mogelijkheden gratis wifi booster Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 71 keer

Hallo,
Als je zo een booster gebruikt, kan je dan je wifree of homespot signaal ook versterken of is het enkel het wifi signaal, of kan beide?
Ik vind geen uitleg bij Telenet, is iemand onderlegd hierin?
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Dat is geen wifi extender dus hoe wou je dat doen?
Trouwens werk altijd met wifree, de homespot wordt niet meer uitgezonden op de witte modems dus veel minder dekking sowieso
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

lucdec schreef:Hallo,
Als je zo een booster gebruikt, kan je dan je wifree of homespot signaal ook versterken of is het enkel het wifi signaal, of kan beide?
Ik vind geen uitleg bij Telenet, is iemand onderlegd hierin?
Geen van beide.
Met de wifi boosters heb je de keuze uit 2 mogelijkheden:
- Wifi Powerline access Point
- Wifi access point (mini versie van de witte modem met 4 UTP poorten)

Ze "versterken" het signaal dus niet maar ze zenden een nieuw wifi signaal uit. Ik zou persoonlijk ook het nut niet echt inzien om het homespot/wifree signaal te versterken aangezien je toch beter af bent om met jouw eigen netwerk te connecteren indien je thuis bent?

Hier nog een linkje van de website:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... erbeteren/
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

lucdec schreef:Hallo,
Als je zo een booster gebruikt, kan je dan je wifree of homespot signaal ook versterken of is het enkel het wifi signaal, of kan beide?
Ik vind geen uitleg bij Telenet, is iemand onderlegd hierin?
Wifree, homespot of wifi, het is allemaal wifi. Het is zelfs één en dezelfde wifi met daarop verschillende SSID's.
Uw modem zendt dus 3 namen uit, waarvan WiFree (en homespot) bedoeld is om publieke toegang te geven en het 3de wifi signaal privé is.
Het gaat alleen om het 3de wifi signaal dat je daarmee nog eens extra kan uitzenden op een andere plaats in de woning. Het was mooi geweest als Telenet ervoor gezorgd had dat ook de WiFree op die zogenaamde 'booster' uitgezonden zou worden, maar dat is niet.

@PHENOM : het zou toch wel nuttig geweest zijn. Uiteraard moet je WiFree thuis zelf niet gebruiken maar het bezoek dat bij jou thuis komt wel.
Winnie
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 apr 2018, 21:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Voor bezoek kan je toch een gastennetwerk voorzien met een eigen ssid
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Natuurlijk.
Maar dat is niet voor iedereen weggelegd om zomaar om twee verschillende locaties (modem en wifibooster/wifi AP) een identiek gastennetwerk op te zetten.
Daarbij komt nog dat de verbinding met Telenet Wifree volledig automatisch werkt zonder wachtwoord.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Sylvester schreef:Het gaat alleen om het 3de wifi signaal dat je daarmee nog eens extra kan uitzenden op een andere plaats in de woning. Het was mooi geweest als Telenet ervoor gezorgd had dat ook de WiFree op die zogenaamde 'booster' uitgezonden zou worden, maar dat is niet.
Ben je daar zo zeker van? Ik vind de technische uitleg die Telenet hierover heeft zeer summier, en het is mij niet echt duidelijk of de WiFi booster (AP) wel of niet de Homespot/WiFree ook uitzendt.
Technisch moet dat toch kunnen...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

100% zeker ben ik niet, maar naar mijn gevoel gaan die eenvoudige toestelletjes dat niet kunnen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Eenvoudige toestelletjes?
Die Telenet AP's zijn volledige routers met WAN en 4 LAN poorten, die zullen dat wel aankunnen met de juiste firmware ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Ik kan bevestigen dat alle WiFi instellingen van de HGW overgenomen kunnen worden door de WiFi access points (flow tech compatibele toestellen).

Ook mijn homespot en wifree worden dus verzonden.

Mvg
Everything that has a beginning has an end.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Fyi: Binnenkort gaat het mogelijk zijn om snel en makkelijk een gastnetwerk aan te maken (of alleszins anderen toelaten op jouw netwerk) via de Telenet app.
Ons wifi-systeem installeert en configureert zichzelf. Makkelijk! En vanaf de zomer wordt het nog makkelijker, met een nieuwe app. Zo kan je jouw wifi tot in de puntjes regelen, met één klik je vrienden uitnodigen op je netwerk en zelfs je huis scannen om te zien waar er extra wifi nodig is.
Bron: https://www2.telenet.be/nl/ons-netwerk/ ... MEPAGE_IHC
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 71 keer

Jelly schreef:Ik kan bevestigen dat alle WiFi instellingen van de HGW overgenomen kunnen worden door de WiFi access points (flow tech compatibele toestellen).

Ook mijn homespot en wifree worden dus verzonden.

Mvg
Ik haal dit nog even van onder het stof. Boosters zijn ondertussen al meer gekend bij het grote publiek.

Volgens "Jelly" hierboven wordt het Wifree signaal opnieuw uitgezonden door de booster. Klopt dit wel? Bij mij alvast niet, of is dit een instelling....
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

jnsvr schreef:Fyi: Binnenkort gaat het mogelijk zijn om snel en makkelijk een gastnetwerk aan te maken (of alleszins anderen toelaten op jouw netwerk) via de Telenet app.
Ons wifi-systeem installeert en configureert zichzelf. Makkelijk! En vanaf de zomer wordt het nog makkelijker, met een nieuwe app. Zo kan je jouw wifi tot in de puntjes regelen, met één klik je vrienden uitnodigen op je netwerk en zelfs je huis scannen om te zien waar er extra wifi nodig is.
Bron: https://www2.telenet.be/nl/ons-netwerk/ ... MEPAGE_IHC
Ik denk dat je dit wat te optimistisch leest. Er staat nergens dat je een apart gastennetwerk gaat kunnen maken, volgens mij gaat het om een QR-code om gewoon de SSID en het wachtwoord te delen.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Ondertussen ook gemerkt dat het puur credentials delen van de eigen wifi is.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”