Telenet SpeedBoost : snelheid verdubbelen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik vrees dat dit ook wel betekent dat de gewone abonnementen op hun huidige snelheden zullen blijven steken. De laatste verhoging dateert ook alweer van anderhalf jaar geleden.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

gelijk welk adres ik ingeef krijg ik bij wigo50 pro 403. Dus is de vraag is er iemand die 500 kan krijgen, daarom de vraag is er hier iemand waar de grote netwerf al is langs geweest.
Als we hiemand hebben en die kan ook maar 403 halen, jah dan moet telenet niet adverteren met 500 :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

proximusboyke schreef:daarom de vraag is er hier iemand waar de grote netwerf al is langs geweest
Hier is de grote netwerf geweest, allemaal andere TAP's en Modem gebruikt al zijn downstreamkanalen.
Maar gewone res Wigo 15 gene pro dus max 400
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ik kan de optie niet nemen op m'n (weliswaar modem-only) DOCSIS 3.0 setup thuis ...
Screen Shot 2017-12-04 at 13.15.03.png
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Kenniey schreef:
proximusboyke schreef:daarom de vraag is er hier iemand waar de grote netwerf al is langs geweest
Hier is de grote netwerf geweest, allemaal andere TAP's en Modem gebruikt al zijn downstreamkanalen.
Maar gewone res Wigo 15 gene pro dus max 400
https://shop.telenet.be/shop/nl/speed

maar als je hier uw adres invult en kiest voor wigo 50 pro en optie speedboost kan je zien hoeveel je kan krijgen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

selder schreef:Ik kan de optie niet nemen op m'n (weliswaar modem-only) DOCSIS 3.0 setup thuis ...
Je moet je modem wisselen naar een 24*8 EMTA modem, ik heb deze staan thuis.
Enkel op die modem en de witte HGW kan je de speedboost actief zetten.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Dan klopt hun support artikel waarnaar verwezen wordt op https://shop.telenet.be/shop/nl/speed niet ...

Als ik daar opzoek dan zie ik dat de optie mogelijk is op mijn adres:
Screen Shot 2017-12-04 at 13.24.42.png
Ik lees daar dan onderaan "Goed om te weten: voor deze snelheid heb je een modem EuroDocsis 3.0 nodig. Check welk type modem je hebt." wat me naar dit artikel brengt: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... em-ik-heb/

Staat nergens iets van "de witte modem" :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Joebar
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 jul 2006, 00:46
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer

proximusboyke schreef:Is er hier iemand waar de grote netwerf al langs is geweest ?
Geen idee eigenlijk. Kreeg al anderhalf jaar netwerf mailtjes. We komen op x -> uitgesteld -> we komen op y -> uitgesteld ...
Maar een maand of 2 geleden hebben ze hun datum niet op voorhand geannuleerd, dus ik ga er van uit dat er iets gebeurd is.

Nuja, "misschien" is er iets gebeurd want ik heb toen de hele dag ping -t naar een thuisserver gelogd vanaf 't werk en die is geen seconde down geweest.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Dat artikel gaat over de gewone pakketten blijkbaar, niet de Speedboost optie, zal nog niet erbij gezet zijn.
Daarvoor is het nodig om CH7465LG HGW (witte) of CV7160E EMTA (nieuwste zwarte modem only) te hebben.

Proximusboyke, ik krijg ook de 403 mbps vermelding bij de snelheid, ben wel absoluut zeker van de grote netwerf en de capaciteit is ook al verhoogd hier. Zullen de standaard kleine lettertjes zijn zeker die lager zijn dan de effectieve snelheid die zal gehaald worden.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Telenet is al reteduur en nu komen ze af 15 euro meer betalen voor wat meer snelheid terwijl de overgrote meerderheid vd bevolking dit niet eens nodig heeft of nog niet nodig heeft, zoiets zou gewoon gratis moeten zijn en zeker geen 15 euro waard, dat is het echt niet.

Een reden te meer om met zijn allen naar orange te gaan, ik ben der tot nu toe enorm tevreden van ondanks een paar kleine dingetjes die er nog mss moeten bijkomen.
Tttsss
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Kenniey schreef:[...] CV7160E EMTA [...]
Straks eens opzoeken, want ik denk dat ik dat kreng heb.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Op mijn locatie is de 500 beschikbaar. Beschik nog wel niet over de laatste modem only.

Mvg
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Jelly schreef:Op mijn locatie is de 500 beschikbaar. Beschik nog wel niet over de laatste modem only.

