Een type Telenet wifi modem (aio) straalt te hard (volgens BIPT)

Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 161 keer
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer

Re: Telenet wifi modem straalt misschien te hard

Berichtdoor Sylvester » 24 Dec 2017, 11:20

Ik vind het allemaal pure onzin. Als er zoiets staat als ‘bevestigen het vermoeden....’, dan kan je vanalles vermoeden . Ik vermoed dat we de bevestiging moeten nuanceren....

xayana
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 59 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer

Berichtdoor xayana » 24 Dec 2017, 11:22

jutuiz schreef:
Sylvester schreef:Wie zegt dat EM-straling per definitie slecht is? Misschien zorgt wifi of EM straling in kleine dosissen ervoor dat onze cellen bij vernieuwing beter worden. Misschien leven we langer dankzij wifi. Absurd? Even absurd als denken dat wifi kankerverwekkend of slecht is.
Zeker niet. Mijn dochter moest recent voor school voor bio een testje doen. Ze lieten craisonette groeien naast een wifi hotspot en ter controle een bakje ruim uit de buurt. Het bakje naast de hotspot had enorme groeiachterstand. Ik was er zelf van geschrokken. Resultaat is dat ik thuis nog 1 hotspot heb. Draait op 80pct power en wordt 's nachts afgelegd.

Dan moet je weten dat wifi nog niet eens het grote probleem is, wel dect. Maar da' s een andere discussie.

Ik lig er niet van wakker, maar je moet gewoon gezond op je hoede zijn.

Het bakje naast de hotspot stond in de berging zonder zonlicht. Het ander bakje stond aan het venster, in zonlicht en vlakbij de draadloze modem van de buren! :lol:

MaT
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 120 keer
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer

Berichtdoor MaT » 24 Dec 2017, 11:31

Sylvester schreef:Ik vind het allemaal pure onzin. Als er zoiets staat als ‘bevestigen het vermoeden....’, dan kan je vanalles vermoeden . Ik vermoed dat we de bevestiging moeten nuanceren....

Maar deze vermoedens zijn, zoals in de quote staat, bevestigd door een labo. Hoe wil je dat nuanceren?
Daarbij erkent telenet zelf ook deze bevindingen:
Hoewel Telenet enkele technische bemerkingen heeft bij het rapport van het geaccrediteerd labo aangesteld door het BIPT, erkent het dat het E.I.U.V. van de modems in kwestie hoger is dan toegestaan. Het is dan ook bereid om dit vermogen aan te passen zodat het de limiet van 20 dBm niet meer overschrijdt.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 539 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer

Berichtdoor Jack Daniels » 24 Dec 2017, 11:55

Kanker bestaat al sinds mensenheugenis. Mijn beide ouders zijn aan kanker gestorven, vader op 42 jaar aan longkanker en moeder op 65 aan kanker in de onderbuik. Bij mijn vriendin werd een half jaar geleden een (kleine) tumor in de rechterborst verwijderd. En de gynaecoloog die haar geopereerd heeft en dokters allerhande zijn dezelfde mening als mij toegedaan: kanker hebben of krijgen is brute pech, niet meer en niet minder. Rokers die nooit longkanker krijgen, niet rokers die wel longkanker ontwikkelen, baby's die geboren worden met kanker,... En zo kan ik nog even doorgaan, er is geen lijn in te trekken. Om nog maar te zwijgen van opgegraven skeletten van honderden jaren oud waar sporen van kanker werden aangetroffen hoewel er toen veel minder schadelijke stoffen in de lucht of ons milieu aanwezig waren. Kanker is en blijft gewoon brute pech hebben voor wie er door getroffen wordt.
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

jutuiz
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor jutuiz » 24 Dec 2017, 12:14

r2504 schreef:
jutuiz schreef:Mijn dochter moest recent voor school voor bio een testje doen. Ze lieten craisonette groeien naast een wifi hotspot en ter controle een bakje ruim uit de buurt. Het bakje naast de hotspot had enorme groeiachterstand.

Het probleem is dat dergelijk experiment totaal niet wetenschappelijk is opgezet (er is al meermaals aangetoond dat de omstandigheden van beide test groepen niet gelijk waren, bv. temperatuur of vochtigheid). Moest het trouwens zo dramatisch zijn van een klein AP dan stond er ondertussen geen enkele plant meer in een straal van 100m rond een GSM mast.

