Wanneer nieuwe telenet digicorder?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
redboyke
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 aug 2007, 23:01

weet er iemand wanneer die nieuwe telenet digicorder beschikbaar of te koop zijn?

https://www.linkedin.com/pulse/one-tv-b ... =prof-post

Mijn zus zegt dat de digicorder van mijn moeder kapot is en we willen een nieuwe kopen.
Op het ogenblik hadden we die digicorder te huur. ((AD2000) al zeker al ouder dan 4 jaar.)
maar dat vind ik eigenlijk te duur 9euro.
Liefst zelf een kopen maar ik wil niet een verouderd model kopen.
is gewoon kut dat je niet gewoon een digicorder zoals een vu+ uno kunt kopen.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Eind 2017 / begin 2018 was gezegd. Je kan er voorlopig terug één huren. Die kan op elk moment worden ingeleverd en de huur stopgezet, zonder kosten.
redboyke
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 aug 2007, 23:01

ok bedankt
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

mmm ben je zeker dat het die is.
Volgens mij komt het zoals bij proximus.
Zonder hdd en dat is slecht
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Of http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 40#p735726 :) (al die artikels in vlaamse kranten zijn dus hetzelfde he.. copy paste werk :D)
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

proximusboyke schreef: Zonder hdd en dat is slecht
Niet per definitie, alles hangt af van hoe men het opnamesysteem uitwerkt en of men er grote beperkingen aan oplegt.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

als er een grote panne is en geen internet ook kun de nie zeggen kga mijn tijd doden met de kijken naar tv wat ik opgenomen heb.
En dan spreek ik nie over mezelf maar er zijn mensen die nog heel veel tv kijken, ik denk maar aan mijn pa die ganse dagen in bed ligtn die hun enig tijdsverdrijf is soms en er zij nog wel andere.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wel 2 voordelen:
- Indien de prul defect is, heb er al 3 kapot gehad, ben je je opnames niet kwijt
- Normaal (hopelijk) wordt het verbruik van NetFlix niet bijgeteld bij het gewone verbruik
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

proximusboyke schreef:Zonder hdd en dat is slecht
Het heeft z'n voor en nadelen... zoals svermassen aangeeft ben je je opnames tenminste niet verloren bij een defect aan je decoder.
svermassen schreef:Normaal (hopelijk) wordt het verbruik van NetFlix niet bijgeteld bij het gewone verbruik
Het moet er net wel bij... anders zou het een grove schending zijn van netneutraliteit.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

netneutraliteit werkt in België niet voor dit punt althans.
Als de limieten voldoende ruim zijn, rekening houdend met de nieuwigheden/toekomst zoals Prime, NetFlix, Disney na verloop van tijd, dan ga ik daarmee akkoord natuurlijk.
Je wil echt niet weten wat wij hier met 4 gebruikers doorjagen op een maand aan NetFlix, Prime en YouTube.
En dan is het nog allemaal maar gewoon Full HD.
Dan nog wat zaken als online backup, ... en de limiet van 750 GB tijdens de logische uren zijn zo goed als op.
De alternatieven zijn enkel op de telefoonlijn met niet-zo-geweldige snelheden natuurlijk zolang er geen FTTH is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

svermassen schreef:netneutraliteit werkt in België niet voor dit punt althans.
En waarom zou het niet werken... omdat jij niet meer kan doen wat je wil dan ?

Dat is een probleem van de limieten... niet van netneutraliteit.
svermassen schreef:Je wil echt niet weten wat wij hier met 4 gebruikers doorjagen op een maand aan NetFlix, Prime en YouTube.
Dat wil ik gerust geloven maar waarom zou je Netflix niet laten meetellen en Disney, Youtube, Amazon, ... wel ? Dat is concurrentie vervalsing.
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Omdat zerorating toegestaan is in belgie.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

@r2504: Ja, dat is natuurlijk ook waar, maar het ganse probleem is juist dat de concurrentie tegengewerkt wordt met die limieten :-)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Simpelste oplossing is die limieten wat hedendaagser maken en dit elk jaar evalueren...

Want ik zie ze het nog niet afschaffen.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

boonpwnz schreef:Simpelste oplossing is die limieten wat hedendaagser maken en dit elk jaar evalueren...

