Een type Telenet wifi modem (aio) straalt te hard (volgens BIPT)

ub4b
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 293 keer
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer

Een type Telenet wifi modem (aio) straalt te hard (volgens BIPT)

Berichtdoor ub4b » 23 Dec 2017, 15:58

http://www.bipt.be/nl/operatoren/radio/ ... e-elektron

Vind het wel erg dat we niet mogen weten welk type modem te hard straalt:

Op 3 maart 2017 deed het BIPT een monstername bij Telenet bvba (hierna “Telenet”) van WiFi
-
modems van het type
[weglating vertrouwelijke passage]
die werken in de band
[weglating
vertrouwelijke passage]
MHz.

http://www.bipt.be/public/files/nl/2239 ... net_NL.pdf
Laatst gewijzigd door Goztow op 25 Dec 2017, 11:38, 2 keer totaal gewijzigd.

JamesEarlGray
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 20 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Kankerverwekkende Telenet wifi modem straalt te hard

Berichtdoor JamesEarlGray » 23 Dec 2017, 16:00

De link tussen te hoog zendvermogen en kankerverwekkend, waar wordt die aangehaald in jouw bron?

Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 161 keer
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer

Berichtdoor Sylvester » 23 Dec 2017, 16:05

Allé we zijn weer vertrokken voor een honderdtal pagina's over aluminium hoedjes. :roll:

Dit zijn de ideale openers voor nieuwspagina's op het niveau van bijvoorbeeld Het Laatste Nieuws , daar vind je er 13 in een dozijn zoals deze.
Wie zegt dat die kankerverwekkend zijn? Ik zie het verband totaal niet.
Dan moet je de wifi maar afzetten, dan straat het helemaal niet. Maar dan werkt ook niks draadloos.
Het is het één of het ander.

ub4b
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ub4b » 23 Dec 2017, 16:12

Waarom zijn er dan normen? Waarom max 100mWatt?

WHO zegt dat dit soort straling mogelijk kankerverwekkend is. Er is een reden dat dit ingeperkt wordt.

Ooit al gehoord van het voorzorgsprincipe?

Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Sylvester » 23 Dec 2017, 16:16

Waarom er normen zijn? Gewoon om ervoor te zorgen dat iedereen wifi kan gebruiken, ook de buren, en de buren van de buren enz...
Als je morgen begint met 5 of 10 watt wifi toestellen is het gedaan met wifi want dan stoort iedereen iedereen...

ub4b
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ub4b » 23 Dec 2017, 16:25

Vrijwel alle Wifi's pulsen microwave SSID broadcasts met een interval van 100ms, dit is een bewezen neuro frequentie waarmee je het EEG (en dus de brainwaves) op afstand kan beïnvloeden. Immers vanaf ongeveer 5 tikken per seconde kan je mensen beïnvloeden. Dit noemt dus brain entrainment. Hier is wetenschappelijk bewijs rond, geen alu onzin.

Bij een interval van 1000ms (1 seconde) is er GEEN brain entrainment. Met zulk interval kan ik naast een idle wifi gaan staan en voel ik niks. Maar zet dat op 100ms en ik kan in sommige situaties zelfs blind aanwijzen waar ze de wifi verstopt hebben. Er zijn hiervan getuigen.

Wie denkt dat dit allemaal onschuldig is mag deelnemen aan mijn wifi ELF experiment, uiteraard binnen de 100mWatt wettelijke norm, op je nachtkastje.

Hoe harder je straalt des te groter de kans op entrainment.

In bvb het Marriot hotel in Brussel straalde de wifi zo hard dat ik hoofdpijn kreeg. Ik heb ze toen voor de keuze gezet: ofwel bel je nu naar de firma om het vermogen minder te zetten, of ik sleur ze zelf uit het plafond. Had een meter mee voor bewijsmateriaal.

