Toestellen verdwijnen bij Telenet ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
- Locatie: Geel (Antwerpen)
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 22 keer
Vandaag toch wel een heel vreemde ervaring meegemaakt bij Telenet.
Een digicorder was gewoon uit mijn netwerk verdwenen. Ook bij "mijn telenet" was deze niet meer zichtbaar.
Tenslotte hebben ze bij Telenet deze terug kunnen activeren alleen is hij nog niet interactief maar dat lag aan een opdracht die op de achtergrond bleef hangen.
Dit moet nog door hun diensten worden rechtgezet.
Nu kom ik daarstraks bij mijn ouders en van hun twee tv's met ci+ module werkt er nog maar één van.
Tweede tv geeft constant gecodeerd signaal.
Dus weer naar Telenet gebeld en kreeg ik weer iemand van de technische dienst aan de lijn. Moet wel zeggen dat hier toch serieuze onbekwame mensen tussen zitten maar er zitten ook enkele goede tussen. (heb er vandaag 6 verschillende gesproken, 4 voor mijn geval en twee voor mijn ouders)
Deze technieker kwam met het idee om eens in de kabel te gaan blazen. Voor de rest was alles perfect in orde volgens hem en zou mijn ci+ module stuk zijn.
Thuisgekomen toch even zelf gecontroleerd bij "mijn Telenet" van mijn ouders en wat bleek ?
Juist, één ci+ module aanwezig en de tweede gewoon verdwenen. (waar deze technieker naar gekeken heeft weet ik niet maar hij zag er twee)
Dus net weer naar Telenet gebeld en deze keer een bekwamer technieker aan de lijn.
Deze zag inderdaad ook maar één ci+ module en heeft de tweede opnieuw geactiveerd.
Uiteindelijk alles terug in orde.
P.S : van de 6 techniekers kon er geen enkele enige reden bedenken waarom deze toestellen plots weg waren. Ene zei dat ze net opruiming hadden gedaan in hun systeem.
Een digicorder was gewoon uit mijn netwerk verdwenen. Ook bij "mijn telenet" was deze niet meer zichtbaar.
Tenslotte hebben ze bij Telenet deze terug kunnen activeren alleen is hij nog niet interactief maar dat lag aan een opdracht die op de achtergrond bleef hangen.
Dit moet nog door hun diensten worden rechtgezet.
Nu kom ik daarstraks bij mijn ouders en van hun twee tv's met ci+ module werkt er nog maar één van.
Tweede tv geeft constant gecodeerd signaal.
Dus weer naar Telenet gebeld en kreeg ik weer iemand van de technische dienst aan de lijn. Moet wel zeggen dat hier toch serieuze onbekwame mensen tussen zitten maar er zitten ook enkele goede tussen. (heb er vandaag 6 verschillende gesproken, 4 voor mijn geval en twee voor mijn ouders)
Deze technieker kwam met het idee om eens in de kabel te gaan blazen. Voor de rest was alles perfect in orde volgens hem en zou mijn ci+ module stuk zijn.
Thuisgekomen toch even zelf gecontroleerd bij "mijn Telenet" van mijn ouders en wat bleek ?
Juist, één ci+ module aanwezig en de tweede gewoon verdwenen. (waar deze technieker naar gekeken heeft weet ik niet maar hij zag er twee)
Dus net weer naar Telenet gebeld en deze keer een bekwamer technieker aan de lijn.
Deze zag inderdaad ook maar één ci+ module en heeft de tweede opnieuw geactiveerd.
Uiteindelijk alles terug in orde.
P.S : van de 6 techniekers kon er geen enkele enige reden bedenken waarom deze toestellen plots weg waren. Ene zei dat ze net opruiming hadden gedaan in hun systeem.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Een CI+ module kan TV niet zien... ik bedoel dan of ze werkt of niet... ze heeft namelijk geen return-path.
Het enige wat TN kan zien is of ze administratief gekend is.
Het enige wat TN kan zien is of ze administratief gekend is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
- Locatie: Geel (Antwerpen)
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 22 keer
Inderdaad, en ze was administratief verdwenen want dat zag ik zelf ook via "mijn telenet".