Mvg
Hier is dat ook beschikbaar, maar max snelheid is 403/36.

Laatste keer dat ik gebeld had, was voor iets anders, had ik dat gevraagd en de modem moest dan toch gewisseld worden.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Op mijn adres kom ik op deze waarden uit:

Minimum snelheid 200 Mbps 20 Mbps
Normaal beschikbare snelheid 288,36 Mbps 36 Mbps
Geadverteerde snelheid 400 Mbps 40 Mbps
Maximale snelheid 400 Mbps 40 Mbps

De download zit dus nog redelijk ver onder de 400 Mbps.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

telenet_speed
telenet_speed
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Hm raar, ik kon niet bestellen ondanks ik een witte modem heb + Whoppa ...
Site TN vertelde me dat ik een Fiber 200 nodig had en dat zit nochtans in Whoppa?!

Heb het dan maar telefonisch geregeld. Ging binnen kwartier in orde zijn !

Eens curieus vanavond :bdaysmile:
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

@ spacekiek
Even nieuwsgierig
Voor welke praktische toepassing heb je die snelheid nodig?
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Op de site is er nog een probleem voor het te activeren. Inbellen om het te laten activeren werkt wel.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

kaarsenbril schreef:@ spacekiek
Even nieuwsgierig
Voor welke praktische toepassing heb je die snelheid nodig?
- Om je limiet van 750 GB er op 4 uur door te kunnen jagen en dan teruggezet te worden naar 10 Mb/s.
- Om met 20 in plaats van met 10 gezinsleden tegelijk ultra HD te kunnen kijken.
- Om te kunnen uitpakken met het snelste internet van het land.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Die limiet van 750GB telt enkel tijdens de piekuren ...
Voor backups en grote bestanden delen is die 40 mbps welkom
Joebar
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 jul 2006, 00:46
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer

Eigenlijk ben ik akkoord met deze quote vanop tweakers
Hypocriet, dat is Telenet.
Ik had het bij een vorige aankondiging al aangehaald maar ze verhogen al jaren de prijzen met als reden hun "grote werf", om iedereen sneller te laten surfen. En nu is het eindelijk zover, verdubbelen ze de snelheid maar moet je er wel 15€ extra voor betalen.

Titel; quote uit het artikel, datum, url
- "Telenet verhoogt prijzen op 19 februari" : Volgens Telenet is de prijsverhoging nodig om te kunnen blijven investeren in zijn netwerk - 10/01/2017 http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170110_02666206
- "Telenet verhoogt prijzen vanaf 14 februari" : .. Dat vergt een voortdurende investering in de infrastructuur, iets waar de operator momenteel volop aan bezig is met De Grote Netwerf.... 6/1/2016 "
Telenet verhoogt tarieven" http://www.techpulse.be/n...rijzen-vanaf-14-februari/
- "Telenet verhoogt tarieven met 2 tot 3 euro per maand" : Het bedrijf geeft aan het voorbije jaar sterk geïnvesteerd te hebben in nieuwe technologieën en in de uitbreiding van diensten binnen de bestaande bundels. - 24/11/2014 https://www.hln.be/ihln/i...-euro-per-maand~a968ebb1/
... zo gaat het door
Er is al een waslijst aan tariefverhogingen gepasseerd met investeringen in het netwerk als motivatie. Nu de werken waar we al voor betaald hebben klaar zijn moet je nog eens langs de kassa.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

op mijn telenet staat er alvast niks om mij in te tekenen.
Ben bij de verhuis 02/2017 een nieuwe modem gekregen modem only

bij thuisnetwerk staat :

Type24*8 DOC 3 EMTA(DOCSIS)icon
TechnologieEURODOCSIS 3.0

op de businesspagina staat er 15 euro, ik neem aan dat dit dan 15+BTW is
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Acemath
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 feb 2010, 14:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Oké, ik snap het hele idee achter winst maken en mensen laten bepalen waar ze voor willen betalen( mijn vrouw wilde persé Play More, ik vind het op geen reet trekken. ) maar waar ik me bij telenet ( en andere "leveranciers van producten") dood aan erger zijn de zogenaamde promo campagnes. 69 euro voor een 50" tv is echt geen geld voor een nieuwe klant, maar dat wij die al sinds dag 1 klant zijn bij Telenet hetzelfde moeten betalen, daar kan ik met mijn pet niet bij. Ik denk dat we in die hele periode een dikke 10000 euro aan Telenet hebben betaald, dus een Tv'tje zou er gratis vanaf moeten kunnen.

