Met router TL-WA5210G connectie met Telenet Homespot maken

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
willysproject
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2018, 14:39

Hallo allen,

Ik ben niet extreem technisch onderlegd in deze materie, maar hopelijk kan ik mijn probleem verduidelijken en kan iemand mij helpen.

Tijdens de week verbijf ik in het Brusselse, een regio met heel weinig mogelijkheden om snel te kunnen surfen. Een oud-collega raadde mij een router TL-WA5210G aan, om hiermee vanop "lange afstand" een connectie met een Telenet Homepot te maken. (z.g. "WISP, in client mode"). Hij doet dit zelf ook elk jaar op de camping, zei hij.
https://www.tp-link.com/us/products/det ... 5210G.html

Ik heb zo'n router aangeschaft, en heb dit thuis aan de kust geprobeerd, op basis van enkele youtube-video’s. Vertrekkende van de fabrieksinstellingen lukte het mij om de nodige connectie te maken met een Telenet Homespot. Wanneer ik de “Survey” deed om de beschikbare netwerken te zien, was de gemiddelde signaalsterkte zo’n 20 à 25 dB.

Echter… wanneer ik dit hier doe, in mijn Brusselse regio… slaag ik hier niet in een connectie tot stand te brengen: de modem (WAN) slaagt er niet in om de parameters (IP) te krijgen. Een belangrijk verschil met wanneer het wel werkte aan de kust: hier in Brussel is de dB-sterkte van de beschikbare netwerken bij een “Survey” slechts 6 tot 13 dB. Mogelijks (=vermoeden) is dit té weinig om een (stabiele) verbinding te maken? De Homespot waarmee ik een connectie wil maken bevindt zich in vogelvlucht op 1 km. Er zijn wel wat opstakels (bomen, gebouwen) en ik heb geen rechtstreekse line-of-sight….

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Indien de dB-sterkte, is er een mogelijkheid om deze te vergroten en alsnog een verbinding te maken?

MvG,
Gerd
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

willysproject schreef:De Homespot waarmee ik een connectie wil maken bevindt zich in vogelvlucht op 1 km. Er zijn wel wat opstakels (bomen, gebouwen) en ik heb geen rechtstreekse line-of-sight….
Verbinden met een Telenet Homespot op 1km aftsand is totaal onmogelijk, het is soms al een hele sinecure om op de Homespot van je dichtste gebuur te geraken :oops: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”