Telenet en Proximus nog te sterk,volgens het BIPT

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

het is naïef te denken dat een 3e of zelfs 4e speler effe door heel België gaat graven om daar duizenden kilometers aan kabels te leggen voor een eigen netwerk. Als zo'n nieuwe speler dan al een netwerk zou aanleggen, zal het enkel in de gebieden zijn waar hij zeker is van zijn winst. Of anders gaan we naar het systeem van de electriciteit: netbeheerders waar we ons blauw aan betalen voor distributiekosten, een veelvoud van wat de electriciteit kost. Vraag is zelfs of de politiekers dit gaan toelaten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

manu schreef:het is naïef te denken dat
Altijd maar redenen om iets NIET te doen... en ondertussen doet men het in het buitenland WEL !

En dan komen we weer klagen waarom men in het buitenland verder staat :bang:
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

Ja, r2504, 't is al goed. De huidige situatie bestaat enkel maar omdat ELKE BELG te LUI is om er ZELF iets aan te doen, niet omdat de politiek het compleet verzaakt en de alternatieve markt niet de kans geeft om open te bloeien.

Raar dat jij altijd vindt dat de consument altijd maar moeite en begrip moet opbrengen, maar bedrijven "handelen juridisch volledig binnen de wetgeving", terwijl ze potverdekke goed beseffen dat ze nu verschrikkelijk veel MEER geld dan eerlijk verdiend binnenrijven net door dat duopolie!

Dus uiteraard staan Telenet en Proximus te sterk en daar moet (door beter beleid en politiek) iets aan gebeuren, niet door te zeggen dat de concurrentie het maar moet oplossen zonder hulp, want het is duust en één keer aangetoond dat een 'vrije' markt die zich in een patstelling bevindt niet vanzelf terug in gang bolt doordat iemand het idee heeft om misschien te concurreren; daar moet éérst ademruimte voor zijn en daar moeten de politiekers voor zorgen! Vrije markt werkt alleen maar in geval van volkomen concurrentie, en helaas is dat verre van het geval bij de belgische of vlaamse telecom.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

James. schreef: Dus uiteraard staan Telenet en Proximus te sterk en daar moet (door beter beleid en politiek) iets aan gebeuren, niet door te zeggen dat de concurrentie het maar moet oplossen zonder hulp, want het is duust en één keer aangetoond dat een 'vrije' markt die zich in een patstelling bevindt niet vanzelf terug in gang bolt doordat iemand het idee heeft om misschien te concurreren; daar moet éérst ademruimte voor zijn en daar moeten de politiekers voor zorgen!
De door ons verkozen politici hieronder - netjes geografisch verdeeld en van alle partijen afkomstig - hebben, in ruil voor een vergoeding van meer dan 10k EUR per jaar (exacte bedrag blijft geheimzinnig), zonder verpinken hun integriteit verkocht aan Telenet. Geef me 1 reden waarom ik moet geloven dat deze politici, of hun partijen waarin ze allen een belangrijke rol spelen, gaan "zorgen" voor meer ademruimte voor nieuwe initiatieven, en zo deze vergoedingen op het spel zetten? Wat hebben zij daar in godsnaam bij te winnen? En nee, Telenet is hier niet degene die in fout is, zij doen dit gewoon omdat het kan en mag.

(Proximus heeft zijn eigen lijstje van politici trouwens)

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

James. schreef:daar moet éérst ademruimte voor zijn en daar moeten de politiekers voor zorgen! Vrije markt werkt alleen maar in geval van volkomen concurrentie, en helaas is dat verre van het geval bij de belgische of vlaamse telecom.
Blablah... in het buitenland zijn er wel bedrijven die het lef hebben iets nieuws te starten... waarom blijf je hiervan toch steeds de schuld in iemands anders z'n schoenen schuiven ? Zolang niemand de poging doet kan je ook niet oordelen of men het leven zuur wordt gemaakt door de politiek en/of bepaalde bedrijven... dus je bent hier maw. gewoon aan het fantaseren !?