Waren daar standhouder en knalde aan -13dBm volgens wifi analyzer. Heb nergens zulke hoge waardes ooit gezien.
Laatst gewijzigd door ub4b op 23 Dec 2017, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Sylvester » 23 Dec 2017, 16:30

Ik nodig je uit om dat bij mij thuis te doen. Ik garandeer je dat je niet kan bepalen of de wifi aan of uit staat.

En stel dan toch dat die pulsen 'iets' doen, waar leg je dan het verband dat het kankerverwekkend is? Ik hou het toch maar op een alu hoedje als bescherming

ub4b
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ub4b » 23 Dec 2017, 16:33

Sylvester schreef:Ik nodig je uit om dat bij mij thuis te doen. Ik garandeer je dat je niet kan bepalen of de wifi aan of uit staat.

En waarom denk je dat?

Het grote probleem hier is trouwens dat eenmaal er entrainment is, die effecten tot wel enkele uren kunnen blijven duren.
De wifi uitzetten helpt dan niks.

Na bestraling blijf ik een lange tijd met een ijl gevoel of koppijn zitten. Dus aan/uit experimenten werken niet.

Experimentator effecten dus als je niet weet waarmee je bezig bent.

Sylvester schreef:En stel dan toch dat die pulsen 'iets' doen, waar leg je dan het verband dat het kankerverwekkend is? Ik hou het toch maar op een alu hoedje als bescherming

Dan ben jij het ideaal proefkonijn voor het grote wifi elf experiment.
Laatst gewijzigd door ub4b op 23 Dec 2017, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.

petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 145 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer

Berichtdoor petrol242 » 23 Dec 2017, 16:36

Los van het al dan niet schadelijk zijn, denk ik dat TN hier toch gemakkelijk weg geraakt. Als ik een wet overtreed hangen daar gevolgen aan vast. Hier wordt er gewoon een aanbeveling gedaan. "Allez, ni meer doen en dan ist goe".

ub4b
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ub4b » 23 Dec 2017, 16:45

petrol242 schreef:Los van het al dan niet schadelijk zijn, denk ik dat TN hier toch gemakkelijk weg geraakt. Als ik een wet overtreed hangen daar gevolgen aan vast. Hier wordt er gewoon een aanbeveling gedaan. "Allez, ni meer doen en dan ist goe".

Het ergste is dat we niet mogen weten om welke modem het gaat. Dus BIPT sust de bevolking.

Ik vind dit opgedrongen modems met wifi een schending van onze privacy (ze kunnen op uw LAN, er staan sniffers op, ....) en nu ook een schending van de volksgzondheid.

Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Sylvester » 23 Dec 2017, 16:51

Dit heeft totaal niks met gezondheid te maken. Dat maakt uB4B ervan.

bruma
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 49 keer
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer

Re: RE: Re: Kankerverwekkende Telenet wifi modem straalt te hard

Berichtdoor bruma » 23 Dec 2017, 16:54

Sylvester schreef:Allé we zijn weer vertrokken voor een honderdtal pagina's over aluminium hoedjes.

Dan is er eindelijk een keer een alternatief voor het rendierhoedje

Verstuurd vanaf mijn AllCall_Rio_S met Tapatalk

ub4b
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ub4b » 23 Dec 2017, 17:34

Sylvester schreef:Dit heeft totaal niks met gezondheid te maken. Dat maakt uB4B ervan.

Dit heeft alles met gezondheid te maken. Ga je ontkennen dat microgolven schadelijk zijn voor de volksgezondheid?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10926722
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1 ... .23988/pdf

Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Sylvester » 23 Dec 2017, 17:49

Je begrijpt me niet. Dit heeft niks met gezondheid te maken, dat maak jij ervan.
Dit gaat louter om een technische overtreding, meer bepaald het overschrijden van het max. zenderniveau van 20 dBmV.
Dit gaat over enkele milivolts , te verwaarlozen t.o.v. het totale vermogen, en zeker t.o.v. al het andere dat er in de lucht hangt.
Dus : dit gaat niet plots enorm veel meer kanker veroorzaken, mocht het al zo zijn bij gewone wifi.

Laat het mij even verduidelijken. Ik ben er 100% zeker van dat wifi zeer schadelijk kan zijn. Als je een gradatie van 'schadelijkheid' moet toekennen aan een bepaalde invloed, dan moet je onder andere rekening houden met 'hoeveelheid'.
Gewone wifi is absoluut niet gevaarlijk, dat heeft hier enkel een alu-hoedje gehalte. Wil je wifi schadelijk maken, dan ga je het vermogen extreem hoog moeten opdrijven.
Ik zal het nog eenvoudiger uitleggen. Is spa-reine schadelijk? Je zal zeker 'nee' zeggen.
Ik zeg dat het dodelijk is. Als je minstens 6 liter water zou drinken, ga je al 50% kans hebben dat je sterft door fysieke aanslag.
Zou het fysiek mogelijk zijn om 12 liter of meer te drinken, dan ga je zeker sterven aan intoxicatie bij bepaalde soorten water. Er zitten bepaalde stoffen in water, die je echt niet in één keer in die hoeveelheid binnen mag krijgen. Bij Spa-reine is het iets van 25 liter, dacht ik.
Ik wil maar zeggen dat iets heel onschuldig altijd schadelijk kan zijn.

Hopelijk is dit duidelijk?

petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor petrol242 » 23 Dec 2017, 18:17

Teveel water drinken is schadelijk omdat je er je ionenbalans mee ontregelt door het "wegspoelen" van mineralen uit je lichaam. Dat terzijde. Ik heb hier zien passeren dat de normen zijn opgelegd om storingen onderling te vermijden. Ik denk dat de normen toch ook in de geest van de volksgezondheid zijn genomen, en omdat ze nog altijd niet het effect op lange termijn kunnen bepalen. Ik weet het, ik begeef mij op glad ijs hier.

Nog niet zolang geleden hadden wij een issue op het CPBW omtrent het gebruik van Wifi op de werkplaatsen, omdat het bedrijf meer en meer draadloos wil werken. Gedaan dus met massaal inpluggen van laptops op vergaderingen etc, zeg maar. In de controlekamer waren er ook AP's gehangen, maar die zijn op aanraden van de bedrijfsarts gehalveerd in vermogen tov het wettelijk minimum, gezien de permanente aanwezigheid in die ruimte. Die zegt dat ook toch niet zo maar?

Blootstelling is een relatie van tijd, intensiteit en afstand. Die dingen hangen dus aan het plafond vlak boven de werkplek en er is nu het plan opgevat om ze toch maar te verplaatsen.

Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 406 keer
Uitgedeelde bedankjes: 409 keer

Berichtdoor Joe de Mannen » 23 Dec 2017, 19:04

Dus het helpt niet om de wifi af te zetten want daar word jij niet beter van, het effect blijft. Maar je gaat wel een hotel afdreigen om de wifi af te zetten ???

Je klinkt echt als een redelijk persoon in de omgang.

J.

Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Sylvester » 23 Dec 2017, 19:11

Ik vrees dat je dan tegenwoordig nergens meer kan/mag komen. Overal is er wifi. In het gemeentehuis, cultureel centrum, sporthal, buiten op straat, zelfs in het ganse ziekenhuis.

Albert Peetermans
Member
Member
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Berichtdoor Albert Peetermans » 23 Dec 2017, 19:27

Overal is er straling. Bij mij in huis denk ik alleen al aan radio (FM/AM/DAB), de signalen die uitgezonden worden om klokken te synchroniseren, WiFi, ... .
Ik denk niet dat er al ooit bewezen is dat die schadelijk zijn, tenzij in amateuristische experimenten.
Niettegenstaande dat zet ik elke nacht de Wifi uit. Baat het niet, dan schaadt het niet en je weet maar nooit dat er ooit iemand aantoont dat het totaal van de verschillende soorten stralingen maal de tijd dat we eraan blootgesteld worden, iets doet ergens. Maar als ik het vergeet uit te schakelen, sta ik er niet voor op.

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 457 keer
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer

Berichtdoor ITnetadmin » 23 Dec 2017, 19:41

Dat het exacte type vertrouwelijk is, vind ik veronrustwekkend (maar kom, er loopt een beroepsprocedure).
Dat de eindtijd tegen dewelke de reparatie moet gebeurd zijn vertrouwelijk is, is gewoon Kafkaiaans.

DIBO
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 73 keer
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer

Berichtdoor DIBO » 23 Dec 2017, 20:14

Diegenen die zich nu bezighouden (voorzorgsprincipe) met 's nachts de Wi-Fi af te zetten, etc. denk dan zeker ook aan de DECT stations. Die zijn een pak erger dan wifi, tenzij je nu al een eco-DECT gebruikt...
On topic: toch wel straf dat Telenet niet-conform materiaal bij zijn klanten installeert en wat mij nog het meest benieuwd zijn de waarden van deze overschrijding.

raf1
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1308 keer
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer

Berichtdoor raf1 » 23 Dec 2017, 20:28

Sylvester schreef:Dit gaat louter om een technische overtreding

Een wettelijke overtreding wat dus er op neerkomt dat Telenet Wi-Free illegaal is.

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Bedankt: 1828 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 324 keer

Berichtdoor r2504 » 23 Dec 2017, 20:48

ub4b schreef:WHO zegt dat dit soort straling mogelijk kankerverwekkend is. Er is een reden dat dit ingeperkt wordt.

De WHO zegt dit trouwens ook van koffie !

petrol242 schreef:In de controlekamer waren er ook AP's gehangen, maar die zijn op aanraden van de bedrijfsarts gehalveerd in vermogen tov het wettelijk minimum, gezien de permanente aanwezigheid in die ruimte. Die zegt dat ook toch niet zo maar?

Spijtig genoeg zegt die dat wel zo maar... want die heeft daar totaal geen kennis van (laat staan een wetenschappelijk basis waarin dit duidelijk is bewezen).

Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Sylvester » 23 Dec 2017, 20:55

raf1 schreef:
Sylvester schreef:Dit gaat louter om een technische overtreding

Een wettelijke overtreding wat dus er op neerkomt dat Telenet Wi-Free illegaal is.

Allé vooruit, de mallemolen draait door...
Een zeer kankerverwekkende illegale wifi.
Voer voor 'het laatste nieuws'

PHENOM
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Berichtdoor PHENOM » 23 Dec 2017, 21:07

Als ge zo inzit met kankerverwekkende stralen die u zouden kunnen schaden.
Bouw uzelf een bunker van lood met daarrond nog eens een laag beton en ga daarin leven.

Wat is dat met al die allu hoedjes tegenwoordig, niet te doen meer...

blaatpraat
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 45 keer
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer

Berichtdoor blaatpraat » 23 Dec 2017, 21:09

Zolang je dit resultaat niet hebt, met de WiFi van Telenet, lijkt het teveel aan vermogen dat ze gebruiken verwaarloosbaar (ook al zijn ze in de fout dus):
Afbeelding

lanadekat
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Berichtdoor lanadekat » 23 Dec 2017, 21:19

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4922278/

Als het zo verschrikkelijk is moet dat toch in elke goede studie aantoonbaar zijn?

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 23 Dec 2017, 21:22

blaatpraat schreef:het teveel aan vermogen dat ze gebruiken

Nergens is trouwens te vinden hoeveel dit "teveel" is... 1%, 10%, 50% ?

butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 65 keer
Uitgedeelde bedankjes: 473 keer

Berichtdoor butskristof » 23 Dec 2017, 21:45

petrol242 schreef:Nog niet zolang geleden hadden wij een issue op het CPBW omtrent het gebruik van Wifi op de werkplaatsen, omdat het bedrijf meer en meer draadloos wil werken. Gedaan dus met massaal inpluggen van laptops op vergaderingen etc, zeg maar. In de controlekamer waren er ook AP's gehangen, maar die zijn op aanraden van de bedrijfsarts gehalveerd in vermogen tov het wettelijk minimum, gezien de permanente aanwezigheid in die ruimte. Die zegt dat ook toch niet zo maar?

