Yelo Play op Android TV/Amazon Fire TV ...

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
GianniDPC
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jul 2016, 15:51
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Heeft iemand eigenlijk al eens geprobeerd om Yelo Play werkend te krijgen op een TV Box of Android TV die widevine ondersteunt?

Of is het nog altijd zo, zelfs al ondersteunt je toestel widevine dat je een zwart scherm krijgt omdat de applicatie detecteert dat je een extern scherm aangesloten hebt?
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Geen ervaring met Widevine, maar wel iets gelijkaardig, waaruit ik vermoed dat dit nog steeds het geval is:
Ikzelf gebruik Yelo TV op een androidTV met daarnaast Remodroid (op zowel AndroidBox als AndroidGSM) om het scherm over te nemen.
Als Remodroid "aan staat" kan ik inderdaad geen streams bekijken. Oplossing: handelingen uitvoeren, remo deconnecteren, en stream starten.

Nu, meestal gebruik ik gewoon de afstandbediening, dan stelt dit "probleem" zich uiteraard niet.
Afbeelding
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Hoe ergerlijk; mijn ouders hebben telenet en ja ik gebruik soms eens hun acount om in te loggen via bv de smartphone.

Dus ik kijk naar telefacts: lap, mijn ouders betalen veel geld voor telenet, ook play sports en 10 euro extra voor play enz... en wat blijkt; bij vtm kan je niet doorspoelen, dat alleen al is toch echt schrijnend.
Maar soit: kzeg foert; ik ga toch kijken.......meer naar het einde op misduw ik mij, zucht. Oke, ik zeg ik ga dat ding terug opstarten, die zal wel onthoude hebben waar ik zat, blijkbaar doet dat ding dat ook al niet dus hupla, van in het begin weer beginnen , ik zeg van ik ga doorspoelen, kem de 2 reclame spots gehad, vergeet het maar, je mag alles nog eens volledig bekijken.

Hoe triestig is me dat toch zeg als je al 10€ extra betaald voor play wat toch veel geld is vind ik en dan nu weer een prijsstijging van een 4 tal euro....... bij orange en ik meende ook proximus toen kon je wel doorspoelen bij vtm.

Mijn pa wil natuurlijk telenet houden vanwege het engels en belgisch voetbal. Goed voor mij wel maar mochte ze dat niet hebben dan zou mijne ouwe ook vertrekken bij telenet.

En ik zie dat er nu opnieuw redelijk wat mensen vertrekken, trop is teveel.
Tttsss
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb Yelo Play op een Amazon Fire TV stick geinstalleerd, applicatie start op maar het beeld is zo goed als onbekijkbaar (wordt uitgerokken over ganse scherm) en met de afstandbediening kan je de app NIET bedienen.

Heb ook de Play Sports app geinstalleerd, beginscherm is ook zo goed als onbekijkbaar (zelfde als bij YeloTV), maar als je dan met een bluetooth muis de juiste wedstrijd kan aanklikken wordt het beeld plots wel goed... maar echt gebruiksvriendelijk is dit niet en het gaat ook allemaal vrij traag.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Met de Play Sports app kan je kanalen net wel casten naar een Chromecast of Apple tv. De bediening daarvan werkt vrij goed :) dus dat zou ik zeker zo doen en niet via omwegen. Yelo is idd een ander verhaal


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3629
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Het is m.a.w. bijzonder opzettelijk van Telenet.
ooh. shiny.
GianniDPC
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jul 2016, 15:51
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

jollito schreef:Ik heb Yelo Play op een Amazon Fire TV stick geinstalleerd, applicatie start op maar het beeld is zo goed als onbekijkbaar (wordt uitgerokken over ganse scherm) en met de afstandbediening kan je de app NIET bedienen.

Heb ook de Play Sports app geinstalleerd, beginscherm is ook zo goed als onbekijkbaar (zelfde als bij YeloTV), maar als je dan met een bluetooth muis de juiste wedstrijd kan aanklikken wordt het beeld plots wel goed... maar echt gebruiksvriendelijk is dit niet en het gaat ook allemaal vrij traag.
Ik vind het wel raar, want mijn OnePlus 3 heeft bijvoorbeeld ook een Full HD scherm dus waarom zou het dan uitgerokken zijn op Full HD TV? Tenzij jij natuurlijk een 4K televisie hebt :p
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

GianniDPC schreef:
jollito schreef:Ik heb Yelo Play op een Amazon Fire TV stick geinstalleerd, applicatie start op maar het beeld is zo goed als onbekijkbaar (wordt uitgerokken over ganse scherm) en met de afstandbediening kan je de app NIET bedienen.

Heb ook de Play Sports app geinstalleerd, beginscherm is ook zo goed als onbekijkbaar (zelfde als bij YeloTV), maar als je dan met een bluetooth muis de juiste wedstrijd kan aanklikken wordt het beeld plots wel goed... maar echt gebruiksvriendelijk is dit niet en het gaat ook allemaal vrij traag.
Ik vind het wel raar, want mijn OnePlus 3 heeft bijvoorbeeld ook een Full HD scherm dus waarom zou het dan uitgerokken zijn op Full HD TV? Tenzij jij natuurlijk een 4K televisie hebt :p

Nee, een 8 jaar oude Samsung 46 inch :-)
Heb al verschillende versies geprobeerd, lukt niet... spijtig. Maar zonder bediening via afstandbediening vind ik het sowieso niet de moeite.
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Toevallig ook mee bezig de laatste dagen. Bij mij 'werkt' het op mijn NVIDIA Shield (sideloaded). Enige storende is dat de interface touch focused is. Dus je hebt een muispointer nodig om door de interface te gaan en dan nog. Het is geen pretje om te bedienen :) Maar ik kan dus perfect live TV kijken. Audio is mooi in sync en beeldkwaliteit is prima.
CriCri
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2018, 00:32