Alleen was de persoon van de technische ondersteuning zeker dat mijn CI+ module stuk was en ik ermee naar een Telenet winkel moest gaan.
Tot de tweede persoon onmiddellijk opmerkte dat ze effectief uit hun systeem was verdwenen en deze dan ook heeft terug gezet.
Alleen was de persoon van de technische ondersteuning zeker dat mijn CI+ module stuk was en ik ermee naar een Telenet winkel moest gaan.
Tot de tweede persoon onmiddellijk opmerkte dat ze effectief uit hun systeem was verdwenen en deze dan ook heeft terug gezet.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ik ga toch eens aan TN vragen van mijn Lotto in te vullen want soms ik de indruk dat er helderzienden werken
- Sylvester
- Elite Poster
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 173 keer
Ik snap hem niet. Een kaartje moet toch altijd werken behalve als het kapot is? Die kan je toch niet activeren? Of is dat een versleuteling die ergens in een kanaal verstopt zit en bepaalt of je mag kijken?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
- Locatie: Geel (Antwerpen)
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 22 keer
Alles bij Telenet moet geactiveerd zijn of het werkt niet.
In deze twee gevallen was de activatie door telenet verwijderd.
Maar blijkbaar ben ik niet de enige.
In deze twee gevallen was de activatie door telenet verwijderd.
Maar blijkbaar ben ik niet de enige.
- Sylvester
- Elite Poster
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 173 keer
Ik heb het over het 'technische' gedeelte. Als er geen technische koppeling is tussen kaart en administratief gedeelte, kan een administratieve verwijdering niet zorgen voor het uitvallen van de kaart.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
- Locatie: Geel (Antwerpen)
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 22 keer
Geen idee hoe het juist werkt.
Technieker zei om een half uurtje te wachten tot de registratie doorlopen was en inderdaad daarna werkte het terug perfect.
Technieker zei om een half uurtje te wachten tot de registratie doorlopen was en inderdaad daarna werkte het terug perfect.
-
- Moderator
- Berichten: 17487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
- Bedankt: 3348 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Er is natuurlijk een "technische koppeling" (one-way): hoe zou een kaartje anders weten voor welke kanalen je betaald hebt?Sylvester schreef:Ik snap hem niet. Een kaartje moet toch altijd werken behalve als het kapot is? Die kan je toch niet activeren? Of is dat een versleuteling die ergens in een kanaal verstopt zit en bepaalt of je mag kijken?
Ieder kaartje (of digocorder, decoder) heeft een uniek nummer.
Telenet stuurt op de kabel een puls mee die alleen begrepen wordt door jouw kaartje. Deze puls kan het kaartje activeren, de-activeren, actief houden, en bevat ook info over welke kanalen er mogen decrypted worden volgens het abbo.
Deze pulsen worden in één lus naar alle aangesloten kaartjes, decoders, digicorders gestuurd. Zo'n lus duurt een half uurtje, en dan begint het opnieuw. Vandaar dat het soms (tot max) 30 minuten kan duren voor een kaart ge-activeerd wordt.
Als je een kaartje een tijdje niet gebruikt (het ligt uitgetrokken in de lade) - idem voor een decoder (vb coax kabel uit) - dan zal het kaartje zich automatisch deactiveren, vandaar dat het kan gebeuren dat je het terug moet laten activeren.
Voor het (her)activeren van een kaartje heb je normaal geen technieker nodig. Je kan dit zelf doen!karine schreef:Nu kom ik daarstraks bij mijn ouders en van hun twee tv's met ci+ module werkt er nog maar één van.
Tweede tv geeft constant gecodeerd signaal.
Dus weer naar Telenet gebeld en kreeg ik weer iemand van de technische dienst aan de lijn. Moet wel zeggen dat hier toch serieuze onbekwame mensen tussen zitten maar er zitten ook enkele goede tussen. (heb er vandaag 6 verschillende gesproken, 4 voor mijn geval en twee voor mijn ouders)
Er bestaat hiervoor een speciaal nummer (*), je tikt gewoon je klantenummer in, en het CA ID van je module nodig (17...) of het serienummer van je kaartje (12...). Indien het lukt wordt je kaartje binnen de kortste keren geactiveerd (je moet zelfs geen 30 minuten wachten, de puls naar jouw kaartje wordt er direct op de lus gezet.
