Telenet outage & bedenkelijke helpdesk support ...

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Vandaag belt familie met een studentenkot in Gent, dat het internet niet werkt.

Dus rij naar daar met wat backup netwerk spul en een laptop. Ik kan de LAN gateway pingen, dus modem zichtbaar, enkel modem geraakt niet op internet. Coax bekabeling tot aan straat bekeken (ongeveer 3 meter tussen aan splitter op voorgevel en binnenhuis splitter), en zag geen issues. Ze hadden wel recent werken in de kelder gedaan, maar daar passeert de coax dus niet - wel de oude belgacom bekabeling.

Modem vindt internet niet, internet lampje op modem gaat niet aan. Modem power cycle haalt niks uit.

Dus we bellen telenet, helaas geraken we niet voorbij het menu waar we ons klantnr moeten ingeven. Dat had familie niet bij. Dus van thuis dan maar gebeld door familie naar TN, en dan komt TN doodleuk af dat daar iemand ter plaatse moet zijn (van ons) om met bvb een laptop een paar testjes te doen. Als niemand daar op de locatie is waar dus de telenet HGW staat, konden ze niks doen.

Dus TN kan niet op afstand zien dat er geen sync is met het coax netwerk? Morgen om 10u weer naar daar grrrrrr.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Check je pb even aub :wink:
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Daar hebben we niks aan. Waarvoor dient een forum?
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Sylvester schreef:Daar hebben we niks aan. Waarvoor dient een forum?
Van mij mag ub4b zijn klantnummer ook publiek op een forum zetten hoor, geen probleem :bang:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Kenniey schreef:
Sylvester schreef:Daar hebben we niks aan. Waarvoor dient een forum?
Van mij mag ub4b zijn klantnummer ook publiek op een forum zetten hoor, geen probleem :bang:
De vraag is natuurlijk: werk jij voor telenet, of ben je een telenet reseller? Zomaar klantnr doorgeven aan iemand die ik (nog) niet ken - liever niet.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Kenniey schreef:
Sylvester schreef:Daar hebben we niks aan. Waarvoor dient een forum?
Van mij mag ub4b zijn klantnummer ook publiek op een forum zetten hoor, geen probleem :bang:
Dit is een forum. Dan kan even goed het topic op slot of zelfs verwijderen.
De bedoeling van een forum is informatie delen. Vragen en oplossingen delen.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Ik werk bij Telenet.
En waar gaan we TS mee kunnen helpen op een forum als hij niet ter plaatse is?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Met te kijken of die modem synct natuurlijk alle andere info heb je al, telenet.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Kenniey schreef:Ik werk bij Telenet.
En waar gaan we TS mee kunnen helpen op een forum als hij niet ter plaatse is?
Ik heb je de nodige info gestuurd zodat je kan checken. Alvast bedankt dat er iemand van TN op userbase zit.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Sylvester schreef:
Kenniey schreef:
Sylvester schreef:Daar hebben we niks aan. Waarvoor dient een forum?
Van mij mag ub4b zijn klantnummer ook publiek op een forum zetten hoor, geen probleem :bang:
Dit is een forum. Dan kan even goed het topic op slot of zelfs verwijderen.
De bedoeling van een forum is informatie delen. Vragen en oplossingen delen.
Ik kan Sylvester alleen maar bijtreden.
De standaardprocedure op dit forum is niet om een vraag te beantwoorden met "ik stuur pb", want we willen allemaal leren uit de antwoorden.
Vandaar dat dit afgekeurd wordt.

Als je nu gezegd had "Ik werk bij Telenet, als je me even je klantnr (or whatever) doorgeeft via pb, dan kan ik mss ns voor je kijken", dan had daar niemand over gevallen hoor.
Maar nu was de bewoording vrees ik nogal onduidelijk.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Modem is dus zeer oud en komt al minstens 7d niet meer online, in de straat is er bij andere klanten wel signaal.
Dus modem is vermoedelijk dus defect en we kunnen hem in de Veldstraat in een Telenet center gaan omruilen.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

ub4b schreef:Modem is dus zeer oud en komt al minstens 7d niet meer online [...] Dus modem is vermoedelijk dus defect en we kunnen hem [...] gaan omruilen.
Hier sturen ze voor het kleinste probleempje een technieker >.<
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ja, omdat ze de gemiddelde user niet betrouwen uiteraard (en enigszins terecht; vele users denken nog altijd dat "de pc op het werk afzetten" gebeurt door op het knopje van het scherm te duwen).

