Telefoontje klantendienst na opzeg contract

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Mede Userbasers, ik kreeg deze week al meermaals een telefoontje van het nummer 011494800. Telkens te laat om op te nemen, tot ik vandaag net met de GSM bezig was en meteen kon opnemen.

Dit nummer had ik dus eerder al even gegoogled en blijkt van Telenet te zijn.

Blijkbaar na opzeg van het contract neemt Telenet via dit nummer alsnog contact op om na te gaan waarom men opgezegd heeft.

Op zich geen enkel probleem mee, wel een probleem met het feit dat het een nummer is die meerdere personen tegelijk opbelt waardoor soms je telefoon maar een seconde rinkelt en er afgelegd wordt.

In alle geval, blijkbaar hoorde die medewerker nogal vaak dat mensen wel tevreden waren over Telenet maar opstapten naar Orange omdat het een stuk goedkoper was.

Hopelijk hebben zulke bevragingen dan ook enig nut, anders, schrap die kostenpost...
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Blijkbaar deert dit TN net
ze hebben nu, na overstap naar Orange, wel de lusten (iets lager) maar niet meer de lasten, die zijn nu voor Orange
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5786
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Slafes schreef:Hopelijk hebben zulke bevragingen dan ook enig nut, anders, schrap die kostenpost...
Bedoeling van zulke telefoontjes is dat klanten hun opzeg alsnog annuleren. Met een gericht scenario polsen ze of de klant nog vatbaar is om bij Telenet te blijven. ==> https://en.wikipedia.org/wiki/Customer_retention
Als zulke telefoontjes enkele percenten van de klanten terughaalt, is het voor Telenet nuttig.
Voor de rest beseft Telenet maar al te goed dat ze duur zijn. Ze zullen pas goedkoper worden als er elk jaar opnieuw 100 000 klanten opzeggen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:Ze zullen pas goedkoper worden als er elk jaar opnieuw 100 000 klanten opzeggen.
Nooit dus :lol:
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Klopt, heb ik ook gehad na mijn overstap van telenet naar EDPnet :-) Ze konden uiteindelijk alleen maar zeggen dat ze mijn keuze voor EDPnet wel snapten.. ;-)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik ben een jaar ofzo geleden mijn Play gaan opzeggen in een telenet center.
Die man moest daarvoor bellen, enja, zelfs in het center moest ik ook nog ns aan de telefoon gaan met die dienst, en dezelfde argumentering nogmaals aframmelen, waarop mij zowaar een volledig wigo werd voorgesteld.
Ik heb die dan maar effe duidelijk gemaakt dat het de bedoeling was om minder geld aan telenet te geven, en niet meer.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Kan je dat niet gewoon afzetten in mijn.telenet.be ?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

raf1 schreef:
Slafes schreef:Hopelijk hebben zulke bevragingen dan ook enig nut, anders, schrap die kostenpost...
Bedoeling van zulke telefoontjes is dat klanten hun opzeg alsnog annuleren. Met een gericht scenario polsen ze of de klant nog vatbaar is om bij Telenet te blijven. ==> https://en.wikipedia.org/wiki/Customer_retention
Als zulke telefoontjes enkele percenten van de klanten terughaalt, is het voor Telenet nuttig.
Voor de rest beseft Telenet maar al te goed dat ze duur zijn. Ze zullen pas goedkoper worden als er elk jaar opnieuw 100 000 klanten opzeggen.
Er is op geen enkel moment sprake geweest dat die dame me een abo bij Telenet wou aansmeren, ondanks dat ik Telenet een zeer hoge score gaf van klanttevredenheid.

Ze haspelde gewoon netjes haar vragen af en gaf af en toe ook persoonlijke commentaar. :)

Het is ondertussen ook al 4 maand geleden dat ik Telenet opgezegd heb...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

raf1 schreef:Voor de rest beseft Telenet maar al te goed dat ze duur zijn. Ze zullen pas goedkoper worden als er elk jaar opnieuw 100 000 klanten opzeggen.
Andere providers hebben ook zo'n dienst, hoor.
Bij Canal Digitaal, de Nederlandse grote broer van TV Vlaanderen, doen ze plots heel interessante voorstellen op het moment dat iemand opzegt.
Dat staat regelmatig op sat4all te lezen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

boulder schreef:
raf1 schreef:Voor de rest beseft Telenet maar al te goed dat ze duur zijn. Ze zullen pas goedkoper worden als er elk jaar opnieuw 100 000 klanten opzeggen.
Andere providers hebben ook zo'n dienst, hoor.
Bij Canal Digitaal, de Nederlandse grote broer van TV Vlaanderen, doen ze plots heel interessante voorstellen op het moment dat iemand opzegt.
Dat staat regelmatig op sat4all te lezen.
toen ik m'n belgqacomrommel buitengooide kreeg ik ook zo'n telefoon
begon die over een internetabbo terwijl ik internet gewoon behouden had :)

