Internet uitval

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

In tegenstelling tot mijn vorige woonplaats (tienen) waar ik heel zelden problemen had met uitval of zeer traag internet komt dit waar ik nu woon (nossegem, (zaventem) regelmatig voor en meestal start dit zo rond 23 a 23:30. Internetten of netflix kijken lukt dan niet meer (heel fijn als je dan eens verlof hebt en wat langer kan opblijven). Er zijn geen werken in de straat en vorig jaar hebben ze in onze straat al de upgrade (netwerf) uitgevoerd. Iemand bij wie telenet nog laat op de avond uitvalt of zeer traag wordt?
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

heb je al eens naar Telenet gebeld?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Je kan altijd eens luisteren bij de buren die Orange of Telenet hebben of dit bij hun ook zo is?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Sylvester schreef:heb je al eens naar Telenet gebeld?
Word sneller opgelost als niemand belt ;)
(2 maanden ervaring :P)
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer

Heb dit in het verleden ook voor gehad. Telkens rond 13.00-13.30u en duurde dan tot 16.00-17.00u.

Technieker is langsgeweest voor 13.00 en vertrok rond 13.15u zonder enige problemen te vinden ondanks mijn aandringen om toch 10min. te wachten. 5 minuten later begon het probleem natuurlijk weer. Onmiddellijk telenet gebeld, maar kon enkel maar opnieuw een technieker op een andere dag laten komen, zonder garantie dat dit zou zijn als het probleem ontstond.

Enkele weken later toch nog eens eentje laten komen, en toen ik hem vertelde over het probleem vertelde hij dat hij dit de vorige dag opgelost had door een klacht van iemand anders in de straat. Blijkbaar was een node (geloof ik) die vervangen moest worden in één van de kasten van telenet.

Hij vertelde mij tevens ook dat dit enkel op te merken was terwijl het probleem bezig was. Testen vanuit telenet zelf was niet voldoende. Of als er meerdere zelfde klachten komen vanuit 1 straat dan gaat men wel zoeken buiten....

Maar in totaal heeft dit toch wel enkele maanden geduurd. Dus véél geluk als jij de enige bent die dit opmerkt.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Al eens een traceroute gedaan?
Windows: tracert (service die onbereikbaar is, bvb 8.8.8.8 )
Linux: mtr (service die onbereikbaar is, bvb 8.8.8.8 )

Misschien heeft 1 van hun routing servers problemen.
Ik zal hier eens kijken als ik ook problemen ondervind met een dynamic IP.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”