Pagina 1 van 1

Prijsverhoging (zoveelste)

Geplaatst: 06 aug 2018, 19:48
door petrol242
Uit miserie en om de gemoederen rustig te houden in huis hebben wij een kabelaansluiting bij TN, enkel voor TV. (En neen ik ga niet terug naar TVV). Nu is er onlangs een prijsverhoging doorgevoerd die ik mocht leren kennen op dit forum. TN heeft echter nagelaten om mij daar persoonlijk van in te lichten. Enig fatsoen en ook de wet gebied wel dat ze dat wel doen via de reguliere kanalen. Een vermelding op hupperdepup is voor mij dus niet genoeg.

Nu dat madamme FOX niet meer nodig ...

Re: Prijsverhoging (zoveelste)

Geplaatst: 07 aug 2018, 09:49
door devilkin
Hier bestaat al een topic van : http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=52887

@mod: Misschien deze sluiten?

Re: Prijsverhoging (zoveelste)

Geplaatst: 07 aug 2018, 12:47
door petrol242
Het is dat topic waar ik naar verwees... Het gaat mij niet zozeer om de prijsverhoging zelf, maar de communicatie van TN.

Re: Prijsverhoging (zoveelste)

Geplaatst: 07 aug 2018, 13:04
door MarkDM
Deze opmerking klopt. Mijn factuur van juli is 1€ duurder zonder enige vermelding.
Normaal moet er bij staan dat er een prijsverhoging is en dat je kan opzeggen.
Ik heb de voorbije weken geen communicatie hierover ontvangen.
Vorige keer is dat wel zo gebeurd. Toen hebben we een brief gekregen. Bij Px doen ze dat ook.

Re: Prijsverhoging (zoveelste)

Geplaatst: 07 aug 2018, 13:15
door devilkin
Staat toch op je factuur? Ik ga er vanuit dat je die toch even nakijkt vooraleer die te betalen?

Re: Prijsverhoging (zoveelste)

Geplaatst: 07 aug 2018, 13:19
door philippe_d
Ik heb op 22 juni deze mail gekregen van Telenet (zelfde mailadres als waarop mijn factuur toekomt).
Ze hebben dus wel degelijk gecommuniceerd, èn met een duidelijk detail van de prijsverhoging(en)!
Misschien eens je oude mails (van juni) doorzoeken?
Aanpassing van onze prijzen
Is deze e-mail niet goed leesbaar? Hier wel.

Betreft: accountnummer 12345678

Beste mijnheer xxx,

Vanaf 23 juli 2018 passen we de prijs van een aantal van onze diensten aan. Voor u komt er € 1,00 bij op uw maandelijkse aanrekening.

We geven u hierbij graag een woordje uitleg.

De algemene consumentenprijzen in België zijn het afgelopen jaar gestegen. Tegelijk investeren we continu in een nog beter netwerk, behouden we voor onze persoonlijke dienstverlening een hoog niveau en blijven we die verbeteren.

Wij willen u immers dag in dag uit de best mogelijke ervaring blijven bieden.

Mocht u nog vragen hebben over onze diensten, kan u altijd contact opnemen via telenet.be. Of bel ons gerust op het nummer 015 66 66 66.

We bedanken u alvast voor uw vertrouwen.

Wat houdt de prijsaanpassing voor u precies in?

Op volgende dienst waarvoor u klant bent, is er een prijsaanpassing van toepassing: kabeltelevisie.
De prijsaanpassing houdt voor u een totale verhoging in van uw maandelijkse aanrekening met € 1,00 (berekend op basis van uw situatie op 2018-06-05).

Meer toelichting en een detailberekening van uw persoonlijke situatie kan u:
  • bekijken op telenet.be/prijsaanpassing
    Daarvoor heeft u onderstaande gegevens nodig:
    uw klantennummer: 23456789
    uw familienaam: xxx
  • beluisteren via het gratis nummer 0800 66 256
    Daarvoor heeft u uw accountnummer nodig: 12345678

Goed om te weten:
  • De nieuwe prijzen zullen zichtbaar zijn op uw eerste aanrekening vanaf 23 juli 2018. Wordt er op die aanrekening nog een periode aangerekend vóór 23 juli, dan doen we dat nog tegen de oude prijs. Het kan dus gebeuren dat u op die aanrekening eenmalig een bedrag ziet dat niet overeenkomt met de nieuwe prijs.

Wenst u naar aanleiding van deze prijswijziging uw Telenet-dienst op te zeggen? Dit betreuren we natuurlijk. Maar u kan ze steeds kosteloos opzeggen via onze klantendienst: telefonisch, per brief of via onze website.

Hebt u nog vragen? Lees de antwoorden op de meest gestelde vragen.

Vriendelijke groeten,
Jeroen Bronselaer
Telenet Residentieel

Re: Prijsverhoging (zoveelste)

Geplaatst: 07 aug 2018, 13:24
door MarkDM
Ik heb geen e-mail gekregen. Ik neem alleen TV af en ze hebben geen e-mailadres van mij.
Daarbij, waarom staat het niet op de eerste factuur met de prijsverhoging ?
Zo hoort het toch.
Edit1: mijn factuur krijg via Zoomit in pdf. Het kost dus geen extra papier.
Edit2: Ze hebben blijkbaar wel mijn e-mailadres, ik heb de laatste weken berichten gekregen met als onderwerp:
"Heb jij je mening al gegeven over Telenet?".
Maar geen bericht over de prijsverhoging !

Re: Prijsverhoging (zoveelste)

Geplaatst: 07 aug 2018, 14:59
door devilkin
Check je profiel eens in mijn telenet, zie wat er daar instaat van contact opties..?

Re: Prijsverhoging (zoveelste)

Geplaatst: 07 aug 2018, 16:37
door philippe_d
E-mail of brief?

Is de prijsaanpassing voor u van toepassing? Dan kreeg u tussen 14 en 22 juni 2018 van ons een e-mail (als u uw aanrekening ook via e-mail krijgt) of brief. Daarin staat de belangrijkste informatie, o.a. wat de prijsaanpassing voor u betekent.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... anpassing/

Volgens deze FAQ kreeg je de e-mail alleen als je jouw aanrekening ook via e-mail krijgt, de anderen per brief.
Geen idee hoe de klanten die via Zoomit werken ingelicht werden.
MarkDM schreef:Daarbij, waarom staat het niet op de eerste factuur met de prijsverhoging ?
Zo hoort het toch.
Zo hoort het inderdaad ...

Re: Prijsverhoging (zoveelste)

Geplaatst: 07 aug 2018, 16:42
door fieldoxide
Dit staat er vermeld in mijn Telenet:
Naamloos.png
En ik denk dat dit bij iedereen zo is.

Re: Prijsverhoging (zoveelste)

Geplaatst: 07 aug 2018, 19:36
door petrol242
Al die berichten heb ik niet gekregen. Ni via het portaal, ook niet via mail.