Mijn Telenet met veel bugs ... ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Beste allen,

Ik beschik over 2 TN access points. Mijn modem hangt in de garage en achteraan in de woning liet de ontvangst te wensen over. Dus probleem opgelost door het recentste TN AP bij te plaatsen (AP aangekocht vorig jaar).

Na verbouwingen met bureelruimte op bovenverdieping, analoog probleem boven. Dus 2° access point "gehuurd". Had nog recht op 1 AP gratis gezien 1° AP aangekocht.

Probleem is dat het AP beneden werkt maar aanpassing van de instellingen ervan via mijn TN, zijn na verloop van tijd niet meer mogelijk. Telkens op mijn telenet verschijnt het grijze vakje "Uw aanpassingen kunnen niet automatisch worden doorgevoerd, gelieve het later nog eens te proberen. Indien het niet lukt, contacteer de klantendienst."

Dit probleem sleept al aan sedert 20/09, is al geëscaleerd naar TBO die het ook niet kunnen oplossen en verder overgemaakt aan de dienst informatica tot op heden zonder resultaat.

Op advies van de klantendienst, AP beneden al vervangen. Het nieuwe werkt dan blijkbaar goed met aanpassingsmogelijkheden van instellingen via mijn telenet maar dit positief effect is slechts kort van duur. Na 2 of 3 aanpassingen bij het zoeken naar het beste kanaal, krijg ik steeds hetzelfde vervelende grijze kadertje.

Er is wel een oplossing, nl. telkens een nieuwe 'hard reset' van het AP uitvoeren (door het reset-knopje achteraan in te drukken) maar bij een 2° of 3° poging tot aanpassing van een kanaal, weer hetzelfde fenomeen.

Iemand ervaring hiermee of weet van mogelijke oplossing?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

koenraaddeconinck schreef:Iemand ervaring hiermee of weet van mogelijke oplossing?
Mogelijke oplossing: Koop Wifi-hardware in de reguliere handel. Niet bij je internetprovider.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Ik kan raf alleen maar gelijk geven. Eigen hardware.
Maar dat zijn vijgen na Pasen, daarmee is uw probleem nog niet opgelost.
Heb je al eens naar Telenet gebeld?
JAMIN001
Plus Member
Plus Member
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

Ja hier hetzelfde probleem... paar keren gemeld aan Telenet
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Sylvester schreef:Maar dat zijn vijgen na Pasen, daarmee is uw probleem nog niet opgelost.
Tweede poging dan maar. Probeer je thuisnetwerk vanaf nul op te bouwen met zo weinig mogelijk Wifi-toestellen.

1) Wifi op Telenet-modem in garage volledig uitschakelen via Mijn Telenet
2) Harde reset van TN access points
3) Eén TN AP met netwerkkabel aansluiten in het midden van de woning.
4) Het Wifi-bereik uittesten en indien nodig het AP verplaatsen.

Punt 4) herhalen tot je bereik met 1 AP optimaal is.

Als 1 AP na grondig testen toch onvoldoende blijkt, kan je eens proberen met twee identieke TN AP's. Eén AP per verdieping maar best geen mix van een oud en een nieuw model. Veel kans dat de bug zich voordoet wanneer je een nieuw model combineert met een oud model.
Als het oude model nooit problemen opleverde, vertrouw je dus best op het oude model.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

koenraaddeconinck schreef:Probleem is dat het AP beneden werkt maar aanpassing van de instellingen ervan via mijn TN, zijn na verloop van tijd niet meer mogelijk.
En waarom zou je nog aanpassingen willen doen als het geinstalleerd is ?

Mijn WIFI settings zijn hier al die jaren nooit aangepast en ik zou ook niet weten waarom.

Ik begrijp best dat dit een fout is en opgelost moet worden maar zo dramatisch lijkt het me niet.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

raf1 schreef:
Sylvester schreef:Maar dat zijn vijgen na Pasen, daarmee is uw probleem nog niet opgelost.
Tweede poging dan maar. Probeer je thuisnetwerk vanaf nul op te bouwen met zo weinig mogelijk Wifi-toestellen.

1) Wifi op Telenet-modem in garage volledig uitschakelen via Mijn Telenet
2) Harde reset van TN access points
3) Eén TN AP met netwerkkabel aansluiten in het midden van de woning.
4) Het Wifi-bereik uittesten en indien nodig het AP verplaatsen.

Punt 4) herhalen tot je bereik met 1 AP optimaal is.

Als 1 AP na grondig testen toch onvoldoende blijkt, kan je eens proberen met twee identieke TN AP's. Eén AP per verdieping maar best geen mix van een oud en een nieuw model. Veel kans dat de bug zich voordoet wanneer je een nieuw model combineert met een oud model.
Als het oude model nooit problemen opleverde, vertrouw je dus best op het oude model.
- Zeer veel dank voor deze tip doch helaas met 1 AP lukt het niet ... Ik heb er één nodig boven en beneden en alles werkt dan goed. Wat het AP boven betreft (dat problemen stelt) ben ik nog zoekend naar het goede kanaal voor 5G en dat heb ik via mijn telenet slechts 1X kunnen aanpassen ...

- Mijn AP's zijn beiden de recentste (witte AC- compatibele) dus dit lijkt me OK.

- Bovendien zit ik blijkbaar ook met het problemen dat telenet wifree uitgeschakeld wordt als ik op mijn modem wifi uitschakel ...
r2504 schreef:
koenraaddeconinck schreef:Probleem is dat het AP beneden werkt maar aanpassing van de instellingen ervan via mijn TN, zijn na verloop van tijd niet meer mogelijk.
En waarom zou je nog aanpassingen willen doen als het geinstalleerd is ?

Mijn WIFI settings zijn hier al die jaren nooit aangepast en ik zou ook niet weten waarom.

Ik begrijp best dat dit een fout is en opgelost moet worden maar zo dramatisch lijkt het me niet.
Inderdaad een echt drama is dit niet maar als men na 2.5 maanden dergelijk probleem nog niet kan oplossen bij TN, dan begin ik me toch vragen te stellen.
Dat er eens iets mis loopt OK. Technologie is zeer complex. Ik hoef daarom ook niet direct compensaties. Maar nu begin ik toch uit te kijken naar een oplossing.

Telkens ik een harde reset doe van mijn AP dat via mijn Telenet niet toegankelijk is, werkt het weer en heb ik toegang tot de interface maar ik zie het echt niet zetten om elke keer een hard reset te doen van dit AP om eens iets uit te proberen of aan te passen.

Er moet dus toch iets loos zijn met mijn TN ...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”