Dat TN en Proximus profiteren van deze situatie en ze trachten in stand te houden is enigsinds begrijpelijk... commerciele bedrijven, concurrentie, marktwerking, ... typische factoren die hier niet anders zijn dan in eender welke andere sector.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Hoe zou het hier met zijn? Ik dacht dat het bipt dit in het begin van 2018 wou afronden.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

dragonflo schreef:Hoe zou het hier met zijn? Ik dacht dat het bipt dit in het begin van 2018 wou afronden.
Nog even geduld. Ze zijn nu bezig met de nieuwjaarsreceptie te organiseren voor al hun politieke vrienden. :beerchug: De consument komt op de allerlaatste plaats in de BIPT club.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Titel is verkeerd, dient te zijn:

Telenet en Proximus sterker dan ooit !

enkele vb: ipv serieuze compensatie voor beelduitval in de vorm van euro's sust proximus hun klanten met wat verdoken reclame voor hun betaalkanalen: sterker
dan ooit dus.

Telenet heeft er een serieuze doorverkoper bijgekregen : orange Kassa, kassa voor Telenet. En het is goed georganiseerd hoor, voor
internet only hoef je bij Orange niet aan te kloppen, je zou als klant eens wat profijt kunnen doen :-D
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

kaarsenbril schrijft: Telenet en Proximus sterker dan ooit !

daar lijkt het inderdaad sterk op! PX heeft zonder veel moeite Snow kunnen afhouden/uitschakelen, en zonder herziening van de groothandelsprijzen kan TN het leven blijvend zuur maken voor Orange en consumenten :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Maar wel met ons allen speedboost aan €15 per maand nemen en dan klagen dat het te duur is. :roll:

Mocht iedereen al zijn rekening eens goed bekijken (denk maar aan de belgacom huurtelefoon) en kijken wat daar onmiddellijk op te besparen valt, 't zou al een groot verschil maken. Hoeveel mensen hebben er geen whoppa terwijl ze het verschil met een whop niet eens zouden merken.

De politiek en het BIPT zou veel meer voor de consument moeten doen, maar heel veel consumenten zouden zelf ook eens wat mogen doen. Als iedereen prijsbewust gaat shoppen zou het beeld al helemaal anders zijn. Met prijsbewust bedoel ik niet per definitie het goedkoopst, maar de beste koop voor jou.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

tja, 100% gelijk... maar een (amorfe) massa in beweging krijgen is geen simpele taak! Misschien zijn de prijzen voor packs zelfs nog niet duur genoeg blijkbaar :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Vooral de nationale verontwaardiging bij het "uitkomen" van het belgacom-huur schandaal verbaasde mij enorm.
Klagen en zagen, maar even een factuur nakijken? Ho maar.

Vorige week waren de collega's hier aan het zagen dat ze zo'n €80 kosten aangerekend kregen voor hun bankrekening. Even kijken om over te stappen naar een gratis rekening is "te ingewikkeld". Awel ja, betaal dan en volgend jaar kan er weer geklaagd worden. :roll:

Zolang bedrijven wegkomen met dit soort zaken gaan ze dat uiteraard blijven doen.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ik snap nog steeds de schuld van Proximus niet in dat huurtelefoonverhaal. Als je vertrekt uit een appartement dat je huurt verwacht je toch ook niet dat de verhuurder zomaar even een brief stuurt om je te vragen of je het nog wel huurt of dat hij automatisch stopt met de huur aan te rekenen?
Volgens deze logica kan ik gewoon vanalles gaan huren, het niet meer gebruiken en dan gaan klagen dat ik nog steeds huur betaal?

Dat het een hoop miserie is om van de huur af te geraken en je toestel terug te brengen is wel Proximus' verantwoordelijkheid.