Want ik zie ze het nog niet afschaffen.
In dit apenland zeker niet :banana:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

boonpwnz schreef:Simpelste oplossing is die limieten wat hedendaagser maken en dit elk jaar evalueren...

Want ik zie ze het nog niet afschaffen.

yep !!!! ze kunnen wel ieder jaar de prijs indexeren :-D
dan kunnen ze data ook ieder jaar indexeren
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Luboli schreef:Omdat zerorating toegestaan is in belgie.
Proximus is er nochtans vanaf gestapt... en ook daar is er eerst een evaluatie geweest door het BIPT.
boonpwnz schreef:Simpelste oplossing is die limieten wat hedendaagser maken en dit elk jaar evalueren
Feit is dat Proximus onbeperkt packs laat gratis bijkopen... en TN kan je aan 10 Mbps onbeperkt surfen (750 GB aan volle snelheid).

Voor één HD stream heb je bij beide dus geen beperkingen.
proximusboyke schreef:yep !!!! ze kunnen wel ieder jaar de prijs indexeren :-D
Sssttt... voor dit jaar is er nog geen aankondiging.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

r2504 schreef:
Luboli schreef:Omdat zerorating toegestaan is in belgie.
Proximus is er nochtans vanaf gestapt... en ook daar is er eerst een evaluatie geweest door het BIPT.
Maar om welke reden?
Wettelijk deden ze niets verkeerd en ook de evaluatie van het BIPT zag geen graten in zerorating:
http://www.bipt.be/nl/operatoren/teleco ... n-proximus
Je gaat me niet vertellen dat ze er dan maar mee gestopt zijn omdat ze zerorating een slechte evolutie vonden voor de consument.
r2504 schreef:Feit is dat Proximus onbeperkt packs laat gratis bijkopen... en TN kan je aan 10 Mbps onbeperkt surfen (750 GB aan volle snelheid).

Voor één HD stream heb je bij beide dus geen beperkingen.
Probleem dat ik altijd heb met deze stellingen is het volgende:
  • Men gaat altijd uit van de duurste abonnementen.
  • Bij TN: wil je 4K ipv HD of 2 gelijktijdige streams val je alsnog uit de boot met je 10Mbps.
  • Bij TN: Het is niet omdat een HD stream op 10Mbps geen probleem is dat het niet vervelend is voor andere toepassingen waar je wel betaald voor de volle snelheid. Dat terwijl die HD stream ook lekker meetelt voor de 750GB limiet.
Volumelimieten (hetzij vaste, hetzij vermomd als FUP) op een vaste lijn beginnen nu echt wel serieus ouderwets te worden anno 2018.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

MaT ik begrijp wat je bedoeld, maar persoonlijk vind ik dat minder erg dat ik de eerste 750GB aan volle snelheid surf waarvoor je betaald dan koper waar je soms ook maar de ganse periode nog geen 5 haalt en toch de volle pot betaald zoals iemand die ganse tijd 100/20 heeft.
Wat ik nog altijd nie goe vind é van telenet want net zoals bij orange vind ik onbeperkt onbeperkt zonder toegevingen en beperkingen, maar dat is een andere discussie.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ik vraag mij af of ze hun broek niet gaan scheuren bij Orange als ze onbeperkt aanbieden.
Als zij dat aanbieden en Telenet niet, dan riskeren ze dat het vooral zij zijn die gigantische downloads doen die bij hen komen.
Zelf zullen ze dat volume waarschijnlijk niet onbeperkt krijgen van Telenet.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

goh bij orange is het hetzelfde princiepe als bij telenet é ook 750gb. Aleen kan je het nergens controleren dus als ze u opbellen en ge brengt dat aan als argument laten ze U met rust.
Ik denk ook niet dat je het per klant mag zien ze kopen in en verdelen het, de mensen die nauwelijks iets verbruiken compenseren de grote verbruikers.
Ik denk wel moesten plots alle veel gebruikers van TN overkomen naar orange dat ze dan wel gauw werk zullen maken van een meter en een harde limiet zullen toepassen zoals bij TN.


