Telenet SpeedBoost : snelheid verdubbelen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Ga nog eens kijken naar jouw modem, volgens mij is hij kapot....
Dju toch...
Dan maar laten herstellen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

probeer eens de optie opzeggen , ik weet het dat ze dat niet graag horen hier maar soms is het te enige optie als he dreigt met opzeggen, kom je bij kwaliteitsopvolging terecht en die mensen kunnen veel. Als zei ook niet willen, dan mag je het vergeten.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Ik begrijp deze onzin eigenlijk niet. Ik heb een tijdje geleden een kapotte modem gehad. Na een kleine uitleg dat ik wel wat problemen had met die HGW ivm de configuratie van mijn intern netwerk e.a. , stelde hij zonder morren zelf voor om een modem only te zetten. Nieuw type.
Geen probleem dus.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Sylvester schreef:Ik begrijp deze onzin eigenlijk niet. Ik heb een tijdje geleden een kapotte modem gehad. Na een kleine uitleg dat ik wel wat problemen had met die HGW ivm de configuratie van mijn intern netwerk e.a. , stelde hij zonder morren zelf voor om een modem only te zetten. Nieuw type.
Geen probleem dus.

zoals overal heb je mensen die daar zitten om geld te verdienen en heb je mensen met kennis van zaken (meestal de oudere garde)
heb je de eerste dan heb je pech heb je de 2de dan heb je geluk.
Ieder telefoontje is geregistreerd dus al de eerste heeft geschreven geen nieuwe modem en ge krijgt de 2de 3de 4de maal zo iemand aan de lijn voor geld te verdienen, wel die mensen gaan nooit naar uw verhaal luisteren ze lezen de eerst opmerking en voor hen is de kous af.
En hier spreek ik met kennis, heb lang genoeg in call cenetr proximus gezeten.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Deze post gaat over de SpeedBoost (en geen nieuwe modem-only discussie aub)...
Graag terug on-topic
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Je moet gewoon geluk hebben wie je aan de lijn krijgt . spoed cursus om dan gedropt te worden in een call center zonder enige technische kennis over hetgeen je klanten moet gaan helpen . Je kunt het die mensen niet kwalijk nemen .

Ik had dan geluk vandaag , donderdag speedboost besteld , dadelijk mail van dank u voor uw bestelling . Vandaag mail , u het speedboost in uw winkel mandje geplaatst maar bestelling niet afgerond ( ondanks bestelnr die ik had gekregen ) :bang: :bang: .
Dus gebeld vandaag . Toffe kerel aan de lijn , vroeg type modem en paspoort nr, en binnen de 2 minuten geactiveerd . Dus , hangt echt af wie je aan de lijn krijgt . Wat mij betreft was die kerel meer bekwaam dan dan al die lui die in data center zitten , en web development doen , en dat waarschijnlijk aan 1/3 van het loon 8) .
Afbeelding
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

:beerchug: :banana:
Blijven proberen :oops:
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Een betalende optie bijzetten besteld via het internet moet meestal manueel gecheckt worden. Dat gaat dus altijd trager dan rechtreeks technische dienst bellen en het direct in het systeem laten zetten
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

klopt , maar als je mail krijgt van evestiging , en dan nu dit , is het duidelijk dat ze in mechelen nog hééééééééééél veeeeeeeeeeeeeeeel moeten leren hè!!. Respect voor die helpdesk medewerker . Raad aan mr J Porter , hou het koffie machine in de gaten , en controleer uw personeel dat dit soort dommigheden doet via camera's bv ( of via een soort child app , pc controlren wat uw medewerkers doen op hun werkdag ) .
Afbeelding
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vraagje hieromtrent.
Ik wil echt niet meer meer betalen aan TN in totaal en dus nu van Fluo naar Whoppa gegaan.
Voor de optie speedboost moet blijkbaar een technieker komen.
Enkel voor de reden dat enkel zij de modem-only's bijhebben en een Telenet Center niet (meer).
Afspraak maken zag ik niet zitten, dus stelden ze voor om een HGW te halen in een Center.