Maar het probleem zit hem in het feit dat je met telecom net zoveel kan vergelijken als bij stroom: ookal heb je de goedkoopste het blijft strontduur. Dat er idioten zijn die nog eens veel meer betalen voor dezelfde stroom kan mij weinig schelen.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

wied schreef:tja, 100% gelijk... maar een (amorfe) massa in beweging krijgen is geen simpele taak! Misschien zijn de prijzen voor packs zelfs nog niet duur genoeg blijkbaar :-(
Zal volgens mij snel gebeuren als er een alternatief komt van telenet die weet wat ze doen (geen orange dus).
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

wied schreef:Misschien zijn de prijzen voor packs zelfs nog niet duur genoeg blijkbaar :-(
Of zijn de prijzen voor een iPhone, BMW, ... of welk luxe product dan ook nog niet duur genoeg ? Ik begrijp het probleem niet echt... als mensen het willen betalen dan is dat hun probleem, wil je dat zelf niet dan doe je dat gewoon niet (ik ga ook geen 180 euro extra betalen voor bv. de TN Speedboost).
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

r2504 schrijft: Ik begrijp het probleem niet echt...

PX en TN blijken sterker dan ooit, omdat een (amorfe) meerderheid van klanten weinig kritisch handelt in dit duopolie-landje...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

r2504 schrijft: Ik begrijp het probleem niet echt...

Dat is juist de kern van het probleem, dat er anno 2017 nu nog mensen rondlopen die het probleem niet snappen

De schaamteloze corruptie via de politiek, die nota bene onverminderd door gaat, de downloadlimieten, de monopolies, het kunstmatig buitenspel zetten van dvb-t : allemaal unieke Vlaamse situaties; gangsters vliegen voor veel minder jarenlang in de cel Ik snap het probleem niet, kom nou :bang:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wied er zijn wel niet veel opties naast PX en Telenet...

Ik hoop nu dat die f*ckers van telenet binnen komen 12 januari of ik schiet hun kop eraf... Want dat spelletje met Orange heeft lang genoeg geduurd :bang:

Vind het jammer dat Orange niet meer MAG doen van Telenet -.-
Technieker van Orange klaagde ook over de onmacht van Orange.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

wied schreef:r2504 schrijft: Ik begrijp het probleem niet echt...
PX en TN blijken sterker dan ooit, omdat een (amorfe) meerderheid van klanten weinig kritisch handelt in dit duopolie-landje...
gebrek aan keuze, maximaal een schijnkeuze
iedereen weet dat ge bij problemen alleen maar zever en een pingpongbal zijt hebt bij de doorverkopers van de 2 groten. dan betaalt ge dus die 5 euro meer. zie hoe telenet orange treitert, dat zegt genoeg hé
beide hanteren een totaal onoverzichtelijk facturatiesysteem waar geen enkele kat haar kittens in terugvindt. ik neem enkel internet af bij px, wat er allemaal verder op die factuur staat houdt ge ni voor mogelijk.
tv vlaanderen heeft nu iets aangeboden op tv gebied en het is een even grote gedrocht (omdat het technisch uiteraard niet anders kan)

de 2groten hebben massa's politici op hun loonlijst staan en die dus geen motief hebben m iets te veranderen

wat verwacht ge vd klanten? een 90j oplichten met een gehuurde telefoon is plots een argument in deze of gene richting? lijkt me eerder een zwaktebod
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

tja, gaan liggen vooraleer er klappen vallen lost heel weinig op 8)

@boonpwnz
door van provider te veranderen maakt ge deel uit van de oplossing, en niet van het probleem. Succes alsnog :beerchug:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

kaarsenbril schreef:Dat is juist de kern van het probleem, dat er anno 2017 nu nog mensen rondlopen die het probleem niet snappen
Er is een verschil tussen het probleem al of niet snappen... en mezelf gaan pesten met over te schakelen naar één of andere zwakke reseller waarmee ik me alléén ellende op de hals haal. Ja, ik snap dat er spelletjes bezig zijn maar ik ben ook groot genoeg om te weten dat hier komen klagen op het forum daar niets aan gaat veranderen... maar als dat een manier is om je frustratie eraf te schrijven, be my guest.

Als je trouwens gelooft dat men die spelletjes in het buitenland niet speelt kijk dan maar eens naar Nederland en hun fiber verhaal (dat ondertussen grotendeels eigendom is van KPN welke het in de koelkast heeft gezet).
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Het is niet omdat het buitenland hetzelfde bedje ziek is dat dit een argument is hé ;)

De publieke opinie is verontwaardigd dat Px telefoontoestellen verhuurt omdat ze dit (terecht) associëren met uitmelken van vaak oudere onwetende mensen, vaak zonder dat het toestel er nog is.
Maar men vergeet de geschiedenis waar het verplicht was een goedgekeurd toestel te gebruiken . Met vergeet dat er enkel gehuurd kon worden in het begin. Men vergeet de veplichting van de klant om dit op te zeggen. Ook al huur je 30 jaar iets, daardoor is het nog niet afbetaald en van jezelf (ik zou al die huizen wel willen dan :) )
En het ergste van al in deze perceptie is : men ziet en beseft niet dat deze truuken nog steeds werken en toegepast worden
-vdsl modems (moeten goedgekeurd zijn, zoals men vroeger wijsmaakte bij telefoons)
- huren decoders/digiboxen met vendor lock-in
enz...
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef: maar als dat een manier is om je frustratie eraf te schrijven, be my guest..
als er al een frustratie zou zijn dan zijn dat mensen als jij die, om welke reden ook, altijd opnieuw vergoelijken en monopolisten hun wanpraktijken verdedigen. Moest ik niet beter weten zou ik denken dat jij op de loonlijst van deze bedrijven staat. Zoals vroeger belgacom haar charlotte had, of was dit telenet?

bijhebt het er moeilijk mee dat die praktijken veroordeeld worden en je verdediging beperkt zich tot, "de buren doen dat ook". Als dat geen drogreden is ...
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

r2504 schreef:en mezelf gaan pesten met over te schakelen naar één of andere zwakke reseller waarmee ik me alléén ellende op de hals haal.
Is dat niet flauw? Direct op voorhand alle mogelijkheden afschrijven wegens onstaafbare redenen.

Alsof Px en Tn nooit lastig doen naar hun klanten toe, zij het via een onbekwame klantendienst, techniekers of gewoonweg door pannes en dure prijzen.

Soit, mij ziet ge nooit van mijn leven nog geld geven aan de grootste spelers op de markt. Zij verzieken het véél te vaak om nog een greintje respect en geld van mij te ontvangen. Ik geef liever mijn geld aan de underdog die tenminste nog wat druk uitoefent op de grote spelers, voor zo ver ze daar de ruimte voor krijgen van die zooi corrupte politiekers in dit land.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

het probleem zit niet bij r2504 maar bij de honderdduizenden onverschillige, tamme, slaafse betalers van packs! Moesten zij in beweging komen dan zou er iets kunnen veranderen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

1207 schreef:als er al een frustratie zou zijn dan zijn dat mensen als jij die, om welke reden ook, altijd opnieuw vergoelijken en monopolisten hun wanpraktijken verdedigen.
Moet ik dan ook gefrustreerd zijn over alle iPhone gebruikers ?
1207 schreef:bijhebt het er moeilijk mee dat die praktijken veroordeeld worden en je verdediging beperkt zich tot, "de buren doen dat ook". Als dat geen drogreden is ...
Je leest dingen die er niet staan... ik verdedig de praktijken nergens... ik zeg alléén dat hier je frustraties neerschrijven er niets zal aan veranderen.
JamesEarlGray schreef:Is dat niet flauw? Direct op voorhand alle mogelijkheden afschrijven wegens onstaafbare redenen.
Ik ben een tevreden klant in de zin dat alles prima werkt bij mij (wat niet betekend dat ik geen opmerkingen heb) dus dan is de aanleiding voor een overstap al heel wat kleiner... en wat dat onstaafbaar betreft heb ik genoeg voorbeelden uit de vriendenkring en familie om te weten dat het ook slechter kan (en daar heb ik geen behoefte aan). Wat mij betreft is kabel technologie nog altijd stabieler dan xDSL.
JamesEarlGray schreef:Alsof Px en Tn nooit lastig doen naar hun klanten toe, zij het via een onbekwame klantendienst, techniekers of gewoonweg door pannes en dure prijzen.
Ieder provider heeft inderdaad problemen... feit is dat ik ze nu niet heb en dus geen reden zie om ze misschien wel te krijgen.
JamesEarlGray schreef:Soit, mij ziet ge nooit van mijn leven nog geld geven aan de grootste spelers op de markt. Zij verzieken het véél te vaak om nog een greintje respect en geld van mij te ontvangen. Ik geef liever mijn geld aan de underdog die tenminste nog wat druk uitoefent op de grote spelers, voor zo ver ze daar de ruimte voor krijgen van die zooi corrupte politiekers in dit land.
Dat is een keuze die ik volledig respecteer... alléén zit het grootste probleem in de staart van je quote... de politiekers (en dan mag jij nog 37x van provider veranderen, het zal niets aan de politiekers veranderen). Misschien is het een idee voor Userbase (of aan jou) om echt de gebruikers te gaan vertegenwoordigen bij onze politiek als officieel gespreksorgaan (wat er volgens mij vandaag de dag niet echt is).

Nogmaals... jullie gezeur is op zich terecht... alléén heeft het totaal geen zin er hier tientalle pagina's over vol te schrijven... dat is het enige wat ik probeer duidelijk te maken (en dat is dus totaal iets anders dan de providers goed praten).
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Probleem is dat de lokroep van geld zo sterk is, zelfs voor onze politiekers, en dat providers liever veel geld geven aan lobbywerk dan te moeten inboeten aan opbrengsten. Corruptie dus.

Langs de ene zijde zijn er inderaad niet-corrupte politiekers nodig, maar langs de andere zijde kunnen providers die de hegemonie van De Twee Groten proberen doorbreken ferm op mijn sympathie rekenen, want zij belichamen de goeie kanten van de vrije markt: mogelijkheid tot concurrentie op basis van prijskwaliteit ipv op basis van via corruptie afgekochte priviléges.
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Je moet eens proberen als organisatie (fiber) kabels aan de gevels te hangen of onder de stoep te graven.
Ik denk dat je als provider zijnde niet anders kan dan ofwel een overheidsbedrijf te zijn ofwel goed te staan in de politiek.

Enkel door het opzetten van een heel nieuw netwerk kan je concurrentie maken,
of men moet de (last mile) kabels laten beheren door onafhankelijke organisaties.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

15 Euro betalen voor Telenet speedboost, en dan wss in de kleine lettertjes lezen dat de snelheid *tot* 400mbps dus niet constant gegarandeerd is.
Nee bedankt :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ITnetadmin schreef: en dan wss in de kleine lettertjes lezen dat de snelheid *tot* 400mbps dus niet constant gegarandeerd is.
Snelheidsgaranties krijg je nooit... dus je opmerking is een beetje klagen om te klagen (maar misschien doen Belgen dat graag).

Feit is dat je de geadverteeerde snelheid bij TN steeds heel dicht zal benaderen (terwijl dat totaal niet zo is bij xDSL).
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dat is geen feit, dat is onzin. Via http://telenet.be/mijnsnelheid kan je zelf nagaan dat 500 Mbps geadverteerde snelheid tijdens de piekuren daalt tot 250 Mbps.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

r2504 schreef: Of zijn de prijzen voor een iPhone, BMW, ... of welk luxe product dan ook nog niet duur genoeg ? Ik begrijp het probleem niet echt... als mensen het willen betalen dan is dat hun probleem, wil je dat zelf niet dan doe je dat gewoon niet (ik ga ook geen 180 euro extra betalen voor bv. de TN Speedboost).
Omdat je voor die iPhone,BMW, ... een duidelijk alternatief kan hebben en dat is al iets minder makkelijk als het telecom betreft.

