Kosten upgrade WIGO voor reeds bestaande WIGO- klant

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Zoals jullie weten, heeft Telenet zijn WIGO- abo's voorzien van een upgrade. Wij hadden een WIGO met 5 giga mobiele data.

Toen ik hoorde van de aanpassing, heb ik - reeds van in de beginne WIOG- klant zijnde - contact opgenomen met de klantendienst om te vragen of we ook voor deze upgrade van ons bestaand abonnement in aanmerking kwamen. Dit was geen probleem en is vlot afgehandeld door TN.

Nu krijg ik mijn eerstvolgende factuur en wordt me een "tussen-afrekening" gepresenteerd van 112.67€ bovenop de gewone kost !!! in het kader van de upgrade van mijn WIGO abo ?????? terwijl het hier gewoon om de vraag ging of we in aanmerking kwamen voor dezelfde formule/identiek hetzelfde abo waarvoor TN een uitbreiding van de mobiele data tegen hetzelfde tarief en voor hetzelfde abo voorzien had ! Dat er geen kosten waren, is toen ook door de medewerkster bevestigd die zei dat dit niet kon omdat het niet om een upgrade of uitbreiding van het abo ging.

Hang al welgeteld 25 minuten aan de lijn om de TN klantendienst te bellen maar buiten het monotone muziekje ... geen gehoor.

Dus wie zijn rekening nog niet gekregen heeft en ook de vraag gesteld heeft of men voor de formule in aanmerking kwam ... Weest op uw hoede !

[Mod] U hoeft niet te schreeuwen, we horen je!!!
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Check de periodes van de aanrekening eens?
Met de nieuwe Wigo lopen alles producten samen en kan het zijn dat er idd een tussenaanrekening is.
Je betaalt nu ook reeds een maand je abonnement vooruit. Mocht je ooit opzeggen krijg je die maand ook terug.
Een beschermingsmaatregel die alle providers aan het gebruiken zijn tegen wanbetalers.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5786
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

koenraaddeconinck schreef:Toen ik hoorde van de aanpassing, heb ik - reeds van in de beginne WIOG- klant zijnde - contact opgenomen
koenraaddeconinck schreef:Weest op uw hoede !
Bedankt voor de waarschuwing, nog maar eens aangetoond dat je nooit als eerste een nieuwe Telenet-formule moet uitproberen.
Tenzij je graag als bètatester bugs opspoort in hun facturatiesystemen. :wink:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7193
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij mij idem als business klant heeft gewoon te maken met andere aanrekeningperiodes.
Als je alles op jaarbassis zou samentellen zou je hetzelfde bedrag uitkomen.
Ondertussen weten we al bij telenet dat ge een universitair diploma nodig hebt om hun facturen te ontrafelen :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Kenniey schreef:Check de periodes van de aanrekening eens?
Met de nieuwe Wigo lopen alles producten samen en kan het zijn dat er idd een tussenaanrekening is.
Je betaalt nu ook reeds een maand je abonnement vooruit. Mocht je ooit opzeggen krijg je die maand ook terug.
Een beschermingsmaatregel die alle providers aan het gebruiken zijn tegen wanbetalers.
Daarstraks de klantendienst aan de lijn gehad en de dame in kwestie zei me inderdaad ook dat ik n.a.v. mijn nieuw abonnement (maar ik heb geen nieuw abonnement gevraagd) een maand op voorhand betaal maar ik snap het totaal niet:

1. nogmaals, ik heb geen nieuw abonnement gevraagd; men heeft me bevestigd dat ik gewoon in aanmerking kwam binnen mijn zelfde abonnementsformule voor 10 ipv 5 giga mobiele data zonder meerkost wegens dezelfde abonnementsformule. Maw. als TN morgen zijn downloadsnelheid optrekt voor bepaalde abonnementen van 200 Mbps naar 300, en na een telefoon naar de klantendienst zet men ook voor u de kraan open omdat je recht heb op een meer uitgebreide service, dan heb je toch ook geen nieuw abonnement ?

Als deze aanpassing van de dienstverlening 'vooruitbetaling impliceert', dient men dit ook 'as such' te vermelden. Dan kan je nog kiezen om bij "het oude" te blijven indien je dit niet wenst.