En ja, ik ben me er terdege van bewust dat er andere spelers op de markt zijn, maar Telenet is op dit moment de enige die aan al mijn noden kan voldoen. EN prijs-kwaliteitsgewijs zijn ze echt niet duurder dan een proximus of een orange. Ben vorige maand eens prijs gaan laten maken bij de andere 2 en het prijsverschil kwam op een 8 euro per maand uit. Maar dan had ik de wiggo mobiel bellen mogelijkheid niet( 30000min en 30000 smsjes), en ik zit HEEL rap aan het gemiddelde wat de anderen maar kunnen geven ( 300minuten bellen etc)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

ja acemath het idee is : als trouwe klant kan je het ook kopen, en vele van de klanten hebben bij aanvang ook van een promo genoten, jaren geleden.
bvb 6 maand 20 euro korting of zo. Als jij al 10 000 euro hebt gegeven aan telenet dan ben je al lang klant, en dan zal je ook grote kortingen hebben gehad. Want toen smeten ze ermee met kortingen :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Acemath
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 feb 2010, 14:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

proximusboyke schreef:ja acemath het idee is : als trouwe klant kan je het ook kopen, en vele van de klanten hebben bij aanvang ook van een promo genoten, jaren geleden.
bvb 6 maand 20 euro korting of zo.
Als trouwe klant kopen oké, maar moet dat aan dezelfde prijs zijn? Als een firma met 100 Mercedessen zijn vloot vernieuwd, die krijgt toch ook een groter voordeel dan een firma met 10 wagens? Je moet je vaste klanten ook onderhouden en niet enkel gokken op nieuwe klanten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik kan me wel inbeelden dat er klanten zijn die vooral de hogere upload kunnen gebruiken.

Voor mij was dat ook één van de redenen voor een Whoppa (en niet noodzakelijk het volume).
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Volgens telenet is diet boor een beperkt aantal gebruikers
gamers en 4k streaming

https://www.hln.be/ihln/internet/telene ... ~a6ede6e4/

de vraag is als ze het als een optie aanbieden, of ze het dan ook verplicht zijn aan orange aan te bieden ?
zoals play playmore
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

selder schreef:Ik kan de optie niet nemen op m'n (weliswaar modem-only) DOCSIS 3.0 setup thuis ...

Screen Shot 2017-12-04 at 13.15.03.png
Ge kunt gratis uw modem laten vervangen door een 24*8 EMTA modem of HGW modem (in uw geval een EMTA).
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

proximusboyke schreef:de vraag is als ze het als een optie aanbieden, of ze het dan ook verplicht zijn aan orange aan te bieden ?
Daar zal de reden wel zitten waarom de basissnelheden niet omhoog gaan.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

kaarsenbril schreef:@ spacekiek
Even nieuwsgierig
Voor welke praktische toepassing heb je die snelheid nodig?
Ik zat vroeger op VDSL, en dacht het ook niet nodig te hebben. Maar man wat een verschil toen ik Fibernet 200 had !

We zijn thuis power users, ik log regelmatig in via VPN op m'n NAS en nu gaat het echt super vlot. Zonet test gedaan met iPhone en ik kom op 36Mbit/s (L2TP)

Off side back-up naar externe NAS zie ik nu ook meer zitten.

Foto album bestellen, die project files zijn dikwijls ook 1+ GB

Maar zeker en vast niet om illegale media te uploaden, daar doe ik niet aan mee ...
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

r2504 schreef:Ik kan me wel inbeelden dat er klanten zijn die vooral de hogere upload kunnen gebruiken.

Voor mij was dat ook één van de redenen voor een Whoppa (en niet noodzakelijk het volume).
Begrijp ik wel maar 15 euro om van 20 naar 40 te gaan? Allee jongens toch, hoe zot is de mensheid wel niet om dat eraan te geven?
Ze hebben de prijzen al jaren meermaals zitten verhogen en nu dit? Tja....
Het zijn door de massale mensen die dit dan toch aanschaffen dat telenet zegt tis nog niet duur genoeg dus we vinden wel wat uit om nog maar int laadje te brengen, ze kopen het toch wat we ook doen. Is hetzelfde bij Apple; het was al duur maar nu zijn ze er los over gegaan, ik heb geene iPhone gekocht nu, gedaan dermee zolang ze zo ne prijs hanteren.
Tttsss
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Unicorn ik snap niet dat jij een rechts gedachtengoed hebt en dan vrije markt bekritiseert...