Is dit aan te raden? Of blijf jezelf zweren bij een Modem-only?
Volgens de technische dienst maakt dat geen verschil meer uit tegenwoordig ondanks of je het gebruikt of niet.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Ik blijf Modem Only gebruiken omdat ik 2 externe ipadressen nodig heb.
En het feit dat wifree en homespot werkt zonder het zelf uit te zenden is handig.
Bij een HGW moet de homespot uitzenden anders kan je er zelf niet meer op.
Toch weer extra wifistoring als je zelf een router hebt staan.
Je moet zelf zien of je noden een modem only vereisen of niet.

Ik zou de telenetcenters in de buurt eens afbellen?
Mijne doc 3 modem only ben ik in de shopping in Genk gaan omruilen naar de nieuwste modem only.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Kenniey schreef:Ik blijf Modem Only gebruiken omdat ik 2 externe ipadressen nodig heb.
En het feit dat wifree en homespot werkt zonder het zelf uit te zenden is handig.
Bij een HGW moet de homespot uitzenden anders kan je er zelf niet meer op.
Toch weer extra wifistoring als je zelf een router hebt staan.
Je moet zelf zien of je noden een modem only vereisen of niet.

Ik zou de telenetcenters in de buurt eens afbellen?
Mijne doc 3 modem only ben ik in de shopping in Genk gaan omruilen naar de nieuwste modem only.
Mmm, die wifree is inderdaad wel handig. Is het echt nodig, das natuurlijk de vraag.
Mijn mobiele limiet krijg ik niet echt op, maar ja, wat is het binnen een jaartje of.
En een extra storing in mijn eigen netwerk, daar zit ik niet echt op te wachten natuurlijk.
Ik zal eens bekijken en rondbellen. Het is ook maar gewoon genoteerd dat ik een nieuwe HGW mag gaan halen, daarvoor is geen bestelling van Speedboost geplaatst, dit mocht ik nadien zelf nog doen.

UPDATE: @Kenniey: dikke merci !!! inderdaad, zo is het wel gelukt. Hadden er verschillende van op stock, snap echt niet dat ze die installateur er dan door willen duwen ...
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 107 keer

Ik ben echt benieuwd wie Speedboost wil nemen. Hoop dat er bijzonder weinig reageren, dan verlaagt Telenet misschien de prijs. Voor 10€ wil het nemen, maar 15 is echt te veel. Telenet is nu al duur. Zo jammer dat er zo weinig alternatieven zijn als je hoge snelheid wil.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
h0us3cat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 apr 2011, 21:39
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Kenniey schreef:Ik blijf Modem Only gebruiken omdat ik 2 externe ipadressen nodig heb.
En het feit dat wifree en homespot werkt zonder het zelf uit te zenden is handig.
Bij een HGW moet de homespot uitzenden anders kan je er zelf niet meer op.
Toch weer extra wifistoring als je zelf een router hebt staan.
Je moet zelf zien of je noden een modem only vereisen of niet.

Ik zou de telenetcenters in de buurt eens afbellen?
Mijne doc 3 modem only ben ik in de shopping in Genk gaan omruilen naar de nieuwste modem only.
Als uw router zorgt voor wifi storing is er serieus iets mis.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Ik denk dat hij bedoelt dat hij het wifi kanaal van de modem moet laten open staan, om Telenet Wifree te kunnen gebruiken. Op zich is dat dus een 'extra' wifi kanaal, dat je bij een modem only niet hebt.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Abusimbal schreef:Ik ben echt benieuwd wie Speedboost wil nemen. Hoop dat er bijzonder weinig reageren, dan verlaagt Telenet misschien de prijs. Voor 10€ wil het nemen, maar 15 is echt te veel. Telenet is nu al duur. Zo jammer dat er zo weinig alternatieven zijn als je hoge snelheid wil.
Mij doen ze er voorlopig ook geen plezier mee. En om nu 180 euro per jaar ervoor te gaan geven is me ook te veel.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 107 keer

Iemand van Userbase SpeedBoost genomen ?
Iemand een idee of er veel aanvragen zijn ?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Abusimbal schreef:Iemand van Userbase SpeedBoost genomen ?
Iemand een idee of er veel aanvragen zijn ?