Andere situatie is weer dat TN iedereen een maand op voorhand doet betalen, ongeacht al dan niet nieuwe abonnementen. Dit kan m.i. ook niet zonder voorafgaandelijke verwittiging toch ?

2. ik zou dus nu nu mijn kosten voor de maand juli betalen + 1 maand vooruit, ook voor augustus (dit laatste in het kader van 1 maand vooraf).
Volgens de klantendienst, krijg ik dan op 25/08 een nieuwe factuur voor de maand augustus. Wat ik wel nog zou snappen is dat de volgende factuur dan betrekking heeft op de maand september (maar dit is blijkbaar een stap te ver geredeneerd voor de medewerkster in kwestie).

En finaal: ik heb nog nooit ergens een factuur van Telenet of om het even wie ook te laat betaald. Dat men dan de regel toepast op de echte wanbetalers, niet? Blijkbaar maakt men geen onderscheid meer tussen mensen die correct proberen te blijven en diegenen die niet correct handelen.
Waarom zou je op den duur nog tijdig betalen ... ?????

En nog straffer: als ik betaal en de stap zet naar Proximus, dan zou ik mijn maand terugbetaald krijgen ... ?????

Inderdaad, TN en proximus zijn nog veel te sterk maar da's weer een ander topic.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Ik lees het volgende
De vernieuwde WIGO is beschikbaar vanaf 26 juni. Huidige WIGO-klanten zullen een uitnodiging ontvangen om over te stappen.
Voor zover ik dan begrijp zijn er twee wigo`s de oude en de nieuwe ( met andere voorwaarden). Had je vroeger al die vooruitbetaling bij WIGO?

Ze hebben der zelf een filmpje over gemaakt. :lol:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... nrekening/
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7193
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als deze aanpassing van de dienstverlening 'vooruitbetaling impliceert', dient men dit ook 'as such' te vermelden. Dan kan je nog kiezen om bij "het oude" te blijven indien je dit niet wenst.

jah bij mobistar is dat altijd zo geweest en ik denk dat het nu bij iedere provider zo is.
Dit om de wanbetalingen wat kleiner te maken.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

9livesuni schreef:Ik lees het volgende
De vernieuwde WIGO is beschikbaar vanaf 26 juni. Huidige WIGO-klanten zullen een uitnodiging ontvangen om over te stappen.
Voor zover ik dan begrijp zijn er twee wigo`s de oude en de nieuwe ( met andere voorwaarden). Had je vroeger al die vooruitbetaling bij WIGO?

Ze hebben der zelf een filmpje over gemaakt. :lol:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... nrekening/
Ik had vroeger geen vooruitbetaling en aan mijn abonnement is niets maar dan ook niets gewijzigd. Ook heb ik nooit of te nimmer noch per brief, noch via mail, noch via telefoon ook maar enig info gekregen ivm. de wijziging van betalingsmodaliteiten. Ik heb immers geen nieuw abonnement !

Wat het ook moge wezen, waarom wordt dit alles dan niet as such gemeld op het moment dat je belt om te informeren naar modaliteiten. Indien men mij had gezegd dat ik op termijn zou uitgenodigd worden indien ik in aanmerking kwam voor de meer uitgebreide service én dat het sneller beroep doen op de meer uitgebreide dienstverlening gepaard ging met andere betalingsmodaliteiten, dan kon ik zelf nog altijd beslissen of ik al dan niet met de nieuwe betalingsvoorwaarden (= een maand op voorhand betalen) akkoord zou gaan.

Het gaat me hier niet om 112 € extra uitgaven volgende maand (alhoewel ik me kan voorstellen dat dit voor heel veel mensen wel een financieel probleem kan zijn) maar om het principe:
1. dat je als consument voor desinformatie en minder service toch maar steeds hetzelfde of nog meer moet betalen.
2. dat klantendiensten eens moet leren klanten correct te informeren. Welke bestaansreden hebben ze anders toch?

Ondertussen is al een gepeperde mail met klacht vertrokken naar Telenet.

