wifi bereik HGW modem

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
louis14
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 aug 2017, 17:40

momenteel heb ik een modem doc 2.0 maar voor een hogere snelheid heb ik een HGW modem/router nodig
Ik heb echter schrik dat ik op mijn eerste verdiep in mijn verste kamer geen wifi bereik ga hebben met de HGW router van telenet.
mijn laptop in die kamer heeft een 802.11n kaart
ik heb op forums gelezen dat er vroeger (2012,2013) problemen waren met het bereik van wifi van telenet en ik vraag mij af of dat nu nog het geval is?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Niemand maar dan ook niemand gaat kunnen voorspellen of jij in jou specifieke situatie een goed WIFI bereik hebt.

Voor zover ik weet zijn er momenteel ook geen problemen meer met de witte HGW's (wat niet wil zeggen dat de HGW de beste wireless router is die er bestaat). In geval van onvoldoende dekking kan je altijd nog een extra AP plaatsen (welke zeer voordelig zijn te bekomen bij TN).
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Er zijn nooit problemen geweest. Het probleem ligt bij het feit dat sommigen teveel verwachten van 'wifi' op zich.
Er is dan ook nog het 'feit' dat de wifi die gecombineerd zit in modems (van Telenet, Proximus, enz...) niet de top is.
Wil je het beter, combineer dan de wifi van de modem met een extra AP (verbonden met UTP naar modem, strategisch opgesteld) en configureer jouw totale wifi als 'roaming wifi'. Andere term ben ik even kwijt.
Koop dan in een weg iets fatsoenlijk, dus geen AP van den Aldi van 20 euro.

Edit :
Nog beter : ik veronderstel dat die docsis 2 een modem only is?
Laat die modem vervangen door het nieuwe type modem only Docsis3, en voorzie zelf router (met wifi) en eventueel een extra AP elders in jouw woning.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zoals hierboven al gezegd overschatten velen de mogelijkheden van wifi qua bereik.
We hebben hier thuis in elk geval ook geen bereik van de HGW door het hele huis, en dat zal wel op veel plaatsen het geval zijn gezien de HGW typisch ergens in de garage hangt.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

louis14 schreef:momenteel heb ik een modem doc 2.0 maar voor een hogere snelheid heb ik een HGW modem/router nodig
Ik heb echter schrik dat ik op mijn eerste verdiep in mijn verste kamer geen wifi bereik ga hebben met de HGW router van telenet.
mijn laptop in die kamer heeft een 802.11n kaart
ik heb op forums gelezen dat er vroeger (2012,2013) problemen waren met het bereik van wifi van telenet en ik vraag mij af of dat nu nog het geval is?
Als je nu WiFi hebt via je eigen router, dan kan je deze instellen als accesspoint. Maar je moet wel weten dat het veranderen van je modem, de wifi-snelheid niet zal verbeteren. Het is niet omdat je internet 200 Mbit is, dan je WiFi dat ook zal worden.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

Mensen vergeten dat 5 ghz hoogstens 1 muur door kan, de nieuwe wifi standaard op 60 ghz kan zelfs helemaal niet meer door muren.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”