(*) ik ben dit nummer even kwijt, ik zoek het straks op
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 5780
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
- Bedankt: 1770 keer
- Recent bedankt: 10 keer
philippe_d heeft het juist. Telenet stuurt een uniek commando (Unique Entitlement Management Message) met het DVB-C-signaal mee. Ieder toestel op het Telenet-netwerk ontvangt dit commando, maar alleen de smartcard van karine luistert naar dat commando. Zo kan Telenet één individuele smartcard activeren, deactiveren of extra rechten geven om premium zenderpakketten zoals Play Sports te kunnen bekijken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
- Locatie: Geel (Antwerpen)
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 22 keer
Dat was duidelijk.
Ik dacht al dat er via de kabel een signaal moest meekomen dat is ook de enige verbinding tussen de tv en telenet.
Er zal alleen iets fout gegaan zijn bij Telenet waardoor er toestellen gewist zijn en terug moeten geactiveerd worden.
In het geval van mijn digicorder is het probleem complexer.
Na herregistratie kan ik wel terug al de zenders zien alleen is de interactiviteit nog niet in orde.
Heb dit vorige maand bij aankoop en eerste registratie ook voorgehad en toen heeft een andere dienst dit moeten rechtzetten. Dus nog enkele dagen afwachten tot de SMS komt dat alles weer werkt.
Ik dacht al dat er via de kabel een signaal moest meekomen dat is ook de enige verbinding tussen de tv en telenet.
Er zal alleen iets fout gegaan zijn bij Telenet waardoor er toestellen gewist zijn en terug moeten geactiveerd worden.
In het geval van mijn digicorder is het probleem complexer.
Na herregistratie kan ik wel terug al de zenders zien alleen is de interactiviteit nog niet in orde.
Heb dit vorige maand bij aankoop en eerste registratie ook voorgehad en toen heeft een andere dienst dit moeten rechtzetten. Dus nog enkele dagen afwachten tot de SMS komt dat alles weer werkt.
- Sylvester
- Elite Poster
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 173 keer
Ik was helemaal fout. Ik verwarde het met iets anders. De zogenaamde ‘kaartjes’ van Telenet vereisen uiteraard een activatie die in 1 richting naar het kaartje werkt.philippe_d schreef: Er is natuurlijk een "technische koppeling" (one-way): hoe zou een kaartje anders weten voor welke kanalen je betaald hebt?
Ieder kaartje (of digocorder, decoder) heeft een uniek nummer.
Telenet stuurt op de kabel een puls mee die alleen begrepen wordt door jouw kaartje. Deze puls kan het kaartje activeren, de-activeren, actief houden, en bevat ook info over welke kanalen er mogen decrypted worden volgens het abbo.
Deze pulsen worden in één lus naar alle aangesloten kaartjes, decoders, digicorders gestuurd. Zo'n lus duurt een half uurtje, en dan begint het opnieuw. Vandaar dat het soms (tot max) 30 minuten kan duren voor een kaart ge-activeerd wordt.
Het is niet echt een puls, eerder een unieke code per kaart die op bepaalde kanalen wordt meegestuurd.
Heb zelf ook een kaartje en hetzelfde aan de hand gehad. Kaartje had ik ook opnieuw moeten laten activeren.
Over dat laatste ben ik niet heel overtuigd: als je het kaartje in een lade legt werkt het na een tijdje niet meer. In principe kan dat niet want er is geen terugkoppeling.
Het zou wel kunnen dat het kaartje zichzelf deactiveert als het een tijdje niet gebruikt wordt. Ik weet niet hoe vaak de sleutel voor elk kaartje opnieuw gestuurd wordt. Misschien weet iemand dat?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
De activatie code heeft een geldigheidsduur... een kaartje dat zichzelf gaat deactiveren is dus misschien de verkeerde uitdrukking, de geldigheidstermijn is gewoon verlopen en de decodering gaat dus niet meer werken.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Waarom is dat vreemd... als jij stopt met betalen moet men wel een manier hebben om het uit te schakelen (is trouwens net hetzelfde bij sat TV).
