Technieker langs geweest maar belt niet aan.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
f0ns
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 apr 2018, 19:23

Steekt briefje in de bus dat hij langs geweest is maar dat er niemand thuis was.
Kostprijs: 85 Euro.

I was heel de dag thuis en de bel werkt.

Wat te doen?
Iemand hier nog ervaring mee?
Moet ik 6 uur lang op wacht gaan staan voor de voordeur?


Edit:
Telenet leveringsbon: 635444
Interventiedatum: 23/04/2018 (tussen 12u30 en 18u00.)
Afspraak met verplaatsing en 15 min. werk: €85
De technicus: Tom S. 7169
Laatst gewijzigd door f0ns 23 apr 2018, 20:05, in totaal 1 gewijzigd.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Gewoon even bellen naar de klantendienst en jouw uitleg doen.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Meer kan je niet doen.

Vaak is het procedue dat de technieker kort voor die effectief komt u gaat bellen. Dat zou goed zijn, dat is na te kijken. Als en indien de provider een fout wil toegeven vraag een commerciële tegemoetkoming voor het ongemak. Dat gaat niet opwegen voor het ongemak maar het zou toch iets zijn.
f0ns
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 apr 2018, 19:23

Technieker heeft mij niet kunnen bellen vermits Telenet geen telefoonnr heeft van mij.
Dit zou echter geen probleem mogen zijn.
Er zat een briefje in de bus. De bel is letterlijk een halve meter van de bus vandaan.

Ik heb alleen internet. Had last van verbrekingen. Helpdesk gebeld. Zij stellen ook verbrekingen vast en stellen voor om een technieker te sturen.
Ik hoef geen tegemoetkoming. Ik wens alleen niet die 85 Euro te betalen.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Maar wij kunnen die niet kwijtschelden, noch oordelen of die terecht werd aangerekend. Dus...
f0ns
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 apr 2018, 19:23

U bent van Telenet?
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Hij maakt toch duidelijk dat hij niet van Telenet is? En dat hij nog wij allemaal hier er iets aan kunnen doen.

Telenet klantendienst bellen, dat is alles wat iemand hier kan aanraden.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
f0ns
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 apr 2018, 19:23

Garpenlov schreef:Hij maakt toch duidelijk dat hij niet van Telenet is?
Hoezo dan? Had zelfs het profiel gecontroleerd maar geen melding dat hij/zij wel/niet van Telenet is.

Edit: ah... ik dacht dat hij/zij in naam van Telenet sprak met de woorden "wij kunnen dat niet kwijtschelden".
I am dumb. :oops:
Laatst gewijzigd door f0ns 23 apr 2018, 20:53, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

"Maar wij kunnen die niet kwijtschelden,"

Hiermee doelt hij dat wij als userbase members helemaal niets te maken hebben met telenet.
Leek me best duidelijk.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
f0ns
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 apr 2018, 19:23

Garpenlov schreef:Telenet klantendienst bellen, dat is alles wat iemand hier kan aanraden.
Dat ga ik uiteraard doen, maar ik vrees dat het antwoord gaat zijn: "Maar wij kunnen die niet kwijtschelden, noch oordelen of die terecht werd aangerekend."
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Je zal er meer kans mee hebben dan een forum dat helemaal niets met de ISP te maken heeft.

En als ze moeilijk doen...

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-k ... tml?IDC=41
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Hebt ge geen GSM nummer/contact nummer opgegeven toen ze de afspraak hadden ingepland met u? Normaal doen ze dat altijd (zijn ze verplicht) en dan krijgt ge ook een berichtje van te voren dat 'm onderweg is + als ge niet opendoet zullen ze u proberen te bellen op uw nummer.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Factuur opstellen richting Telenet ter attentie van Tom S. voor 5h30 a rato 60 euro per uur + BTW wegens het niet nakomen van de afspraaktermijn.
Dit er wel van uitgaand dat u facturen mag opstellen.

