Prijsverhoging Telenet 23/07/2018

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

philippe_d schreef:
krisken schreef:Klopt : je kan prima wifi uitzetten bij Telenet en toch nog wifree en hotspot gebruiken.
Klop niet. HGW gebruikers met uitgezette Homespot hebben geen toegang tot Wifree.
Fout Philippe, Wifree-access is mandatory voor de logins. Zolang EAP op je login aanstaat en je hebt een internetabo, heb je toegang tot Wifree.
Als je homespot op je HGW uitzet kan je enkel en alleen niet meer op een homespot aanmelden. Wifree blijft werken.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 3 keer

fluppie schreef:Op de website van de Tijd staat nu een art. met de kop: Telecomlobby wil mij het zwijgen opleggen.
Dit is de (vrij zware)beschuldiging van A. De Croo,ik kan echter het voll. art. niet openen.
Kopieer de link, open je browser in private mode en paste de link hierin.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Modbreak:
volledige artikels copieren is niet toegelaten (copyright)
Op de website van de Tijd staat nu een art. met de kop: Telecomlobby wil mij het zwijgen opleggen.
Dit is de (vrij zware)beschuldiging van A. De Croo,ik kan echter het voll. art. niet openen.



‘Telecomlobby wil mij het zwijgen opleggen'
16 juni 201801:02



’Proximus is geen kamerplant. We moeten de markt niet afschermen opdat het bedrijf kan overleven’, zegt Alexander De Croo. ©Dieter Telemans
Met zijn pleidooi voor meer concurrentie op de telecommarkt haalde minister van Digitale Agenda Alexander De Croo (Open VLD) zich de woede van de telecombedrijven op de hals. ‘Overal in Europa dalen de prijzen, behalve bij ons. Ik sta aan de kant van de consument.’

Met zijn pleidooi voor de privatisering van de spoorwegen en voor het vrij baan geven aan een concurrent voor de telecombedrijven Proximus, Telenet en Orange is Open VLD-vicepremier Alexander De Croo er afgelopen week in geslaagd alle aandacht naar zich toe te trekken. De bazen van die drie bedrijven stonden op hun achterste poten en hun beurskoers zakte toen de liberale minister van Digitale Agenda en Ontwikkelingssamenwerking aankondigde dat hij bij de veiling van het Belgische mobieletelefoonnet begin volgend jaar een vierde speler wil introduceren. De komst van een nieuwe concurrent zal volgens De Croo tot lagere prijzen leiden.

Met profilering in de aanloop naar de verkiezingen van volgend jaar - De Croo als de man die ons minder voor een gsm-abonnement deed betalen - heeft dat volgens de Oost-Vlaming niets te maken. ‘Zeg dat alstublieft niet. Ik ben hier al drie jaar mee bezig. Ik heb het gemakkelijk gemaakt om van operator te switchen, ik heb prijsvergelijkingen gemakkelijker gemaakt en ik bereid deze veiling die tot lagere prijzen moet leiden al twee jaar voor.’

Het is erg hoe de Vlaamse en federale minister van Werk over het brugpensioen als ridders op een paard met een lans op elkaar afstormen.
Alexander De Croo
Vicepremier Open VLD
Het eerste wat Telenet na uw aankondiging deed, was de prijzen verhogen. Zo’n goede zet waren uw uitspraken dan toch niet?

Alexander De Croo: ‘Die prijsverhoging van Telenet voelt als een opgestoken middenvinger, maar zat al maanden in de pijplijn. Mijn plannen hebben daar niets mee te maken, maar ze bieden wel een antwoord. We betalen in ons land veel geld voor beperkte telecompakketten. We zien ook dikwijls een haasje-over bij de telecomspelers. Als Proximus zijn prijzen verhoogt, doet Telenet hetzelfde. Daardoor zijn de telecomprijzen sinds 2016 met meer dan 6 procent gestegen, terwijl ze overal in Europa dalen. In Frankrijk en Duitsland met 2 procent en in Nederland met meer dan 13 procent. Bij ons gebeurt dat niet door een gebrek aan concurrentie. Ook de Europese Commissie en de telecomregulator BIPT wijzen daarop.’