En gelukkig zijn wij geen afstammelingen van craisonette... ik begrijp dus je paniekreactie op dit niet-wetenschappelijk onderzoek niet. Ik zou eerder in paniek zijn als een school met dergelijke experimenten kinderen fake nieuws als zoete pap laat smullen.

Paniekreactie?
Dan begrijp je me verkeerd, ben nuchter genoeg en heb zo niet voor conspiracy-achtige theorieën.

Het punt is dat je in al uw wetenschappelijkheid niet te beroerd bent om de causaliteit om te keren door te stellen: "Als het niet wetenschappelijk bewezen is, dan is het niet waar." Ah bon.

We weten niet of het zo is, laat staan of er een link is met kanker.
Het gaat erover dat als je (zelfs onwetenschappelijke) signalen opvangt, je wel een voorzichtigheidsprincipe mag hanteren.

DIBO
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 73 keer
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer

Berichtdoor DIBO » 24 Dec 2017, 12:23

jutuiz schreef:Het gaat erover dat als je (zelfs onwetenschappelijke) signalen opvangt, je wel een voorzichtigheidsprincipe mag hanteren.
:thumbs:

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 16 keer

Berichtdoor liegebeestig » 24 Dec 2017, 12:45

Hoewel ik niet meteen een link heb dacht ik dat de ssid juist de ergste gezondheidsproblemen kan veroorzaken. Dus als het 'alleen maar' de ssid is die te hard uitzendt is dat toch bijzonder slecht te noemen.

Los van alle hoedjestheorieen vind ik het echt niet kunnen dat de cijfers en zeker de datum van aanpassingen vertrouwelijk zijn.

Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Sylvester » 24 Dec 2017, 12:56

MaT schreef:
Sylvester schreef:Ik vind het allemaal pure onzin. Als er zoiets staat als ‘bevestigen het vermoeden....’, dan kan je vanalles vermoeden . Ik vermoed dat we de bevestiging moeten nuanceren....

Maar deze vermoedens zijn, zoals in de quote staat, bevestigd door een labo. Hoe wil je dat nuanceren?
Daarbij erkent telenet zelf ook deze bevindingen:
Hoewel Telenet enkele technische bemerkingen heeft bij het rapport van het geaccrediteerd labo aangesteld door het BIPT, erkent het dat het E.I.U.V. van de modems in kwestie hoger is dan toegestaan. Het is dan ook bereid om dit vermogen aan te passen zodat het de limiet van 20 dBm niet meer overschrijdt.

Gedeelte A : kom kom, dat is je reinste onzin : een vermoeden bevestigen of een bevestiging vermoeden of.... Dat noemt men rond de pot draaien. Waarom men hier rond de pot draait is iets anders.
Anderzijds gedeelte B : Telenet erkent het en zal het omlaag schroeven. Voila, plots is het kankerprobleem helemaal opgelost. :roll:

petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 142 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer

Berichtdoor petrol242 » 24 Dec 2017, 13:04

MaT schreef:
FlashBlue schreef:
Also: sensationele topic titel veranderd.

Het woord 'misschien' is er mij wel te veel aan nu. In de documenten waarnaar hij linkt blijkt dat het effectief zo is.
Het BIPT liet in mei – juni 2017 ook door een geaccrediteerd labo testen uitvoeren op het E.I.U.V. van de voormelde WiFi-modems. De resultaten hiervan bevestigden het vermoeden van het BIPT dat het E.I.U.V. van de modems in kwestie hoger is dan toegestaan.

Ik moet MaT hier in bijtreden. Dat een sensationele titel wordt veranderd, om wat, om het sensatieniveau naar beneden te halen? Ik kan er misschien nog inkomen. Maar hierdoor feiten gaan verdraaien en een eigen interpretatie opdringen vind ik absoluut niet kunnen! Telenet heeft hier de wet overtreden en geeft dat nog toe ook.
Dit ruikt naar censuur en dan gaat het niet lang meer duren of ik ben weg op userbase.

Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Sylvester » 24 Dec 2017, 13:06

Heeft niks met censuur te maken. De titel was te belachelijk voor woorden : KANKERVERWEKKEND. De titel was redelijk provocerend en totaal niet onderbouwd... Er is totaal geen feit dat hij ook maar enigszins iets of wat meer kans op kanker zou geven, laat staan van hoogst kankerverwekkend.
Mensen toch....

petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor petrol242 » 24 Dec 2017, 13:58

Maak er dan "Telenet wifi router straalt te hard." van.
Het woord "misschien" in de nieuwe titel is een aanfluiting van de feiten en is wel censuur. En een wifi modem ken ik niet, maar hier wordt heel waarschijnlijk de AIO bedoeld.

Zoals ik dus al zei kan je gerust het sensatieniveau naar beneden halen, maar doe dat dan correct en geef er geen eigen interpretatie aan.

mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer

Berichtdoor mailracer » 24 Dec 2017, 14:10

Maak ervan. Telenet WiFi is technisch niet in orde volgens het BIPT. Want meer als dat is het niet.

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 539 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer

Berichtdoor Jack Daniels » 24 Dec 2017, 15:00

Sterk staaltje van fake news, die originele titel.
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

MaT
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor MaT » 24 Dec 2017, 15:27

Sylvester schreef:Gedeelte A : kom kom, dat is je reinste onzin : een vermoeden bevestigen of een bevestiging vermoeden of.... Dat noemt men rond de pot draaien. Waarom men hier rond de pot draait is iets anders.

Erken jij de resultaten van het labo? Is het uitgezonden vermogen hoger dan wettelijk toegelaten of niet?
Zo neen, wat zijn uw argumenten/bewijzen/bronnen daarvan?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron

Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 80 keer
Uitgedeelde bedankjes: 80 keer

Berichtdoor Robert Ford » 24 Dec 2017, 15:33

Het BIPT gaat hier wel de mist in met te stellen dat het een niet-vertrouwelijke versie is en de titel van de PDF is "openbaar besluit"?

Straf dat we niet mogen weten welke modem 20db meer uitzend als toegestaan..

Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Sylvester » 24 Dec 2017, 15:44

MaT schreef:
Sylvester schreef:Gedeelte A : kom kom, dat is je reinste onzin : een vermoeden bevestigen of een bevestiging vermoeden of.... Dat noemt men rond de pot draaien. Waarom men hier rond de pot draait is iets anders.

Erken jij de resultaten van het labo? Is het uitgezonden vermogen hoger dan wettelijk toegelaten of niet?
Zo neen, wat zijn uw argumenten/bewijzen/bronnen daarvan?

Laten we stellen dat ik op zijn minst sceptisch ben tegenover dit document. Maar eigenlijk staat dat volledig los van de eigenlijke bedoeling van dit topic : de onzin dat een Telenet modem plots kankerverwekkend zou zijn omdat hij misschien een paar dBm teveel uitzendt, goed wetende dat er heel wat ander materiaal van gerenommeerde merken zelfs tot het dubbele kunnen uitzenden, al dan niet met een aangepaste firmware. Want die toestellen kunnen ook in andere landen worden gebruikt waar dat vermogen wel is toegelaten.

MaT
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor MaT » 24 Dec 2017, 15:55

Ookal ben ik het niet eens met ub4b, hij mag zijn mening hebben en het doet verder niets af van het feit dat de wettelijke norm in België overschreden werd. Dat is bevestigd door een labo en erkent door telenet zelf. Ik zie 0 maar dan ook 0 redenen om daar dan nog over te twijfelen. Tenzij jij iets kan wat dat labo niet kan of iets weet wat telenet zelf niet weet?

Het woordje 'misschien' in de nieuwe titel doet dan ook afbreuk aan de feiten zoals ze zijn.

PHENOM
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Berichtdoor PHENOM » 24 Dec 2017, 16:14

MaT schreef:Ookal ben ik het niet eens met ub4b, hij mag zijn mening hebben en het doet verder niets af van het feit dat de wettelijke norm in België overschreden werd. Dat is bevestigd door een labo en erkent door telenet zelf. Ik zie 0 maar dan ook 0 redenen om daar dan nog over te twijfelen. Tenzij jij iets kan wat dat labo niet kan of iets weet wat telenet zelf niet weet?

Het woordje 'misschien' in de nieuwe titel doet dan ook afbreuk aan de feiten zoals ze zijn.

De originele titel was ook alles behalve correct dus ik snap uw punt niet helemaal?

Ineens aannemen dat de modems van Telenet zo kankerverwekkend zijn is alles behalve correct.
Dat ze niet voldoen aan de normen zal niemand hier moeilijk over gaan doen maar er staan nergens concrete cijfers of concrete informatie met de hoeveelheid. Dan ineens afkomen met de titel "modems van Telenet zijn kankerverwekkend..." slaat helemaal nergens op.

De huidige titel is meer in lijn met wat er effectief aan de hand is dan de oude titel...

jackho
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 243 keer
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer

Berichtdoor jackho » 24 Dec 2017, 16:15

Als er verschillende wifi bronnen (AP's, wifi-routers enz...in het zelfde lokaal staan waar je zit, dan krijg je toch ook te veel wifi-straling binnen (boven de wettelijke norm) of klopt die redenering niet echt?

ub4b
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 293 keer
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer

Berichtdoor ub4b » 24 Dec 2017, 16:15

Ik ben niet akkoord met het feit dat de topic titel werd veranderd naar

"Telenet wifi modem straalt misschien te hard"

Dit heb ik niet geschreven en van twijfel is er geen sprake gezien de feiten door het BIPT bewezen zijn.
Heeft Telenet het forum onder druk gezet?

Ik heb de titel aangepast naar

"Telenet wifi modem straalt bewezen te hard en is dus illegaal"

Feiten zijn bewezen en wat Telenet dus doet is illegaal.

FlashBlue
Moderator
Moderator
Bedankt: 278 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1021 keer

Re: Een type Telenet wifi modem (aio) straalt te hard (volgens BIPT)

Berichtdoor FlashBlue » 24 Dec 2017, 16:17

topic op slot wegens niet respecteren moderator beslissingen.

// edit 29/12: Terug open. Geen tendentieuze titels meer, en geen kankerreferenties of andere onbewezen dingen meer!

konda
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 47 keer
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Berichtdoor konda » 29 Dec 2017, 20:29

Het zou mooi zijn als telenet ons de mogelijkheid gaf die modems lokaal te bedienen met de orginele firmware

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor liegebeestig » 29 Dec 2017, 20:39

Dat er medische gevolgen zoals kanker ***kunnen*** zijn op lange termijn door wifi en gsm mag nooit nooit nooit in de doofpot gestopt worden. Ikzelf hou er rekening mee en pas mijn gedrag uit voorzorg aan. Iedereen doet ermee wat hij wil maar ik vind het erg jammer dat op een forum het verboden zou zijn om te verwijzen naar die gevolgen. Dit is extreem extreem belangrijk vind ik.

Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Sylvester » 29 Dec 2017, 20:55

Fijn dat ie terug open is. Volgens mij heb je wel een punt. Het is nooit verboden om te verwijzen naar iets dat mogelijk is.
Je moet je wel realiseren bij die verwijzing dat dit gewoon gissen is, en nooit is bewezen. Plantjes die dood gaan is helemaal geen referentie.
Ook heb ik het wat moeilijk met het onevenwicht : dat er op lange termijn eventueel een mogelijkheid op kanker zou kunnen zijn, en dat het extreem extreem belangrijk is. Er zijn andere zaken die al bewezen zijn dat ze de kans op kanker kunnen verhogen, dan vind ik dat toch wel net iets belangrijker dan die wifi.

Ooit is er een test geweest, en ben helaas die bron kwijt. Als ik ze vind, plaats ik het hier. Maar niettegenstaande dit, kan dit verhaal toch op zich staan.
Men had een GSM antenne boven op een flatgebouw geplaatst. Na een tijdje ging men bij de bewoners informeren naar veranderde situaties in de gezondheid : hoofdpijn, spierpijn, en allerlei klachten. Allemaal hadden ze plots gezondheidsklachten sinds de installatie.
Wat de bewoners niet wisten, was dat de antenne niet actief was.
Onderschat de kracht van het gedeelte tussen uw twee oren niet.

brubbel
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 151 keer
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer

Berichtdoor brubbel » 29 Dec 2017, 21:04

Robert Ford schreef:welke modem 20db meer uitzend als toegestaan..

Als een consumer AP 20dB boven de limiet uitzendt, dan komt er geen straling uit maar vuur volgens mij.
Het zal eerder 3dB zijn.

Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Sylvester » 29 Dec 2017, 21:14

Valt mee hoor. Dat is een factor 100 meer, dus een vermogen van 10W ipv 100 mW. Maar je stookt inderdaad wel 'iets' op. Is het niet de antenne dan is het toch de voeding of de zender.

mailracer
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor mailracer » 29 Dec 2017, 21:17

Kunnen we ergens op de site van het BIPT de stand van zaken bekijken. Ik verwacht een update van de firmware en meer als dat zal er niet gebeuren. Maar zo een zaken kan je dus bekomen als je je eigen firmware op dergelijke toestellen pompt.

konda
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 47 keer
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Berichtdoor konda » 29 Dec 2017, 22:42

Was onder de indruk dat recentere specs hun transmissie kracht aanpasten naar gelang de afstand en storing in de buurt

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 457 keer
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer

Berichtdoor ITnetadmin » 29 Dec 2017, 23:14

Komt erop neer dat Telenet zijn homespots wat krachtiger liet uitzenden, wss om aan te tonen dat ze goeie coverage hebben, en mogelijk omdat klanten "aan zee" (de spreekwoordelijke vakantieganger overal die ns een homespot wil gebruiken) kloegen dat ze "er niet opgeraakten", wss te wijten aan de afstand tussen hen en de wifi unit in het andere appartement/huis/whatever.
En nu zijn ze betrapt door het BIPT dat nog ns zijn tanden laat zien.

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor liegebeestig » 29 Dec 2017, 23:30

Ub4b: bedankt om je info te delen. Ik heb nog een technische vraag (en negeer graag mensen die hardleers zijn rond de gevaren van wifi): is het mogelijk de mogelijk gevaarlijke ssid tik uit te schakelen door de instelling 'naam van het draadloze netwerk niet uitzenden' te kiezen in de router? Dan verschijnt je ssid niet in de lijstjes als je zoekt naar wifi op een toestel. Misschien zendt ie dan gewoon geen ssid tik uit?

ub4b
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ub4b » 29 Dec 2017, 23:40

liegebeestig schreef:Ub4b: bedankt om je info te delen. Ik heb nog een technische vraag (en negeer graag mensen die hardleers zijn rond de gevaren van wifi): is het mogelijk de mogelijk gevaarlijke ssid tik uit te schakelen door de instelling 'naam van het draadloze netwerk niet uitzenden' te kiezen in de router? Dan verschijnt je ssid niet in de lijstjes als je zoekt naar wifi op een toestel. Misschien zendt ie dan gewoon geen ssid tik uit?

Als je SSID beacons uit staan, dan stuurt een AP inderdaad niks in idle stand.

MaT
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor MaT » 30 Dec 2017, 01:16

ITnetadmin schreef:En nu zijn ze betrapt door het BIPT dat nog ns zijn tanden laat zien.

Hmm, melktandjes op zijn best...
  1. Er is een wettelijke limiet vastgelegd en die is overschreden. De overtreden erkent dit en zal zonder veel tegenspraak zich in regel stellen.
    Eeen eitje dus. Er zijn andere dingen die veel meer moed en vertoon van blote tanden vergen zoals vrije modem/routerkeuze, ongecodeerd basisaanbod voor TV, Afschaffen belachelijke voorwaarden voor kleine spelers,..enz.
  2. Ze zeggen dan wel dat een toestel een teveel aan vermogen uitzend, maar welk toestel en hoeveel? Dat is gecensureerd voor het publiek. Welke reden zit daar achter? Imagoschade beperken voor telenet?

ub4b
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ub4b » 30 Dec 2017, 01:53

MaT schreef:[*]Ze zeggen dan wel dat een toestel een teveel aan vermogen uitzend, maar welk toestel en hoeveel? Dat is gecensureerd voor het publiek. Welke reden zit daar achter? Imagoschade beperken voor telenet?[/list]

Angst vermijden door de bevolking te sussen.

Is er geen wet openbaarheid bestuur waaraan het BIPT zich dient te houden?

xayana
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 59 keer
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer

Berichtdoor xayana » 30 Dec 2017, 09:30

liegebeestig schreef:Dat is dan alvast uitgezet hier. Voor niks nodig. Eens een toestel geregistreerd is blijft het verbonden ook als er geen ssid in de lucht hangt. Dus zelfs tijdens het draadloos surfen is er geen ssid tik meer lijkt me, niet alleen als je AP idle is.

Ik weet niet waar je dit deed, maar je kan je beacons niet uitzetten (althans niet op de standaard apparatuur). Hetgeen jij waarschijnlijk doet is het SSID verbergen maar de beacons worden nog steeds uitgezonden hoor. Just saying.

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor liegebeestig » 30 Dec 2017, 09:55

xayana schreef:
liegebeestig schreef:Dat is dan alvast uitgezet hier. Voor niks nodig. Eens een toestel geregistreerd is blijft het verbonden ook als er geen ssid in de lucht hangt. Dus zelfs tijdens het draadloos surfen is er geen ssid tik meer lijkt me, niet alleen als je AP idle is.

