Coax splitter

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Bester Ub'rs,

Binnenkort ga ik weer eens wat werkjes uitvoeren en uiteraard wou ik deze meenemen.

Situatie:
Heb 2 coax kabels vanaf de NIU lopen
1 op gelijkvloers naar tv ( loopt via zolder was vroeger zo ) -> 1 TV ( digicorder )
1 naar 1 verdiep ( rechtstreeks) -- 1TV ( digibox )

Omdat ik zelf over een tv beschik zou ik uiteraard ook graag kabel/digitale ontvangen i.p.v. alleen netflix en co.

Doel;
1 coax tot aan men tv krijgen op het 1e verdiep. TV staat in andere kamer dan die ene.

Hoe:
Ik dacht de kabel van de tv beneden ( die via zolder loopt ) te splitsen gezien deze uit 2 delen bestaat al, minder prutswerk dus.

Ik vraag me af ga ik hier nu veel,weinig signaalverlies hebben en welk type coax Splitter is het beste ( 1 ingang - 2 uitgangen ) ?
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Is te zien hoe goed je huidig signaal is.
Zit je op de NIU op de +0dB of op de +4dB uitgang?

Een splitter heeft normaal een verzwakking van 3dB, op de +4dB uitgang heb je dus nog steeds 1dB "winst".

Je kunt op de digibox/corder zien hoe goed je signaal momenteel is, deze waarde geef je best mee hier.

Moest het signaal echt te zwak zijn om nog 3dB vanaf te halen, én je zit al op een versterkte uitgang, dan zal het een actieve splitter (= met stopcontact) zijn die je nodig zal hebben, en dan maken de merken wel iets uit.
Voor een simpele passieve splitter is er niet veel verschil.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

buthead schreef:Ik vraag me af ga ik hier nu veel,weinig signaalverlies hebben en welk type coax Splitter is het beste ( 1 ingang - 2 uitgangen ) ?
Als je iets beter vindt dan de Hirschmann DFC 2104, laat maar weten.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Yup, Hirschmann splitters, maar even belangrijk zijn goeie aansluitingen en goeie kabel
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

buthead schreef:Ik dacht de kabel van de tv beneden ( die via zolder loopt ) te splitsen gezien deze uit 2 delen bestaat al, minder prutswerk dus.
Als deze kabel nu toch al in 2 stukken is, kan je inderdaad best eens proberen met daar te splitsen (goede splitter, goede contacten). En zorg ervoor dat deze kabel aan de NIU op de versterkte uitgang staat.... Dat moet zeker lukken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

blaatpraat schreef:Is te zien hoe goed je huidig signaal is.
Zit je op de NIU op de +0dB of op de +4dB uitgang
Je kunt op de digibox/corder zien hoe goed je signaal momenteel is, deze waarde geef je best mee hier.
Uitgang NIU: heb er 1 op +4dB en 1 op 0dB zal dit eens moeten uitzoeken, weet wel dat beide digicorders/box ->> 100% signaalsterkte hebben.

Signaalsterkte: 100% en 4.2dBmV op digibox beneden ( van kabel die ik zou splitsen )

Ik zou eventueel men coax via men xbox laten gaan gezien die ook als digibox kan dienen :)
raf1 schreef:
buthead schreef:Ik vraag me af ga ik hier nu veel,weinig signaalverlies hebben en welk type coax Splitter is het beste ( 1 ingang - 2 uitgangen ) ?
Als je iets beter vindt dan de Hirschmann DFC 2104, laat maar weten.
Ik za zeker deze nemen, vond deze regelmatig terug via opgezochte info :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”