Yelotv vanaf april in alle EU-landen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Waarom die verplichting nog altijd om een internet abonnement bij Telenet te hebben, ondanks een abonnement voor digitale TV? Technisch is dat dus niet meer noodzakelijk (was het in den beginnen van Yelo ook niet) maar dit lijkt toch sterk op klantenbinding en monopoliegedrag.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ppff, idd, mijn stuff ontvangen vandaag, net getest en het gaat niet. Lap, 36€ weggesmeten
Ik heb hier op de s8 zitten filmen toen ik naar de voetbal ging, zelfs dat kan zo'n tussenstuk niet 100% vlot afspelen, dat men zoiets mag verkopen snap ik niet, die producten werken maar half.
Het beste dat er is is naar u chromecast streamen of naar u tv, dat gaat vlotter maar yelo ondersteunt dat niet, vindk maar dwaas hoor. Heeft puur met geld te maken. Niemand zou nog een 2de decoder huren of zo'n smartcard, dat zal de reden zijn, ik ben toch meer voor open source gedoe, laat iedereen alles kunnen zoals het zou moeten zijn.

Stievie is in feite nog het beste alternatief als je overal tv wil en wil casten naar de chromecast. Naar de tv casten met stievie gaat niet, weer zoiets belachelijks en met de macbook zak ik geen cast knop staan? Met mijne windows pc wel. Onbegrijpelijk voor mij.

Wrm altijd het ene wel en het andere niet allee, als je het op de chromecast toelaat wrm dan niet ook naar de tv? Is toch nethetzelfde?
Tttsss
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Unicorn1 schreef:Ppff, idd, mijn stuff ontvangen vandaag, net getest en het gaat niet. Lap, 36€ weggesmeten
Ik heb hier op de s8 zitten filmen toen ik naar de voetbal ging, zelfs dat kan zo'n tussenstuk niet 100% vlot afspelen, dat men zoiets mag verkopen snap ik niet, die producten werken maar half.
Het beste dat er is is naar u chromecast streamen of naar u tv, dat gaat vlotter maar yelo ondersteunt dat niet, vindk maar dwaas hoor. Heeft puur met geld te maken. Niemand zou nog een 2de decoder huren of zo'n smartcard, dat zal de reden zijn, ik ben toch meer voor open source gedoe, laat iedereen alles kunnen zoals het zou moeten zijn.

Stievie is in feite nog het beste alternatief als je overal tv wil en wil casten naar de chromecast. Naar de tv casten met stievie gaat niet, weer zoiets belachelijks en met de macbook zak ik geen cast knop staan? Met mijne windows pc wel. Onbegrijpelijk voor mij.

Wrm altijd het ene wel en het andere niet allee, als je het op de chromecast toelaat wrm dan niet ook naar de tv? Is toch nethetzelfde?

Met Stievie kunt ge toch zowel AppleTV als Chromecast gebruiken?
En met Playsports ook. Enkel YeloTV niet denk ik... er is trouwens een zeer interessante app voor Apple TV die hier ook ergens beschreven wordt.
Dan moet je niks meer casten/streamen, alles met native app (ook VRT NU werkt daar op bijvoorbeeld).
novie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

jollito schreef:Met Stievie kunt ge toch zowel AppleTV als Chromecast gebruiken?
En met Playsports ook. Enkel YeloTV niet denk ik... er is trouwens een zeer interessante app voor Apple TV die hier ook ergens beschreven wordt.
Dan moet je niks meer casten/streamen, alles met native app (ook VRT NU werkt daar op bijvoorbeeld).
Voor mij werkte Stievie ook niet met de recentste Chromecast, misschien dat een Stievie app update nodig is?
Meteen ook de reden waarom ik mijn chromecast teruggestuurd heb.
Met AppleTV werkte het wel vanaf mijn Mac.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Daar gaan we weer. Stievie is een te duur gedrocht dat met heel veel moeite gelanceerd is geraakt en een krampachtige poging is om iets op IPTV vlak te betekenen. Waarom zouden mensen trouwens met een TN abbo daarvoor kiezen als er iets als Yelo bestaat? Wat ik wil aankaarten is dat er echter gediscrimineerd word als je geen internet van TN hebt, maar wel digitale tv. Waarom worden die klanten uitgesloten? Straffer nog, er wordt reclame voor gemaakt.
yelo.png
Bij een beetje verder klikken wordt er wel vermeld dat je internet van TN nodig hebt... terwijl het dan blijkbaar toch terug op andere netwerken werkt. Waar zit die logica scheef?
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Stievie werkt perfect hier op de windows laptop om te casten naar de chromecast en met mijne s8 kan ik ook met stievie casten naar de chromecast.
Je moet het apparaatje wel correct koppelen znders lukt het niet. Ik heb wel die chromecast 4k.

En de reden wrm ik ben weggegaan bij telenet is dat ik alleenstaande ben, geen hoog loon heb, telenet is te duur voor iemand als mij maar dat is niet het enige, je krijgt ook veel te weinig mobiele data enz...

