Terug overgestapt naar Telenet, behoud e-mailadres?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Mijn nonkel is een jaar geleden van Telenet naar Proximus overgestapt, toch niet geheel tevreden en nu terug naar Telenet. Bij de helpdesk beweren ze dat het onmogelijk is om zijn mailadres dat hij nog heeft van vroeger klant te zijn, over te dragen naar zijn nieuw abonnement. Voor hem het gemakkelijkste, ze dragen die oude mailbox die hij nu nog gebruikt gewoon over naar de 'nieuwe' klant. Anders moet hij wachten tot zijn e-mailadres verloopt en het daarna op zijn nieuwe account proberen te registreren, wat waarschijnlijk niet direct zal gaan. Uiteraard wil hij in het hele proces zijn mails ook niet kwijt spelen (maar goed, we kunnen een lokale kopie maken natuurlijk). Wat denken jullie? Bedankt voor antwoord.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Wat denk ik?
Simpel: maak gebruik van de situatie om af te stappen van provider email. Eénmaal korte pijn en daarna nooit nog miserie.
Email sowsieo binnentrekken via POP3/IMAP en lokaal backuppen.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Daar heb je een punt, maar met een breed netwerk aan contacten is het toch niet zo evident om een mailadres dat je al 15 jaar gebruikt op te geven/te laten uitdoven, weet ik uit ervaring. Ik vind het vooral raar dat het zoveel moeite/onmogelijk lijkt te zijn, terwijl het om een en dezelfde persoon gaat die gewoon graag zijn mailbox aan zijn nieuwe klantenfiche gekoppeld wil zien...
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

best simpel:
- Via de webmail alle emails exporteren (opties -> import/export).
- Klantendienst contacteren en vragen om het email adress te verwijderen (dit kunnen ze zonder problemen verwijderen na een id check).
- Hierna kunt ge het zelf terug toevoegen onder het nieuwe account.
- Emails terug importeren via de webmail.
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

PHENOM schreef:best simpel:
- Via de webmail alle emails exporteren (opties -> import/export).
- Klantendienst contacteren en vragen om het email adress te verwijderen (dit kunnen ze zonder problemen verwijderen na een id check).
- Hierna kunt ge het zelf terug toevoegen onder het nieuwe account.
- Emails terug importeren via de webmail.
Ik las hier ergens dat het 6 maanden tot een jaar kan duren voor een mailadres terug vrij wordt gegeven (wat ook niet onlogisch zou zijn)?
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Daarvoor kunt ge Telenet gewoon bellen en na een ID check kunnen die dat altijd vrijgeven
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

PHENOM schreef:Daarvoor kunt ge Telenet gewoon bellen en na een ID check kunnen die dat altijd vrijgeven
OK, dan nemen we terug contact op met de helpdesk of probeer ik het zo nog eens: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... t-mailbox/
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

eensteven schreef:Daar heb je een punt, maar met een breed netwerk aan contacten is het toch niet zo evident om een mailadres dat je al 15 jaar gebruikt op te geven/te laten uitdoven, weet ik uit ervaring.
Hoezo? Veranderen van e-mailadres is zowat het gemakkelijkste dat er is, veranderen van fysiek adres of telefoonnummer is in vergelijking daarmee een ander paar mouwen.

1) Je mailt je contactpersonen één keer dat je e-mailadres is gewijzigd en stelt daarna een autoreply naar je contactpersonen in op het oude adres: "dit e-mailadres is buiten gebruik en wordt niet meer gelezen, dit is het nieuwe..."
2) Je begint het nieuwe adres te gebruiken en laat de e-mails van het oude adres nog 18 maanden in een afzonderlijke map toekomen. Na 6 maanden krijg je in die afzonderlijke map geen enkele persoonlijke e-mail meer. Ik spreek ook uit ervaring.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Wat hij bedoelt is wss dat een emailadres dat je al 15 jaar gebruikt bij talloze mensen terecht is gekomen die hij niet vaak spreekt, maar die er wel vanuit zullen gaan dat als ze binnen dit en 5 jaar nog ns een mailtje sturen om ns bij te praten, dat het email adres dat ze hebben dan nog geldig is.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik kan itnetadmin daarin volgen.

Ik heb hetzelfde. Iedereen zegt je kan makkelijk van email veranderen. Wel het feit is dat ik dat niet doe vanwege dat mensen die mij willen mailen mijn nieuw adres niet kennen. En ja je kan zeggen dan stuur je een mailtje. Ik weet niet uit men hoofd wie deze mensen zijn maar als je 13 jaar of langer een emailadres hebt dan veranderd je dat niet zomaar.

Trouwens 1 tip voor TS neem nooit een provider als email want dan zit je vast...

Trouwens met gsm nummer heb ik dat ook die is ook al 11 jaar hetzelfde juist om dezelfde reden als ik hierboven zei.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

boonpwnz schreef:Wel het feit is dat ik dat niet doe vanwege dat mensen die mij willen mailen mijn nieuw adres niet kennen.
Dat zijn dan mensen die je in 18 maanden nooit mailen :eek: (want je oude adres blijft namelijk 18 maanden behouden, je kan er dus een bericht op plaatsen met info over je nieuwe adres).

Een ander alternatief is dat je iemand in je vriendenkring vraagt het op zijn account te hosten.
boonpwnz schreef:Trouwens met gsm nummer heb ik dat ook die is ook al 11 jaar hetzelfde juist om dezelfde reden als ik hierboven zei.
Totaal andere situatie... dat nummer blijft namelijk geen 18 maanden behouden.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Soms zijn er oude schoolvrienden of dergelijke die me eens mailen en ja dat kan lang duren tegen dat ik zo een mailtje ontvang.
Ook van andere mensen.
Enigste waar ik me nu aan erger is de lengte van mijn mailadres.

Ik snap het wel maar het is toch niet zo makkelijk hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”