Geen idee hoelang het is... dagen, een week, ietsje langer ?
Geen idee hoelang het is... dagen, een week, ietsje langer ?
- Sylvester
- Elite Poster
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 173 keer
Ik neem aan dat de geldigheidsperiode zolang duurt tot je stopt met betalen. Dat zou ik logisch vinden. Daarna mogen ze stoppen met het verzenden van de code.
Ik dacht dat het erom ging dat het kaartje zou uitvallen tijdens de periode dat je betaalt. Dat is toch ook zo bij de TS, dacht ik.
Ik dacht dat het erom ging dat het kaartje zou uitvallen tijdens de periode dat je betaalt. Dat is toch ook zo bij de TS, dacht ik.
-
- Moderator
- Berichten: 17487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
- Bedankt: 3348 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Iedere 30 minuten ongeveer denk ik (de duur van één lus).Sylvester schreef:Het zou wel kunnen dat het kaartje zichzelf deactiveert als het een tijdje niet gebruikt wordt. Ik weet niet hoe vaak de sleutel voor elk kaartje opnieuw gestuurd wordt. Misschien weet iemand dat?
Bedankt voor de correctie ...r2504 schreef:De activatie code heeft een geldigheidsduur... een kaartje dat zichzelf gaat deactiveren is dus misschien de verkeerde uitdrukking, de geldigheidstermijn is gewoon verlopen en de decodering gaat dus niet meer werken.
Waarschijnlijk zat dat kaartje in een 2de toestel, dat een tijdje niet gebruikt werd. Bij een toestel dat niet gebruikt wordt, of waarbij de coax niet gebruikt wordt), krijgt het kaartje de geen nieuwe activatie code meer, en valt dus uit na het verstrijken van de geldigheidsduur ...Sylvester schreef:Ik neem aan dat de geldigheidsperiode zolang duurt tot je stopt met betalen. Dat zou ik logisch vinden. Daarna mogen ze stoppen met het verzenden van de code.
Ik dacht dat het erom ging dat het kaartje zou uitvallen tijdens de periode dat je betaalt. Dat is toch ook zo bij de TS, dacht ik
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Sylvester
- Elite Poster
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 173 keer
Ja maar daar knelt het schoentje. We bepaalt het einde van de geldigheidsduur? Als je blijft betalen ondanks dat je ze niet gebruikt, en vermits er geen terugkoppeling is, blijft de geldigeheisduur lopen. Zou zo toch moeten zijn...philippe_d schreef:[
Waarschijnlijk zat dat kaartje in een 2de toestel, dat een tijdje niet gebruikt werd. Bij een toestel dat niet gebruikt wordt, of waarbij de coax niet gebruikt wordt), krijgt het kaartje de geen nieuwe activatie code meer, en valt dus uit na het verstrijken van de geldigheidsduur ...
-
- Moderator
- Berichten: 17487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
- Bedankt: 3348 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Jij bent nu wel aan het "miereneuken" vind ik.
Het is gewoon eigen aan de gebruikte technologie (CI+) - zowel bij kabel als bij satelliet - dat de kaart geactiveerd wordt door een steeds terugkomende "puls". Van zodra de code niet meer ontvangen wordt, vervalt de activatie na een "tijdje" (1-2 maand?).
Normaal wordt deze terug geactiveerd van zodra er signaal ontvangen wordt (maar kan het tot 30 minuten duren).
Anders moet je gewoon een belletje doen (bij TV-Vlaanderen kan dat zelfs met een sms met je kaartnummer).
Trouwens, bij Telenet betaal je geen maandelijkse kosten voor een CI+ kaart. Je kan tot 4 CI+ kaartjes aansluiten op 1 klantennummer (als je een kabelabonnement hebt).
Het is gewoon eigen aan de gebruikte technologie (CI+) - zowel bij kabel als bij satelliet - dat de kaart geactiveerd wordt door een steeds terugkomende "puls". Van zodra de code niet meer ontvangen wordt, vervalt de activatie na een "tijdje" (1-2 maand?).
Normaal wordt deze terug geactiveerd van zodra er signaal ontvangen wordt (maar kan het tot 30 minuten duren).