We lezen in een rapport van het BIPT dat onze markt gesatureerd en competitief is. Zijn er geen andere manieren om de prijs te drukken?

De Croo: ‘Ik ben geen communist die vaste prijzen oplegt. Ik wil via de markt werken en ik stel vast dat geen van de drie huidige spelers een prijsvechtersmentaliteit heeft. Dus lijkt me de komst van een nieuwe speler een goede manier om de concurrentie aan te zwengelen. Dat is ook de slotconclusie van het BIPT. Ik ga vragen dat de instelling haar rapport aan de regering overmaakt.’

‘Laat ons de markt openen. Als er niemand geïnteresseerd is, so be it. Dan hebben we niets verloren. Ik begrijp echt niet waarom er zoveel weerstand is tegen meer vrije markt. Tenzij die weerstand is ingegeven door de huidige telecomspelers die hun positie willen behouden. Ik begrijp dat ik me niet tot hun beste vriend maak, maar ze gaan echt wel ver. Ze hebben zelfs geprobeerd om me via mijn partijvoorzitster Gwendolyn Rutten het zwijgen op te leggen. Ik vrees dat ze op de proppen zullen komen met fake rapporten waarvan de conclusies op voorhand vastliggen: de prijzen zijn niet te hoog en meer concurrentie is niet nodig. Ze zullen altijd wel een consultant vinden die zo’n studie geloofwaardigheid wil geven.’

Volgens John Porter, de topman van Telenet, maakt een nieuwe concurrent investeringen in een 5G-netwerk - de opvolger van de huidige 4G - minder waarschijnlijk, omdat de marges kleiner worden en ze dus minder geld ter beschikking hebben.

De Croo: (sarcastisch) ‘Als dat klopt, moet John Porter dringend de economische handboeken herschrijven. Voor die theorie kan hij de Nobelprijs Economie krijgen. In de echte economie leidt concurrentie tot meer innovatie. Waarom heeft het zolang geduurd voor er 4G was in ons land? Omdat er onvoldoende concurrentie is tussen de telecomoperatoren. Als er een speler bijkomt die meteen inzet op 5G, krijg je een ander verhaal. Dan moeten Proximus, Telenet en Orange zich snel aanpassen. Het is ontzettend belangrijk dat zoiets gebeurt, want 5G is dé voorwaarde voor zelfrijdende auto’s en smart cities.’

‘Het is nu of nooit: de Europese Commissie verplicht ons om voor twintig jaar telecomlicenties te verkopen om zo voldoende stabiliteit voor investeerders te garanderen. Ofwel openen we nu de markt voor een nieuwe speler, ofwel doen we het in 2039. Ik geloof dat het nu tijd is voor een shake-up van de markt en ik word erdoor geholpen dat er een geloofwaardige speler klaarstaat, zoals het BIPT aangeeft.’

Over wie gaat het?

De Croo: ‘Dat weet ik niet.’

Dat geloven we niet.

De Croo: (schiet in de lach) ‘Ik lach omdat u zo’n smoel trekt alsof u mij niet gelooft.’

Dat het soms botst met Proximus-CEO Leroy, betekent niet dat haar hoofd op het kapblok ligt.
Alexander De Croo
Minister van Digitale Agenda
Is de Franse speler Iliad de prijsbreker die u wilt?

De Croo: ‘Ik weet enkel dat er interesse is van een Europese speler.’

We horen scepticisme in de federale regering over uw plannen. Hoe groot zijn de slaagkansen?

De Croo: ‘Ik vermoed dat de lobby van de telecombedrijven mijn coalitiepartners aan het bewerken is. Voor wie het bekijkt vanuit het standpunt van de consument, kan het na een analyse enkel zonneklaar zijn dat een vierde speler de oplossing is.’

Hoe kunt u beweren de consument te verdedigen terwijl de staat de meerderheidsaandeelhouder is van ProximusDat is toch een belangenconflict?

De Croo: ‘Ik kom nooit tussenbeide bij Proximus. Dat mag u vragen aan de CEO, Dominique Leroy. Ik heb zelfs de wet veranderd zodat ik geen regeringscommissaris meer heb en ik nooit meer betrokken hoef te worden bij de operationele beslissingen.’

