slechte internetverbinding op 1 pc na stroomuitval

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
rebirth
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2018, 11:38
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Wij hebben deze week (woensdag) hier thuis een stroomuitval gehad, terwijl onze computers aanlagen. Toen de electriciteit terug aan ging, ging 1 van onze computers ook automatisch terug aan, maar duurde het opstarten erg lang.
Sindsdien heeft deze computer een erg slechte internetverbinding. Het lijkt alsof alles erg traag gaat. Het toevegen van een foto als bijlage in een mail, kan bijvoorbeeld makkelijk een 5-tal minuten duren, de feed van facebook laden, duurt ook ettelijke minuten.

Op de andere computer in huis, werkt alles nog steeds even goed als ervoor.
Ik heb intussen al de stekker van de modem en router uitgetrokken en terug ingestoken, maar dat maakt geen verschil.
Wanneer ik een speedtest probeer via de site van telenet, dan werkt de downloadtest meestal wel, maar de uploadtest nooit.
Nu, sinds een half uur, kan ik absoluut geen snelheidstest meer doen via dat toestel. Ik krijg de melding "LATENTIETESTFOUT Kan geen verbinding maken met de testserver. De verbinding kan worden geblokkeerd door een firewall of er is sprake van serverproblemen. Probeer het later nogmaals."

Is er iemand die me hierbij kan helpen, want ik ben een beetje ten einde raad...
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Kun je vanaf die pc nog een ICMP request sturen naar een ander toestel in je netwerk, bijvoorbeeld de router?
Lukt het om een loopback ICMP request te sturen (IP 127.0.0.1)?

Heb je al eens een andere kabel gebruikt, na die uitval? Misschien heeft de kabel een stroompiek gekregen, en zijn er bepaalde aders niet meer in orde.
rebirth
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2018, 11:38
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

blaatpraat schreef: Heb je al eens een andere kabel gebruikt, na die uitval? Misschien heeft de kabel een stroompiek gekregen, en zijn er bepaalde aders niet meer in orde.
Je zat er met dit advies recht op. Blijkbaar is er iets mis met ofwel de kabel die van de modem naar de buro loopt, of de kabel die van de aansluiting in de muur in de buro naar de computer zelf gaat. Want ik heb nu een andere kabel en andere aansluiting genomen, en nu werkt alles prima. Ik snap nog altijd niet goed hoe dit kan, maar mijn probleem lijkt hiermee inderdaad opgelost. Hartelijk dank!
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”