De vraag is of je gemakkellijk zo een nieuwe decoder zult krijgen als je een wenst, of ze terug 50 euro zullen rekenen per toestel.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

proximusboyke schreef:goh bij orange is het hetzelfde princiepe als bij telenet é ook 750gb. Aleen kan je het nergens controleren dus als ze u opbellen en ge brengt dat aan als argument laten ze U met rust.
Ah, ik dacht dat ze écht een onbeperkt aanbod hadden.
proximusboyke schreef:De vraag is of je gemakkellijk zo een nieuwe decoder zult krijgen als je een wenst, of ze terug 50 euro zullen rekenen per toestel.
Tja, misschien gaan ze u een nieuwe geven als je bijv. 4K kanalen neemt (als ze die direct aanbieden).
Kan ook zijn dat de nieuwere decoders duurder zijn om te huren dan de oudere, wie weet.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Nee het is niet onbeperkt Boulder(tot een bepaalde snelheid wel)

Om al onze klanten te kunnen laten profiteren van ultrasnel internet, kunnen dezelfde gebruiksvoorwaarden en het beheer van de internetdienst van toepassing zijn die bepaald worden door de kabeldistributeurs. De maximale snelheid van P2P-verkeer kan beperkt worden tijdens de piekuren. Het dataverkeer peer-to-peer (P2P) is het delen van bestanden tussen internetgebruikers. Het zijn applicaties zoals bv BitTorrent, Vuze, eMule, Gnutela,… Dit heeft niets te maken met het gebruik van Youtube, Facebook, surfen, emails, skype, web radio/TV, Spotify, iTunes, Netflix Usenet,… die geen P2P applicaties zijn.

Indien je tijdens piekuren meer dan 750GB tijdens eenzelfde maand verbruikt, zal je tijdelijk beschouwd worden als een intensieve gebruiker. In dit geval kan je internetsnelheid tijdens de piekuren tijdelijk verminderd worden (10 Mbps download en 1 Mbps upload) maar je volume blijft onbeperkt
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MaT schreef:Probleem dat ik altijd heb met deze stellingen is het volgende:
  • Men gaat altijd uit van de duurste abonnementen.
Tja, je kan nu ook moeilijk voor een spreekwoordelijke (want ons land is inderdaad duur) appel-en-ei op de eerste rij zitten.

Ik heb dus eerder een probleem de stelling dat "alles altijd maar MOET kunnen".
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

r2504 schreef:
Luboli schreef:Omdat zerorating toegestaan is in belgie.
Proximus is er nochtans vanaf gestapt...
Proximus doet nog steeds aan zerorating met een aantal social media apps, alleen zijn ze gestopt met het verdienmodel waarbij partners de data betalen in ruil voor interessante gebruiksgegevens van Proximus-klanten. De implementatie van zo'n model volgens de GDPR-wetgeving was wellicht te duur ten opzichte van de eventuele inkomsten.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

r2504 schreef:
MaT schreef:Probleem dat ik altijd heb met deze stellingen is het volgende:
  • Men gaat altijd uit van de duurste abonnementen.
Tja, je kan nu ook moeilijk voor een spreekwoordelijke (want ons land is inderdaad duur) appel-en-ei op de eerste rij zitten.
Dat men het normaal vind dat dat vandaag de dag nog steeds voorbehouden is voor de duurste abonnementen is toch te gek voor woorden? Sterker nog, waar ze in de buurlanden geen limieten kennen heeft hier het duurste abonnement nog niet eens echt onbeperkt.

De eerste echt ongelimiteerde abonnementen kwamen hier, als ik mij niet vergis, ergens in 2005-2006 op de markt. Dat de 2 groten na meer dan 10 jaar nog steeds limieten behouden is echt abnormaal. Dit zet letterlijk de rem op innovatie in België, vooral bij multimedia diensten, en is met geen argument meer goed te praten..
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Bwah, een goede onbeperkte provider hoeft niet duur te zijn :-)
Server stuurt elke nacht een backup naar de NAS thuis, en overdag stuurt diezelfde NAS een backup naar Hubic. Backup is telkens rond de 80GB groot.

Van 15 tot 20 februari was ik druk bezig de backup van Amazon Drive te downloaden naar de NAS, dat is dus wat uitzonderlijk verkeer.
billilijn.jpg

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”