Hm, heb ik toch ook mijn twijfels bij.
Ofwel weet die arts iets dat de rest van de wetenschappelijke wereld nog niet weet, ofwel is het vooral een anekdotaal gegeven en meer van "ge kunt nie voorzichtig genoeg zijn, dus zet het maar wa minder". Als daar echt al zo'n algemene policy rond was, had je er ondertussen wel al meer van gehoord.

Nu mijn subjectieve mening erover: als ik kijk naar de dokters hier, of vrienden die bv geneeskunde studeren stel ik me serieus vragen bij hun technische capaciteiten. Ik kan mezelf echt niet wijsmaken dat die over deze materie gefundeerd, relevant advies kunnen geven.
 MacBook Pro 15" (2017)  MacBook Pro 13" (Mid 2015)  iPhone 7 Plus  iPad Air 2  Watch Series 3

axs
Moderator
Moderator
Bedankt: 135 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 348 keer

Berichtdoor axs » 23 Dec 2017, 22:04

butskristof schreef:Nu mijn subjectieve mening erover: als ik kijk naar de dokters hier, of vrienden die bv geneeskunde studeren stel ik me serieus vragen bij hun technische capaciteiten. Ik kan mezelf echt niet wijsmaken dat die over deze materie gefundeerd, relevant advies kunnen geven.

Dat geldt uiteraard van 2 kanten ;)

butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 65 keer
Uitgedeelde bedankjes: 473 keer

Berichtdoor butskristof » 23 Dec 2017, 22:18

Volledig gelijk in!
 MacBook Pro 15" (2017)  MacBook Pro 13" (Mid 2015)  iPhone 7 Plus  iPad Air 2  Watch Series 3

Kenniey
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 31 keer
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Berichtdoor Kenniey » 23 Dec 2017, 23:57

Voor alle alu-hoedjes, op knack stond er in het artikel de witte modem ... en het was enkel de ssid die uitgezonden werd met teveel vermogen, de data zelf werd op normale vermogen verzonden.

Garpenlov
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 17 keer
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer

Berichtdoor Garpenlov » 24 Dec 2017, 00:18

Afbeelding
ISP: Telenet "Fluo Home" 200/15 3tb cap (Modem only)
Mobi: Orange: tempo giga (Huawei p9 Lite)
pc's:
-W10 (I5-6700K / gtx 1080)
-W10 Dell xps 15 9560

MaT
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 120 keer
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer

Berichtdoor MaT » 24 Dec 2017, 00:33

butskristof schreef:
petrol242 schreef:In de controlekamer waren er ook AP's gehangen, maar die zijn op aanraden van de bedrijfsarts gehalveerd in vermogen tov het wettelijk minimum, gezien de permanente aanwezigheid in die ruimte. Die zegt dat ook toch niet zo maar?

Nu mijn subjectieve mening erover: als ik kijk naar de dokters hier, of vrienden die bv geneeskunde studeren stel ik me serieus vragen bij hun technische capaciteiten. Ik kan mezelf echt niet wijsmaken dat die over deze materie gefundeerd, relevant advies kunnen geven.

Probleem hier is dat we allemaal mensen zijn. Mensen hebben vooroordelen en onderbuikgevoelens, ook de slimsten en meest gestudeerden onder ons.
Het is niet omdat men dokter geneeskunde is (ongetwijfeld slimmer dan de gemiddelde sterveling) dat men geen 'aluhoedje' kan zijn op gebied van wifi straling.

Daarnaast is het een bedrijfsarts. In bedrijven geld vaak een strenge veiligheidscultuur en neemt men voor dingen waarvan men niet 100% zeker is vaak liever het zekere voor het onzekere. Het bedrijf en de arts willen bij eventuele klachten kunnen voorleggen dat ze het veiliger hebben voorgeschreven dan wettelijk moest en dus al het mogelijke gedaan hebben om het te voorkomen.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron

petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor petrol242 » 24 Dec 2017, 06:34

Ik denk dat het ook in die richting gaat en dat het voor een stuk indekkerij is. Wie er uiteindelijk gelijk zal hebben zullen we lezen in de geschiedenisboeken binnen vijftig jaar en dan nog zal een oorzakelijk verband moeilijk te leggen zijn.

Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Re: Telenet wifi modem straalt misschien te hard

Berichtdoor Sylvester » 24 Dec 2017, 06:45

Wie zegt dat EM-straling per definitie slecht is? Misschien zorgt wifi of EM straling in kleine dosissen ervoor dat onze cellen bij vernieuwing beter worden. Misschien leven we langer dankzij wifi. Absurd? Even absurd als denken dat wifi kankerverwekkend of slecht is.

jutuiz
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor jutuiz » 24 Dec 2017, 07:00

Sylvester schreef:Wie zegt dat EM-straling per definitie slecht is? Misschien zorgt wifi of EM straling in kleine dosissen ervoor dat onze cellen bij vernieuwing beter worden. Misschien leven we langer dankzij wifi. Absurd? Even absurd als denken dat wifi kankerverwekkend of slecht is.
Zeker niet. Mijn dochter moest recent voor school voor bio een testje doen. Ze lieten craisonette groeien naast een wifi hotspot en ter controle een bakje ruim uit de buurt. Het bakje naast de hotspot had enorme groeiachterstand. Ik was er zelf van geschrokken. Resultaat is dat ik thuis nog 1 hotspot heb. Draait op 80pct power en wordt 's nachts afgelegd.

Dan moet je weten dat wifi nog niet eens het grote probleem is, wel dect. Maar da' s een andere discussie.

Ik lig er niet van wakker, maar je moet gewoon gezond op je hoede zijn.

Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Sylvester » 24 Dec 2017, 07:05

natuurlijk moet je zo'n test wel herhalen en onder alle omstandigheden. Misschien was er wel een andere invloed die invloed had op de groei.
Ik ben altijd op mijn hoede, vooral voor zo'n eenvoudige testen.
Hou er ook rekening mee dat die hotspot ook iets moet doen, liefst constante trafiek , anders klopt het al helemaal niet.

FlashBlue
Moderator
Moderator
Bedankt: 279 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1021 keer

Berichtdoor FlashBlue » 24 Dec 2017, 09:52

Oh goh. Not another one of these topics.

Also: sensationele topic titel veranderd.

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 24 Dec 2017, 11:10

jutuiz schreef:Mijn dochter moest recent voor school voor bio een testje doen. Ze lieten craisonette groeien naast een wifi hotspot en ter controle een bakje ruim uit de buurt. Het bakje naast de hotspot had enorme groeiachterstand.

Het probleem is dat dergelijk experiment totaal niet wetenschappelijk is opgezet (er is al meermaals aangetoond dat de omstandigheden van beide test groepen niet gelijk waren, bv. temperatuur of vochtigheid). Moest het trouwens zo dramatisch zijn van een klein AP dan stond er ondertussen geen enkele plant meer in een straal van 100m rond een GSM mast.

En gelukkig zijn wij geen afstammelingen van craisonette... ik begrijp dus je paniekreactie op dit niet-wetenschappelijk onderzoek niet. Ik zou eerder in paniek zijn als een school met dergelijke experimenten kinderen fake nieuws als zoete pap laat smullen.

MaT
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 120 keer
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer

Berichtdoor MaT » 24 Dec 2017, 11:15

FlashBlue schreef:
Also: sensationele topic titel veranderd.

Het woord 'misschien' is er mij wel te veel aan nu. In de documenten waarnaar hij linkt blijkt dat het effectief zo is.
Het BIPT liet in mei – juni 2017 ook door een geaccrediteerd labo testen uitvoeren op het E.I.U.V. van de voormelde WiFi-modems. De resultaten hiervan bevestigden het vermoeden van het BIPT dat het E.I.U.V. van de modems in kwestie hoger is dan toegestaan.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”