Traag internet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Gisteren 18/3 een groot stuk van de avond traag internet waardoor netflix slechts een resolutie had van 240 wat niet aan te zien is op een 58inch 4k tv. Hadden er hier nog problemen. Ik gebruik powerlines en eerst dacht ik dat de oorzaak binnenhuis lag doordat er micchien een toestel in de pries stak dat er normaal niet in zit maar na een rondgang door het huis bleek dat niet het geval. Ook de speedtest gaf amper 5mbit weer
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Bart_Herbots schreef:Ik gebruik powerlines en eerst dacht ik dat de oorzaak binnenhuis lag doordat er micchien een toestel in de pries stak dat er normaal niet in zit maar na een rondgang door het huis bleek dat niet het geval.
Maar je hebt dus geen test gedaan rechtstreeks op de modem... dat is namelijk steeds het eerste wat je moet testen.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Zoals hierboven gezegd, test rechtstreeks doen als het nieuwe powerlines zijn en als het een "nieuw" huis zou zijn zou 5mbps met powerlines niet mogen (Zelf haal ik 150mbps met nieuwe powerlines van ~160€ in een ouder huis, het gaat dan ook wel maar door ~10m kabel)

Wat was je upload snelheid, het zou ook kunnen dat je op smallband zit en dat een ander apparaat 24/7 5mbps gebruikt.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

datakiller schreef: test rechtstreeks doen als het nieuwe powerlines zijn
Nope... in geval van problemen ALTIJD een rechtstreekse test doen... ongeacht of je powerlines nu nieuw zijn of 100 jaar oud.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

r2504 schreef:Nope... in geval van problemen ALTIJD een rechtstreekse test doen... ongeacht of je powerlines nu nieuw zijn of 100 jaar oud.
Heb alleen gezegd dat 5mbps niet zou mogen met nieuwe powerlines in een nieuwer huis (ik weet niet wat hij heeft), ik heb NIET gezegd dat er geen rechtstreekse test moest gedaan worden.
datakiller schreef:Zoals hierboven gezegd, test rechtstreeks doen
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

De powerlines zou door de telenettechnieker geplaatst begin 2016 normaal haal ik zo rond de 150mbit. Het huis in van 1997.
Zal er bij een volgende keer aan denken van de laptop eens rechtstreeks op de telenetmodem aan te sluiten
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”