Als je leest zijn er een paar die speedboost hebben, zelf heb ik ook een familie lid die het heeft, maar volgensmij denken de meeste mensen: het is te duur we hebben het niet nodig.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik ben zelfs gedowngrade van een Whoppa naar een Whop... 200 naar 100 Mbps downstream en op zich heb ik hier nog niets van gemerkt met uitzondering van vakantiefilmpjes die ik ontvangen/verzonden heb (die dingen zijn al snel enkele GB's groot).
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Abusimbal schreef:I Voor 10€ wil het nemen, maar 15 is echt te veel. Telenet is nu al duur. Zo jammer dat er zo weinig alternatieven zijn als je hoge snelheid wil.
zelfs 10 euro is nog veel te duur voor een bedrijf die voortdurend kunstmatig de prijzen jaarlijks verhoogt.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

datakiller schreef:
Abusimbal schreef:Iemand van Userbase SpeedBoost genomen ?
Iemand een idee of er veel aanvragen zijn ?

Als je leest zijn er een paar die speedboost hebben, zelf heb ik ook een familie lid die het heeft, maar volgensmij denken de meeste mensen: het is te duur we hebben het niet nodig.
Hier op userbase zijn de mensen misschien kritischer. We zullen het minder snel nemen als we de snelheid niet nodig hebben. Er zijn echt een hoop mensen die gewoon het beste/snelste willen ongeacht de prijs. Zo lang de prijs niet te zot is. 15 euro is nog niet echt overdreven. Als Telenet ook goede verkopers heeft zullen ze dat wel verkocht krijgen. Ik heb genoeg mensen in mijn familie die zonder twijfelen die optie zouden nemen.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

dragonflo schreef:
datakiller schreef:
Abusimbal schreef:Iemand van Userbase SpeedBoost genomen ?
Iemand een idee of er veel aanvragen zijn ?

Als je leest zijn er een paar die speedboost hebben, zelf heb ik ook een familie lid die het heeft, maar volgensmij denken de meeste mensen: het is te duur we hebben het niet nodig.
Hier op userbase zijn de mensen misschien kritischer. We zullen het minder snel nemen als we de snelheid niet nodig hebben. Er zijn echt een hoop mensen die gewoon het beste/snelste willen ongeacht de prijs. Zo lang de prijs niet te zot is. 15 euro is nog niet echt overdreven. Als Telenet ook goede verkopers heeft zullen ze dat wel verkocht krijgen. Ik heb genoeg mensen in mijn familie die zonder twijfelen die optie zouden nemen.
"15euro is niet overdreven" als je naar roemenie kijkt heb je 2gbps up en down voor die prijs.
en in het totaal komt dit op 110€/m bij iemand die 100% onbeperkt data wilt bij Telenet.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

datakiller schreef:"15euro is niet overdreven" als je naar roemenie kijkt heb je 2gbps up en down voor die prijs.
En in hoeveel percent van het land heb je dat aanbod ? Buiten Boekarest ga je niet veel meer hebben vrees ik.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

En als je biz 240 hebt is het niet zo interessant betreft upload, want je hebt al 30, en voor die 15 euro krijg je slechts 40, dus geen verdubbeling.
De downloadspeed daarentegen gaat van 240 naar 500, dat wel...
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

r2504 schreef:
datakiller schreef:"15euro is niet overdreven" als je naar roemenie kijkt heb je 2gbps up en down voor die prijs.
En in hoeveel percent van het land heb je dat aanbod ? Buiten Boekarest ga je niet veel meer hebben vrees ik.
Roemenie heeft veel fiber, en 4G is er nog goedkoper dan hier dus er is daar altijd een alternatief voor thuis internet :P
maar zoals jij zegt "Buiten Boekarest ga je niet veel meer hebben vrees ik." het is hier net hetzelfde, en voor een duurdere prijs.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 107 keer

dragonflo schreef:
datakiller schreef:
Abusimbal schreef:Iemand van Userbase SpeedBoost genomen ?
Iemand een idee of er veel aanvragen zijn ?

