Prijsverhoging (zoveelste)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Uit miserie en om de gemoederen rustig te houden in huis hebben wij een kabelaansluiting bij TN, enkel voor TV. (En neen ik ga niet terug naar TVV). Nu is er onlangs een prijsverhoging doorgevoerd die ik mocht leren kennen op dit forum. TN heeft echter nagelaten om mij daar persoonlijk van in te lichten. Enig fatsoen en ook de wet gebied wel dat ze dat wel doen via de reguliere kanalen. Een vermelding op hupperdepup is voor mij dus niet genoeg.

Nu dat madamme FOX niet meer nodig ...
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hier bestaat al een topic van : http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=52887

@mod: Misschien deze sluiten?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het is dat topic waar ik naar verwees... Het gaat mij niet zozeer om de prijsverhoging zelf, maar de communicatie van TN.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Deze opmerking klopt. Mijn factuur van juli is 1€ duurder zonder enige vermelding.
Normaal moet er bij staan dat er een prijsverhoging is en dat je kan opzeggen.
Ik heb de voorbije weken geen communicatie hierover ontvangen.
Vorige keer is dat wel zo gebeurd. Toen hebben we een brief gekregen. Bij Px doen ze dat ook.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Staat toch op je factuur? Ik ga er vanuit dat je die toch even nakijkt vooraleer die te betalen?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb op 22 juni deze mail gekregen van Telenet (zelfde mailadres als waarop mijn factuur toekomt).
Ze hebben dus wel degelijk gecommuniceerd, èn met een duidelijk detail van de prijsverhoging(en)!
Misschien eens je oude mails (van juni) doorzoeken?
Aanpassing van onze prijzen
Is deze e-mail niet goed leesbaar? Hier wel.

Betreft: accountnummer 12345678

Beste mijnheer xxx,

Vanaf 23 juli 2018 passen we de prijs van een aantal van onze diensten aan. Voor u komt er € 1,00 bij op uw maandelijkse aanrekening.

We geven u hierbij graag een woordje uitleg.

De algemene consumentenprijzen in België zijn het afgelopen jaar gestegen. Tegelijk investeren we continu in een nog beter netwerk, behouden we voor onze persoonlijke dienstverlening een hoog niveau en blijven we die verbeteren.

Wij willen u immers dag in dag uit de best mogelijke ervaring blijven bieden.

Mocht u nog vragen hebben over onze diensten, kan u altijd contact opnemen via telenet.be. Of bel ons gerust op het nummer 015 66 66 66.

We bedanken u alvast voor uw vertrouwen.

Wat houdt de prijsaanpassing voor u precies in?

Op volgende dienst waarvoor u klant bent, is er een prijsaanpassing van toepassing: kabeltelevisie.
De prijsaanpassing houdt voor u een totale verhoging in van uw maandelijkse aanrekening met € 1,00 (berekend op basis van uw situatie op 2018-06-05).

Meer toelichting en een detailberekening van uw persoonlijke situatie kan u:
  • bekijken op telenet.be/prijsaanpassing
    Daarvoor heeft u onderstaande gegevens nodig:
    uw klantennummer: 23456789
    uw familienaam: xxx
  • beluisteren via het gratis nummer 0800 66 256
    Daarvoor heeft u uw accountnummer nodig: 12345678

Goed om te weten:
  • De nieuwe prijzen zullen zichtbaar zijn op uw eerste aanrekening vanaf 23 juli 2018. Wordt er op die aanrekening nog een periode aangerekend vóór 23 juli, dan doen we dat nog tegen de oude prijs. Het kan dus gebeuren dat u op die aanrekening eenmalig een bedrag ziet dat niet overeenkomt met de nieuwe prijs.

Wenst u naar aanleiding van deze prijswijziging uw Telenet-dienst op te zeggen? Dit betreuren we natuurlijk. Maar u kan ze steeds kosteloos opzeggen via onze klantendienst: telefonisch, per brief of via onze website.

Hebt u nog vragen? Lees de antwoorden op de meest gestelde vragen.

Vriendelijke groeten,
Jeroen Bronselaer
Telenet Residentieel
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb geen e-mail gekregen. Ik neem alleen TV af en ze hebben geen e-mailadres van mij.
Daarbij, waarom staat het niet op de eerste factuur met de prijsverhoging ?
Zo hoort het toch.
Edit1: mijn factuur krijg via Zoomit in pdf. Het kost dus geen extra papier.
Edit2: Ze hebben blijkbaar wel mijn e-mailadres, ik heb de laatste weken berichten gekregen met als onderwerp:
"Heb jij je mening al gegeven over Telenet?".
Maar geen bericht over de prijsverhoging !
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Check je profiel eens in mijn telenet, zie wat er daar instaat van contact opties..?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

E-mail of brief?

Is de prijsaanpassing voor u van toepassing? Dan kreeg u tussen 14 en 22 juni 2018 van ons een e-mail (als u uw aanrekening ook via e-mail krijgt) of brief. Daarin staat de belangrijkste informatie, o.a. wat de prijsaanpassing voor u betekent.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... anpassing/

Volgens deze FAQ kreeg je de e-mail alleen als je jouw aanrekening ook via e-mail krijgt, de anderen per brief.
Geen idee hoe de klanten die via Zoomit werken ingelicht werden.
MarkDM schreef:Daarbij, waarom staat het niet op de eerste factuur met de prijsverhoging ?
Zo hoort het toch.
Zo hoort het inderdaad ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Dit staat er vermeld in mijn Telenet:
Naamloos.png
En ik denk dat dit bij iedereen zo is.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Al die berichten heb ik niet gekregen. Ni via het portaal, ook niet via mail.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”