Telenet NIU anno 2018

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Ik heb me laten vertellen dat Telenet geen klassieke NIU setups meer plaatst?

Kan iemand me tonen hoe een nieuwe installatie er tegenwoordig dan uitziet? Als je bvb 4 tv's wil aansluiten via coax, gaat dat nog?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Vermoedelijk komt je verhaal van iemand met één TV ?

Ik zou anders niet weten hoe men het signaal zou splitsen (al doet een NIU ietsje meer).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ze plaatsen naar het schijnt niet graag/makkelijk die zwarte NIU met 5 uitgangen (1 data, 4 tvs) meer, maar wel zo'n witte muurunit die op een gewoon tv aansluitpunt lijkt met een stroomkabel en een modempoort eraan.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Dat heb ik inderdaad gehoord ja.

Als ik bvb 6 tv's wil aansluiten via coax, plaatsen ze dan een groter type NIU met meer dan 4 uitgangen?
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Neen, NIU blijft dezelfde, maar ze splitsen dan een aantal aansluiten na de NIU nog via aparte splitsers.
Allé, zo is het hier toch een 8-tal jaren geleden gedaan :-D
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Bij mijn weten komen ze (indien ge een wall-outlet NIU hebt) gratis uw NIU vervangen indien ge meer dan 2 TV aansluitingen nodig hebt bij u thuis.
En als ze komen installeren (pas ingetrokken in uw nieuwe woonst) dan kunt ge bij mijn wete daar altijd achter vragen.
Maximum aansluitingen op die NIU zijn wel 4 (5 als ge data mee telt).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het is altijd toegelaten om achter de NIU een splitter of een gewone signaal versterker te plaatsen op een van de TV uitgangen.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Het is niet alleen 'toegelaten', het is ook technisch in orde als het een fatsoenlijke signaalversterker is. Meestal hebben de standaard versterkers 4 TV uitgangen. Je mag/kan er zelfs meerdere zetten of meer geavanceerde met meerdere uitgangen, mocht je een kast van een huis hebben.

Er zijn nog andere meer geavanceerde opstellingen met bv. een 20 dB versterker en een multitap aansluiting, maar dan moet je goed weten waarmee je bezig bent.

Maar in eerste instantie moet je toch proberen te vragen achter een gewone NIU met 4 TV uitgangen. Op die NIU zijn er 2 poorten met 4 dB verhoogd signaal, die kan je nog eens in 2 opsplitsen voor 2 TV's, dus in principe kan je er 6 aansluiten als de interne leidingen niet te lang zijn.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Wanneer ik "toegelaten" zei, bedoelde ik uiteraard "technisch toegelaten", niet "het mag van telenet" ;-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ITnetadmin schreef:Wanneer ik "toegelaten" zei, bedoelde ik uiteraard "technisch toegelaten", niet "het mag van telenet" ;-)
Het mag ook van TN... wat jij met je binnen installatie doet is namelijk jou probleem.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Sylvester schreef:
ITnetadmin schreef:Het is altijd toegelaten om achter de NIU een splitter of een gewone signaal versterker te plaatsen op een van de TV uitgangen.
Het is niet alleen 'toegelaten', het is ook technisch in orde als het een fatsoenlijke signaalversterker is.
r2504 schreef:
ITnetadmin schreef:Wanneer ik "toegelaten" zei, bedoelde ik uiteraard "technisch toegelaten", niet "het mag van telenet" ;-)
Het mag ook van TN... wat jij met je binnen installatie doet is namelijk jou probleem.
Man man man; overal hebben ze hier toch commentaar op he ;-)
Ik kan dees echt ni winnen :-P

Uiteraard mag het technisch en mag het van telenet; het ene sluit het andere niet uit.
Ik maakte alleen duidelijk dat mijn taalgebruik op de technische vereiste wees, niet op een of andere toelating van de provider.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

r2504 heeft graag het laatste woord, dat is al langer duidelijker :) ssshhh oppassen van de mods of ze passen mijn post hier weer aan..!
Modbreak:
Je geeft zelf al aan dat deze reactie niet correct is :P
Laatst gewijzigd door meon 05 jan 2018, 00:38, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Modbreak
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ITnetadmin schreef:Ik maakte alleen duidelijk dat mijn taalgebruik op de technische vereiste wees, niet op een of andere toelating van de provider.
Wat mij betreft waren het insinuaties dat het niet toegelaten was... geschreven taal is nu eenmaal niet geschikt voor deze grapjes.
Robert Ford schreef:r2504 heeft graag het laatste woord
Dit heeft niets te maken met het laatste woord hebben maar met het geven van correcte informatie naar anderen toe.

Verhaaltjes beginnen nogal snel hun eigen leven op internet.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Wat idd nog maar ns duidelijk maakt dat geschreven tekst kapot geinterpreteerd kan worden :-)

Of hoe ik me hier in beide bochten tegelijk moest wringen ;-P

"Schrodinger's ITer" ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”