Telenet 2de verblijf?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Zonnebloem
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2018, 12:35

Beste userbasers,

Huidige situatie :

Ik en mijn mama delen haar eigen huis en een domicilie, daar is een Telenet Whop aanwezig, op naam van mijn mama.
Al zeker dikke 20 jaar tevreden Telenet klanten.

Ivm mijn werk heb ik nu een 2de verblijf gehuurd, op mijn naam, huurcontract is specifiek 2de verblijf (geen domicilie mogelijk), en ik zou daar regelmatig verblijven.

Op dit adres zou ik graag alleen internet hebben (vaste telefoon, TV, GSM niet nodig)
Er is al een (momenteel niet actieve) telenet aansluiting, en de Telenet modem is ook al aanwezig.

Nu is het zo dat het internet gedeelte van de Whop bij mijn mama alleen door mij gebruikt wordt in de weekends (zelf heeft ze geen laptop/internet nodig, wegens al op leeftijd).
Het verbruik van de afgelopen maand daar was 2,40 GB.

Ikzelf zou wel iets meer verbruiken, maar zou zeker binnen de 200 GB van de Whop blijven.

Is er een mogelijkheid om de Whop van onze mama te gebruiken op dat 2de verblijf?
Of om eventueel de al aanwezige modem daar te activeren, zodat ik daar kan inloggen op de Telenet hotspot/homespot met de gegevens van bij mijn mama en het verbruik bij haar ruim voldoende Whop gerekend wordt?

Ik zou het wat stom vinden daar zelf een compleet abo te nemen, terwijl het internetgedeelte van de Whop van onze mama onderbenut is.

Het zou eventueel geen probleem zijn om ofwel de abo bij onze mama op mijn naam te zetten, ofwel de abo op het 2de verblijf op de naam van de mama.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Kan via een ommeweg als iemand anders daar een Telenet heeft en je hun free WiFi kunt gebruiken als klant.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik denk niet dat het platform van Telenet toelaat om steeds de modem mee te verhuizen en je dus genoodzaakt bent om een tweede abonnement te nemen op je tweede verblijf. Eventueel verlaag je dat bij je moeder en neem je whop op je tweede verblijfplaats.
Zonnebloem
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2018, 12:35

Goztow schreef:Kan via een ommeweg als iemand anders daar een Telenet heeft en je hun free WiFi kunt gebruiken als klant.
Het is een beetje afgelegen, geen andere WIFI netwerken beschikbaar.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Zonnebloem schreef:Op dit adres zou ik graag alleen internet hebben (vaste telefoon, TV, GSM niet nodig)
Er is al een (momenteel niet actieve) telenet aansluiting, en de Telenet modem is ook al aanwezig.
Zet de modem aan, en controleer eens of de aangesloten modem het Telenet Homespot (WiFree) signaal uitzendt.
In dit geval kan je daar gewoon inloggen met de login/paswoord van je ma.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Zonnebloem
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2018, 12:35

mailracer schreef:Ik denk niet dat het platform van Telenet toelaat om steeds de modem mee te verhuizen en je dus genoodzaakt bent om een tweede abonnement te nemen op je tweede verblijf. Eventueel verlaag je dat bij je moeder en neem je whop op je tweede verblijfplaats.
Maar eigenlijk maakt mijn mama best veel gebruik van haar Whop, tenminste het TV/telefonie gedeelte.

Terwijl ik echt alleen maar internet zou gebruiken, dus die complete Whop overdreven zou zijn op mijn adres.
Topit
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 okt 2018, 22:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Als er geen homespot wifree signaal is kan je ook nog een tweede verblijf abo nemen.
Krijg je 50% korting bij telenet.
Moet dan wel op dezelfde naam als hoofdabo aangevraagd worden.
Zonnebloem
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2018, 12:35

philippe_d schreef:
Zonnebloem schreef:Op dit adres zou ik graag alleen internet hebben (vaste telefoon, TV, GSM niet nodig)
Er is al een (momenteel niet actieve) telenet aansluiting, en de Telenet modem is ook al aanwezig.
Zet de modem aan, en controleer eens of de aangesloten modem het Telenet Homespot (WiFree) signaal uitzendt.
In dit geval kan je daar gewoon inloggen met de login/paswoord van je ma.
Had ik al geprobeerd (want leek me makkelijkste en meest logische oplossing), maar de modem werkt wel maar zendt geen WIFI signaal uit...

Ik ga ervan uit dat de vorige huurder het contract stopgezet heeft, en er dus geen actieve verbinding meer is, maar aansluiting en modem zijn dus wel aanwezig.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Huidige situatie: Whop ==> 70,52 euro/maand

Mogelijke nieuwe situatie bij mama:
Opzeg van Telenet Internet Fiber 100 uit het Whop-pakket:
Telenet vaste telefonie + digitale tv ==> 44,55 euro/maand
Mobiel internet via hotspot-functie van smartphone:
Mobile Vikings abonnement 5 gigabyte data ==> 15 euro/maand

Tweede verblijf:
EDPnet VDSL XS 20/2 Mbps onbeperkt internet: 24,95 euro/maand

Totaal: 84,50 euro/maand
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Een vriend van me woont zo al een jaartje in z'n appartement.

Er hangde nog zo'n modem van telenet daar die het wifree signaal uitstraalt.
Ze blijven normaal nog verbonden, ook al is er geen abonnement.
Misschien dat die op jou verblijf nog een oudere modem is? Zonder wifi en dergelijke
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”