Rigied business vs privé beleid

Aquino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 06 Jul 2011
Bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Rigied business vs privé beleid

Berichtdoor Aquino » 25 Mei 2018, 10:54

Zijn er nog mensen die tegen de muur gelopen zijn door een privéproduct met factuur te willen krijgen op naam van hun bedrijf? Om een of andere reden wil Telenet absoluut de privéproducten enkel aan particulieren en de businessproducten enkel aan bedrijven verkopen. Ik denk persoonlijk dat ik die reden ken:

bvb Wigo 20 GB privé: €140
Wigo 15GB zakelijk: €164

Dus voor 5GB minder betaal je €24 meer... Jaja meneer, maar u krijgt de business service: depannage binnen de dag! Als ik eens zonder internet zit, dat gebeurt, dan steek ik gewoon mijn wifi hotspot op mijn GSM aan. Toestellen zonder wifi zoals mijn bancontact? Wifi repeater in stopcontact en draadje erin.

Ik zaag nu al meer dan een jaar om een privé Wigo met factuur te krijgen, maar Telenet houdt het been stijf. Blijkbaar loont dit beleid en zijn er mensen bereid om effectief meer te betalen voor minder en weegt dit op tegen de mensen die dit niet doen. Ieder bedrijf doet zoals het het zelf belieft, maar ik heb daar toch mijn vraagtekens bij.

ub4b
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3508
Lid geworden op: 12 Jan 2006
Bedankt: 307 keer
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer

Re: Rigied business VS privé beleid

Berichtdoor ub4b » 25 Mei 2018, 12:02

Bizar, want ik heb basic internet een hele tijd gehad op de zaak. Das ook een consumentenproduct.

Aquino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 06 Jul 2011
Bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Re: Rigied business VS privé beleid

Berichtdoor Aquino » 25 Mei 2018, 12:17

Ik ook, tot verleden jaar had ik Whoppa, wat toch ook een consumentenproduct is. Het is beginnen mislopen toen ik van Whoppa naar Wigo wou overstappen. Dat kon niet. Telenet was dan niet meer de meest interessante, dus ik ben weg gegaan. Ik neem aan dat ze bestaande "anomalieën" laten bestaan, maar nieuwe contracten op deze manier aanpakken.

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29197
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1927 keer
Recent bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 405 keer

Re: Rigied business VS privé beleid

Berichtdoor r2504 » 25 Mei 2018, 12:23

http://www.bipt.be/nl/consumenten/faq/1 ... en-factuur

Het enige probleem is dat je het wil op de naam van je bedrijf vermoed ik.

Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3306
Lid geworden op: 29 Okt 2007
Twitter: cloink
Bedankt: 120 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Contact:

Re: Rigied business VS privé beleid

Berichtdoor cloink » 25 Mei 2018, 15:48

Hier andersom: ik heb een business product als particulier. Zal allicht wel te maken hebben met wie je aan de lijn hebt?
ooh. shiny.

datakiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 421
Lid geworden op: 01 Jan 2018
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Re: Rigied business VS privé beleid

Berichtdoor datakiller » 25 Mei 2018, 22:58

Aquino schreef:Dus voor 5GB minder betaal je €24 meer... Jaja meneer, maar u krijgt de business service: depannage binnen de dag!


HAHA, hier kan ik alleen maar om lachen.

Moet je eens testen, dan zeggen ze "dit is helaas niet mogelijk meneer".

blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 10 Jan 2014
Bedankt: 61 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Re: Rigied business VS privé beleid

Berichtdoor blaatpraat » 25 Mei 2018, 23:48

Business service, 24/7 bereikbaar.
Als je dan om 23u belt, krijg je doodleuk te horen dat men niet gewoon is om op dat uur nog business klanten te woord te staan... (maar hebben ze wel nog service geboden en het probleem "opgelost").

Kenniey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 15 Apr 2011
Bedankt: 38 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Re: Rigied business VS privé beleid

Berichtdoor Kenniey » 26 Mei 2018, 07:14

Particulier vs business
Ieder kan elk product nemen, behalve deze twee uitzonderingen:
Particulier kan geen los mobiel businessabonnement nemen.
Business klant kan geen particuliere Wigo nemen.

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2261 keer
Recent bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Contact:

Re: Rigied business vs privé beleid

Berichtdoor philippe_d » 26 Mei 2018, 11:37

Kenniey schreef:Particulier kan geen los mobiel businessabonnement nemen.
Business klant kan geen particuliere Wigo nemen.

Geen idee wat de bron is van deze info, of de juistheid.
Maar in ieder geval: zéér duidelijk (en in lijn met de vaststellingen in deze topic) :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Proximus B-box3 + Fritz!Box 7590 int, FW 07.00, met PPPoE.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

datakiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 421
Lid geworden op: 01 Jan 2018
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Re: Rigied business vs privé beleid

Berichtdoor datakiller » 26 Mei 2018, 11:41

Die info lijkt te kloppen, toen ik business klant werd kreeg ik ook tehoren dat ik geen mobiel abo kon nemen zonder BTW nr.

Kenniey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 15 Apr 2011
Bedankt: 38 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Re: Rigied business vs privé beleid

Berichtdoor Kenniey » 30 Mei 2018, 08:11

philippe_d schreef:Geen idee wat de bron is van deze info, of de juistheid.
Maar in ieder geval: zéér duidelijk (en in lijn met de vaststellingen in deze topic) :-)

Laat ons zeggen dat we dagelijks te maken krijgen met beide afdelingen, dan moet de info wel kloppen :angel:

cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2215
Lid geworden op: 20 Jan 2015
Locatie: Kortrijk
Bedankt: 163 keer
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Contact:

Re: Rigied business vs privé beleid

Berichtdoor cadsite » 30 Mei 2018, 08:22

Ik breng mijn privé abonnement gewoon in als kosten.


Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten