Internet verbinding valt weg

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
GianniDPC
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jul 2016, 15:51
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik denk dat mijn telenet modem stuk is aangezien ik de laatste paar weken vaak het probleem heb dat mijn internet verbinding wegvalt. De enige oplossing is dan om de stekker uit te doen en de modem te laten herstarten.

Aangezien het probleem niet opgelost is met telkens de modem te herstarten zou ik een nieuwe modem willen aanvragen, maar hoe doe ik dat? Kan ik gewoon naar een telenet center gaan en de router gratis gaan inwisselen of komt er dan eerst een technieker nakijken?

Op de telenet website staat dat ik hem zelf kan vervangen en dat dit gratis is, maar is de nieuwe modem dan ook gratis? Of moet er dan ook eerst een techniek het defect bevestigen?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

als je geen fouten hebt op het televisiebeeld, dan kan je je modem idd defect zijn en kan je hem zelf vervangen.
GianniDPC
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jul 2016, 15:51
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

mailracer schreef:als je geen fouten hebt op het televisiebeeld, dan kan je je modem idd defect zijn en kan je hem zelf vervangen.
Moet ik dan mijn huidige modem meenemen naar een telenet center en krijg ik dan gratis een nieuwe of is dat betalend?
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

gratis en meenemen.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Toch een beetje kort door de bocht om te zeggen dat het de modem is als er geen TV problemen zijn. Dat kan, maar is zeker geen bevestiging.
Kijk eens eerst of je het ook hebt als je de PC met een kabel met de modem verbindt. Rechtstreeks dus.
Als dat dan nog steeds problemen geeft , moet je eerst eens bellen naar Telenet. Het kan ook zijn dat het probleem buiten zit, aansluitkabel, netwerk.
Het kan ook de wifi zijn als je via wifi gaat.
GianniDPC
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jul 2016, 15:51
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Sylvester schreef:Toch een beetje kort door de bocht om te zeggen dat het de modem is als er geen TV problemen zijn. Dat kan, maar is zeker geen bevestiging.
Kijk eens eerst of je het ook hebt als je de PC met een kabel met de modem verbindt. Rechtstreeks dus.
Als dat dan nog steeds problemen geeft , moet je eerst eens bellen naar Telenet. Het kan ook zijn dat het probleem buiten zit, aansluitkabel, netwerk.
Het kan ook de wifi zijn als je via wifi gaat.
Ja heb eens nagekeken het is inderdaad enkel de Wi-Fi die niet meer werkt, als ik verbind met mijn AP heb ik nog steeds verbinding alsook met de LAN-kabel rechtstreeks in de modem.

Maar nogmaals zelfs als het enkel aan het Wi-Fi signaal ligt mag ik hem dan ook gratis inwisselen?
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

GianniDPC schreef: Ja heb eens nagekeken het is inderdaad enkel de Wi-Fi die niet meer werkt, als ik verbind met mijn AP heb ik nog steeds verbinding alsook met de LAN-kabel rechtstreeks in de modem.

Maar nogmaals zelfs als het enkel aan het Wi-Fi signaal ligt mag ik hem dan ook gratis inwisselen?
Kan ook zijn dat de wifi channel niet meer goed staat (je kan dit zelf aanpassen via Mijn Telenet).
Als dat niet helpt, gewoon modem meenemen naar een Telenet center en daar inwisselen. Is gewoon gratis en zouden ze niet moeilijk om mogen doen. Duidelijk vermelden wel dat jouw wifi het niet meer doet en dat je al alles hebt geprobeert.

Edit: Ja, ook al is het enkel de wifi, ge moogt gewoon de modem gratis inwisselen :)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”