Als je leest zijn er een paar die speedboost hebben, zelf heb ik ook een familie lid die het heeft, maar volgensmij denken de meeste mensen: het is te duur we hebben het niet nodig.
Hier op userbase zijn de mensen misschien kritischer. We zullen het minder snel nemen als we de snelheid niet nodig hebben. Er zijn echt een hoop mensen die gewoon het beste/snelste willen ongeacht de prijs. Zo lang de prijs niet te zot is. 15 euro is nog niet echt overdreven. Als Telenet ook goede verkopers heeft zullen ze dat wel verkocht krijgen. Ik heb genoeg mensen in mijn familie die zonder twijfelen die optie zouden nemen.
Ik ben echt benieuwd naar cijfers, ik ben er toch van overtuigt dat er minder mensen dit gaan nemen dat Telenet zelf denkt. Zekers omdat er elk jaar een prijsverhoging is bij het gewoon abonnement zonder snelheidswinst.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
cybersurfr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 328
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 20 keer

Abusimbal schreef: Ik ben echt benieuwd naar cijfers, ik ben er toch van overtuigt dat er minder mensen dit gaan nemen dat Telenet zelf denkt. Zekers omdat er elk jaar een prijsverhoging is bij het gewoon abonnement zonder snelheidswinst.
Ik ben erg benieuwd wat jij denkt dat Telenet denkt :lol:
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Mensen die het zich kunnen veroorloven en niet op een euro meer of minder moet kijken, zullen zeer zeker dit nemen. Ook al heb je dat niet nodig.

Om eerlijk te zijn vind ik de speedboost samen met een gelimiteerd abbonement (zowel hard als soft) een foute combinatie. Als je natuurlijk dagelijks veel op het net smijt, dan heb je de hoge upload mss wel nodig, maar dat zal de enige rede zijn dat het voor mij wat kan betekenen.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

anekdotisch :-D

Daarstraks eens geïnformeerd bij de klantendienst of helpdesk ivm. speedboost:

- kreeg in eerste instantie te horen dat ik met mijn WIGO- abo al de hoogste snelheid heb (200 down en 20 up) en dus niet in aanmerking kom ...
- betrokkene ging eens navraag te doen maar na een 15- tal minuten heb ik ingehaakt.

Vervolgens terug gebeld:

Kreeg te horen dat ik wel zou kunnen upgraden maar dat er dan thuis technische aanpassingen moesten uitgevoerd worden door een technieker terwijl ik al over de laatste witte telenet AC- modem en AC compatibel (dus ook wit) Access Point van telenet beschik.

Telenet slaagt er blijkbaar echt niet om zijn helpdesk medewerkers op te leiden bij de introductie van nieuwe producten om klanten correct te informeren.

Verder: ik twijfel. Van 200 naar 400 down en van 20 naar 40 up is natuurlijk aanlokkelijk. 180€ per jaar is niet niks anderzijds. Met dit bedrag kan ik misschien binnenkort hun 4K- decoder al voor een stuk bekostigen .... Ga er nog eens over nadenken.

Mocht het verschil niet merkbaar zijn of verwaarloosbaar dan kan je toch ten allen tijde terug opzeggen niet ? In deze optiek zou ik het wel eens een maandje durven uitproberen.

Dat voor te stellen dat speedboost-klanten eens hun ervaringen posten maar qua snelheid spelen zoveel factoren natuurlijk een rol (constellatie woning, positie router, gebruikte apparatuur bij meting, etc. etc.). Misschien kunnen ze wel gewoon informatief of indicatief eens hun snelheden posten ... ?
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Als ge twijfelt of het de centen waard is, doe dan een kostenbatenanalyse.

Wat betaalt ge ervoor? Wat brengt het u op? En daarmee bedoel ik niet: "de snelheid gaat van 200/20 naar 400/40, duh!", maar eerder: ik moet nu <x> minuten minder wachten tot deze of gene down- of upload voltooid is, wat mij moeite of tijd zou besparen. Stel u dan de vraag: is dat dan die kost waard?
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wat heb ik gedaan omdat ik niet nog eens extra wil betalen.
Optie nu in test, is maandelijks opzegbaar.
Business Fibernet 3 TB gewijzigd naar Whoppa.
NAS Backups lopen hier nu het 's nachts.
Voorlopig verzet ik tijdens de piek zo een 500 GB, dus 2/3.
Dus voor hetzelfde geld ongeveer, dan een hogere upload.
Download is voor mij niet belangrijk.
Door een verouderde router, haal ik toch maar zo een 285 Mbps.

En ja, ok, je hebt de business-support niet.
Maar voor mij is het zeker geen zo groot probleem.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heb ook het licht op groen gezet voor test-maand, gewoon uit curiositeit als elektronica fanaat ...
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gisteren al eens uitgetest: met kabel tussen de 400 en 404 Mbps Down en 40 tot 41 Mpbs up. Telenet haalt hier dus echt wat het belooft.