Natuurlijk pas doen nadat je de klantendienst gebeld hebt, en als deze inderdaad niets voor je kunnen betekenen.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Mocht Telenet "u eventueel wandelen sturen"... klacht neerleggen bij de ombudsdienst telecom

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-k ... tml?IDC=41
f0ns
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 apr 2018, 19:23

PHENOM schreef:Hebt ge geen GSM nummer/contact nummer opgegeven toen ze de afspraak hadden ingepland met u? Normaal doen ze dat altijd (zijn ze verplicht) en dan krijgt ge ook een berichtje van te voren dat 'm onderweg is + als ge niet opendoet zullen ze u proberen te bellen op uw nummer.
Dat hebben ze gevraagd ja. Mijn gsm is defect. Operator aan de lijn maakte daar geen probleem van en dit zou trouwens ook geen probleem mogen geven.
Bel werkt en ik was thuis. (Ik heb de bel getest voor de zekerheid.)

Zo'n gsm nummer is eigenlijk alleen nuttig als men het adres niet kan vinden. Dus om pizza's te leveren ja: vaak hebben ze het adres of de naam niet goed verstaan via de telefoon. Maar ik denk dat Telenet wel weet waar ik woon of wie ik ben.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

M_016 schreef:Mocht Telenet "u eventueel wandelen sturen"... klacht neerleggen bij de ombudsdienst telecom
Probeer het dus EERST te bespreken met Telenet en als dat niet lukt dan kan men je hier op het forum wel helpen met mogelijke verdere stappen.

Ik begrijp soms trouwens niet echt waarom mensen hier meteen komen klagen zonder contact te hebben opgenomen met het bedrijf (men heeft daar heus geen waarzeggers in dienst die weten dat jij nu mogelijk een probleem hebt) ?
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

f0ns schreef:Dat hebben ze gevraagd ja. Mijn gsm is defect. Operator aan de lijn maakte daar geen probleem van en dit zou trouwens ook geen probleem mogen geven.
Bel werkt en ik was thuis. (Ik heb de bel getest voor de zekerheid.)

Zo'n gsm nummer is eigenlijk alleen nuttig als men het adres niet kan vinden. Dus om pizza's te leveren ja: vaak hebben ze het adres of de naam niet goed verstaan via de telefoon. Maar ik denk dat Telenet wel weet waar ik woon of wie ik ben.
Gewoon ffkes bellen met Telenet klantendienst, zien wat de technieker verder vermeld heeft en eventueel vragen of ge met customer relations (of heet da tegenwoordig overal retention?) kan spreken.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

r2504 schreef:Ik begrijp soms trouwens niet echt waarom mensen hier meteen komen klagen zonder contact te hebben opgenomen met het bedrijf?
Omdat het vaak handig is om eerst ns verhalen te vergelijken met mensen die het mss ook al eens voorgehad hebben en door bepaalde handelingen/procedures/dreigenmetbepaaldezakenaantelefoon er snel en succesvol vanaf geraakt zijn.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

ITnetadmin schreef:... er snel en succesvol vanaf geraakt zijn.
Maar hoe kan je er nu sneller en succesvoller vanaf zijn door eerst de vraag te stellen op een forum ipv direct te bellen?

Ik had in dit geval om 18u00 al gebeld met de vraag: "waar blijven jullie"? Nog lang voor ik dat briefje in de bus vond.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Doet mij denken aan mijn dochter die ook al 27 is. Ze belde en zei: papa, wilt gij naar uw tandarts bellen om een afspraak voor mij te maken? En de reactie van de papa was dan: nee, gij gaat bellen, hier is het nummer. Ik blijf mij inderdaad nog steeds verbazen over het feit dat, zowel hier als elders, mensen nooit rechtstreeks de betrokken partij aanspreken maar wel altijd een derde partij inschakelen, zijnde UB in dit geval. Hebben die dan geen ballen aan hun lijf? Mocht ik in deze situatie verkeren, ik nam eerst contact op met Telenet, deed mijn uitleg en dan kon ik er nog altijd voor kiezen om hier achteraf (meer) raad te vragen of om mijn bevindingen te posten.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