Ik lees hier op het forum dat de consument zelf maar wat meer moeite moet doen, maar die wordt bewust langs alle kanten tegen gewerkt. TV en de meest onzinnige packs zijn daar de grote gijzel instrumenten in. Dat is ook de rede waarom niet alles over het internet loopt, wat technisch perfect haalbaar is. En dan is het gelijk gedaan met bakskes op de TV kast, schotels en allerhande CI+-modules toestanden etc want het zijn die dingen die de consument vast binden. Het kost je dus ook een stevige duit om als consument te veranderen.

Idealiter zouden er enkel internetproviders moeten bestaan en online kies je de aanbieders voor TV en telefonie. Technisch perfect mogelijk dus, en logischer wijze de ideale oplossing. Maar rarara het is er niet hé. Edit : telefonie al wel... Dus blijft TV den boosdoener.
Laatst gewijzigd door petrol242 12 jan 2018, 09:49, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

[quote=""raf1"]Dat is geen feit, dat is onzin.[/quote]

Als ik Speedboost selecteer krijg ik een "normaal beschikbare snelheid" van 360 Mbps (van de 400 Mbps). Bij een gewone Fibernet 200 is dat trouwens 180 Mbps ... maw. dit is gewoon een 10% safety marge.

De minimum snelheid waar jij naar kijkt is trouwens 50% van de maximum snelheid... het is dus gewoon een standaard clausule tegen van die wijsneuzen als jij die altijd zullen zeuren als het geen 400 (of 500 Mbps) is wat ze krijgen.

Trouwens alle consumenten aanbiedingen in Belgie hebben overbooking en kunnen dus nooit iets garanderen, maar dat is een groot verschil met xDSL die het gewoon technisch niet kan vanwege afstanden tot de ROP.
petrol242 schreef:Idealiter zouden er...
De ideale wereld bestaat niet (enkel als TV programma). Ik zou zeggen leer ermee leven en je zal veel gelukkiger zijn.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik heb bewust het woord idealiter gebruikt, want de ideale wereld bestaat inderdaad niet. Beide totaal verschillende dingen. Weer verdraaide woorden...
Idealiter = "In het gunstigste geval". Leer uw taal.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

petrol242 schreef:Idealiter = "In het gunstigste geval". Leer uw taal.
Pfff... is dit het niveau waarop we gaan discussieren :roll:

Misschien eerst leren dat het gunstigste geval ook niet bestaat :wink:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef:
petrol242 schreef:Idealiter = "In het gunstigste geval". Leer uw taal.
Pfff... is dit het niveau waarop we gaan discussieren :roll:
Misschien eerst leren dat het gunstigste geval ook niet bestaat :wink:
op fora is het gangbaar dat diegene, die op argumenten tegen de muur plakt, taalspelletjes begint te spelen.
je weet perfect wat 'm bedoelt. je kunt 'm ook gewoon gelijk geven dat telenet ook gewoon foefelt
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

@r2504 : het is jouw fatalistische houding die er net voor zorgt dat er niets veranderd. Je kan inderdaad stellen dat die bedrijven maar hun goesting kunnen doen en dat je er als consument je er maar bij neer moet leggen of letterlijk een hoop knutsel en vliegwerk aan de dag moet leggen om die mainstream te vermijden.

Of je kan je er terecht serieuze vragen bij stellen en in verzet gaan. Er zit wel degelijk een strategie achter het businessplan van PX en TN om de consument zo veel mogelijk te binden en die zijn zakken leeg te schudden. En ik weet zeker dat je dat heel goed beseft. Dit is nou éénmaal inherent aan ons kapitalistisch systeem waar de mens al lang niet meer centraal staat.

