Problemen met modem?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
pina
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 09 jul 2008, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Ik heb hier een Logi Circle camera staan, die via WiFi is verbonden met mijn netwerk. Sinds een week ongeveer krijg ik voortdurend de melding dat hij is gedisconnect, wat betekent dat hij offline is gegaan door het ontbreken van een wifi signaal. AP van powerline staat nochtans in dezelfde ruimte, op enkele meter ervan. Wanneer de camera online is, vertoont hij volle signaalsterkte, het is nogal zwart/wit zo te zien. Maar met al de rest van mijn toestellen die op wifi werken (ook in dezelfde ruimte) heb ik absoluut geen last van disconnects.

Daarnaast, ik weet niet of het met elkaar te maken heeft, heb ik ook voortdurend last van disconnects tijdens het gamen op de PS4. Ik ben mijn internet niet kwijt, maar ik vlieg altijd uit de servers van EA tijdens het gamen. Enerzijds tijdens het spelen van Battlefield, anderzijds tijdens FIFA 18. Het vreemde is, dat ik nog altijd geconnecteerd ben met PS Plus, het is dus niet dat ik geen internet meer heb. Maar wanneer ik voice chat doe, vlieg ik wel regelmatig uit de party. Niet altijd tegelijk met wanneer ik uit de EA-server vlieg, maar soms wel...

Wanneer mijn zoon Fortnite speelt, heeft hij die disconnects totaal niet, dat is het vreemde. Daarom dat het iets zou zijn met EA, maar mijn andere vrienden vliegen nooit zomaar uit de EA-servers... Daarom dat ik toch denk dat er iets mis is met mijn instellingen, mijn ps4 is wel via ethernet aangesloten.

Aangezien het zowel wifi als ethernet is, vraag ik mij wat af of er geen algemeen modem-probleem is, maar anderzijds is het ook zo specifiek. Het is niet zo dat ik problemen heb met wifi of ethernet via andere apparaten zoals mijn laptop
Laatst gewijzigd door pina 04 sep 2018, 10:27, in totaal 1 gewijzigd.
pina
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 09 jul 2008, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

We denken het probleem te hebben gevonden. Wanneer ik mijn synology nas ontkoppel van het netwerk, komen de problemen niet meer voor. Heel vreemd dus aangezien ik die nas al zes jaar in bezit heb
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Heb je al ns de packets gemirrored en wireshark erop losgelaten?
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

deelt je nas toevallig geen IP-adressen uit.
pina
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 09 jul 2008, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

ITnetadmin schreef:Heb je al ns de packets gemirrored en wireshark erop losgelaten?
Neen, ik ken dat zelfs niet. Wat doet dat precies?

Mailracer schreef:deelt je nas toevallig geen IP-adressen uit.

Bedoel je of het werkt als een dhcp server? Dat alleszins niet, het heeft enkel een static ip
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

pina schreef:
Mailracer schreef:deelt je nas toevallig geen IP-adressen uit.

Bedoel je of het werkt als een dhcp server? Dat alleszins niet, het heeft enkel een static ip
idd als DHCP server. Zodat en je modem, en je nas ip adressen uitdeelt. Waardoor er dergelijke problemen kunnen ontstaan. Ik zie verder niet in waarom een synology nas kan storen, tenzij natuurlijk zijn vast IP-adres (dat je vast kiest in DSM) ook door de DHCP van je router uitgedeeld wordt aan een ander apparaat.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”