f0ns schreef: Er zat een briefje in de bus. De bel is letterlijk een halve meter van de bus vandaan.
Ik heb alleen internet. Had last van verbrekingen. Helpdesk gebeld. Zij stellen ook verbrekingen vast en stellen voor om een technieker te sturen.
Ik hoef geen tegemoetkoming. Ik wens alleen niet die 85 Euro te betalen.
Tot op heden heb je nog geen factuur gekregen van Telenet, alleen een briefje van een technieker.
Niemand zegt dat Telenet dat zal doorberekenen?
Trouwens: is het probleem opgelost? Misschien heeft de technieker gewoon iets vervangen buiten, en hoefde hij niet binnen te zijn?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Andere tip... laat de dingen ook niet aanslepen... als de technieker een briefje in de bus steekt neem dan ook contact op met Telenet en bespreek dit... wacht niet tot het te laat is en het geld van je rekening is.
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

philippe_d schreef: Tot op heden heb je nog geen factuur gekregen van Telenet, alleen een briefje van een technieker.
Niemand zegt dat Telenet dat zal doorberekenen?
Trouwens: is het probleem opgelost? Misschien heeft de technieker gewoon iets vervangen buiten, en hoefde hij niet binnen te zijn?
Zou me heel sterk lijken aangezien de technieker dan niets zou mogen aanrekenen. Indien er buiten iets aan de hand is dan is dat sowieso de verantwoordelijkheid van Telenet en dan rekenen ze niets aan.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Als de helpdesk niet lukt, kan je ook nog twitter en FB gebruiken, dat werkt misschien beter.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

PHENOM schreef:Zou me heel sterk lijken aangezien de technieker dan niets zou mogen aanrekenen. Indien er buiten iets aan de hand is dan is dat sowieso de verantwoordelijkheid van Telenet en dan rekenen ze niets aan.
De technieker rekent niets aan, hij laat een briefje achter. Dat is geen factuur.
Pas nadat hij de factuur gekregen heeft zal hij weten of het aangerekend is.
Als iets onterecht aangerekend wordt (ongeacht wat de technieker op zijn briefje schreef) dan zal Telenet dat corrigeren.

Ik begrijp niet dat we hier een ganse post kunnen discuteren, over een (fictief) bedrag, dat nog niet eens aangerekend is :-D.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik vraag me wel af wat die technieker dan 15 minuten heeft gedaan? :bdaysmile:

Zoeken naar de bel duurt toch niet zo lang :angel:
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

academisch kwartierke? Die denkt nog op school te zitten ;) ?
Hopelijk geen truuk (van een onderaannemer) om bepaalde tijd in te halen , geld te verdienen of targets te halen. Bewijs maar eens dat je thuis bent
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Fluppeke schreef: Bewijs maar eens dat je thuis bent
Aluhoedje-modus: Als je een AIO hebt kan Telenet dat eigenlijk zien he :)
f0ns
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 apr 2018, 19:23

Update!
  1. Klantendienst gebeld via nr. 015 66 66 66.
    Zij konden niets doen. Raden aan klachtenformulier te gebruiken op de website.
  2. Klachtenformulier ingevuld.
  3. Mail gekregen met vraag contact op te nemen met klantendienst via nr. 0800 66 365.
  4. Klantendienst gebeld via nr. 0800 66 365.
  5. Zij waren bereid de €85 te laten vallen en hebben een nieuwe afspraak gemaakt met technieker.
  6. Technieker opgewacht op de straat. Technieker heeft versterker gemonteerd op contact aan de muur en nieuwe modem geplaatst.
  7. Surf oké. :)
PS:
Dag 1: surf ok via wifi maar utp werkte niet, ook niet na reboot modem.
Dag 2: utp werkt terug na nieuwe reboot modem.
Was een beetje vreemd maar ik vermoed dat de modem een update nodig had en dat dit de eerste keer niet lukte.

PPS:
Ik heb de dag van de eerste afspraak de hele dag zitten surfen op internet. Probleem was verbrekingen, maar internet werkte wel. Dus Telenet kon zien dat ik wel degelijk thuis was. (Ik woon op verdieping en kan niet de straat in het oog houden.) Probleem was waarschijnlijk verouderde modem en/of geen versterker aan de muur.

PPPS:
Dat nr. 0800 66 365 staat op de website vermeld als het nummer om abbo op te zeggen, hoewel ik daar nooit mee gedreigd heb, maar dit terzijde. ;)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”