Bij orange nu betaal ik 30/40€ per maand minder en ik heb 20GB mobiele data enz... en voetbal kijk ik bv via de ouders die telenet hebben of livestream of casten ook naar de tv via mijn ouders hun account.
Tttsss
novie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

petrol242 schreef:Waarom zouden mensen trouwens met een TN abbo daarvoor kiezen als er iets als Yelo bestaat?
Omdat sommige mensen geen kabelabonnement hebben thuis en op die manier toch TV kunnen kijken mits het gebruik van een login van familie.
Ikzelf kijk amper TV en heb daarom beslist Kabel TV buiten te gooien.
Voor het weinig TV kijken dat ik doen switch ik dan wel naar alternatieven of neem ik het op bij de ouders.
Unicorn1 schreef:Stievie werkt perfect hier op de windows laptop om te casten naar de chromecast en met mijne s8 kan ik ook met stievie casten naar de chromecast.
Je moet het apparaatje wel correct koppelen znders lukt het niet. Ik heb wel die chromecast 4k.
Ik cast vanaf een One Plus 3T op Android 8.0. Zowel de 3T als de Chromecast hadden prima WiFi ontvangst en toestel was uiteraard gekoppeld.
Wel geen chromecast 4K maar de chromecast 2 met max FullHD.
Casten was enorm onstabiel, crashte regelmatig, pauzeren ging al evenmin, frustrerende ervaring.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

novie schreef:mits het gebruik van een login van familie.
Dit lijkt me niet echt de bedoeling van Yelo en is dan vermoedelijk ook tegen de algemene voorwaarden.
novie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

r2504 schreef:
novie schreef:mits het gebruik van een login van familie.
Dit lijkt me niet echt de bedoeling van Yelo en is dan vermoedelijk ook tegen de algemene voorwaarden.
Het is wat het is. Wat gaan ze er aan doen als iemand zijn Telenet login deelt met familie?
Technisch gezien maakt dan de eigenaar van deze Telenet login gebruik van Yelo buitenshuis.
Telenet kan dit misbruik onmogelijk bewijzen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dat is een vraag die je aan TN moet stellen... op zich is het een vorm van zwartkijken (geen idee of daar officiele boetes opstaan).

Met die instelling kan je ook een gaatje in je muur boren en je TV delen met je buren... waar stopt het ?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

petrol242 schrijft: Waarom zouden mensen trouwens met een TN abbo daarvoor kiezen...

omdat zij dan GEEN TV-abo meer moeten betalen!

@novie
Bovendien werkt Stievie perfect met chromecast (oud model) MET ethernet-adaptor :-)
Laatst gewijzigd door wied 02 maa 2018, 12:37, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
novie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

r2504 schreef:Dat is een vraag die je aan TN moet stellen... op zich is het een vorm van zwartkijken (geen idee of daar officiele boetes opstaan).
Voor zover ik weet werd het kijk en luistergeld in Vlaanderen al jaren geleden afgeschaft.
Bovendien heb ik de factuur van mn kijk en luistergeld hier in Wallonië netjes betaald vorig jaar, vanaf 2018 is dat ook hier afgeschaft.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Wie spreekt er hier over Kijk en Luistergeld... dit is ook van toepassing puur op het signaal van TN (waar ook nog eens rechten aan verbonden zijn).
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

novie schreef:[...]
Omdat sommige mensen geen kabelabonnement hebben thuis en op die manier toch TV kunnen kijken mits het gebruik van een login van familie.
Ikzelf kijk amper TV en heb daarom beslist Kabel TV buiten te gooien.
Voor het weinig TV kijken dat ik doen switch ik dan wel naar alternatieven of neem ik het op bij de ouders.[...]
Dat mensen andere alternatieven willen dan de kabel of PX kan ik sterk inkomen. Je slaat de bal trouwens een beetje mis en ik denk dat ik hier wat verkeerd begrepen ben. (@ Wied) : Ik had het over mensen die al een over Yelo beschikken hé. De vraag die ik initieel stelde is dus waarom mensen met toegang tot Yelo zouden gaan overschakelen naar Stievie. Een beetje de context blijven volgen hé. En ik blijf er bij dat Stievie een veel te duur gedrocht is.

Voor de nieuwelingen onder ons, als ik hier alleen in huis was, was een TV abbo al lang buiten gebonjourd. Met het FTA aanbod heb ik meer dan genoeg. De meesten op het forum kennen mijn ervaringen daaromtrent alsook mijn schotelervaringen... :roll: In het kort : Vroeger had ik enkel internet van Telenet en TV via de schotel. Uiteindelijk telenet internet buiten gezwierd om naar Edpnet over te stappen zo'n 6 jaar geleden. En van armoe heb ik verleden jaar uiteindelijk TVV buiten gezwierd. Om de vrede te bewaren in huis is er dan terug een digitaal TV abbo van Telenet afgesloten.

Mocht er een degelijk alternatief zijn op een klassiek TV abbo ben ik de eerste om in te tekenen. Spijtig genoeg zijn de belangen achter de huidige "alternatieven" nog veel te veel verstrengeld met de belangen van productiehuizen en providers waardoor het wachten is op een deftige setting. Zoals nu bijvoorbeeld, wel een TV abbo, maar geen toegang tot Yelo :bang:
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Yelo op de laptop pf, ik had eens belgiums got talent getest van vorige week, die kwaliteit is echt belabberd.
Tttsss
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

En ik blijf er bij dat Stievie een veel te duur gedrocht is...

sorry petrol242, ik had wel steeds Stievie FREE in gedachten...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Zonet eens geprobeerd nu ik op reis ben in Nederland ( en internet heb via Ziggo, dus intern hetzelfde bedrijf).
Meerendeel van de zenders werkt niet, krijg de melding dat ik internet van Telenet nodig heb om te kunnen kijken...
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 107 keer

Zeker dat je de laatste versie van de app hebt ? Ik kan in Nederland kijken.
In april in Egypte geweest, daar eens getest, ging natuurlijk niet. Toch jammer.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”