Moeten we in de toekomst ook op onze hoede zijn als men daar in Mechelen aankondigt om het aantal HD zenders uit te breiden voor bepaalde abo's of de up- of downloadsnelheid op te trekken ... ???
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7193
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

nee zei volgen de markt.
En geloof me mensen die nu nog van de maand geleden betalen, zullen in de toekomst ook vooruit moeten betalen.
Dat is nu eenmaal de tol die de goede klanten moeten betalen voor de wanbetalers.
En geloof me het is beter zo.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Ik kan me je ergernis best inbeelden, ik zou me ook enorm gepakt voelen.

De andere kant van de lijn was duidelijk nog niet gebrieft of had het zelf niet volledig begrepen. Duidelijk dat jouw telefoontje voor hen voldoende was om op enter te drukken.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7193
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

volgens mij heb je de wijzigingen in de algemene voorwaarden over het hoofd gezien.

Bij algemene voorwaarden dus alle producten

https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... nrekening/
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Ja, ik heb die voorwaarden zeker gelezen
--------------------
Dienst aangepast?
Heb je onlangs een dienst aangepast (bv. je stapte over van Whop naar Whoppa, van Fibernet 100 naar Fibernet 200, …)? Dan zie je op je eerstvolgende aanrekening dat je…
je vorige abonnement betaalt tot de dag van overstap
je nieuwe abonnement betaalt vanaf de dag van overstap

Vanaf je volgende aanrekening word je voor je nieuwe abonnement telkens een maand op voorhand aangerekend.

Dienst toegevoegd?
Heb je onlangs een dienst toegevoegd (bv. je koos voor digitale tv)? Dan zie je op je eerstvolgende aanrekening …
de periode van je activering tot de dag van je aanrekening
+ abonnementskosten voor een volledige maand op voorhand

Vanaf je volgende aanrekening word je voor je nieuwe abonnement telkens een maand op voorhand aangerekend.
--------------------

Maar ik was al WIGO klant en er is DUS GEEN SPRAKE VAN EEN NIEUW ABONNEMENT (hier gaat het hem juist om)
- ik was WIGO klant voor de 5 giga formule en stap dus niet over van Whoppa, Fibernet of om het even welke andere formule
- ik heb ook geen diensten toegevoegd want ik was al klant voor vaste en mobiele telefonie, internet, digitv en ook vaste telefonie
+ het was Telenet die voor mijn bestaand identiek en hetzelfde WIGO-abo éénzijdig beslist heeft een aanbod te doen om ipv 5 giga
nogmaals voor hetzelfde abo, de dienstverlening uit te breiden naar 10 giga
+ de medewerkster aan de klantendienst volgde deze redenering en zei daarom dat er voor mij NIETS veranderde ...


Verder: juridisch, betwijfel ik ten zeerste of een provider zelf kan beslissen om zijn service uit te breiden én tegelijkertijd ook nog eens even éénzijdig ! kan beslissen om dan ook de betalingsmodaliteiten van een overeenkomst aan te passen. M.a.w. stel dat TN morgen om concurrentiële redenen zegt, we gaan 500 Mbps down- en 100 Mbps upload voorzien om te concurreren tegen provider X, Y of Z én zonder enige info de maand daarop iedereen een factuur aanbiedt van 50 of 100 € extra, dan is m.i. het hek van de dam. Ik denk dat we dan allemaal rap glasvezel zouden hebben ...

Rest ook nog de feitelijke vaststelling dat je bij wijziging van provider als trouw betalende klant, moet terug krijgen of vorderen en dit is iets waar providers niet mee gehaast zijn ...
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Nu ik gun je je mening maar wat ik lees, en jij hier bevestigd , is dat telenet het wel als een overstap beschouwd.

Wat er net gezegd is geweest of begrepen is geweest aan de telefoon dat weet enkel de logtape zeker.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Alle begrip maar ik kan toch maar lezen wat er staat en vragen aan de klantendienst of zij mijn interpretatie kunnen volgen en of deze juist is ?

En Telenet mag interpreteren wat ze willen maar ik lees wat ik lees toch ? Nogmaals, diegene die bij mij meent te kunnen spreken van een wijziging van abonnement, kan me ook direct overtuigen.

Nogmaals, het gaat me niet om die 112 € maar om het principe. Ik ben al enkele keren bij leveranciers bedrogen uitgekomen en heb één ding geleerd:
zeer, maar dan ook zeer spijtig zijn we in een maatschappij terecht gekomen waarin onvoorwaardelijk meegaand zijn en altijd knikken, geen deugd meer is ...
adrion
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 jul 2017, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

koenraaddeconinck schreef:Zoals jullie weten, heeft Telenet zijn WIGO- abo's voorzien van een upgrade. Wij hadden een WIGO met 5 giga mobiele data.