Markt van vraag en aanbod bepaalt de prijs :)

Alhoewel ik akkoord ben dat voor huidige maatstaven deftig internet een basisrecht is.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

proximusboyke schreef:Volgens telenet is diet boor een beperkt aantal gebruikers
gamers en 4k streaming

https://www.hln.be/ihln/internet/telene ... ~a6ede6e4/
hln.be schreef:Het bedrijf mikt op een beperkte groep internetgebruikers die nood hebben aan die snelheden, zoals gamers of mensen die 4K-televisie streamen.
Wat dikke zever is. Tenzij je een internetcafe in je living uitbaat vol met gamers of je gezin meer dan 10 leden telt die op hetzelfde moment een eigen 4K stream bekijken heb je daar geen nood aan.
spacekiek schreef: Off side back-up naar externe NAS zie ik nu ook meer zitten.

Maar zeker en vast niet om illegale media te uploaden, daar doe ik niet aan mee ...
Met 10Mbps upload en een scheduler die loopt van 01:00 tot 07:00 (wanneer je slaapt dus), upload je 27GB/nacht. Hoe vaak gebeurd het dat je per dag meer dan 27GB data genereert op je NAS die moet gebackupped worden?
spacekiek schreef:Foto album bestellen, die project files zijn dikwijls ook 1+ GB
1 GB uploaden aan 20Mbps duurd 6,6 minuten, aan 40Mbps de helft, dus 3,3 minuten. Hoeveel albums bestel je zo op een jaar dat het die extra €180 waard is om 3,3minuten per GB minder te moeten wachten?

Is het leuk? Jazeker.
Is het noodzakelijk? Sorry, in de redenen die men hier opgeeft zie ik geen echte noodzaak.
Is het de €15/maand waard bovenop het al duurste abonnement? Voor mij zeker niet.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

boonpwnz schreef:Unicorn ik snap niet dat jij een rechts gedachtengoed hebt en dan vrije markt bekritiseert...

Markt van vraag en aanbod bepaalt de prijs :)

Alhoewel ik akkoord ben dat voor huidige maatstaven deftig internet een basisrecht is.
Telenet mag toch van mij doen wat ze willen? Ik zeg alleen dat het de mensen zelf zijn die er mede voor zorgen dat ze dat kunnen doen en blijven doen omdat ze weten er zijn toch genoeg idioten die dat doen, zelfde met Apple, ach 1329 euro voor een iPhone, ze kopen het toch, binnen een paar jaren staat die duurste aan 1500 euro want ze kopen het toch.
Tttsss
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Ik snap persoonlijk de commotie niet echt.
Ja okay, 't zou leuk zijn moest 't gratis zijn maar helaas is het zo niet.
Nu, als ze hierdoor geen prijsverhoging gaan doen en dit een optie laten, so what?
Als ge het niet nodig hebt dan neemt ge het gewoon niet.
Zou het persoonlijk trouwens beter hebben gevonden moest het 10 euro zijn ipv 15. Achjah, het is wat het is.
jst4kx
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2011, 23:38

speedboost wifi.JPG
Niet slecht voor wifi :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Is dat de Wifi van de HGW of je eigen Wifi ?
jst4kx
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2011, 23:38

Telenet mercury modem
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

jst4kx schreef:Telenet mercury modem
Wat moet ik daar onder verstaan... fotootje ?
Gebruikersavatar
eddyfr
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 mei 2009, 21:57
Locatie: Yellow City
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

De mercury is de witte HGW denk ik. Pfff ik weiger 15€ extra te betalen, snelheid is voorlopig voldoende.

Ter info als je wilt bestellen:
Afbeelding

Speedboost 500 Business is een optie die enkel kan afgenomen bij Business Fibernet 200/240 (als standalone dienst of als onderdeel van FLUO of WIGO Business) en vereist dat de klant over een modem Mercury HGW CH7465LG of eMTA CV7160E beschikt. De vermelde snelheden zijn theoretische snelheden; de werkelijke snelheid kan beïnvloed worden door verkeer op het internet en andere technische factoren Telenet netwerkbeheer is van toepassing meer info, zie http://www.telenet.be/internetgebruik. De optie wordt onmiddellijk na intekening geactiveerd (op voorwaarde dat Business Fibernet reeds geactiveerd werd). Telenet biedt fiber tot de node aan; lokaal distributienetwerk in kabel.
Laatst gewijzigd door eddyfr 04 dec 2017, 21:13, in totaal 1 gewijzigd.
TV: CanalDigitaal VU+ Solo2 / Telenet digicorder
ISP: Telenet Business modem-only 300/30
MOBILE: Telenet 30GB
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”