mijn telenet onveilig

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Log altijd uit als u op een vreemde computer mijn telenet raadpleegt
mijn telenet blijft toegangkelijk zo lang je niet bent afgemeld op de browser ook al verander je het wachtwoord
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Lang leven RDP :P
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dat maakt mijn.telenet niet 'onveilig' maar dat wil zeggen dat jij als user onveilig bezig bent :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Dat die website die sessie op zijn minste niet laat verlopen is onveilig
dat die niet geforceerd afgemeld wordt bij verandering wachtwoord nog minder
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

een open sessie die open blijft bij verandering van PW in een andere sessie lijkt me redelijk normaal.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Maar niet dat een sessie niet expired zoals konda aangaf.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

of de expire-time staat errug lang.
Als ik klant was zou ik het aan telenet vragen...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Joe de Mannen schreef:Als ik klant was zou ik het aan telenet vragen...
Dan zou je 2 maanden verder zijn en zou je zo een simpel antwoord nog niet hebben of sturen ze je naar hun netweters :')
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Is dat geen kwestie van die checkbox 'aangelogd blijven' niet aan te vinken op vreemde computers ?!
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Tomby schreef:Is dat geen kwestie van die checkbox 'aangelogd blijven' niet aan te vinken op vreemde computers ?!
Dat is het probleem niet.

Een normale veilige website zal je wachtwoord ook in je browser laten opslaan maar zal na het sluiten van je browser uitgelogd worden en zal bij het inloggen wel automatisch inloggen met de data die in je browser zit.
Maar als je op die veilige website je wachtwoord op een andere computer/browser je wachtwoord aanpast zal die niet meer kunnen werken met dat oude wachtwoord.

Bij telenet is dat dus niet zo. Als je 1x ingelogd bent blijf je ingelogd met die browser ook al verander je het wachtwoord elders.

Als iemand je laptop/smartphone steelt kan die dus op jou mijn telenet alles doen waar die zin in heeft.

En ja ik heb het aan de helpdesk gevraagd ze kunnen daar de sessie dus ook niet geforceerd sluiten...
Area57
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jan 2013, 00:21
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer
Recent bedankt: 4 keer

Wat als je Incognito Modus of Private Browsing gebruikt ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

konda schreef:Een normale veilige website zal je wachtwoord ook in je browser laten opslaan
Iets waar ik trouwens nooit gebruik van maak.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

<off topic>
Is dit nu de nieuwe standaard? Er gebeurd iets waar an sich niks mis mee is, maar toch wat common sense vraagt van de eindgebruiker, en plots valt er iemand over en *paniek* want de maker/service/... is slecht!

Ik krijg er het sch*t van.
</>

<on topic>
Zoals reeds aangegeven: de timeouts kunnen idd beter, maar verder zie ik er niks mis mee. Is gmail nu ook plots 'onveilig' omdat daar geen timeout op zit (zover ik weet)?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

Bij gmail (en andere) kun je dan wel andere sessies geforceerd sluiten, zelfs vaak bij de password change.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Sowieso moet je al "sceptisch" zijn bij het gebruik van een openbare computer. Hoe die trouwens ook bepaalde dingen afhandelt is ook een element dat in gedachte moet gehouden worden.

Men mag toch verwachten dat een eindgebruiker iets of wat eindverantwoordelijkheid heeft en zorgvuldig omgaat met zijn logins. Het is toch niet moeilijk om deftig af te melden na gebruik van een webservice? Userbase logt ook niet automatisch uit, is dat dan ook een onveilige site???
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

petrol242 schreef:Userbase logt ook niet automatisch uit, is dat dan ook een onveilige site???
Ja :lol:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ja das waar. Hangt ervan af wat je als gevaarlijk beschouwd. Iemand zijn gedacht zou wel eens kunnen veranderen... :beerchug:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Er is een verschil tussen een onveilig concept (zoals het niet expiren van een sessie) en de omvang van het misbruik.

Hoe groter de potentiele omvang (bij banken bijvoorbeeld), hoe meer je gaat investeren in het oplossen van onveilige concepten.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Ben op het probleem gestoten bij buren

WW is nu al een stuk of 5 keer aangepast 3de partij blijft iets van een 20GB per dag gebruiken via wi-free
Probleem waar we al nu meer dan een maand mee bezig zijn en telenet doet de ballen.

Zo lang 3de partij sessie zelf niet afsluit blijft die aangelogged met oud wachtwoord, dus als iemand ooit op een of andere manier aan uw gegevens komt blijft die daar op kunnen tot je het bij telenet aftrapt als klant...
Relatie gedaan en ooit samen telenet wigo gehad, je ex kan je @telenet mails blijven lezen

Ik blijf bij mijn initiële statement, mijn telenet is onveilig.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Kan je nog een forward instellen? Laat je mails automatisch naar een ander mailadres doorsturen waarvan je natuurlijk alleen de gegevens hebt. Op die manier zijn je mails toch al verzekerd.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Er is nog 100% toegang tot mijn telenet, je kan forwarden zo veel je wil.
Probleem is dat 3de partij dat ook kan... en dingen bestellen en bellen via triiing enz enz.

En het enige dat jij kan doen is het bij telenet aftrappen of je blijft voor 3de partij betalen.

ik hoop ze morgen te overtuigen dat ze telenet genoeg kansen gegeven hebben. Al zou het natuurlijk wel leuk zijn om het nog een maandje te trekken en telenet onder de GDPR bus te gooien met hun zever.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

r2504 schreef:
petrol242 schreef:Userbase logt ook niet automatisch uit, is dat dan ook een onveilige site???
Ja :lol:
Maar hier kan je wel je sessies verwijderen: https://userbase.be/forum/ucp.php?i=ucp ... login_keys
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

meon schreef:
r2504 schreef:
petrol242 schreef:Userbase logt ook niet automatisch uit, is dat dan ook een onveilige site???
Ja :lol:
Maar hier kan je wel je sessies verwijderen: https://userbase.be/forum/ucp.php?i=ucp ... login_keys
Off topic maar alles markeren verwijderen werkt niet geeft geen fout, staan er werkelijk 100en begint in 2011 met enkele stuks wel, maar ga geen paar 100en keer klikken, kan iemand daar is naar kijken ?

Ik vraag me trouwens af dat je niet automatisch sessies > 1 jaar moet / kan weggooien.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

't Viel me ook op toen ik die pagina bekeek. Ik zal eens zien om die manueel op te kuisen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”