Wat met het dividend, waar de staat jaarlijks op hoopt?

De Croo: ‘Ik heb nooit enige richtlijn gegeven over wat er met het dividend moet gebeuren. Laat ons wel wezen, Proximus is geen kamerplant. We moeten de markt niet afschermen om te garanderen dat het bedrijf kan overleven.’

Hoe voelt het dan dat Leroy u bijna vierendeelt omdat u de komt van een vierde speler aankondigt?

De Croo: ‘Leroy heeft erop gewezen dat we nog altijd door één deur kunnen, maar dat we soms tegengestelde belangen hebben. Proximus is niet mijn persoonlijke zandbak. Ik sta aan de kant van de consument, zij verdedigt haar bedrijf. Dat het daardoor soms botst, betekent niet dat haar hoofd op het kapblok ligt.’

U bent een meerderheidsaandeelhouder van Proximus en tegelijk verdediger van de consument. Dat is toch een belangenconflict van jewelste?

De Croo: ‘Waarom is de redenering dat als er een speler bijkomt Proximus de verliezer wordt? In veel sectoren is het zo dat de komst van meer concurrentie maakt dat de al bestaande bedrijven zich reorganiseren, een tweede jeugd beleven en er als winnaar uitkomen.’

U zou veel geloofwaardiger zijn als de staat zijn belang in Proximus verkoopt.

De Croo: ‘Ik ben altijd heel duidelijk geweest over de toekomst van overheidsbedrijven als Bpost en Proximus: het is voor mij geen taboe om dat meerderheidsaandeelhouderschap op te geven. Het is evenmin een fetisj. Ik ben niet op zoek om die bedrijven tot elke prijs van de hand te doen. Het is niet zo dat een verkoop aan pakweg een investeringsfonds tot meer concurrentie zal leiden. We gaan ook niet snel verkopen aan buitenlanders om dan vast te stellen dat de beslissingen over dat bedrijf ook in het buitenland genomen worden, zoals met Electrabel is gebeurd.’

Schermvullende weergave

Alexander De Croo (Open Vld), vicepremier en minister van Ontwikkelingssamenwerking, Digitale Agenda, Telecom en Post.
Afgelopen week pleitte u ook voor een privatisering van de spoorwegen. Gelooft u daar echt in?

De Croo: ‘Een jaar of vijf voor we de markt moesten openen voor andere spelers, heeft de overheid beslist om Proximus en Bpost klaar te maken voor een private partner. Het idee was dat het zo performantere bedrijven zouden worden en achteraf kunnen we alleen vaststellen dat ze dat ook zijn geworden. Voor de NMBS ligt dat veel moeilijker, want dat bedrijf is daar niet klaar voor. We moeten dat proces wel beginnen, want in 2023 wordt de reizigersmarkt vrijgesteld en kunnen dus ook andere bedrijven treinritten in ons land aanbieden. We willen toch niet dat de NMBS een vogel voor de kat is?’

Waarom pleitte u voor een privépartner voor de spoorwegbeheerder Infrabel en niet voor de NMBS, die instaat voor het reizigersvervoer.

De Croo: ‘Omdat het gemakkelijker is om daar snel een privépartner voor aan te trekken. Wie daarin investeert, weet dat er een relatief voorspelbaar rendement is omdat de NMBS betaalt om over de aangelegde sporen te rijden. De komst van een private speler zou een goede zaak zijn, want er zijn nog veel efficiëntiewinsten te boeken. Later moeten we hetzelfde doen voor de NMBS.’

Hoe zit het nu met de overheidsbank Belfius? Het lijkt erop dat de plannen voor een beursgang weer in de koelkast zitten.

De Croo: ‘Het lijkt mij moeilijker en moeilijker te worden. Ik heb niet de gave om de beurskoersen te voorspellen, maar ik vertel geen geheimen als ik zeg dat het beursrisico door de recente internationale gebeurtenissen groter is dan enkele maanden geleden. Ik zie ook een Belgisch risico doordat de verkiezingen steeds dichterbij komen. Toch wil ik een beursgang niet uitsluiten, maar dan moeten we voor eind juli beslissen.’

CD&V-vicepremier Kris Peeters wil enkel instemmen als er ook een oplossing is voor de Arcocoöperanten, die hun geld verloren doordat Arco samen met Dexia, de voorganger van Belfius, ten onder ging.

De Croo: ‘Ik betreur die koppeling, want het maakt het er alleen maar moeilijker op. Maar CD&V heeft de dossiers gelinkt en daarom is dat een politieke realiteit. Voor mij geldt die koppeling ook omgekeerd. Als er geen beursintroductie komt voor Belfius, komt er ook geen oplossing voor Arco. In het voorstel dat circuleert om de Arco-coöperanten te vergoeden - dat nog altijd het fiat van Europa moet krijgen - wordt gerekend op een deel van de opbrengsten van de verkoop van Belfius. Als we niet verkopen, is er geen geld.’

Zo laten we een kans laten liggen om Belfius met een mooie meerwaarde naar de beurs te brengen?

De Croo: ‘We moesten als samenleving veel geld steken in de redding van Dexia. Dat was een dure zaak, maar na tien jaar kunnen we zeggen dat het een winstgevende operatie is geweest. Het wordt tijd dat we de gemeenschap toelaten de winst te pakken op het risico dat we hebben genomen. Dit dossier kan écht wat meer rationaliteit en wat minder politieke spelletjes gebruiken.’

De meerderheid lijkt wel verzand te zijn in zulke spelletjes, ook over het brugpensioen op 56 jaar bij Carrefour, waarbij de federale en de Vlaamse regering elkaar met de vinger wijzen.

De Croo: ‘We blijven er helaas van uitgaan dat iemand van 56 jaar geen werk meer zal vinden. Hallo? Enkel in de retail en de kleinhandel staan meer dan 7.000 vacatures open. De mogelijkheden zijn er, want het traditionele brugpensioen bestaat niet meer. Het gaat nu om werklozen die een bedrijfstoeslag krijgen. Het komt erop aan om die mensen te activeren en daar schieten we tekort.’

Gaat de federale regering een signaal geven door het brugpensioen op 56 jaar te weigeren?

De Croo: ‘Ook de Vlaamse regering zou dat kunnen doen.’

Nu bent u zelf spelletjes aan het spelen. Wat zou u doen?

De Croo: ‘Laat ons er geen symbolenstrijd van maken. Het is al erg genoeg dat de Vlaamse en federale minister van Werk (Philippe Muyters (N-VA) en Kris Peeters, red.) als ridders op een paard met hun lans op elkaar afstormen in de hoop elkaar ten val te brengen. Laat ons alles in het werk stellen om die mensen aan het werk te helpen. Daarom is de arbeidsdeal van premier Charles Michel (MR) zo belangrijk.’

Ook voor de arbeidsdeal wijzen Vlaanderen en de federale overheid naar elkaar, waardoor nauwelijks iets gebeurt. Het beleid lijkt zo eerder een voortzetting van dat van de regering-Di Rupo.

De Croo: ‘Daar ben ik het mee oneens. Er is écht wel een reeks grote trendbreuken. Natuurlijk speelt de economische conjunctuur mee, maar onder deze regering zijn al bijna 200.000 jobs gecreëerd. Dat heeft geen enkele regering in de recente geschiedenis ons voorgedaan. We doen de belastinginkomsten dalen, de overheidsuitgaven dalen en de schuld neemt af. En ja, het begrotingswerk gaat moeizamer dan gedacht. Dat we nog geen begroting in evenwicht hebben, komt net doordat we een lastenverlaging hebben doorgevoerd.’

Onder druk van de sociale partners werden de arbeidsmarkt- en de pensioenhervormingen afgezwakt. De discussie over de zware beroepen is op dat vlak toch symptomatisch?

De Croo: ‘U maakt er nu een politieke discussie van. Kijk naar de feiten: er zijn meer mensen aan de slag en ook het aantal werkende 50-plussers is sterk gestegen. In enkele jaren hebben we het aantal bruggepensioneerden met een derde doen dalen tot 88.000 mensen. Dat is niet niks.’

Blijven het geen te kleine stapjes?