Ik weet niet waar je dit deed, maar je kan je beacons niet uitzetten (althans niet op de standaard apparatuur). Hetgeen jij waarschijnlijk doet is het SSID verbergen maar de beacons worden nog steeds uitgezonden hoor. Just saying.

Ah dat was mijn vraag eerder in deze thread: kun je de ssid beacons uitzetten door het ssid te verbergen? Blijkbaar toch niet. Dan heeft het inderdaad geen zin om ssid te verbergen.

Ik heb nu een fritzbox waar je enkel de uitzendkracht kunt regelen. Maar met unifi Ubiquiti spul valt er misschien meer in te stellen?

petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor petrol242 » 30 Dec 2017, 10:25

liegebeestig schreef:Ah dat was mijn vraag eerder in deze thread: kun je de ssid beacons uitzetten door het ssid te verbergen? Blijkbaar toch niet. Dan heeft het inderdaad geen zin om ssid te verbergen.
[...]

Het heeft wel zin, maar om andere redenen. Je maakt het iets minder makkelijk om op je WLAN te laten inbreken.

mailracer
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor mailracer » 30 Dec 2017, 13:00

Ik denk niet dat veel mensen er wakker van gaan liggen dat de WiFi niet in orde is met de normen van het BIPT. Veel mensen volgen de artikels van het bipt niet, of kennen het gewoon niet. Het is alleen door forums als userbase dat er discussies over volgen.

petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor petrol242 » 30 Dec 2017, 17:37

Ik denk dat de censuur (en dat is het) in het bericht van het BIPT er gekomen is om niet teveel ruchtbaarheid te geven. Stel dat het betreffende toestel in veel woningen staat, dan gaat dat een ferme duit kosten. Ik ben trouwens benieuwd hoe Telenet het gaat aanpakken. Waarschijnlijk een uitfasering op lange termijn? Vandaar de doofpot?

Wat betreft schadelijkheid van straling, geloof ik niet dat enkel ioniserende golflengten schade zouden berokkenen. Alsof die denkbeeldige golflengte tussen niet en wel plots doorbroken word. Zo werkt de natuur niet. Elke straling heeft een effect in mindere of meerdere mate afhankelijk van intensiteit, golflengte, blootstelling en tijd. Stralingsgevoelige mensen bestaan, ik heb er trouwens één in de familie zitten. En je kan er prat op gaan dat die de effecten op een andere manier ervaren. Gelukkig ervaren de meesten onder ons de effecten in mindere mate, of niet, of erger en hebben ze symptomen die ze niet direct linken aan straling. Vandaar dat ik ook niet gerust ben in het 5G-gebeuren... maar dat is een andere discussie.

PeterP
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 28 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Berichtdoor PeterP » 30 Dec 2017, 18:00

Misschien kunnen de geinteresseerden eens contact (mailtje, telefoontje, twitter) nemen met het BIPT, Alexander Decroo of zijn kabinet ?
Wie weet is er wel een goeie uitleg waarom bepaalde zaken niet openbaar gemaakt worden.
Voip : Weepee, Stuntcalls, Megavoip, Voiptiger Gsm : Dommel
Loc 1 : PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2 : TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3 : PX start 60/4+BBOX3 + CRS125-24G-1S-RM + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Out of service : FB 7270V2, Raspbx

petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor petrol242 » 30 Dec 2017, 21:29

Het niet openbaar maken van een overtreding die een provider begaat en zelf toegeeft zou een goede uitleg moeten krijgen dus. Ik noem dat wegmoffelen.
Edit : op vraag van PeterP heb ik een vraag gesteld naar het BIPT via mail. Dit is de inhoud van de mail :
Beste

Onlangs is er een discussie ontstaan op een technisch forum over het besluit van de Raad van het BIPT van 26 oktober 2017 betreffende het opleggen van een termijn aan Telenet bvba om een einde te maken aan de overtreding van artikel 13/1 van de wet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie.

http://www.bipt.be/nl/operatoren/radio/ ... e-elektron

In het betreffende openbaar niet vertrouwelijke document worden het type van het toestel en de betreffende frequentie gecensureerd naar het publiek.

Waarom wordt dit voor het grote publiek weg gelaten in het document? Kunnen wij daar meer informatie over bekomen of de rede waarom de betreffende informatie niet kenbaar wordt gemaakt? Een aantal mensen maken zich zorgen over de overtreding van Telenet.

De opvolging van deze mail wordt op het betreffende forum gedeeld.

Met vriendelijke groeten,

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”