Kan geen verbinding maken met WiFree met vaste pc met wifi dongle

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Ik probeer m'n vaste pc te verbinden met het wifree netwerk van Telenet dmv een usb dongle van Netgear type n300.
Telkens bij het verbinden zegt hij "kan geen verbinding maken met dit netwerk"
Het signaal komt wel goed binnen en Op m'n eigen wifi kanaal werkt het wel direct.
Ik heb al proberen manueel te verbinden via "handmatige verbinding met wifi netwerk maken" maar dit lukt ook niet...
Op onze laptop werkt dit wel goed.

Wie heeft hier ervaring mee en heeft de verlossende tip... Welke instellingen dienen gerespecteerd te worden..?
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Kan liggen aan de locatie waar deze staat, misschien net iets te weinig bereik..ook regelmatig voor met de smartphone. je ziet 50% bereik en soms wilt iet niet verbinden
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Dit heb ik ook meestal op een PC, ligt gewoon aan Telenet (ik gebruik een WiFi PCIe kaart)
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier ook zoiets. Het antwoord van Telenet: "de eerste keer moet je het toestel (gsm, tablet) verbinden via de Hotspot of Wifree op je eigen modem thuis, niet op verplaatsing".
Als het dan nog niet werkt: "bel de Telenet helpdesk terug terwijl je thuis test" (en wij foefelen wat in je modem).
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Toch raar,

Als m'n gsm verbonden is met wifree kan ik perfect nog met de laptop via wifree op het net.

Met m'n vaste pc, dien ik eerst de gsm af te leggen , of de wifi uit te schakelen van het gsm toestel en dan lukt het wel vlot....net alsof er maar 1 pc gebruiker kan aangelogd zijn.

Toch moet er ergens een logica achter zitten.... weet iemand meer...
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

we hebben dit ook voor met een ubiquiti bullet M2/M5, nanobridge, of powerbeam wil het ook niet, of zeer moeilijk lukken.....
en met de smarthphone lukt het direct op dezelfde plaats, precies of wanneer dat die wifree detecteerd dat je het op meer dan 1 toestel zou kunnen delen, dat het niet werkt...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

kaarsenbril schreef:net alsof er maar 1 pc gebruiker kan aangelogd zijn
Wifree weet niet of het een telefoon, tablet of PC is die verbonden is... dat is het dus zeker niet.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik vermoed dat je een gebruiker per toestel moet aanmaken. Zo doen wij het. Ik weet niet of daar een limiet op staat.
Maar dan was het probleem bij ons: die nieuwe gebruikers moeten eerst eens op de moeder-modem connecteren.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Hier schrijft men zelfs dat je thuis NIET kan connecteren op je eigen WiFree signaal !
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

laroyj schreef:we hebben dit ook voor met een ubiquiti bullet M2/M5, nanobridge, of powerbeam wil het ook niet, of zeer moeilijk lukken.....
en met de smarthphone lukt het direct op dezelfde plaats,
Ik heb exact dezelfde ervaring maar dan ipv de apparaten die jij opnoemde een PC, wilt amper verbinden, als het toch verbind verliest de PC signaal en schakelt hij over naar LAN (ik had LAN nodig omdat ik het via remote desktop getest had).

Laptop had ook bij familie login problemen (niet op mijn eigen modem dus), mijn gsm die de TN Mobile app gebruikt om die verbindingen in te stellen verbind altijd perfect, zelfs als ik met de buren hun WiFree verbind (150+ms!). en een PC kon het niet terwijl deze er bijna naast stond.
r2504 schreef:Hier schrijft men zelfs dat je thuis NIET kan connecteren op je eigen WiFree signaal !
Ik heb hier nooit last van gehad, werkte altijd op mijn gsm, soms zelfs op die PC.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”