Dus ja, we hebben er alle recht toe om tegen schenen te stampen, te zagen en (aan) te klagen. Actoren die er verandering in willen brengen worden langs alle kanten tegen gewerkt, of ze doen zich zelf de das om omdat ze de kuren van de grote broertjes beginnen na te apen. Quick win, weet je wel? En je kan het al raden wie er steeds weer de dupe van is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

petrol242 schreef:@r2504 : het is jouw fatalistische houding die er net voor zorgt dat er niets veranderd.
Het is eerder een realistische houding... de kritieke massa om dingen te veranderen zal je nooit bij elkaar krijgen, zo zit de mens nu éénmaal in elkaar. Je kan dan wel roepen dat er iets moet gebeuren en met leuke theorieën aankomen maar het werkt gewoon niet (en dat is niet alléén bij internet providers, maar bij alles... zie ook het Openbaar vervoer).
petrol242 schreef:Er zit wel degelijk een strategie achter het businessplan van PX en TN om de consument zo veel mogelijk te binden en die zijn zakken leeg te schudden. En ik weet zeker dat je dat heel goed beseft. Dit is nou éénmaal inherent aan ons kapitalistisch systeem waar de mens al lang niet meer centraal staat.
Natuurlijk zit daar een strategie achter... of wat heb je niet begrepen aan de definitie van een "commercieel" bedrijf ? Jij bent alléén een beetje naief in het feit dat je dat kapitalistisch systeem kan omvormen... wishfull thinking want het kan niet, het zit gewoon op teveel niveaus.
petrol242 schreef:Dus ja, we hebben er alle recht toe om tegen schenen te stampen, te zagen en (aan) te klagen.
Natuurlijk heb je dat recht... maar lost het iets op ? Als je echt iets wil veranderen moet je actief iets ondernemen... niet klagen (op management niveau worden hier tal van cursussen over gegeven). Richt bijvoorbeeld een belangen vereniging op zodat je meer slagkracht hebt. Het probleem blijft echter dat je bij een kritieke massa moet geraken.
petrol242 schreef:Actoren die er verandering in willen brengen worden langs alle kanten tegen gewerkt, of ze doen zich zelf de das om omdat ze de kuren van de grote broertjes beginnen na te apen.
Zoals je zelf al aangeeft in het tweede deel van je zin... het blijven commerciele bedrijven en als ze al beter zijn dan een ander is het louter om initieel klanten te winnen die men nadien ook terug kan plukken (hoe hard je kan plukken is gewoon afhankelijk van in welk stadium je zit).

Langs de ene kant bewonder ik mensen zoals Raf1, MaT, jij, ... en nog enkele anderen, maar op hetzelfde moment denk ik van kom terug met je twee voeten op moeder aarde. Mooie ideeën, de ideale wereld, ... we dromen er allemaal van maar hij zal er gewoonweg nooit komen (zeker niet door te klagen).
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

r2504 schrijft: Het probleem blijft echter dat je bij een kritieke massa moet geraken...

juist, en in het geval van Electrabel bijvoorbeeld werd die massa bereikt op het moment dat de provinciale groepsaankopen succesvol werden. En zij (Electrabel) in één klap honderdduizenden klanten zagen verdwijnen. Het kan dus wel :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Van elektriciteitsleverancier veranderen is nu ook het eenvoudigste wat er is (trouwens als ik op de VREG kijk staat Electrabel nog steeds in de top drie voor mij), het is een pure administratieve ingreep wat je totaal niet kan zeggen bij het overstappen van internet provider (nieuwe kabels, techniekers, modems, andere WIFI, nieuwe email, andere TV decoder, opnames, ...).

Kortom een beetje appelen en peren vergelijken... maar zoals ik al zei vraagt dit initiatief van iemand (die dus een groepsaankoop opstart ipv. hier te komen klagen). De alternatieve spelers zijn trouwens totaal niet voorzien om grote aantallen nieuwe klanten... kijk maar hoe zelfs een Orange het enorm moeilijk heeft om z'n administratie een beetje op orde te krijgen.

Overstappen naar een reseller zal ook nooit voor de grote shift zorgen... daarvoor heb je echt een nieuwe speler met een eigen netwerk nodig.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”