Aansluiting reeds uitgevoerd? Test mogelijk?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Leen.Z
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2017, 13:19

We zijn verhuisd naar een andere woning, proximus is actief
en er komt ook een telenet binnen via de kelder.

Nu wist de vorige eigenaar niet of deze aangesloten was aan de straat.

Na een telefoontje naar de telenet dienst ben ik spijtig genoeg niet wijzer geworden.

Is er een manier om te zien of de aansluiting geactiveerd kan worden?
En dus aangesloten is op de kast enkele huizen verder?
Want ik heb momenteel geen tijd voor te graven.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ofwel sluit je een TV aan en kijk je of je beeld hebt, ofwel sluit je je PC aan op de modem (normaal kom je dan op een registratie pagian van Telenet terecht).
Leen.Z
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2017, 13:19

Er komt enkel een kabel toe met schroefaansluiting tegen de muur, deze is niet doorverbonden met de binnenhuis kabels.
Verder is er ook geen modem om te testen.

Bedoeling is om te weten tot waar die kabel loopt, dus minstens de lengte ervan te weten te komen
Maar volgens de telenet dienst kunnen ze dit niet meten? En kan hun systeem ook geen uitsluiting geven of er mogelijkheid is tot aansluiten zonder te graven.
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Leen.Z schreef:Er komt enkel een kabel toe met schroefaansluiting tegen de muur, deze is niet doorverbonden met de binnenhuis kabels.
Verder is er ook geen modem om te testen.

Bedoeling is om te weten tot waar die kabel loopt, dus minstens de lengte ervan te weten te komen
Maar volgens de telenet dienst kunnen ze dit niet meten? En kan hun systeem ook geen uitsluiting geven of er mogelijkheid is tot aansluiten zonder te graven.
Volgens mij kunnen ze dat "makkelijk" zien als ge binnenbelt.
Gewoon uw adres opgeven en als dat adres al in hun systeem staat (van een vorige bewoner bijvoorbeeld) dan zal die kabel gewoon zijn aangesloten. Hooguit dat er een filter op geplaatst is door Telenet zelf maar dat halen ze er uiteindelijk vanaf als ge diensten bij Telenet zou nemen.

Als ge weet waar de kabel binnenkomt, moet ge van dat punt (buiten dan wel) gewoon de snelste route naar het aansluitbakje buiten volgen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Leen.Z schreef:Er komt enkel een kabel toe met schroefaansluiting tegen de muur
Gewoon buiten dan of hoe moet ik me dat voorstellen ? Of bedoel je de "tap" van TN ?
Leen.Z schreef:Bedoeling is om te weten tot waar die kabel loopt, dus minstens de lengte ervan te weten te komen
Maar volgens de telenet dienst kunnen ze dit niet meten?
Aangezien die kabel normaal op jou grond ligt ben jij ervoor verantwoordelijk... aan jou dus om eventueel te graven.
Leen.Z schreef:En kan hun systeem ook geen uitsluiting geven of er mogelijkheid is tot aansluiten zonder te graven.
TN plaatst normaal een paddenstoel per twee huizen... tot daar moet je dus geraken.
Leen.Z
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2017, 13:19

In hun database kunnen ze geen uitsluitsel geven, dus geen neen, maar ook geen ja.
r2504 schreef:
Leen.Z schreef:Er komt enkel een kabel toe met schroefaansluiting tegen de muur
Gewoon buiten dan of hoe moet ik me dat voorstellen ? Of bedoel je de "tap" van TN ?
In de kelder komt er een kabel binnen van telenet tot kort aan het verdeelbord.
Daar komt ook de proximus kabel binnen samen met water en elektriciteit.
r2504 schreef:
Leen.Z schreef:Bedoeling is om te weten tot waar die kabel loopt, dus minstens de lengte ervan te weten te komen
Maar volgens de telenet dienst kunnen ze dit niet meten?
Aangezien die kabel normaal op jou grond ligt ben jij ervoor verantwoordelijk... aan jou dus om eventueel te graven.
De vraag is dus tot waar die kabel loopt, volgens mij kan een technieker perfect die lengte uitmeten.
Maar volgens telenet kunnen ze dat niet...

En aangezien ik geen zin heb om te graven in dit weer neem ik dan wel een orange 3g router als backup, indien telenet me niet wil informeren
r2504 schreef:
Leen.Z schreef:En kan hun systeem ook geen uitsluiting geven of er mogelijkheid is tot aansluiten zonder te graven.
TN plaatst normaal een paddenstoel per twee huizen... tot daar moet je dus geraken.
Als ik niet weet hoe lang de kabel is, weet ik dus niet of die tot daar kan geraken.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Leen.Z schreef:Nu wist de vorige eigenaar niet of deze aangesloten was aan de straat.
Je moet de vraag anders stellen:
Heeft de vorige eigenaar tv gekeken in het jaar 2004 toen programma's zoals Matroesjka's en Het Eiland werden uitgezonden. Of vroeger, programma's zoals Het Rad van Fortuin, Blind Date met Ingeborg, etc...