Toen ik hoorde van de aanpassing, heb ik - reeds van in de beginne WIOG- klant zijnde - contact opgenomen met de klantendienst om te vragen of we ook voor deze upgrade van ons bestaand abonnement in aanmerking kwamen. Dit was geen probleem en is vlot afgehandeld door TN.
Wat bedoel je precies met is vlot afgehandeld doot Telenet.
Fibernet200/20 zwarte HGW docsis3.0 Oude digibox200 in prma conditie 4,5jaar oud
http://speedof.me/show.php?img=170804181949-7374.png
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Dat ze direct het nodige gedaan hebben om me toegang te geven tot de extra-service waar ik volgens hen met mijn bestaand WIGO abonnement recht op had, nl. 10 ipv 5 giga mobiele data en dat de dame aan de tel. mijn redenering ivm het verder hanteren van bestaande prijzen en betalingsmodaliteiten volgde omdat er geen wijziging was noch geweest is van mijn abonnement.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7193
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

en daar zijn we, je ging moeten bellen de dag voor uw oude facturatieperiode begon of de dag erna dan had je met geen andere data gezeten.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

@Proximusboyke: tx voor de reactie maar snap niet goed wat je bedoelt (zal aan mij gelegen zij :oops: )

Hoe dan ook, ik zie echt het probleem niet. Als ze morgen bij TN het aantal HD zenders opdrijven of beslissen om alles in 4K uit te zenden en de maand daarop iedereen verplichten om 2 maanden in één keer te betalen omdat ze dit beschouwen als een reden, nogmaals, dan is het hek wat mij betreft van de dam.

Als je morgen geld leent voor een huis met variabele rentevoet en de bank doet de rente dalen om de maand nadien 2X de afbetaling aan te rekenen met de mededeling dat je finaal dan een maand vroeger je lening afbetaald hebt ... Ik zie dat toch niet zo goed zitten tenzij men je een aanbod doet en de voorwaarden duidelijk ! stipuleert.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Als je gewoon info vraagt en ze interpreteren dat als dat je wil overschakelen, dan is er zeker een mis-communicatie geweest. losstaand hiervan is er een wijziging gebeurd en tracht men dus de afrekeningsperiode gelijk te stellen om een nieuwe aanrekeningsperiode te starten.

Ik had dit probleem ook en had een meerkost van ongeveer 53 Euro. Voordien had een wigo een onderverdeling van een aantal posten zoals een prijs voor internet, huur digicorder, telefonie, enz...., nu vervalt dat in 1 abonnement zonder onderverdeling. Omdat voordien de periodes van de afzonderlijke zaken niet gelijk liep, heeft men dit gecorrigeerd met het tussen-factuur. zo liep mijn internet periode met 2 weken verschil, wat ongeveer de meerprijs van 53 euro bepaald in mijn geval.

Aan de andere kant had men de klant hier ook mogen voor waarschuwen dat er een meerkost aan kan vast hangen door de correctie van de aanrekening.

In dit geval zou je verwachten dat de overschakeling van de wigo 5 naar de nieuwe wigo 10 geen meerkost heeft omwille van dezelfde prijs, maar dat is dus niet het geval.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Akkoord maar:
1. juridisch hebben ze m.i. geen been om op te staan wat er is geen wijziging van een abonnement of contract. Dat zij beslissen om tegen dezelfde prijs iets meer service te bieden, is hun zaak.
2. het kan ook een lepe truck zijn om massaal klanten een maand vooruit te doen betalen. Als ze dat geld allemaal op hun bankrekening zetten, levert hun dat een mooie duit op en da's natuurlijk goed gezien. En nogmaals, ik zal de enige niet geweest zijn die belde want het heeft me ongeveer 20 minuten gekost om een operator aan de lijn te krijgen ...
3. al bij al voor mij niet onoverkomelijk maar het gaat om het principe, om het feit dat men consumenten duidelijk moet informeren en het feit dat mensen die krapper bij kas zitten zo - niet vermoedend - wel voor zeer onaangename verrassingen kunnen komen te staan ...

