Telenet Basic internet - extra volume wordt altijd tweemaal aangerekend !

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
paaimans
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2013, 11:47

Heb Basic internet . Sedert enkele maanden gebruik is soms extra internet volume ( 25GB = 5€).
Op aanrekening wordt altijd tweemaal dit extra volume aangerekend !
Vermoedelijke oorzaak :
Internet abonnement is per kalendermaand maar de aanrekeningsperiode is van de derde van de maand tot en met de tweede van de volgende maand !!!
In de aanrekeningsperiode zit dus een stuk van de ene maand en een stuk (2 dagen) van de volgende maand ! Het extra internet volume wordt telkens volledig aangerekend voor die twee gedeeltelijke maanden !!!
Resultaat : extra volume is dubbel aangerekend.
Als ik een klacht stuur wordt het te veel betaalde bedrag afgetrokken bij de volgende aanrekening maar het probleem op zich wordt niet opgelost : aanrekeningsperiode is niet syncroon met internet abonnement. Waarom maken ze het zichzelf en de klant zo moeilijk ?

Telkens een klacht moeten sturen is ook niet zo leuk.........

Heeft nog iemand dergelijk probleem?
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Verwijdert je het volume voor je nieuwe aanrekening gebeurd?
nieuwe aanrekening op de 5e? verwijderen dan op de 4e anders wordt het verder aangerekend.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ja denk dat je idd moet beginnen met de optie te verwijderen en mss daarna gewoon terug toevoegen op de startdatum van uw periode...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
paaimans
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2013, 11:47

extra volume verwijderen : dat is het eerste wat ik doe als de aanrekeningsperiode verstreken is (derde van de maand).
toch bedankt voor de reactie
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Je kan toch bv 5GB extra volume kopen, en de dag erna weer uitzetten?
Die 5GB blijf je zeker houden tot het einde van de afrekening, en je bent zeker van geen 2e aanrekening.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... ra-volume/
Deactiveren
Verwijder je extra volume voor het einde van de periode waarvoor je je internetabonnement betaalt. Zo vermijd je dat het extra volume nog eens voor de volgende maand wordt aangerekend.
Als je extra volume deactiveert, kan je het toch blijven gebruiken tot het einde van je aanrekeningsperiode. We rekenen het niet meer aan bij het begin van je volgende aanrekeningsperiode.
Stap je over naar een ander abonnement? Dan wordt je eventuele extra volume automatisch gedeactiveerd.
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Dreig ermee je abonnement stop te zetten, ze zullen wel snel bijdraaien!
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Er is toch niks mis?
Als je "vergeet" uw extra volume af te vinken voor de aanrekening, moet je voor de volgende maand ook betalen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Op zich is het conform hun uitleg maar het zorgt vaak voor verwarring.

Beter zou zijn dat je bij de bestelling gewoon de keuze had uit eenmalig / permanent.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”