Netwerk met telenet modem met batterij

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
TheQbe
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2017, 13:46

Hallo,

Ik heb een configuratie met een Telenet modem met batterij. Tot voor kort was mijn configuratie simpel en had ik geen problemen. Recent heb ik mijn netwerk uitgebreid met een POE switch en ubiquity access points. Vroeger was er geen router in het netwerk aanwezig, maar ik had ook enkel maar mijn desktop computer op de kabel aangesloten en iPad en gsms via de Wifi versterker van Telenet. Dit werkte perfect, maar ik had niet overal Wifi dekking, vandaar de uitbreiding. Ik wil ook camera's hangen, vandaar de keuze voor een POE switch.

In bijlage vind je de configuratie zoals die nu is. Het probleem is dat de telenet digicorder nu achter de router hangt en ik de interactieve functies van Telenet niet kan gebruiken. Er is ook maar 1 kabel tussen de locatie van de modem/router en de locatie waar de TV staat. Ik kan mijn sonos ook enkel bedienen als ik met de Wifi van Telenet verbonden ben en niet als ik via mijn ubiquity verbonden ben.

Ik dacht een switch voor de router te zetten en dan naar de telenet netgear, maar blijkt dat ik geen internet meer heb op mijn desktop computer.
Ik denk dat ik ergens structureel iets verkeerd doe, maar weet niet wat.

Heeft er iemand advies hoe ik dit kan oplossen.

Alvast bedankt voor jullie input.

mvg,
Bijlagen
huidige configuratie.JPG
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

TheQbe schreef:Ik dacht een switch voor de router te zetten en dan naar de telenet netgear, maar blijkt dat ik geen internet meer heb op mijn desktop computer.
Een extra switch tussen de TN router en je D-Link router mag geen enkel probleem zijn.

Maar waarom gebruik je die D-Link router trouwens ?
TheQbe
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2017, 13:46

Ik had eerst geen router staan, maar die modem van Telenet (oud type) bevat geen router en deelt dus ook geen IP-adressen uit. Volgens mij is er dan niets in het netwerk die DHCP adressen uit deelt.

deze morgen had ik een switch tussen de modem en de router gezet, ik kreeg dan wel alles in orde op de TV, maar de vaste pc had geen internettoegang meer. Ook de Sonos was niet bereikbaar als ik verbonden was met de ubiquity access points.

ik denk dat het het simpelste zou zijn om de telenet modem te vervangen door een recenter model, maar weet niet of dat zomaar kan als hij niet defect is
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

TheQbe schreef:Ik had eerst geen router staan, maar die modem van Telenet (oud type) bevat geen router en deelt dus ook geen IP-adressen uit. Volgens mij is er dan niets in het netwerk die DHCP adressen uit deelt.
Oh, je hebt dus een modem-only... dan is een router/firewall inderdaad noodzakelijk.
TheQbe schreef:deze morgen had ik een switch tussen de modem en de router gezet, ik kreeg dan wel alles in orde op de TV, maar de vaste pc had geen internettoegang meer. Ook de Sonos was niet bereikbaar als ik verbonden was met de ubiquity access points.
Dat is zeker niet normaal... kreeg je router dan nog een TN IP-adres ?
TheQbe schreef:ik denk dat het het simpelste zou zijn om de telenet modem te vervangen door een recenter model, maar weet niet of dat zomaar kan als hij niet defect is
Ik ken je noden niet... maar het is een mogelijke oplossing
TheQbe
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2017, 13:46

r2504 schreef:
TheQbe schreef:deze morgen had ik een switch tussen de modem en de router gezet, ik kreeg dan wel alles in orde op de TV, maar de vaste pc had geen internettoegang meer. Ook de Sonos was niet bereikbaar als ik verbonden was met de ubiquity access points.
Dat is zeker niet normaal... kreeg je router dan nog een TN IP-adres ?
Ik dacht ook dat dit zou moeten werken, ik probeer nog eens na de feestdagen. Alvast bedankt voor de reactie!
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik heb een synology router en heb mijn digicorder op een poort ervan aangesloten. De poort heb ik wel ingesteld als poort voor settopbox of iets dergelijks. De interactiviteit is hierdoor aanwezig. Voordien stond die ook op een switch tussen modem en router, maar heb alles herbekeken na aankoop van een managed switch.

Jij kan het oplossen door een switch te zetten tussen modem en router en met powerlines enkel je digicorder te koppelen hierop.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”