Draadloos: in de living (met Access Point) idem. Andere ruimtes beneden draadloos = rond de 330 Mbps down en 36 tot 39 up.

Gisteren mijn muziekblibliotheek (70 giga) gedownload van onedrive en geupload naar google play music en dat ging toch merkelijk veel sneller dan vroeger ...

Speedboost is aanlokkelijk om te behouden als optie maar de prijs natuurlijk. Ik vind dat ze voor 15€ wel ook draadloos de 400 down en 40 up ruimschoots mogen waarborgen.

Over het behoud van de optie kan ik nog een maandje nadenken ...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

400Mbps down? Er is amper technologie op heden die je die waarborg kan geven. Je kan die toestelletjes nemen in het 60GHz spectrum maar dan moet je in elke kamer dat installeren want die gaan niet door muren etc heen... En dan moet je laptop/smartphone/... uiteraard ook die snelheid aankunnen, en dus kunnen werken op 60GHz...

Voorbeeldje : https://be.hardware.info/nieuws/41603/s ... -op-60-ghz

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

krisken schreef:400Mbps down? Er is amper technologie op heden die je die waarborg kan geven. Je kan die toestelletjes nemen in het 60GHz spectrum maar dan moet je in elke kamer dat installeren want die gaan niet door muren etc heen... En dan moet je laptop/smartphone/... uiteraard ook die snelheid aankunnen, en dus kunnen werken op 60GHz...

Voorbeeldje : https://be.hardware.info/nieuws/41603/s ... -op-60-ghz
Op de ac modem zit je zelfs binnen een 80 MHZ spectrum toch ? Mijn laptop heeft ook een ac-compatibele wifi-adapter.

Mijn resultaten zijn gebaseerd op een 5à6- tal tests. Zal vandaag nog eens testing herhalen.

Kan tenlotte ook maar aangeven wat ik ziek natuurlijk .... De 400 down en 40 up grens wordt/werd zelfs licht overschreden ....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

krisken schreef:400Mbps down? Er is amper technologie op heden die je die waarborg kan geven.
802.11ac gaat tot 1300 Mbps (in 3x3 configuratie)... in de praktijk reken je ongeveer de helft wat dus nog steeds 650 Mbps is.

Hier heb je dus zeker geen dingen als 60 GHz radio's voor nodig.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

AC gaat inderdaad tot 1300Mbit, maar in praktijk mag je blij zijn als je de helft haalt. Zelfs in 3x3! Overigens : dan moet ook elk toestel meteen AC hebben en kunnen werken in 3x3, dus hetzelfde probleem...

En ja met 80MHz spectrum kan je snel gaan. Alleen : hoe groot is dat spectrum? En aangezien zowel Orange als Telenet als Proximus als $Provider plots beslist hebben dat dit spectrum voor hun alleen is, en ze het volgooien met modems die soms op nog geen 20meter van elkaar staan (appartementen, rijhuizen, ...) dan zal je dit nooit ten volle kunnen gebruiken...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

koenraaddeconinck schreef:Ik vind dat ze voor 15€ wel ook draadloos de 400 down en 40 up ruimschoots mogen waarborgen.
Draadloos zal niemand je iets waarborgen... dergelijke verwachting is een beetje naïef dus.
krisken schreef:Overigens : dan moet ook elk toestel meteen AC hebben en kunnen werken in 3x3, dus hetzelfde probleem...
Waarom zou elk toestel dit moeten hebben... je kan 2x2 en 3x3 perfect mixen (maar WIFI blijft wel een shared medium natuurlijk).

In ieder geval is 400 Mbps perfect haalbaar.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Klopt, je kan inderdaad mixen, die "elk" staat er dus wat misplaatst.
Met 80MHz kan je - althans in theorie! - gaan tot 433Mbit per stream. Maar nogmaals : elke provider zit het 5GHz spectrum vol te stampen alsof het hun prive bezit is. En we zitten nu al op een moment dat het even erg is als in het 2.4GHz spectrum : oververzadiging tot en met...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Op 5 GHz is het probleem veel minder als op 2.4 GHz vanwege de hoge demping. Tenzij je op een appartement woont ga je dus geen signalen zien van 5 buren verder zoals op 2.4 GHz... op 5 GHz zijn er trouwens ook heel wat meer kanalen beschikbaar.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”