Wifi netwerk van telenet plots andere naam

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Deze morgen hadden de wifi toestellen geen connectie meer,n de vast geconnecteerde wel.
Na wat opzoeken bleek mijn netwerk in MijnTelenet veranderd naar "Telenet-123256" (niet zeker van de nummers, maar 't was iets dergelijks).
Ik heb dit gewijzigd naar mijn vroegere wifibenaming en het paswoord eveneens op het oude gezet, en alles werkte.
Vermits ik dit netwerk niet aangepast heb en dit vreemd vond, heb ik getelefoneerd naar telenet.
De enige reden die de operator kon bedenken is dat ikzelf een factory reset zou gedaan hebben. Wat niet het geval was.

Iemand dit reeds voorgehad, en een idee wat de onderliggende reden zou kunnen zijn?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Is de stroom uitgevallen tijdens de nacht? Is er iets anders merkwaardigs voorgevallen tijdens de nacht?

Straatwerken of elektriciteitswerken in de buurt? Of werken die recent afgerond zijn?

Is er deze nacht iets merkwaardigs gebeurd in de buurt (brand, wateroverlast, dronkemans-autocrash waarbij een verlichtingspaal mee omver gereden is, ...).

Heb je nog andere toestellen in huis waar je soms merkt dat de klok soms gereset is?

Heb je elektrische zekeringen in huis die regelmatig uitvallen zonder aanwijsbare reden?

Elektriciteit thuis: modern (recent aangelegd) of oud?

Is je paswoord voor mijn telenet sterk en uniek genoeg?

Heb je een buurjongen die veel afweet van computers of die een fervent gamer is?

Staat de router op een makkelijk bereikbare plaats? Op de grond of op een verhoog?

Spelende kinderen in huis? Is de warmte van de router een trekpleister voor eventuele dieren in het huis? Last van knaagdieren?

Hebben de buren hetzelfde voorgehad?
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

CCatalyst schreef:Is de stroom uitgevallen tijdens de nacht? Is er iets anders merkwaardigs voorgevallen tijdens de nacht? N

Straatwerken of elektriciteitswerken in de buurt? Of werken die recent afgerond zijn? N

Is er deze nacht iets merkwaardigs gebeurd in de buurt (brand, wateroverlast, dronkemans-autocrash waarbij een verlichtingspaal mee omver gereden is, ...). N

Heb je nog andere toestellen in huis waar je soms merkt dat de klok soms gereset is? N

Heb je elektrische zekeringen in huis die regelmatig uitvallen zonder aanwijsbare reden? N

Elektriciteit thuis: modern (recent aangelegd) of oud? 1990

Is je paswoord voor mijn telenet sterk en uniek genoeg? Y

Heb je een buurjongen die veel afweet van computers of die een fervent gamer is? No idea

Staat de router op een makkelijk bereikbare plaats? Op de grond of op een verhoog? Verhoog in bureau waar ik enkel kom.

Spelende kinderen in huis? Is de warmte van de router een trekpleister voor eventuele dieren in het huis? Last van knaagdieren? N. No kids in de bureau

Hebben de buren hetzelfde voorgehad?
dunno
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Ik zou het dan gewoon maar op een eenmalige "technologie is technologie" gebeurtenis gooien.

Als dit zich echter nog eens herhaalt ligt het wellicht aan een of ander hardware-component dat aan het falen is, en zou ik de router laten omwisselen.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Op 2 augustus werd de router omgewisseld vermits deze niet meer werkte. maar k hou t in t oog :-D .
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

er zijn onlangs, 14 dagen geleden en vorige week update's geweest op de laatste modems van telenet dat Docsis 3.1 aankan (die witte modems)
misschien daardoor iets veranderd in uw instellingen van de wifi.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

CCatalyst schreef:Is er iets anders merkwaardigs voorgevallen
Ooit voorgehad dat er bij iemand elektronica bij de vleet sneuvelde, tot ze de elektrische liftmotor in zijn (oud) appartementsblok gereviseerd hadden... Dus nog iets om na te kijken ;-)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Meestal, wanneer dit gebeurt (Orange heeft dat vaker voor), is het samen met een TR-069 gepushte firmware update.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”