Telenet factuur

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gigabit
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 apr 2018, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo,

Via vrienden ben ik te weten gekomen dat gehandicapten (of hun ouders) kunnen rekenen op een sociaal tarief. Een familielid (met het statuut van verlengde minderjarigheid) kampt met een zware mentale handicap. Na wat opzoekwerk blijkt dat men ook recht heeft op een sociaal tarief bij Telenet van +/- €26 voor telefoon, TV en internet.

Toen ik dit ter sprake bracht bij de mensen viel men uit de lucht. Na het bekijken van de Telenet-factuur blijkt dat men wel het sociaal tarief ontvangt voor het kabelabonnement (TV), maar niet voor internet en telefonie. Dit terwijl de voorwaarden voor TV strenger zijn dan voor internet en telefonie en Telenet dus eigenlijk op de hoogte was dat er een sociaal tarief van toepassing is.

Nu heb ik de volgende vraag: ze hebben +/- 10 jaar geleden ook internet en telefonie aangesloten bij Telenet (TV hadden ze al en het sociaal tarief daarop ook). Kunnen we Telenet vragen om (een deel van) het sociaal tarief van de afgelopen jaren terug te vorderen of niet? Men heeft er in elk geval geen goede hoop op dat dit gaat lukken.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2399
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Nu heb ik de volgende vraag: ze hebben +/- 10 jaar geleden ook internet en telefonie aangesloten bij Telenet (TV hadden ze al en het sociaal tarief daarop ook). Kunnen we Telenet vragen om (een deel van) het sociaal tarief van de afgelopen jaren terug te vorderen of niet? Men heeft er in elk geval geen goede hoop op dat dit gaat lukken.
Nee.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

We kunnen hier natuurlijk allemaal gaan over gokken... maar uiteindelijk zal TN de beslissing nemen.

Tien jaar ga je natuurlijk nooit krijgen maar mits wat geluk misschien de laatste x-maanden.

Uiteindelijk ligt de verantwoordelijkheid bij jezelf om je hierover correct te informeren (al zou het fijn moest bedrijven wat pro-actiever hierin zijn).
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Ter info:
http://www.bipt.be/nl/consumenten/faq/l ... ale-tarief
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... -genieten/

Ik begrijp uit bovenstaande dat de voorwaarden voor een sociaal tarief televisie en sociaal tarief telefoon/internet ietwat verschillend zijn (voor telefoon/internet zijn er tevens inkomensvoorwaarden)

Indien u aan beide voldoet bv. proberen een akkoord met terugwerkende kracht te bekomen met Telenet (ik weet niet vanaf welke datum Telenet verplicht was het sociaal tarief telefoon/internet aan te bieden, tot 2012/2013 was Belgacom/Proximus de "universele dienstverlener"
Desgevallend kunt u hierover inlichtingen inwinnen bij het BIPT
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Sowieso als er inkomen meespeelt dan kan het zijn dat de ouders meer verdienen dan maximaal toegelaten en dan kan het voor 1 van de 2 sociale tarieven waar een inkomensgrens speelt niet doorgaan vanwege dat ouders teveel verdienen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”