En die techniekers zijn vaak ook maar "monkeys flipping a switch" hoor.
De laatste van Orange die ik over de deur had, wist van toeten noch blazen.
We hadden het (semi-professioneel) netwerk afgekoppeld (maw het netwerk bestaande uit oa een eigen router en een eigen AP losgekoppeld van de orange router) en een kabel voorzien die rechtstreeks in de orange router stak.
En wat doet meneer: de kabel insteken en dan wat zitten prullen in de wifi settings van zijne laptop.
"Jama ik geraak ni op de wifi."
Serieus? Ge steekt in *via de kabel*.
Uitleggen dat er al een kabelverbinding was, dat de wifi afstond ("jama ik zie hem toch"), en dat de wifi die hij zag van een AP kwam, gaf alleen maar "deer in a headlight" ogen.
Het enige wat ie van IT kon was naar een testpagina op de router surfen om daar te bevestigen wat we aan telefoon al meegedeeld hadden: dat er wss een storing op de dropcable was die de snelheid naar beneden haalde, en dat we konden aanwijzen waar het probleem zich naw voordeed.
Als ze nu effe gepolst hadden aan de helpdesk, hadden wij *ook* die testpagina kunnen openen/runnen, en dat hadden zij niemand moeten sturen en wij geen extra week wachten tot ditmaal de juiste ploeg kon afkomen.
Zucht.

Het wordt ns dringend tijd om werk te maken van XKCD/806 compliance :-)
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

datakiller schreef:Hier sturen ze voor het kleinste probleempje een technieker >.<
Op zich kan je steeds een modemswap gaan uitvoeren in een shop, maar het gaat niet altijd de oplossing zijn.
Het feit dat er een technieker wordt gestuurd is om het de huis-tuin-en-keukenklant gemakkelijk te maken.
De bomma gaat al moeilijker een modem van de muur halen, de coax losvijzen en de modem gaan wisselen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik moet zeggen ik heb hier 2 proximus/scarlet techniekers gehad.

Iemand van vreemde origine(scarlet) die alles correct installeerde en zelfs wat tijd nam om te kijken of mijn apparaten allemaal connectie maakten. Die heeft dus zelfs toen ik bij scarlet was de pppoe gegevens gegeven.

Dan een technieker van hier(proximus) die nog maar 2 maand zelfstandig de baan op mocht:

Gekomen: heeft een mobiele ntp2007 zonder muur installatie gemonteerd.

Heeft zeker 3 uur hierbinnen geweest om alles wat simpel was in orde te doen. Want Scarlet was er al dus hij moest enkel die installatie overnemen die er nog maar 10 maand lag. Heeft dan ook gezorgd dat de draden verwisseld waren met iemand die woont hier paar apparttementen verder. Resultaat was dat ik mijne opzeg kreeg terwijl ook die van mijn buurman opgezegd werd zonder controle. Die wist zelfs van niets :roll: Had zelfs niet gevraagd voor een opzeg.

Heeft uiteindelijk wel zijn installatiekosten van 99 euro terugbetaald gekregen maar heeft zeker 1,5 week zonder internet geweest.

Tja ze maken bij Proximus dus ook wel heftige foutjes
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Kenniey schreef:Het feit dat er een technieker wordt gestuurd is om het de huis-tuin-en-keukenklant gemakkelijk te maken.
Business klanten ook? :P

Zelfs voor iets routing gerelateerd sturen ze een technieker ipv eens zelf te kijken.
Ze leveren ook 50% niet, zoals adesk, zelfde dag langskomen bij problemen, etc.

"Dit is alleen voor mensen met een BTW nummer" dan vind ik dat de prijs ook omlaag mag :/
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

datakiller schreef:Business klanten ook? :P
Bij de meeste SoHo klanten lijkt dit ook de beste oplossing.
De gemiddelde dokter/slager/bakker kent er niet genoeg van om moeilijkere IT-vragen aan te stellen :wink:
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Kenniey schreef:om moeilijkere IT-vragen aan te stellen :wink:
Bedoel je dan dat de TN helpdesk vragen stelt?
Zo ja, de enigste die ik altijd te horen krijg is heb je uw modem al herstart >.<
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