"It always takes two to tango ..."
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7193
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

maar koen tis gij die het niet begrijpt kijk :

betaalde je afgelopen maanden uw abogeld vooruit ja of nee ?

JA dan hebben ze nu een fout gemaakt en gaan ze moeten rechtzetten ge kunt moeilijk 2x 1 maand vooruit betalen

NEE dan is het toeval dat de nieuwe voorwaarden samenvallen met het upgraden, of heb je slapende honden wakker gemaakt, want IEDEREEN zal op voorhand moeten betalen. (Ik weet niet of ze al iedereen hebben overgeschakeld)
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Puur technisch (en nu speel ik advocaat van de duivel) heb je wel een nieuw contract. De diensten binnen de overeenkomst zijn namelijk veranderd en dan gelden de algemene voorwaarden van de nieuwe overeenkomst. Hoe ze het hebben "aangesmeerd" is op zijn minst dubieus te noemen. Want daar zijn de regels van de verkoop op afstand met de voeten getreden. http://economie.fgov.be/nl/consument/Ha ... XiOIydpwW0

Wat je eventueel kan doen is je baseren op het herroepingsrecht? Maar dan zit je met een heel gedoe, herberekening van de factuur etc.

Toen Edpnet destijds de kosten voor hun telefoonabo schrapte, heb ik, op aangeven van Edpnet zelf, ook een nieuwe overeenkomst afgesloten en dat is uiteindelijk de nette manier.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

proximusboyke schreef:maar koen tis gij die het niet begrijpt kijk :

betaalde je afgelopen maanden uw abogeld vooruit ja of nee ?
Neen
proximusboyke schreef:NEE dan is het toeval dat de nieuwe voorwaarden samenvallen met het upgraden, of heb je slapende honden wakker gemaakt, want IEDEREEN zal op voorhand moeten betalen. (Ik weet niet of ze al iedereen hebben overgeschakeld)
Akkoord en ik ga er geen boterham minder voor eten maar dat ze dan iedereen duidelijk informeren en gewoon van in den beginne open communiceren.

Voor hen gaat het hier duidelijk om een winstgevende operatie. Honderdduizenden euro's een maand vroeger incasseren, tja ...
Hier op het werk zijn er enkele die zeggen dat ze dan eens gaan uitkijken naar een andere provider om principiële reden maar je loopt gewoon van de ene stortbui naar de andere. Het BIPT heeft dus wel een punt door te stellen dat providers te veel macht hebben.

En iedereen verplichten om op voorhand te betalen voor alles en nog wat, het wordt gewoon de mode. Nadien sta je wel zwak als consument en heb je weinig verhaal tegen bedrijven, laat staan multinationals vaak gesteund door een politieke lobby.
Een vriend van mij kocht zo onlangs een wagen en een bankcheque werd niet geaccepteerd door de verdeler want het bedrag moest overgeschreven zijn voor hij met de wagen de garage verliet. Zo is ook geschied.
Bij aankomst in de garage bleek evenwel een accessoire te ontbreken, nl. een soort van beschermend tapijt om de kofferruimte een beetje te sparen van beschadiging en vuil. Geen probleem want dat was vlug geleverd maar ja, met de vakantieperiode ... is hij na 4 weken en kwaadheid nog aan het wachten. Reactie van de verkoper: 'het gaat toch maar om een mat' ... En ja ze heeft maar 95 euro gekost ...
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 26 jul 2017, 14:58, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5786
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

koenraaddeconinck schreef:iedereen verplichten
Geen enkele provider verplicht jou tot iets, na zes maanden abonnement ben je volledig vrij.
Een provider heeft wel de vrijheid om z'n dienst te wijzigen, maar dan ben jij als klant ook vrij om zonder opzegvergoeding naar een andere provider over te stappen.

Je moet natuurlijk ook begrijpen dat een provider met miljoenen klanten geen 12 bladzijden voorwaarden kan voorlezen aan de telefoon.
Als je trouwens zelf naar Telenet belt nadat je een e-mail hebt gekregen dan mag de provider verwachten dat je deze e-mail volledig hebt gelezen en alle hyperlinks naar de algemene voorwaarden hebt doorgelezen.

