Zijn er nog mensen die tegen de muur gelopen zijn door een privéproduct met factuur te willen krijgen op naam van hun bedrijf? Om een of andere reden wil Telenet absoluut de privéproducten enkel aan particulieren en de businessproducten enkel aan bedrijven verkopen. Ik denk persoonlijk dat ik die reden ken:
bvb Wigo 20 GB privé: €140
Wigo 15GB zakelijk: €164
Dus voor 5GB minder betaal je €24 meer... Jaja meneer, maar u krijgt de business service: depannage binnen de dag! Als ik eens zonder internet zit, dat gebeurt, dan steek ik gewoon mijn wifi hotspot op mijn GSM aan. Toestellen zonder wifi zoals mijn bancontact? Wifi repeater in stopcontact en draadje erin.
Ik zaag nu al meer dan een jaar om een privé Wigo met factuur te krijgen, maar Telenet houdt het been stijf. Blijkbaar loont dit beleid en zijn er mensen bereid om effectief meer te betalen voor minder en weegt dit op tegen de mensen die dit niet doen. Ieder bedrijf doet zoals het het zelf belieft, maar ik heb daar toch mijn vraagtekens bij.
Rigied business vs privé beleid
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
Bizar, want ik heb basic internet een hele tijd gehad op de zaak. Das ook een consumentenproduct.
-
- Starter Plus
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 06 jul 2011, 17:17
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik ook, tot verleden jaar had ik Whoppa, wat toch ook een consumentenproduct is. Het is beginnen mislopen toen ik van Whoppa naar Wigo wou overstappen. Dat kon niet. Telenet was dan niet meer de meest interessante, dus ik ben weg gegaan. Ik neem aan dat ze bestaande "anomalieën" laten bestaan, maar nieuwe contracten op deze manier aanpakken.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
http://www.bipt.be/nl/consumenten/faq/1 ... en-factuur
Het enige probleem is dat je het wil op de naam van je bedrijf vermoed ik.
Het enige probleem is dat je het wil op de naam van je bedrijf vermoed ik.
-
- Elite Poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
- Locatie: Aalter
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 37 keer
HAHA, hier kan ik alleen maar om lachen.Aquino schreef:Dus voor 5GB minder betaal je €24 meer... Jaja meneer, maar u krijgt de business service: depannage binnen de dag!
Moet je eens testen, dan zeggen ze "dit is helaas niet mogelijk meneer".
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters maar de upload is wel gewoon 20Mbps
-
- Elite Poster
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 103 keer
Business service, 24/7 bereikbaar.
Als je dan om 23u belt, krijg je doodleuk te horen dat men niet gewoon is om op dat uur nog business klanten te woord te staan... (maar hebben ze wel nog service geboden en het probleem "opgelost").
Als je dan om 23u belt, krijg je doodleuk te horen dat men niet gewoon is om op dat uur nog business klanten te woord te staan... (maar hebben ze wel nog service geboden en het probleem "opgelost").
-
- Premium Member
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 56 keer
Particulier vs business
Ieder kan elk product nemen, behalve deze twee uitzonderingen:
Particulier kan geen los mobiel businessabonnement nemen.
Business klant kan geen particuliere Wigo nemen.
Ieder kan elk product nemen, behalve deze twee uitzonderingen:
Particulier kan geen los mobiel businessabonnement nemen.
Business klant kan geen particuliere Wigo nemen.
-
- Moderator
- Berichten: 17487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
- Bedankt: 3348 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Geen idee wat de bron is van deze info, of de juistheid.Kenniey schreef:Particulier kan geen los mobiel businessabonnement nemen.
Business klant kan geen particuliere Wigo nemen.
Maar in ieder geval: zéér duidelijk (en in lijn met de vaststellingen in deze topic)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
- Locatie: Aalter
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 37 keer
Die info lijkt te kloppen, toen ik business klant werd kreeg ik ook tehoren dat ik geen mobiel abo kon nemen zonder BTW nr.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters maar de upload is wel gewoon 20Mbps
-
- Premium Member
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 56 keer
Laat ons zeggen dat we dagelijks te maken krijgen met beide afdelingen, dan moet de info wel kloppenphilippe_d schreef:Geen idee wat de bron is van deze info, of de juistheid.
Maar in ieder geval: zéér duidelijk (en in lijn met de vaststellingen in deze topic)