Anders moet je gewoon een belletje doen (bij TV-Vlaanderen kan dat zelfs met een sms met je kaartnummer).
Trouwens, bij Telenet betaal je geen maandelijkse kosten voor een CI+ kaart. Je kan tot 4 CI+ kaartjes aansluiten op 1 klantennummer (als je een kabelabonnement hebt).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Sylvester
- Elite Poster
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 173 keer
Ik dacht toch dat je maandelijks een TV abonnement moest betalen, ook als je alleen zo'n kaartje hebt? Maar ik kan me vergissen.
Dat is toch niet mierenneuken denk ik.
Dat is toch niet mierenneuken denk ik.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Aangezien de code iedere 30 minuten opnieuw voorbij komt is het niet nodig met lange geldigheidsperiodes te werken... maar ik dacht dat het zeker een week of twee was als het zelfs niet langer is. Je kan dus normaal heel wat codes missen voor je echt een probleem hebt.Sylvester schreef:Ik neem aan dat de geldigheidsperiode zolang duurt tot je stopt met betalen. Dat zou ik logisch vinden. Daarna mogen ze stoppen met het verzenden van de code.
In het geval van de TS is er duidelijk een administratieve fout geweest... dat staat los van de technische implementatie.Sylvester schreef:Ik dacht dat het erom ging dat het kaartje zou uitvallen tijdens de periode dat je betaalt. Dat is toch ook zo bij de TS, dacht ik.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
- Locatie: Geel (Antwerpen)
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 22 keer
Tv staat inderdaad dagelijks aan.
Het is gewoon een probleem bij Telenet, ik heb het de voorbije dagen van andere mensen ook vernomen dat die net hetzelfde probleem hadden.
Het is gewoon een probleem bij Telenet, ik heb het de voorbije dagen van andere mensen ook vernomen dat die net hetzelfde probleem hadden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
- Locatie: Geel (Antwerpen)
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 22 keer
Morgen kan ik weer gaan rondbellen want vandaag is mijn digicorder weer verdwenen.
Kan gewoon tv kijken maar interactiviteit is weg.
Telkens weer de melding : controleer of de netwerkkabel goed is aangesloten en je modem aanstaat.
We hebben hier wel een stroompanne gehad, zou dit er nu mee te maken kunnen hebben ?
Kan gewoon tv kijken maar interactiviteit is weg.
Telkens weer de melding : controleer of de netwerkkabel goed is aangesloten en je modem aanstaat.
We hebben hier wel een stroompanne gehad, zou dit er nu mee te maken kunnen hebben ?
-
- Moderator
- Berichten: 17487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
- Bedankt: 3348 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Dan is hij niet "verdwenen" .karine schreef:Kan gewoon tv kijken maar interactiviteit is weg.
Indien jouw digicorder niet meer in de database zou staan, dan zou je alleen beeld hebben op een 10-tal niet-versleutelde zenders (één, Canvas, Ketnet, ...).
Bij de andere zenders zou een boodschap staan met een telefoonnummer om de digicorder te activeren.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
- Bedankt: 118 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Heb telefonisch contact gehad met telenet omdat ik met hetzelfde fenomeen recent (opnieuw) geconfronteerd ben. Ofwel verdwijnen apparaten uit 'mijn telenet' ofwel kun je ze niet meer configureren via 'mijn telenet'.
In een analoog topic had ik het over een AP van TN waarvan geen aanpassingen meer mogelijk zijn via de site. Hetzelfde al gehad met Triing activaties via 'mijn telenet'.
Mijn zaak is via TBO geëscaleerd naar ICT en loopt al aan sedert 20 september.
Een dame bij de klantendienst heeft contact gehad met 'informatica' nadat ik ze weerom gecontacteerd heb. Op 26/11 a.s. zou 'mijn telenet' een grondige reparatie- en schoonmaakbeurt ondergaan en nadien zouden deze problemen van de baan moeten zijn. Laat ons hopen dat deze aanpassing / update het gewenste resultaat levert ...
In een analoog topic had ik het over een AP van TN waarvan geen aanpassingen meer mogelijk zijn via de site. Hetzelfde al gehad met Triing activaties via 'mijn telenet'.