Als het antwoord daarop ja is, dan kan het niet anders of er was ooit een actieve kabelaansluiting in de woning. VTM kon je toen alleen maar via de kabel ontvangen.

En als er ooit een actieve kabelaansluiting geweest is, is het 99,99% zeker dat er niet gegraven moet worden om de kabel opnieuw te activeren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Leen.Z schreef:In de kelder komt er een kabel binnen van telenet tot kort aan het verdeelbord.
Sluit hem gewoon aan dan... kijk of er een TV signaal opzit. TN plaatst namelijk weinig filters om het signaal effectief te blokkeren.
Leen.Z schreef:De vraag is dus tot waar die kabel loopt, volgens mij kan een technieker perfect die lengte uitmeten.
Maar volgens telenet kunnen ze dat niet...
TN gaat heus geen technieker sturen omdat jij niet graag graaft in dit weer... Telenet is tot nader order geen VZW.

De procedure is dat jij een kabel klaar legt voor een aansluiting... het is dus niet de taak van TN bij jou te komen speuren of er een kabel ligt.
Leen.Z schreef:Als ik niet weet hoe lang de kabel is, weet ik dus niet of die tot daar kan geraken.
Als het een TN kabel is dan loopt die tot aan een TN aansluitpunt... ik begrijp niet waarom je nu de lengte wil weten.

Trouwens veel TN paddestoelen staan gewoon los... eventueel kan je eens kijken of er op de tap iets aangesloten is ?

Volgens mij ben je meer problemen aan het maken dan dat er effectief zijn.
Leen.Z
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2017, 13:19

Er ligt een kabel, anders kan die de kelder niet binnenkomen.

De vraag is echter of die kabel tot aan de aansluitpunt van telenet komt.

Ik heb daarom gevraagd dat ze een technieker sturen om dat te testen en aan te sluiten indien het kan.
Indien het niet kan heb ik geen aansluiting nodig, want ik ga dus niet graven.
Maar daar hebben ze blijkbaar geen zin in...

Ik heb ook nooit gevraagd dat dit gratis moet hé
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Nogmaals.
Als uw adres in het klantenbestand van Telenet (onder naam van een vroegere bewoner) staat dan gaat die kabel aangesloten zijn met hooguit een filter ertussen die ze dan enkel hoeven te verwijderen bij uw installatie (indien ge bij Telenet diensten zou nemen ofc.)
Leen.Z
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2017, 13:19

Ik zal dan nog maar eens bellen
hun uitleg was dat het adres erin stond, maar ze niet konden zien of er een aansluiting geweest is.
Daardoor konden ze geen garantie geven dat het mogelijk was.

Bedoeling is inderdaad internet af te nemen als backup.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Zoals hier reeds gezegd is, ga gewoon eens kijken naar de dichtstbijzijnde tap in uw straat. Meestal hangen er labels aan die kabels met de huisnummers. Indien er één tap per twee huizen staat en er komen twee kabels in uit, dan zou uw kabel daar dus bij moeten zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Leen.Z schreef:Er ligt een kabel, anders kan die de kelder niet binnenkomen.
Als die kabel er ligt is die vermoedelijk aangesloten op de tap... waar zou hij anders naartoe gaan ?

Maar nogmaals, hang er een TV aan en veel kans dat je beeld gaat hebben.
Leen.Z schreef:Ik heb daarom gevraagd dat ze een technieker sturen om dat te testen en aan te sluiten indien het kan.
Als jij gewoon een aansluiting vraagt dan zal de technieker afkomen.

Hij zal dan wel in de paddestoel gaan kijken of er een coax aanhangt en dan zeg jij waar die binnen uitkomt.

Als je pech hebt vind hij niets in de paddestoel en pakt hij z'n boeltje in (geen idee of je dan een rekening krijgt).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Als die kabel er ligt is die vermoedelijk aangesloten op de tap... waar zou hij anders naartoe gaan ?.
Naar de tap ... maar daarom niet noodzakelijk aangesloten ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Nee, maar dan is het ook geen probleem... dan zal de technieker hem terug aansluiten.

Feit is... hij ligt er of hij ligt er niet... en de TS wil ervoor betalen om dat uit te zoeken en zich aan te sluiten. Dus ofwel zal de aansluiting gebeuren (als hij toekomt aan de tap), ofwel zal ze niet gebeuren (en zal ze ook nooit gebeuren want ze wil niet graven)... ik snap echt het probleem niet van de TS.

Het enige wat ze moet doen is een aansluiting vragen (en zeggen dat de kabel klaar ligt - wat ook zo is voor zover ze weet).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”