Ervaring met Telenet modem-only

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Ik vond niet direct een thread over dit, dus heb ik een nieuwe gemaakt.

Ik ben een paar uur geleden mijn all-in-one modem/router gaan omruilen tot een modem-only (All-in-one modem/router was ook kapot en was 5 dagen oud toen hij kapot ging).

Ze hebben mij zonder vragen te stellen gezegd aan de tellefoon dat ik gewoon een modem-only kon gaan halen in het Telenet Center (Ik belde naar het Telenet Center in de buurt) en toen ik daar was kreeg ik er 1 mee, deze werkte ook zonder problemen toen ik thuis kwam, dit kostte ook niets.

Ik heb business fibernet 240+, maar had gezien dat sommigen problemen hadden ookal hadden ze een business abbonement.

van 3% packet loss naar 0,0% :)
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

ik weet al direct waar deze topic naartoe gaat. het is altijd een eeuwige discussie geweest over all-in-one of modem only op userbase. In de meeste topics over telenet is er wel altijd iemand die een grote overtuiging heeft van ofwel het ene, ofwel het andere toestel.

Het enige positieve is dat je volledige controle hebt over je netwerk zonder daarvoor een telenet portaal te moeten passeren.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

mailracer schreef:Het enige positieve is dat je volledige controle hebt over je netwerk zonder daarvoor een telenet portaal te moeten passeren.
En dat ik nu geen all-in-one kapotte routers moet gebruiken :)
Vroeger vielen ze mee maar Telenet stuurde een technieker die niet nodig was voor een probleem dat bij hun ligt en die had dan een kapotte all-in-one modem/router geplaatst.
Dit gaf mij problemen bij een VM (smokeping) die voor de een of andere reden niet kon werken met een trage router (ofzo iets, enigste dat ik zag in de logs was verbinding met de DNS van TN) en gaf mij ook packet loss, en dan het probleem dat ik nog steeds heb iedere avond er nog bij begon dit wat teveel te worden.

Miss maar best dat ik Telenet niet gebeld had zeker, of ik had nog een technieker aan de deur :P
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Gvd, dat vind ik nu straf hè. Als zelfstandige heb ik een tijd geleden zo een modemwissel gevraagd en ze gingen daar een Technieker voor sturen. Daar ben ik speciaal voor thuis gebleven en de technieker komt aan zonder modem-only met de melding dat ze dat niet meer doen voor residentiële woningen.

En nu zeg jij dat je gewoon kan gaan wisselen bij een TN shop ... allez, nog maar eens bellen zeker ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Ik heb de mijne ook gewoon gewisseld in een telenet center.

Deden ze helemaal niet moeilijk over.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Sasuke schreef:En nu zeg jij dat je gewoon kan gaan wisselen bij een TN shop ... allez, nog maar eens bellen zeker ...
Bel eens naar een Telenet center daar maak je volgens mij meer kans.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”