Telenet traag met eigen router.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Heeft er nog iemand problemen met een modem-only van Telenet en de snelheid?

Voor mijn routers krijg ik 230/27 en erna 130/15 (Download/upload).
Als ik een VM koppel aan poort vmbr1 (Pfsense - LAN) krijg ik de snelheden 130/15, dus het gaat niet door een switch, ook niet door een extra kabel als ik het dan verander naar vmbr2 (Pfsense - WAN) krijg ik 230/27.

Als dit aan pfsense zou liggen zou ik niet EXACT hetzelfde probleem hebben op mijn linksys LRT224.
Als ik mijn laptop verbind heeft deze ook dezelfde snelheid (130/15), direct aan de modem gekoppelt.

Heeft iemand hiermee temaken gehad?

De snelheden van 130/15 varieren, maar als ik bijvoorbeeld op mijn PC test die door nog een paar meter kabel gaat krijg ik bijvoorbeeld 160/27.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Kiwivogel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 08 nov 2015, 19:26
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 22 keer

er zit misschien een slechte kabel tussen?
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Kiwivogel schreef:slechte kabel tussen?
Dat kan niet omdat de VM en pfsense op dezelfde server staan, maar bij pfsense heb ik het terug op 230mbps gekregen :).
Nu nog de linksys testen.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 606
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hey datakiller, eens zo fijn als je iedereen laat weten hoe je het terug op volledige snelheid hebt gekregen...
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

serialchiller schreef:hoe
Bij pfsense was het de poorten van E1000 naar Virtio veranderen, maar de LRT224 en laptop moet ik nog oplossen, dat zal moeilijker zijn denk ik :/
Ach ik kan al verder met 1 iets :)
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 606
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

Eens kijken of je "autonegiotiation" kan uitzetten op de wan-poort van de linksys? Vastzetten in 1000mbps full duplex...
Ben ook maar "luidop" aan het meedenken hoor. Dat je pc nóg een andere snelheid haalt is al helemaal bizar. Ervan uitgaande dat je zeker bent van je kabels, maar ik veronderstel dat je wel een werkende baseline hebt om vergelijkend te kunnen testen.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik heb ook een modem only, Wigo abbonement en een synology AC1600 (eerste model) router.

Als ik mijn router extra taken opleg zoals monitoring, bewaking, logboek of andere exotische dingen, dan haal ik ook maar de helft van mijn snelheid.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

mailracer schreef:Als ik mijn router extra taken opleg zoals monitoring, bewaking, logboek of andere exotische dingen, dan haal ik ook maar de helft van mijn snelheid.
Hier stond niets aan en had ik grafiekjes (Pfsense of solarwinds realtime bandwidth monitor met SNMP voor de linksys)
serialchiller schreef:Eens kijken of je "autonegiotiation" kan uitzetten op de wan-poort van de linksys? Vastzetten in 1000mbps full duplex... Ervan uitgaande dat je zeker bent van je kabels, maar ik veronderstel dat je wel een werkende baseline hebt om vergelijkend te kunnen testen.
De linksys kan maximaal op 10/100 gezet worden manueel, als je 1Gbps wilt hiermee moet je het laten staan op auto-negiotiation. maar de snelheid die erdoor kwam was ~160mbps, de linksys word nog wat uitzoeken :P


Bedankt voor de hulp allemaal.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”