Ervaring met Telenet modem-only

datakiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 362
Lid geworden op: 01 Jan 2018
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Ervaring met Telenet modem-only

Berichtdoor datakiller » 02 Feb 2018, 22:56

Ik vond niet direct een thread over dit, dus heb ik een nieuwe gemaakt.

Ik ben een paar uur geleden mijn all-in-one modem/router gaan omruilen tot een modem-only (All-in-one modem/router was ook kapot en was 5 dagen oud toen hij kapot ging).

Ze hebben mij zonder vragen te stellen gezegd aan de tellefoon dat ik gewoon een modem-only kon gaan halen in het Telenet Center (Ik belde naar het Telenet Center in de buurt) en toen ik daar was kreeg ik er 1 mee, deze werkte ook zonder problemen toen ik thuis kwam, dit kostte ook niets.

Ik heb business fibernet 240+, maar had gezien dat sommigen problemen hadden ookal hadden ze een business abbonement.

van 3% packet loss naar 0,0% :)
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 23 Feb 2010
Bedankt: 210 keer
Recent bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer

Re: Ervaring met Telenet modem-only

Berichtdoor mailracer » 02 Feb 2018, 23:05

ik weet al direct waar deze topic naartoe gaat. het is altijd een eeuwige discussie geweest over all-in-one of modem only op userbase. In de meeste topics over telenet is er wel altijd iemand die een grote overtuiging heeft van ofwel het ene, ofwel het andere toestel.

Het enige positieve is dat je volledige controle hebt over je netwerk zonder daarvoor een telenet portaal te moeten passeren.

datakiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 362
Lid geworden op: 01 Jan 2018
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Ervaring met Telenet modem-only

Berichtdoor datakiller » 02 Feb 2018, 23:29

mailracer schreef:Het enige positieve is dat je volledige controle hebt over je netwerk zonder daarvoor een telenet portaal te moeten passeren.


En dat ik nu geen all-in-one kapotte routers moet gebruiken :)
Vroeger vielen ze mee maar Telenet stuurde een technieker die niet nodig was voor een probleem dat bij hun ligt en die had dan een kapotte all-in-one modem/router geplaatst.
Dit gaf mij problemen bij een VM (smokeping) die voor de een of andere reden niet kon werken met een trage router (ofzo iets, enigste dat ik zag in de logs was verbinding met de DNS van TN) en gaf mij ook packet loss, en dan het probleem dat ik nog steeds heb iedere avond er nog bij begon dit wat teveel te worden.

Miss maar best dat ik Telenet niet gebeld had zeker, of ik had nog een technieker aan de deur :P
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2928
Lid geworden op: 13 Aug 2003
Locatie: Vlaanderen
Bedankt: 120 keer
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Contact:

Re: Ervaring met Telenet modem-only

Berichtdoor Sasuke » 03 Feb 2018, 10:38

Gvd, dat vind ik nu straf hè. Als zelfstandige heb ik een tijd geleden zo een modemwissel gevraagd en ze gingen daar een Technieker voor sturen. Daar ben ik speciaal voor thuis gebleven en de technieker komt aan zonder modem-only met de melding dat ze dat niet meer doen voor residentiële woningen.

En nu zeg jij dat je gewoon kan gaan wisselen bij een TN shop ... allez, nog maar eens bellen zeker ...
Logic - The art of being wrong with confidence !
Afbeelding

Garpenlov
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 24 Okt 2014
Bedankt: 19 keer
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer

Re: Ervaring met Telenet modem-only

Berichtdoor Garpenlov » 03 Feb 2018, 11:45

Ik heb de mijne ook gewoon gewisseld in een telenet center.

Deden ze helemaal niet moeilijk over.
ISP: Telenet "Fluo Home" 200/15 3tb cap (Modem only)
Mobi: Orange: tempo giga (Huawei p20)
pc's:
-W10 (I5-6700K / gtx 1080)
-W10 Dell xps 15 9560

datakiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 362
Lid geworden op: 01 Jan 2018
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Ervaring met Telenet modem-only

Berichtdoor datakiller » 03 Feb 2018, 12:32

Sasuke schreef:En nu zeg jij dat je gewoon kan gaan wisselen bij een TN shop ... allez, nog maar eens bellen zeker ...


Bel eens naar een Telenet center daar maak je volgens mij meer kans.
Afbeelding Afbeelding


Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten