Telenet email niet meer instelbaar

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Ten einde raad....

Ik heb een email adres via Telenet. Tot op heden geen enkel probleem. Plots vraagt hij het paswoord van dat email account. Ik geef het in en ik krijg de melding dat het niet juist is.
Als ik naar de webmail van Telenet ga, werkt het prima met datzelfde paswoord.
Ik doe een copy/paste vanuit 1password (alle paswoorden), dus ik kan me niet vergissen. Maar ook als ik het manueel ingeef doet hij hij het niet.
Ik heb al vanalles geprobeerd.
Op de Mac én op de iPhone en iPad doet hij het niet. Alle andere mail accounts werken wel : gmail , iCloud, en diverse andere.
Het mail account heb ik al verwijderd en opnieuw proberen aan te maken.
Als ik het Telenet mail account van mijn zoon ingeef, doet hij het prima.

Ik doe dus in Mail (van Mac) het volgende :
Mail > voeg account toe > ander mail account.
Ik geef in :
Naam, email adres, en wachtwoord

Daarna verschijnt er weer : controle van account naam of paswoord is mislukt.

Als ik het op de iPhone of iPad probeer, verschijnt er bij de configuratie :
e-mail ophalen is mislukt.
De gebruikersnaam of wachtwoord voor imap.telenet.be is onjuist.

Ik heb naar Telenet gebeld, en daar kunnen ze me niet verder helpen met de uitleg dat alles OK is omdat webbased mail werkt. Zij ondersteunen geen enkel programma.
Daarna wilde ze mij nog wijsmaken dat Mail van Mac niet werkt in combinatie met Telenet.

Nou moe....

Ik ben zowat ten einde raad.
Is iemand bekend met dit probleem? Kan iemand me tips geven?
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Interessant probleem. Mijn grijze-sysadmin-baard denkt in zo'n geval dat de schakel tussen de TN imap server en hun auth systeem gewijzigd is.

Typisch zou zijn dat wachtwoorden worden afgekapt na een aantal tekens, of een soort character encoding autodetect. Probeer eens om het wachtwoord opnieuw in te stellen in iets kort en simpel?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

In het verleden werd het mail paswoord bij TN afgekapt op 8 of 10 karakters dacht ik... dus misschien zo eens proberen ?
Gebruikersavatar
beele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:27
Twitter: MrBeele
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Net dit probleem opgelost bij iemand de voorbije week.

Die konden niet meer zenden, enkel ontvangen, outlook vroeg altijd het wachtwoord opnieuw. Op de webmail werkte alles en volgens telenet lag het aan de computer.
Na wat googlen een topic op de telenet helpsite tegen gekomen waar blijkt dat ze de wachtwoordeisen strenger hebben gemaakt! De uitleg die in dat topic gegeven werd was iets in de trend van dat onveilige wachtwoorden niet meer mochten authenticeren met de smtp server.

Na het wachtwoord via mijn telenet aangepast te hebben voor die mailbox en in outlook het wachtwoord aan te passen werkte alles weer!

Een andere account van hun met soortgelijk ‘onveilig’ wachtwoord werkte wel gewoon nog.

Edit: link: https://www.netweters.be/t5/E-mail/Prob ... 674/page/3

Bij de laatste antwoorden kijken ;)
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Instellingen van IMAP en SMTP moeten juist staan 993 SSL en 587 TLS
Oud wachtwoord kan enkel een probleem geven bij WiFree
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Klinkt misschien stom, maar al een reset van je wachtwoord geprobeerd?
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ook aan de hand gehad deze week, maar in Nederland bij iemand op KPN.
Konden niet verzenden.
Verplichting nu 587 TLS of het IMAP-alternatief.

Je moet het maar weten, achter zo van die zaken zoek je je soms gek ...
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Miljaar, geen melding van m’n eigen topic gehad. Hoe kan dat? Ondertussen is het net opgelost. Had ik die antwoorden gezien dan was het al eerder opgelost.
Want het juiste antwoord staat hier meermaals.

Met poorten en instellingen heeft het niks te maken. Want zo ver kom ik niet eens.
En ik heb niet direct een link gelegd met het paswoord zelf. Want het heeft altijd gewerkt met dat paswoord en het is een complex paswoord.
Tevens werkt hetzelfde paswoord wel web based.

Dus uiteindelijk heb ik het paswoord veranderd door een nieuw paswoord, even complex en even lang , met letters,cijfers, klein en groot en leestekens.
En warempel werkte de automatisch configuratie nu wel op de Mac en iPhone.

Dus het is wel degelijk een Telenet probleem en niet van het mail programma. Maar ik wist sowieso al dat er niks mis is met de mail programma’s .

Dit is weer eens een voorbeeld van hoe kortzichtig men is op een helpdesk. Die hebben hun flow chart voor
hun neus en buiten de lijntjes kleuren ze zeker niet.

Bij deze een welgemeende middelvinger naar de verantwoordelijken van deze ‘glitch’ en dit call Center. Zij hadden een authentication failure als mogelijkheid in hun flow chart kunnen inbouwen.
Vaak komen ze niet verder dan stekker uit en terug erin principe.
Hopelijk leest er iemand mee van die helpdesk.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Gebeurt praktisch elke week dat er hier iemand staat met een Telenet mail die niet meer werkt op macOS/iOS Mail.app. Vanaf ze dan bij Telenet horen dat het om een Apple apparaat gaat is het, "zoekt het zelf maar uit, wij ondersteunen geen Apple devices". Dikwijls werkt eruit gooien en terug instellen, en anders is het gewoon die mensen terug sturen en zeggen dat ze bij Telenet moeten aandringen dat het probleem daar echt wel zit. Goed om weten wel dat een nieuw wachtwoord instellen tegenwoordig ook te proberen valt.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”