De Croo: ‘Natuurlijk is het niet allemaal perfect volgens het boekje. Er zijn bijsturingen geweest, want we zitten in een coalitieregering en dan moet je soms compromissen maken. Als we alleen in de regering zouden zitten, zouden we minder moeten toegeven. Zo werkt het niet in ons land. Los daarvan kan niemand ontkennen dat we een trendbreuk hebben teweeggebracht.’
Laatst gewijzigd door philippe_d 16 jun 2018, 14:02, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: zie modbreak
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heb even gezocht naar Iliad (waarvan sprake in dit artikel) en vond dit: http://www.iliad.it

Met mijn beste Italiaans kon ik dit begrijpen:

5,99/maand: 30GB, onbeperkt bellen en sms (naar 60 landen). 2GB in Europa en onbeperkt bellen en sms in Europa


Laat maar komen :lol:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

...ach, dromen kan geen kwaad, maar het blijft gokken (voorlopig althans) :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Vaganzza schreef:Heb even gezocht naar Iliad (waarvan sprake in dit artikel) en vond dit: http://www.iliad.it

Met mijn beste Italiaans kon ik dit begrijpen:

5,99/maand: 30GB, onbeperkt bellen en sms (naar 60 landen). 2GB in Europa en onbeperkt bellen en sms in Europa


Laat maar komen :lol:
Als ik hun network coverage vergelijk met een Vodaphone of gelijk welke andere provider is het geen wonder dat ze zo goedkoop zijn.
https://www.nperf.com/en/map/IT/3173435 ... 641&zoom=7
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Gisteren nog een intresant idee gehoord,men zou het mogelijk moeten maken om de e-mail adressen mee te nemen bij een overstap,een beetje zoals nu bij telefoon of gsm nummers.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Dat doe ik al jaren dankzij mijn g-mail/imap account :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Weer die prijzen omhoog, da’s een cadeau voor onze verjaardag, @proximusboyke :lol:
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

tommekentom schreef:Weer die prijzen omhoog, da’s een cadeau voor onze verjaardag, @proximusboyke :lol:

Ik heb er geen last meer van .
Integendeel mijn factuur blijft dalen bij orange.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Vaganzza schreef:Heb even gezocht naar Iliad (waarvan sprake in dit artikel) en vond dit: http://www.iliad.it

Met mijn beste Italiaans kon ik dit begrijpen:

5,99/maand: 30GB, onbeperkt bellen en sms (naar 60 landen). 2GB in Europa en onbeperkt bellen en sms in Europa


Laat maar komen Afbeelding
We weten allemaal dat het niet zo simpel werkt... Alles hangt ook af van de kosten. Die gaan hier niet een aanbod lanceren en verlies draaien. Nutteloze vergelijking.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

springfield schreef: Laat maar komen Afbeelding
We weten allemaal dat het niet zo simpel werkt... Alles hangt ook af van de kosten. Die gaan hier niet een aanbod lanceren en verlies draaien. Nutteloze vergelijking.[/quote]

eerst verlies draaien om de concurrentie uit te schakelen is een beproefd middel
saturn die mediamrkt "beconcurreert" met een race tot the bottom tot de bottom bereikt is. plots verdwijnt saturn want zelfde eigenaar als mediamarkt :)
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Toch maar eens de 'daad' bij het woord gevoegd en mij een DVB-T(2) antenne gekocht. Is me dat een lachertje zeg. Zou binnenhuis goede ontvangst moeten hebben volgens de website van TV Vlaanderen. Ja, de TV Vlaanderen betaalkanalen komen inderdaad (zeer) goed binnen, maar de gratis (waar het mij om te doen is) niet (ik vind ze, maar kijken is onmogelijk, één keer heb ik 3 seconden blokjesvrij kunnen kijken, de andere keren 99% een zwart scherm). Draaien keren en plaatsen van antenne in alle richtingen en oriëntaties ... niets helpt :-(

Terug naar af dus voor mij, het was een alternatief geweest :(
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Logisch ook, VRT kanalen bestaan (nog) niet als DVB-T2 signaal. Wie weet komt daar nog verandering in gezien de beslissing van VRT om per 1 december hun DVB-T uitzendingen stop te zetten!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

NuKeM schreef:Draaien keren en plaatsen van antenne in alle richtingen en oriëntaties ... niets helpt :-(
Een antenne moet je uitrichten volgens de polarisatie en in de richting van de zendmast.
Tip: Met de functie "Afstand meten" op Google Maps kan je een rechte lijn trekken tussen je dak en de zendmast, exacte locaties van zendmasten en de polarisatie vind je op volgende Wikipedia-pagina https://nl.wikipedia.org/wiki/DVB-T-fre ... elgi.C3.AB

Binnenhuisontvangst van VRT kan je aflezen op volgende kaart:
Afbeelding

Op http://www.weethet.be/DVB-T.html staan ook kaartjes voor dakontvangst en buitenhuisontvangst.