Ik krijg de Yelo tv app niet op mijn Shield geïnstalleerd. Kan iemand me helpen ? Even de stappen doorgeven ?
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Sinds mijn laatste update (nieuwe major versie op Shield) werkt de app hier ook niet meer.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb kort een Android-Kodi-TVbox gehad. Wifi ontvangst was waardeloos ondanks de externe antenne. Wacht nog op de terugbetaling. Was dit toestel;
https://www.bol.com/nl/p/android-tv-box ... 073670042/

In relatie met Yelo Play;

Als ik YeloTV opende via de browser kreeg ik de melding dat er geen ondersteuning was via de browser voor Yelo TV en ik de app diende te installeren. Heb ik dan gedaan. En dat werkte ...behalve dat het beeld volledig zwart was. Maar wel geluid.

Maar terug via de browser heb ik het wel werkende gekregen. Dit door te kiezen voor 'desktopversie opvragen'. Dan werkte YeloTV wel via de browser.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 107 keer

NuKeM schreef:Sinds mijn laatste update (nieuwe major versie op Shield) werkt de app hier ook niet meer.
De upgrade naar Android Oreo 8.0 bedoel je ?
Ik heb de Yelo Play app ook geïnstalleerd op mijn Shield, werkt nog maar nog op 7.0
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Klopt de 8.0. Yelo start op, zwart scherm, sluit af, start op, zwart scherm, ... een eindeloze loop. Stekker uit en heropstarten was het bij mij de oplossing :)
puijken
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2018, 15:35

Werkt dit nog? Ik heb al vanalles en nog wat geprobeerd op mijn Shield maar krijg het niet meer in orde.. enige tips?

Shield TV Oreo 8.0 verbonden via LAN of WIFI..

Momenteel is de APK geinstalleerd, geforceerd op landscape via een andere app. Maar ik hang vast op het inlogscherm. Wanneer ik op inloggen klik blijft het draaien en kan ik geen account gegevens ingeven.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 107 keer

Ik ben nog op 7.0 werkt nog steeds, daar straks nog. Ik update voorlopig niet.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Nieuwe Yelo app update heeft ondersteuning voor Airplay en Chromecast. Heeft iemand dit al kunnen testen?

https://tweakers.net/nieuws/144037/yelo ... uning.html
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Robert Ford schreef:Nieuwe Yelo app update heeft ondersteuning voor Airplay en Chromecast. Heeft iemand dit al kunnen testen?

https://tweakers.net/nieuws/144037/yelo ... uning.html

Dit werkt op Chromecast, op AppleTV nog niet kunnen testen.
droomdoos
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 okt 2018, 15:24
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Robert Ford schreef:Nieuwe Yelo app update heeft ondersteuning voor Airplay en Chromecast. Heeft iemand dit al kunnen testen?

https://tweakers.net/nieuws/144037/yelo ... uning.html
dit werkt hier ook met apple tv, (2 verschillende generaties apple tv getest en beiden werken probleemloos)
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Mijn zoon zette daarnet plots Elfenheuvel op de tv op via Chromecast. Dus hier werkt het in ieder geval al.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

droomdoos schreef:
Robert Ford schreef:Nieuwe Yelo app update heeft ondersteuning voor Airplay en Chromecast. Heeft iemand dit al kunnen testen?

https://tweakers.net/nieuws/144037/yelo ... uning.html
dit werkt hier ook met apple tv, (2 verschillende generaties apple tv getest en beiden werken probleemloos)
Bij mij ook met Apple TV4, vrij goede kwaliteit ook (beter dan Stievie bv.)
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Gisteren Yelo app geprobeerd via een Chromecast (eerste generatie).
Het beeld was niet echt geschikt om naar te blijven kijken tenzij je graag naar blokjes kijkt!
Iemand enig idee of dit beter kan?
Is de Chromecast V3 misschien een beter alternatief daar deze ook kan verbinden via Wifi 5GHz?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Welke snelheid haalt jouw Chromecast?

te testen met:
https://play.google.com/store/apps/deta ... .speedcast
of
https://play.google.com/store/apps/deta ... chromecast


Voor de beeldkwaliteit moet je niet zijn bij Yelo (of Stievie, vrtnu, ...).
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

ddd schreef:Welke snelheid haalt jouw Chromecast?

te testen met:
https://play.google.com/store/apps/deta ... .speedcast
of
https://play.google.com/store/apps/deta ... chromecast


Voor de beeldkwaliteit moet je niet zijn bij Yelo (of Stievie, vrtnu, ...).

Bedankt voor de tip. Zal het deze avond even testen.
Wat is een acceptabele snelheid?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Voor te streamen heb je echt niet veel nodig.
5Mbit/s zou voor Yelo voldoende moeten zijn (behalve voor 4k van youtube of netflix)
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Met die eerste tool eens een test gedaan, haal 50Mb Down / 18Mb Up
(Chromecast 2 via 5Ghz naar Access Point)
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Ik had de test gedaan met de 2de app.
Met een Chromecast v1, wifi 2.4GHz en uitstekend wifi signaal...24Mb.
Het kijken van een film on demand lukt prima met goede kwaliteit maar het herbekijken van een programma via de tvgids is niet te doen.
Het geluid valt weg, dan het beeld, als je dan beeld hebt is de kwaliteit vreselijk en dan verschijnt er een error...
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Ben het nu enkele weken aan 't testen, met streaming via Apple TV4 en moet zeggen dat de kwaliteit beter is dan ik verwachtte. Voordien gebruikte ik veel Stievie, maar bij die app (ook via Apple TV4) is de kwaliteit beduidend minder.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”