De laatste keer dat ik met de helpdesk van Telenet heb gesproken was enkele dagen geleden. Een vraag ivm IPv6. Ik werd verschillende keren doorgeschakeld tot zelfs de business desk toe. Hier kreeg ik te horen dat particuliere klanten niet door hun geholpen mogen worden en de reguliere gaf toe dat ze er niets van kennen en ze dus gewoon vertrouwen op een procedure van Telenet om fouten of problemen op te lossen. Ik verwacht een scherm met een groen, oranje of rood bolletje met tekst eronder en een link naar de flowchart die ze moeten aflezen.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

mailracer schreef:Ik werd verschillende keren doorgeschakeld tot zelfs de business desk toe. Hier kreeg ik te horen dat particuliere klanten niet door hun geholpen mogen worden en de reguliere gaf toe dat ze er niets van kennen en ze dus gewoon vertrouwen op een procedure van Telenet om fouten of problemen op te lossen.
Beetje hetzelfde hier:

"Meneer mag ik uw BTW nr (ipv klantennummer te vragen)"
"Dat heb ik niet"
"Momentje ik stuur U door"
"Particuliere dienst: wij mogen U niet helpen ik stuur u door"
" 'Big business dienst' U bent verkeerd doorgestuurd, u moet bij een andere dienst zijn"
"Waar ik begon werd ik verder geholpen (of niet?)"
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Nieuwe modem gaan halen door familie. Een kotstudent heeft hem aangesloten en 5 min later hadden ze terug internet.

In de Veldstraat waren ze veel vriendelijker dan bij de helpdesk gisteren.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dat "u heeft een btw nr nodig" is hatelijk voor de professionele ITer die ook van thuis uit werkt maar niet als zelfstandige functioneert.
Pure schande.
Het moest verboden zijn om professionele hulp achter een btw nr vereiste te steken.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gelijkaardig gehad.
Moest deze week naar een klant voor hun website.
Internet was traag.
Na meten en weten, 3 DL en 28 UP.
Dacht, das een grap, eigen router of zo defect.
Dus op de modem, zelfde.
Gebeld naar Telenet, eerst gezaag over een BTW-nummer, maar gelukkig is de klant bus en ik ook bus.
Zien op de modem geen probleem.
Ze gingen dan op de straatkast testen, want dat kan blijkbaar wel en daar wel wat signaalproblemen te zien.
Dachten eerst van de warmte, maar omdat ze aangaf dat het al verschillende keren was, kon dat geen reden zijn.
Technieker komt langs, modem niets mis mee natuurlijk.
Doet wat testen met zijn speelgoed op de kabel te hangen (weet niet meer hoe dat ding noemt).
Zeer slecht signaal. Kabel moet, ook door veroudering, vervangen worden van buiten naar binnen.
Dus moeten die mensen de nest openbreken op hun grond :roll:
Als ze dat gedaan hebben, moeten ze opnieuw naar TN bellen om een nieuwe interventie aan te vragen.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

svermassen schreef:Kabel moet, ook door veroudering, vervangen worden van buiten naar binnen.
Dus moeten die mensen de nest openbreken op hun grond :roll:
Als ze dat gedaan hebben, moeten ze opnieuw naar TN bellen om een nieuwe interventie aan te vragen.
Hier hangen die TN kabels boven de grond, altijd makkelijk ik zit nu al te wachten op hun werken aan de straatkast die op 1/8 weer beginnen... iedere 2-3maanden van dat.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

datakiller schreef:
svermassen schreef:Kabel moet, ook door veroudering, vervangen worden van buiten naar binnen.
Dus moeten die mensen de nest openbreken op hun grond :roll:
Als ze dat gedaan hebben, moeten ze opnieuw naar TN bellen om een nieuwe interventie aan te vragen.
Hier hangen die TN kabels boven de grond, altijd makkelijk ik zit nu al te wachten op hun werken aan de straatkast die op 1/8 weer beginnen... iedere 2-3maanden van dat.

Bij de klant ligt dat wel allemaal ondergronds.
Maar ik heb ook begrepen dat het zowat als jaaaaaaaaaaaaaren daar ligt.
Een van de regio's met de eerste tv en zo.
Vreemd dat daar wel nog de TN-netwerf nog moet gebeuren in het najaar.
Is namelijk juist buiten een stadkern.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

svermassen schreef:Vreemd dat daar wel nog de TN-netwerf nog moet gebeuren in het najaar.
Is namelijk juist buiten een stadkern.
Hier moet dat ook nog gebeuren na 4x... iemand hier een idee hoeveel keer ze nodig hebben? Hopelijk klopt de datum dit keer wel en niet zoals de vorige keer.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

datakiller schreef:iemand hier een idee hoeveel keer ze nodig hebben?
Hier is men ook al langsgeweest (2x al denk ik) maar m'n kapotte paddestoel staat er nog steeds.

Iemand een idee of die paddestoelen trouwens defacto worden vervangen ?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”