Ik kan begrijpen dat al deze voorwaarden lastig zijn, maar met een ingewikkeld all-in product als Wigo kan dat bijna niet anders.
Vooruitbetaling bij zulke dure producten is ook logisch, want bij wanbetaling zit Telenet meteen met een schuldenput van minstens 120 euro/klant.

Als je je leven eenvoudiger wil maken, vermijd je best producten zoals Wigo.

Zakgeld aan je kinderen geven is veel eenvoudiger en voor de kinderen ook veel leuker.
adrion
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 jul 2017, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

whop en vanaf gisteren whoppa.
Ik betaal volgens factuur 10 dagen voorruit en geen maand.
Fibernet200/20 zwarte HGW docsis3.0 Oude digibox200 in prma conditie 4,5jaar oud
http://speedof.me/show.php?img=170804181949-7374.png
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

raf1 schreef:
koenraaddeconinck schreef:iedereen verplichten
raf1 schreef: Geen enkele provider verplicht jou tot iets, na zes maanden abonnement ben je volledig vrij.
Een provider heeft wel de vrijheid om z'n dienst te wijzigen, maar dan ben jij als klant ook vrij om zonder opzegvergoeding naar een andere provider over te stappen.
Ja dat is juist het punt van de ombudsdienst voor telecommunicatie: providers hebben te veel macht.

Ik heb ook mijn ervaringen met Belgacom al gehad ...

Ook nog, nooit een mail van Telenet gezien; gewoon telefonisch geïnformeerd naar de voorwaarden op het moment dat ze het aanbod lanceerden en er - door operators die zelf niet geïnformeerd zijn en quasi-zeker zelfs niet voor TN werken - totaal verkeerd geinformeerd.

Ik ben er zeker van dat er deze maand nog velen gaan verrast of verast ! zijn door hun factuur ...

Wat mij betreft, mag dit topic daarmee afgesloten worden.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Je maakt wel vaker mee dat de "regels van verkoop" heel soepel geinterpreteerd worden.
Bij callcenters is het zelfs vaak zo dat als de klant opgebeld wordt om een extra dienst te promoten, en de klant gebruikt niet expliciet het woord "nee", dat men dat als een "ja" beschouwd.
Dus "ik denk er nog even over na", "stuur me wat info", etc... is allemaal een "ja".

Ik blijf dan ook bij mijn aloud advies:
Blijf weg van de callcenters en helpdesks, en ga naar een telenet winkel als je vragen hebt.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Dat is inderdaad al bij al nog het beste. Telefonische contacten mijden ...

En verder ... Als ik ongevraagd gebeld word om producten te kopen en men na duidelijke mededeling dat ik niet geïnteresseerd ben, blijft aandringen dan gebeurt het nogal vaak dat de verbinding plots weg valt ...
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

ITnetadmin schreef:Je maakt wel vaker mee dat de "regels van verkoop" heel soepel geinterpreteerd worden.
Bij callcenters is het zelfs vaak zo dat als de klant opgebeld wordt om een extra dienst te promoten, en de klant gebruikt niet expliciet het woord "nee", dat men dat als een "ja" beschouwd.
Dus "ik denk er nog even over na", "stuur me wat info", etc... is allemaal een "ja".

Ik blijf dan ook bij mijn aloud advies:
Blijf weg van de callcenters en helpdesks, en ga naar een telenet winkel als je vragen hebt.
Ik denk dat ge het best de salesdiensten van providers kan mijden. Op de technische diensten kunnen ze meestal wel genoeg info verschaffen over de producten en zullen ze u ook niet zomaar omzetten naar een ander product/dienst alvorens ge effectief toestemming geeft.

Maar iedereen doet wat 'm wilt natuurlijk. Als ge liever in een shop langsgaat moet ge da ook gewoon doen.