Mijn zaak is via TBO geëscaleerd naar ICT en loopt al aan sedert 20 september.
Een dame bij de klantendienst heeft contact gehad met 'informatica' nadat ik ze weerom gecontacteerd heb. Op 26/11 a.s. zou 'mijn telenet' een grondige reparatie- en schoonmaakbeurt ondergaan en nadien zouden deze problemen van de baan moeten zijn. Laat ons hopen dat deze aanpassing / update het gewenste resultaat levert ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
- Locatie: Geel (Antwerpen)
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 22 keer
Inderdaad is de digicorder niet echt verdwenen, maar bij "mijn telenet" zie ik hem niet meer staan.
Maar ik kan nog tv kijken dus het is alleen de activatie die weg is.
Maar ik kan nog tv kijken dus het is alleen de activatie die weg is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
- Bedankt: 118 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Gisteren bij ons problemen met internet dat weg viel. 1 access point van TN was niet meer zichtbaar in mijn TN.
AP verwijderd met opnieuw internet en AP ook terug zichtbaar in 'mijn telenet'.
Ik denk dat ze dingen aan het testen of voorbereiden zijn met het oog op de grondige opkuis en verbetering van 'mijn telenet' met alle gevolgen doen ... Alhoewel, ze moeten bij TN toch ook een eigen testomgeving hebben zodat ze niet in de gebruikersversie moeten experimenteren?
AP verwijderd met opnieuw internet en AP ook terug zichtbaar in 'mijn telenet'.
Ik denk dat ze dingen aan het testen of voorbereiden zijn met het oog op de grondige opkuis en verbetering van 'mijn telenet' met alle gevolgen doen ... Alhoewel, ze moeten bij TN toch ook een eigen testomgeving hebben zodat ze niet in de gebruikersversie moeten experimenteren?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
- Locatie: Geel (Antwerpen)
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 22 keer
Ben ook al een stap verder en kan nu vanaf de andere toestellen de digicorder weer instellen om op te nemen.
Echter de tv-theek of de tv gids enkele dagen verder bekijken lukt nog steeds niet en krijg dan weer de melding van de modem.
Gisteren nog een technieker van Telenet gesproken die zei dat er ook professionele klanten waren met dezelfde problemen maar dat ze ook nog niet wisten wat de oorzaak was.
Echter de tv-theek of de tv gids enkele dagen verder bekijken lukt nog steeds niet en krijg dan weer de melding van de modem.
Gisteren nog een technieker van Telenet gesproken die zei dat er ook professionele klanten waren met dezelfde problemen maar dat ze ook nog niet wisten wat de oorzaak was.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
- Bedankt: 118 keer
- Recent bedankt: 1 keer
"Mijn Telenet" blijft maar vrij brakke boel.
Sedert 20/09 kan ik één van mijn 2 access points niet instellen / aanpassen via 'mijn telenet'. Alles ging opgelost zijn na de laatste update van het platform maandag ll. Voor mij: nope.
Wanneer je een hard reset van het AP uitvoert, zie je hem terug maar na de eerste de beste aanpassing, verschijnt terug de grijze kader met de gekende boodschap: "kan uw wijzigingen nu niet doorvoeren. Probeer later nog eens en contacteer klantendienst" etc.etc.
Gisteren nog een gebeld naar TN. TBO heeft geëscaleerd naar "informatica". Na meer dan 2 maand nog geen oorzaak voor het probleem gevonden ... ????
Sedert 20/09 kan ik één van mijn 2 access points niet instellen / aanpassen via 'mijn telenet'. Alles ging opgelost zijn na de laatste update van het platform maandag ll. Voor mij: nope.
Wanneer je een hard reset van het AP uitvoert, zie je hem terug maar na de eerste de beste aanpassing, verschijnt terug de grijze kader met de gekende boodschap: "kan uw wijzigingen nu niet doorvoeren. Probeer later nog eens en contacteer klantendienst" etc.etc.
Gisteren nog een gebeld naar TN. TBO heeft geëscaleerd naar "informatica". Na meer dan 2 maand nog geen oorzaak voor het probleem gevonden ... ????