Heeft er iemand een trick om emoji's in te stellen in de SSID van de HGW?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
tripkip
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jan 2011, 13:53
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 22 keer

Als ik een Unicode emoji gebruik in het SSID veld van MijnTelenet krijg ik geen fout bij het opslaan, maar het verschijnt als '??' in de lijst van SSID's in mijn netwerk. Misschien is er een truuk om via JavaScript (zoals bij mijn Netgear AP) of andere character encoding te gebruiken in het input veld toch een manier om emoji's in een HGW SSID te krijgen.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Mogelijks een domme vraag: is het niet om problemen vragen om vreemde tekens in een SSID te gebruiken?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

road rebel schreef:Mogelijks een domme vraag: is het niet om problemen vragen om vreemde tekens in een SSID te gebruiken?
Goh, dan zou je in de RFC's moeten gaan kijken wat de standaard erover zegt (Unicode of niet) maar daarom is het nog niet correct geïmplementeerd op iedere device.

Mij persoonlijk lijkt het eerder kinderlijk... maar iedereen doet ermee wat hij wil.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Mag gewoon hoor. Maar met goed besef dat je wellicht alles dat geen computer/laptop/smartphone is uitsluit van je netwerk omdat ze geen emoji's ondersteunen.
When the UTF-8 SSID subfield of the Extended Capabilities element is equal to 1 in the frame that includes
the SSID element, or the Extended Capabilities of the source of the SSID information is known to include
the UTF-8 SSID capability based on a previously received Extended Capabilities element, the SSID is
interpreted using UTF-8 encoding. Otherwise, the character encoding of the octets in this SSID element is
unspecified.
802.11-2016 - IEEE Standard for Information technology—Telecommunications and information exchange between systems Local and metropolitan area networks—Specific requirements - Part 11: Wireless LAN Medium Access Control (MAC) and Physical Layer (PHY) Specifications
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Maar dat lijkt me geen RFC... daar ga je namelijk dingen vinden zoals "MUST", "CAN", ...

Hiermee geef je louter aan dat er mogelijkheden zijn maar niet wat de vereisten zijn.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Emoji's in SSIDs :roll: ... Ik wacht al vol ongeduld op de eerste gemeente die een emoji in een straatnaam gaat steken... :beerchug: .
Tinky
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2017, 21:36

Op zich Wel een goed idee om als café een lach op het gezicht van je klanten te krijgen :beerchug:
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Je doet dat gewoon oldschool, met smileys.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”