En i.v.m. die extra aanrekening die eerste maand. Da is inderdaad omdat ge alles op voorhand betaald nu. Ook wordt alles (indien er bepaalde diensten waren die niet dezelfde ARperiode hebben) gelijkgetrokken naar dezelfde datum.
Da's hetzelfde alsdat ge nieuwe klant wordt. Dan betaald ge ook op de eerste factuur twee keer. 1x van de maand voorheen en dan 1 maand vooruit.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

het verhaal klopt niet helemaal, initieel ging de topic starter ervan uit dat hij, (omdat het bedrag van de nieuwe wigo hetzelfde is), van die upgrade voor het mobiele gedeelte kan genieten zonder meerkost. Men heeft toen ja gezegd en men ging er vanuit dat het gewoon een upgrade betrof van de mobiele data.

achteraf bleek de upgrade meer dan dat en werd alles eerst rechtgetrokken om de nieuwe wigo te kunnen facturen omdat de nieuwe wigo niet meer uit afzonderlijke delen bestaat. De klantendienst had dit moeten weten en had deze info moeten meedelen. Daar gaat telenet volgens mij in de fout.

Ook wanneer ik belde voor de upgrade de dag na lancering, heeft men mij hiervan niet op de hoogte gebracht en was het een vraagteken wanneer ik de nieuwe factuur kreeg.

voor 11/7 dien ik 130 euro te betalen voor de oude wigo, factuur komt op 20/6
kabel : 20/6 tot 19/7
auteur 20/6 tot 19/7
digicorder : 21/6 tot 20/7
internet : 6/6 tot 5/7
en play :24/5 tot 23/6

ik betaalde dus na de start en voor het einde van de meeste aanrekening-periodes

op 26/6 start mijn nieuwe wigo.

en krijg wat later (rond 20/7) een factuur te betalen voor 11/8

ik krijg mijn vorige betaalde factuur in mindering tot de periode van 26/6 (tot de start van de nieuwe wigo)
er gaat +/- 52 euro af van het reeds betaalde factuur voor alles wat teveel is betaald tot 26/6
er komt 109 euro bij voor de nieuwe wigo tot van 26/6 tot 20/7

dan loopt de nieuwe facturatie periode van 21/7 tot 20/8 voor 130 euro.

de betalingstermijn is nu nog altijd tijdens het verloop van de periode (na de start, en voor het einde van de factuurperiode). Dit veranderd niet voor mij.
Mijn meerkost zit hem dus in de internet periode, en de play periode dat veel vroeger stopt dan de overige onderdelen bij de oude wigo.
moesten deze ook stoppen op 20/7, dan had ik geen meerkost gehad.

Ik heb het nagegaan op mijn facturatie en kom tot de conclusie dat de ongelijkheid van deze periodes al meer dan een jaar zo is. ik hoop dus dat ik in het verleden een factuur had waar ik minder dan normaal moest betalen, maar dat kan ik niet meer terugvinden op mijn telenet.

aan de andere kant begrijp ik dat telenet een beter overzicht wil creëren in zijn facturatie, maar een rechtzetting zoals deze moet op voorhand gecommuniceerd worden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

raf1 schreef:Vooruitbetaling bij zulke dure producten is ook logisch, want bij wanbetaling zit Telenet meteen met een schuldenput van minstens 120 euro/klant.
Bij Proximus is dat toch ook zo?
  • - abonnementen worden vooruit betaald.
    - verbruik is van de vorige maand.
Voorbeeld:
  • laatste factuur: 5 juli
  • betaald (domiciliëring): 24 juli
  • abonnement: internet abonnement voor juli (Internet Start).
  • verbruik: verbruik van juni (geen aanrekening in mijn geval, alleen het data verbruik van juni wordt vermeld).
Ik betaal dus geen maand op voorhand, juli werd aangerekend op 5 juli, betaald op 24 juli ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Bij Edpnet is het ook vooruit betalen. Ik heb net de factuur gekregen van 27 juli voor de periode 27 augustus tot 27 september, te betalen voor 11 augustus. Verbruik (dat ik niet heb) is dan weer met uitstel berekend over de periode van 27 mei tot 27 juni.

Op 18 oktober 2016 is mijn contract/abonnement gewijzigd. Ik had tot 27 november betaald. In oktober heb ik dan geen factuur gekregen om de aflopende periode af te ronden. De volgende factuur was dan uiteraard weer eentje voor twee perioden. Zo moeilijk kan dat dan toch niet zijn?

