het Telenet Wi-Free netwerkt.
Hoe ziet zo'n homespot eruit? Laten we nu even de juiste benamingen kiezen. Jouw modem zendt één(*) wifi signaal uit dat bestaat uit 3 SSID's:
1. jouw privé wifi netwerk met een naam naar keuze. Default ziet die naar er als volgt uit : 'telenet-12AB3'
2. TELENETHOMESPOT
3. TelenetWiFree

Nummer 2 en 3 vormen jouw 'homespot', die op zich een stukje van het ganse Telenet Wi-Free netwerk in Vlaanderen is.
Beiden zijn wel degelijk verschillend zoals r2504 aangaf. Beiden hebben een andere manier van login/authenticatie.
Op TELENETHOMESPOT moet je steeds inloggen.
Op TelenetWiFree gaat het na de eerste login volledig automatisch. Als je in de buurt ervan komt logt hij al in zonder dat je iets moet doen.
De éne is dus géén onderdeel van de andere of andersom.

Heel waarschijnlijk gaat de SSID TELENETHOMESPOT na een tijdje verdwijnen.

Hopelijk heb ik u hiermee voldoende geïnformeerd.

(*)Eén signaal klopt niet helemaal, dit gezegd zijnde om het eenvoudig te houden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Je begrijpt het nog altijd niet (trouwens verschillende mensen hebben je het reeds proberen duidelijk te maken).

"TELENETHOMESPOT" is de originele SSID en gebruikt een onbeveiligde verbinding met een captive portal (om in te loggen).

"TelenetWifree" is de nieuwe SSID welke een beveiligde verbinding is op basis van je login.

De "TELENETHOMESPOT" wordt momenteel echter uitgefaseerd (niet meer aanwezig op de nieuwe modems)... en dus vervangen door "TelenetWifree".

Het artikel dat je aanhaalt gebruikt "Telenet Wi-free" echter dubbelzinnig en is dus verwarrend voor mensen als jij.

PS. Ik ben reeds 18 jaar TN klant... best grappig je opmerking :lol:
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

r2504 schreef:Je begrijpt het nog altijd niet (trouwens verschillende mensen hebben je het reeds proberen duidelijk te maken).
wie bedoel je nu? Ik?
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Mag het nu voor eens en altijd duidelijk zijn?
Modem only: Je zendt geen HomeSpot/WiFree-signaal uit, maar je kan er wel zelf op.

HGW zwarte modem:
*HomeSpot/WiFree staat aan op Mijn Telenet: Je zendt zowel HomeSpotSSID als WiFreeSSID uit en kan op andere plaatsen erop.
*HomeSpot/Wifree staat uit op Mijn Telenet: Je zendt enkel je eigen persoonlijke SSID uit, je kan nergens op HomeSpot/WiFree aanmelden.

HGW Witte modem:
*Homespot/WiFree staat aan op Mijn Telenet: Je zendt ENKEL WiFreeSSID uit, en kan op andere plaatsen aanmelden op HomeSpot en WiFree.
*HomeSpot/WiFree staat uit op Mijn Telenet: Je zendt enkel je eigen persoonlijke SSID uit, je kan nergens op HomeSpot/WiFree aanmelden.

Thuis aanmelden op je eigen HomeSpot/WiFree lukt sowieso niet, dat is een beveiliging zodat je altijd op je snellere eigen SSID verbindt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Sylvester schreef:wie bedoel je nu? Ik?
Nee, ik had het over de TS ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”