Max gebruikers per Telenet WiFree punt

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Hallo,

Ben in het bezit van een nieuwe witte modem, ziet er een beetje uit als een witte luidspreker :)
Als er bezoek is, merk ik dat de derde persoon die wil inloggen, nooit geen toegang meer krijgt. Dus bij mij max. 2 Wifree gebruikers.

Hebben jullie dat ook ? Is dit een instelling ergens?
Kan dit opgetrokken worden tot 4 bvb via de routerinstellingen of zo ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Voor zover ik mij herinner is het aantal gelijktijdige gebruikers op één Homespot/WiFree punt maximum 4.
Best eens de Helpdesk contacteren als dit probleem zich blijvend voordoet?

Een probleem dat zich soms stelt, is dat je eigen apparaten (die ooit eens gebruikt werden op Telenet WiFree) zich ook soms aanmelden op de Homespot, in plaats van op je eigen netwerk. Die tellen dan ook mee :-( .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Misschien is de logica, hoe zwaarder het abo, hoe meer connecties mogelijk...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

kaarsenbril schreef:Misschien is de logica, hoe zwaarder het abo, hoe meer connecties mogelijk...
Kijk eens op Mijn Telenet naar je modem-instellingen. Daar kun je het aantal geconnecteerde toestellen zien. Helemaal onderaan staat hoeveel toestellen verbonden zijn met WiFree. Als ik op het vraagtekentje ga staan, krijg ik melding dat dat er max. 4 kunnen zijn, dus zoals philippe_d al aangaf.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Goede tip Tomby, even gekeken

Inderdaad er staat daar ook max 4 gebruikers bij mij. Nochtans houdt het bij mij bij 2 op...
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Kun je zien op Mijn Telenet hoeveel gebruikers er zijn?
Wie weet zit er een buur mee te surfen met je.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik denk dat het vroeger 5 concurrent gebruikers was en dat ze dit vorig jaar hebben opgetrokken naar 12.
Er zijn andere spelregels van toepassing voor met hoeveel toestellen je dit zelf kan doen, connectoren met wifree, en dit hangt af van je eigen abonnement.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Heb nog eens gekeken hoe de verwoording juist is :
Hier vind je het aantal gebruikers die (sic) momenteel verbonden zijn met je Homespot.
Er kunnen maximaal 4 gebruikers surfen via je Homespot. Er kunnen echter meer gebruikers verbonden zijn.
Nogal raar verwoord, vind ik. Wat kan die 5de gebruiker dan, alle andere protocollen dan HTTP ?
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Het was 12 gebruikers per account (dacht ik bij fibernet 200 toch) en 4 gebruikers per wifree punt.

Een 5de gebruiker zou volgens mij niets kunnen tot er een gebruiker weg gaat, ik dacht dat het werkte zoals dit: als er een 5de gebruiker bij komt word de eerste zonder internet gezet.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tomby schreef:Heb nog eens gekeken hoe de verwoording juist is :
Hier vind je het aantal gebruikers die (sic) momenteel verbonden zijn met je Homespot.
Er kunnen maximaal 4 gebruikers surfen via je Homespot. Er kunnen echter meer gebruikers verbonden zijn.
Nogal raar verwoord, vind ik. Wat kan die 5de gebruiker dan, alle andere protocollen dan HTTP ?
Jij zit bij homespot, de titel gaat toch over wifree?
Indertijd opgezocht omdat op t appartement aan zee, een gewoon weekend, je zonder problemen wifree had en zelfs yelotv kon kijken. Tijdens het seizoen mocht je je al gelukkig prijzen dat je connectie kon maken, zonder internet weliswaar, sinds vorige zomer verbeterd. Ik had het niet door ik denk dat iemand op t forum mij attent heeft gemaakt met link dat het van 5 naar 12 is gegaan.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

bruma schreef:Jij zit bij homespot, de titel gaat toch over wifree?
Homespot = WiFree via de consumenten Home Gateway, en daar gaat de openingspost ook over.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Homespot is verschillend van wifree zowel naar gebruikers, snelheid als naam.
Ik heb immers SSID lokaal, homespot en wifree.
Homespot is gecapt op 2Mbps meen ik me te herinneren, wifree is merkelijk sneller.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Hebben jullie dan 2 Telenet signalen, homespot en wifree? Hier enkel 1 signaal, WiFree :???:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Inderdaad, volgens mij is die oude homespot met captive portal (SSID=TelenetHomespot IIRC) al lang gedecommissioned en heb je nu nog alleen WiFree met EAP (SSID=TelenetWiFree). De naam homespot betekent gewoon hotspot bij je thuis.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”