Uiteraard wanneer verschillende producten over verschillende perioden gefactureerd worden kan het al eens een kluwen worden. Je zou denken dat het bij multi-packs eenvoudiger zou moeten zijn, maar dat is dus blijkbaar niet zo? Een rede te meer dus om je diensten over verschillende providers te verdelen.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

dat is dus volgens mij ook waar telenet vanaf wil. dat kluwen van periodes en onderdelen van packs die door de loop der jaren door elkaar gehaald zijn met allerhande individuele upgrades. Alleen de communicatie hier-rond is vreemd te noemen.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Jij slaat de nagel op de kop mailracer.

Als je belt met de klantendienst met de vraag of je voor een bepaalde service die TN uitbreidt voor info en men legt dan (op voorhand) uit wat de gevolgen zijn - nl. dat je terecht komt in een systeem van vooruit betalen met alle gevolgen vandien - dan heb je nog steeds de keuze als consument. Het element dat men dergelijk systeem asap wilt veralgemenen, kan men gerust mee geven maar dan nog kan een klant zelf beslissen of hij de "gratis" upgrade onmiddellijk wel dan wel de kat uit de boom wenst te kijken.

En het draait hem in deze inderdaad allemaal rond communiceren en klanten correct informeren als essentieel onderdeel van klantenservice.

Nogmaals, ik ben dit topic gestart om principiële redenen (je voelt je ergens bedrogen en belogen), je ziet de financiële benefits voor TN en hebt een onaangenaam déjà-vu gevoel waardoor je niet ten strijde trekt voor 100 euro dan wel om het principe.

Nogmaals, ik kan me zeer levendig voorstellen - in de gezondheids- en welzijnssector werkend - dat 100 € op een maand bij vele mensen een aanslag is op hun maandelijks beperkt budget en correlerend leefgeld ...

Hoe dan ook, geeft het het vertrouwen in de leverancier (in deze een provider) een knauw. Ik hoop dat er daar in de nabij toekomst echt niet te veel meer misloopt als ik hen nog eens contacteer ... Alhoewel, analoge ervaringen genoeg gehad bij BGC. En dan is de cirkel weer rond: wat is het alternatief ? OK de kleinere providers die op hun beurt weer afhankelijk zijn van infrastructuur van ...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

koenraaddeconinck schreef:...En het draait hem in deze inderdaad allemaal rond communiceren en klanten correct informeren als essentieel onderdeel van klantenservice...
Een duopolist en klantenservice is als een vierkante driehoek.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Lijkt me perfect verwoord ...
adrion
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 jul 2017, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

Wil je deze problemen in de toekomst vermijden,ga rechtstreeks naar een telenet center,het kost je niets en alles wordt daar rechtstreeks met Telenet in orde gebracht,die weten precies welke personen ze moeten contacteren in Mechelen.Die moeten geen kwartier naar music toontje luisteren.Je weet metteen de netto prijs.
Fibernet200/20 zwarte HGW docsis3.0 Oude digibox200 in prma conditie 4,5jaar oud
http://speedof.me/show.php?img=170804181949-7374.png
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik ben van mening dat zowel de klantendienst, als een medewerker in een telenetcenter de gevolgen moet kennen van een upgrade. alle medewerkers hadden van het begin moeten weten dat er met een tussenfactuur gewerkt ging worden om een aantal rechtzettingen in te voeren. Men had de klant een raming kunnen maken van de extra kosten, dat kan overal toch. Een center, of rechtstreeks in Mechelen maakt niets uit. trouwens is niet iedereen in staat een centrum te bezoeken, en is bellen gratis en je verwacht dezelfde service.
JosKiekesmos
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 maa 2016, 14:00
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Toch even vermelden dat je op zich, voor het Telenet 'systeem' wel een nieuw abonnement hebt nu. Je bent namelijk overgestapt van WIGO naar WIGO 2.0.
Alleen heeft men blijkbaar niet duidelijk gecommuniceerd wat daar de gevolgen van zijn, misschien weet de klantendienst ook gewoon niet dat dat technisch gezien een ander abonnement is (ook al zouden ze dat eigenlijk wel moeten weten).
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Dat het een ander abonnement is, dat is wel bekend. :roll: maar wanneer er in het verleden een aanpassing gebeurde, was er enkel een meerkost aan verbonden aan het extraatje dat werd toegevoegd. Nu word als extraatje meer mobiele data gegeven zonder meerprijs. Dus verwacht je geen meerprijs. Gewoon mooi de 120 euro blijven betalen en genieten van extra mobiel verkeer.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”