Business fiber 200 helft verbruik 's nachts?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Ja hoe moet ik het omschrijven?
Wat merk ik? Ik heb dagelijks mijn backup lopen van 2 NAS toestellen. Eén daarvan heeft Fiber 200 en de ander business fiber 200 (op dit moment de ontvanger van de backup).
Op dit moment loopt een vrij grote backup. Die loopt elke dag van 12h middernacht tot 12h middag vanwege de limiet bij Telenet. Een kleine berekening uit het hoofd zegt me dat je met gewone fiber 200 op 12 uur tijd ongeveer 100GB kunt uploaden. Die zie ik dan ook in mijn telenet staan. Elke dag 100 GB.
Maar op mijn telenet van dat business abonnement zie ik elke dag maar 60 GB binnen komen.
Er zijn geen gekke dingen, die 100GB gaan effectief naar die tweede plaats.

Ik vind nergens terug dat bij een business abonnement 's nachts maar voor de helft aangerekend wordt. Is dat zo?
Laatst gewijzigd door Sylvester 03 nov 2018, 00:21, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Vroeger bestond er zo iets als nachtsurfen waar je verbruik ‘s nacht voor de helft telde. Mogelijk bestaat dat nog.

Edit,

Bestaat nog

https://www2.telenet.be/content/www-tel ... ast-volume
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

ah ok, maar ik dacht toch dat dit met fiber 200 business niet was. Kan aan mij liggen, want de praktijk zegt anders.
Merci.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Dit heeft inderdaad met nachtsurfen te maken:
Vast volume in je abonnement:
https://www2.telenet.be/nl/business/kla ... st-volume/

Onbeperkt volume:
https://www2.telenet.be/nl/business/kla ... kt-volume/
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Sylvester schreef:Ik vind nergens terug dat bij een business abonnement 's nachts maar voor de helft aangerekend wordt. Is dat zo?
Ja van toepassing op abonnementen met een vaste limiet.
Herman58
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 nov 2018, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Citaat : " Elke dag van 12h middernacht tot 12h middag vanwege de limiet bij Telenet. "

Het nacht surfen is voor zover ik weet nog altijd van toepassing. Wat wil zeggen dat het start om 00 uur (middernacht) dus en stopt om 10 uur de volgende ochtend. En dus ga jij er 2 uur over , dan heb je wel een deel aan 1/5 data verbruik en 2 uur aan 100 % en dat verklaard je probleem. Als je bv die back up met een 2 tal u zou kunnen verminderen maar ik weet niet of dit een haalbare optie is ?

Dan zou je dat dus perfect dan aan halve data verbruik kunnen doen. En om zeker te te zijn of bij Fiber al dan niet nacht surfen zit. Dan zou je een mail kunnen sturen naar Telenet of misschien nog beter even bellen. Want ik heb het basis pakket het laagste dus. En géén fiber. Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb ?
Herman

Citaat : "Zout water is niet zoet , en zoet water is niet zout. Maar wat is het dan eigenlijk wel ? Haha beide zijn water natuurlijk. " :idea:
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Fout, nachtsurfen is voor beide van middernacht tot 's middags. (niet 10:00)

Zie de links van Kenniey
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”