Modem hergebruik mogelijk?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Lang verhaal kort, de schoonzus huurt een appartement en heeft Proximus genomen. De vorige bewoner heeft zijn Telenet abo opgezegd, maar de modem hing er nog.
Kan dit als reserve dienen om iemand te depaneren? Of om wat mee te prutsen? Ze heeft het buiten gesmeten want ze moest dat niet hebben, dus heb ik me maar opgeofferd om het mee te nemen :).
Tis een witte, volgens mij nog niet rijp voor het containerpark.

Ik heb enkel ervaring met VDSL modem/routers, dus geen idee wat ge met zo een kunt.
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Nee, want die moet men actief maken op netwerk. De modem is trouwens van Telenet en moet je laten hangen. Of ze teruggeven kan ook maar meestal is het gewoon blijven hangen.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik dacht al zo iets, had ik haar ook eerst gezegd maar bij het volgende bezoek lag hij al klaar voor buiten te smijten.
Laten hangen of opzij leggen wou ze niet, moest ook niet van de verhuurder (die voorziet enkel de aansluiting, de rest is (terrecht) de huurder zijn probleem).
Er is geen Telenet winkel men buurt of waar ik in de buurt kom momenteel, maar kzal hem dan in men koffer leggen voor als dat ooit wel het geval is (er speciaal voor rond rijden doe ik niet). :) tnx voor de bevestiging.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

En wie is dan verantwoordelijk, de vorige bewoner die het heeft laten hangen? Welke wet verplicht u in godsnaam die dingen te laten hangen.

Hier hing er ook één. Toen ik digitale tv van telenet nam bleek dat ze een nieuwe mee hadden en ze hebben die oude brol meegenomen.
Toen ik naar Scarlet trio ging is die 'nieuwere' ook 'blijven' hangen. Wat een elektronica 'afval' .
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Laat ons dat effe herverwoorden alvorens er een discussie over losbarst:
Telenet heeft graag dat je de modem/router/NIU laat hangen als je verhuist of je abbonement stopzet; zeker als je huurder bent.
Je bent daar echter totaal niet toe verplicht; je kan daar ook niet toe verplicht worden.
Het enige dat Telenet zou kunnen doen is die toestellen terugvragen, maar dat doen ze niet.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Als ik hem niet kan gebruiken om iemand te depaneren bij problemen ben ik er niet veel mee natuurlijk. Naar containerpark vind ik zonde voor iets dat nog goed werkt (ga ik toch vanuit). Ik vind het wel maar verspilling, ok die modem kost hen misschien 3 keer niks, maar haal em gewoon op bij een verhuis of laat het opsturen zoals bij Proximus om te hergebruiken.
Vandaar, dan breng ik hem wel eens binnen als ik er ooit passeer (al vliegt em dan misschien ook in de container). Of ik vijs em eens open, misschien leer ik er nog iets uit :)
De NIU hangt er wel nog, enkel de stekker uitgetrokken, want het was zo een muur opbouwmodel, dat kreeg ze niet weg.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MClaeys schreef:maar haal em gewoon op
Dat kost TN meer dan hij waard is.
MClaeys schreef:De NIU hangt er wel nog, enkel de stekker uitgetrokken, want het was zo een muur opbouwmodel, dat kreeg ze niet weg.
Als het zo'n 4-poorts model is kan je er natuurlijk altijd iemand mee blij maken.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

r2504 schreef:Als het zo'n 4-poorts model is kan je er natuurlijk altijd iemand mee blij maken.
Feit, die dingen werken wel heel goed. Heb vorig jaar bij iemand een "afgedankte" NUI geplaatst, de sneeuw verdween van het beeld. (die hebben nog 3 analoge TV's)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

1 poort denk ik, zal volgende keer eens zien.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 265 keer
Recent bedankt: 1 keer

weer een argument voor het verplichten van vrije modemkeuze :thumbs:
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Als ie 1 port heeft dan is het een EMTA modem, geen router.
Uiteraard kan je die bijhouden om iemand te helpen, maar depanneren zal niet zo makkelijk zijn als "snel effe inpluggen".
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

ITnetadmin schreef:Als ie 1 port heeft dan is het een EMTA modem, geen router.
Ik reageerde op de NIU berichten, die had maar poort dacht ik. Net even op Google afbeeldingen gezocht, het is een WKD-NIU dat er hangt. Een potteke dus zoals er vroeger bij iedereen achter den tv hing. :-)
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Enkel telenet kan de modems koppelen aan een abbo
Bij een gedeactiveerde kom je dacht ik wel op een 'snelstarter' captive portal, waar je een nieuw abo kan afsluiten en andere, zo was het vroeger toch..
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”