Wil je goed beeld, trek een coax naar de zolder en zet een yagi-antenne op je dak: https://www.amazon.de/dp/B01BH4H9S8

Of monteer de DVB-T2-antenne die je nu hebt op je dak, de Funke DSC550 die via TV Vlaanderen verdeelt wordt is een zeer goed model.

Zo'n DVB-T2-antenne in behuizing valt ook minder op:
Afbeelding
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

NuKeM schreef: Terug naar af dus voor mij, het was een alternatief geweest :(
dvb-t2 kan dvbt signalen verwerken maar niet toveren. zit je te ver vd zendmast dan volstaat een binnenhuisantenne niet. steek de antenne een keer buiten en probeer ngo eens
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Indien TVV geen akkoord kan maken met VRT, wat zin heeft het dan nog om te investeren in iets wat binnenkort gaat verdwijnen!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bedankt voor de tips. Als ik de antenne aan het venster zet (met verlengkabel) komt alles perfect binnen... ik bekijk het verder :)
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Ik zit vast aan TN: ik kan niet bij Orange omdat die het Belgisch voetbal niet hebben, zoals ook toen ik bij TV-Vlaanderen was; terwijl PX dan weer aan beeldkwaliteit te wensen overliet op niet-HD zenders.
Als men de concurrentie wil verhogen dan zou het afschaffen van de bundels of het beperken van het prijsverschil v/n product in/buiten een bundel, nuttig kunnen zijn.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Afschaffen van de bundels zal nooit gebeuren, want (door politici) gemaakte fouten worden nooit rechtgezet :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

wied schreef:Afschaffen van de bundels zal nooit gebeuren, want (door politici) gemaakte fouten worden nooit rechtgezet :-(
Wat? Maken politici fouten?! :eek:
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
zeromancer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Hoe zit dat eigenlijk met dat unlimited downloaden bij orange ? Gelijk bij telenet of echt unlimited ?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Geen 750GB limiet, al ruim over de 1TB gezeten zonder morren. Eens ik boven de 2TB ging kreeg ik toch een telefoontje of ik wat wou minderen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 10 keer

Gelijkaardig Telenet

Op de website Orange vermeldt:
Fair use policy
Om al onze klanten te kunnen laten profiteren van ultrasnel internet, kunnen dezelfde gebruiksvoorwaarden en het beheer van de internetdienst van toepassing zijn die bepaald worden door de kabeldistributeurs. De maximale snelheid van P2P-verkeer kan beperkt worden tijdens de piekuren. Het dataverkeer peer-to-peer (P2P) is het delen van bestanden tussen internetgebruikers. Het zijn applicaties zoals bv BitTorrent, Vuze, eMule, Gnutela,… Dit heeft niets te maken met het gebruik van Youtube, Facebook, surfen, emails, skype, web radio/TV, Spotify, iTunes, Netflix Usenet,… die geen P2P applicaties zijn.

Indien je tijdens piekuren meer dan 750GB tijdens eenzelfde maand verbruikt, zal je tijdelijk beschouwd worden als een intensieve gebruiker. In dit geval kan je internetsnelheid tijdens de piekuren tijdelijk verminderd worden (10 Mbps download en 1 Mbps upload) maar je volume blijft onbeperkt.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Officieel is het idd hetzelfde als Telenet, alleen kan je dat totaal niet nakijken... Dus ja, het is onbeperkter dan Telenet in de praktijk :wink:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Het grote voordeel tegenover Telenet is dat Telenet beperkend is tijdens de piekuren (750GB), en slechts in de daluren "onbeperkt". Bij Orange download je gewoon wat je wilt, wanneer je wilt. Voor mij persoonlijk maakt dat bijzonder weinig uit daar mijn NAS altijd 's nachts de backups van de server ontvangt maar voor anderen kan het net interessanter zijn.

Telenet daluren zijn van middernacht tot 12u 's middags, elke dag opnieuw (dus ook inclusief weekend). Jammer dat men dit zo doortrekt, want mensen die werken in een ploegensysteem (bvb de vaste nacht) hebben hier dan niks aan en surfen zowat altijd tijdens de piekuren.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

kan ik enkel beamen. Was een beetje bang om terug van een business naar ene gewoon plan te gaan wanwege die limiet.
Vroeger speciaal een business abo genomen omdat ze altijd zaten te zagen en iedere maand op smallband. Bij orange totaal geen last van.
Als telenet prijsverhogingen doet dan mogen ze de limieten mee laten stijgen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

En dan moet ik er aan denken dat er in Nederland helemaal geen limiet bestaat,ook niet als je de goedkoopste formule neemt.
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 30 keer

Vaganzza schreef:Officieel is het idd hetzelfde als Telenet, alleen kan je dat totaal niet nakijken... Dus ja, het is onbeperkter dan Telenet in de praktijk :wink:
Dat kan je wel nakijken via de klantenzone :)
orangeverbruik.PNG
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik krijg altijd een foutmelding als ik internet + TV selecteer en een leeg veld als ik bv eerst bij Arend op "details verbruik" klik en dan pas internet + tv aanduidt... Ik kan het dus niet nakijken in mijn klantenzone.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Vaganzza ik heb net hetzelfde.

Op mijn factuur staat zelfs geen gebruik. Gebruik kon niet berekend worden vanwege een technisch probleem.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

proximusboyke schreef:Als telenet prijsverhogingen doet dan mogen ze de limieten mee laten stijgen.
Of voor het hoogste business abo de snelheden eens optrekken.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Idem dito, mijn GSM verbruik, dat van mijn vriendin en van mijn Easy Internet@Home werkt wel prima op de site.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

hier ook, ik krijg het volgende :


Door een technisch probleem konden we je aanvraag niet verzenden. Gelieve het later opnieuw te proberen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Later? :p

Dat is al maanden aan de gang ook op de factuur. Blijkbaar zit ik niet boven men limiet dus is wel goed.
Vreemd genoeg kunnen ze het wel zien aan orange kant dus is er iets met hun website.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

boonpwnz schreef:Later? :p

Dat is al maanden aan de gang ook op de factuur. Blijkbaar zit ik niet boven men limiet dus is wel goed.
Vreemd genoeg kunnen ze het wel zien aan orange kant dus is er iets met hun website.
inderdaad rond de 14de april ben ik erover gegaan en kreeg ik een telefoontje. Toen ik vroeg om dit te kunnen nakijken, was alles ok en mocht ik gewoon verder doen :-D was nog tot de 17de.
Volgens mij klanten die het kunnen zien hetzelfde of telenet die het niet kunnen zien zijn vrij, tenminste als je hen den indruk geeft op de hoogte te zijn van hun bug.

wat ik heel vreemd vind is dat telenet zegt is voor kwaliteit en snelheden enzo de garanderen maar de optie die dan zeker omhoog moet laten ze met rust, waarschijnlijk omdat er nieveel mensen zo zot zijn om nog eens 15 euro te betalen en bij bus 15+btw
infeite zouden de ze prijsverhoging integraa lnaar die mensen moeten doorschuiven, ze gaan er minder last van hebben aangezien die al zo zot zijn dat te betalen .
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 107 keer

Volgende week maandag is het zover. Ik ben aan het switchen naar EDPnet, scheelt 46€ per maand :-D
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ja, zonder telefonie en tv. :-D
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

satsurfer schreef:ja, zonder telefonie en tv. :-D
Hier is het nu ook de combi.
TV van Telenet en internet en tel van EDPNet.
Scheelt toch ook al wat.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

tel. van edpnet, vervangen door OVH en besparing van 3,8 €/maand en 21 landen extra in hun 'pack' om gratis naar te bellen. :-D
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”