tot daar het geïnformeerd zijn
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Dat soort telefoontjes krijg ik gemiddeld 2x per jaar van Telenet. Altijd hetzelfde verhaal "maar U was toch tevreden ect ect".
"Ja, maar het was te duur voor ons".
Dan komt er altijd een voorstel van hun kant van "we hebben nu een promotie ect ect". Ik vraag dan altijd doodgewoon : "best, hoeveel kost ons een all-in zonder GSM, met extra TV zenders, en met 3 decoders". Dan vertel ik wat ik nu betaal hiervoor en dan is het gesprek al min of meer ten einde en hoor variaties van "nee, daar kunnen wij inderdaad geen beter voorstel voor doen".

Proximus belt _ook_ minstens 2 maal per jaar met een hele uitleg over het doorlichten van onze rekeningen bij de concurrentie teneinde een beter voorstel te maken .... waarop ik droog zeg dat ik al meer als 2 jaar Proximus klant ben. "oh dat moeten we dan nog aanpassen want die informatie hadden we niet". .... half jaar later ?
Yep, Hetzelfde telefoontje.

Ach ja.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Toen ik weg was bij Proximus (en bij Scarlet zat) kreeg ik ook regelmatig een telefoontje.
Hoe ze alles goedkoper konden doen.
Meestal gaf ik hen dan een opsomming van wat ik nu had, en dan waren ze rap overtuigd dat het toch niet goedkoper kon.

De laatste keer zei ik dat ik op dit moment geen Prime had, maar er wel aan dacht van dat te nemen, en dat ze dat bij Proximus niet hadden.
Begon die leugenaar van dat callcenter te vertellen dat ze dat bij Proximus ook hadden.
Hoezo? Prime bij Proximus.
"Ahja, maar bij ons noemt dat anders."
Begon die over een pack te vertellen met (toen nog) een zender als BBC Three, MGM en dergelijke.
Totaal niet vergelijkbaar dus met filmzenders à la Prime.
Ondertussen zit BBC Three al niet meer in het aanbod, natuurlijk.
En Prime heet ook geen Prime meer.
Maar het toont wel aan dat die televerkopers om het even welke smoes zouden gebruiken om u binnen te halen.

Ik word trouwens hoe langs om minder tolerant tegen televerkopers, of deur-aan-deur verkopers.
Hoe botter je bent, hoe rapper ze afdruipen.
Verzin je excuses ("het past nu niet"), dan komen zij wel af met tegenzetten ("oh, maar dan komen we morgen wel eens langs...").
Beter gewoon vlakaf zeggen dat het je niet intieresseert, dan ben je er direct vanaf.

Wat we eigenlijk nodig hebben is een massaal inzetten van 'bots'.
https://www.youtube.com/watch?v=UXVJ4JQ3SUw
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Ik ben nu 2 jaar weg bij telenet en jaarlijks krijg ik 2 a 3 brieven op mijn naam of van mijn vrouw met mooie promoties om terug te keren naar telenet.
No way!
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Lol, vandaag was het kermis. Proximus, Telenet, Artsen zonder Grenzen en Unicef, allemaal binnen een tijdspanne van 1 uur. :)
Eigenlijk zijn de enige organisaties waar wij lid van zijn die dit soort telefoontjes niet doen Natuurpunt en Sea Shepherd.

Maar ik vind dit niet erg : hoewel ik de boel wel een beetje volg is het nooit uit te sluiten dat een firma/organisatie/weet ik veel echt wel een leuke aanbieding heeft die ik anders zou missen. Dus dat extra telefoontje per half jaar vind ik zo erg niet eens en totaal niet de moeite om mij op een "bel mij niet" lijst te zetten.

Ik krijg trouwens veel meer "verkeerd verbonden" telefoontjes als "promo telefoontjes" omdat ons telefoonnummer op 1 nummer na identiek is aan een cargo firma .... dat zijn dan van die gesprekken als "hey Jeff, koan ik dienen container ven Maersk op den terminal 8B zette" ... en dan effe uitleggen dat ze het verkeerde nummer hebben gedraaid. Helaas is er ook een huisdokter met exact hetzelfde telefoon nummer maar een ander netnummer, daar krijgen we wel eens paniek-telefoontjes midden in de nacht door. Meest hilarische tot nu toe : 3 uur 's morgens : "Dokter, help, help, mijn vrouw moet nu bevallen". _Klik_. Ik kreeg niet eens de kans om te zeggen dat die brave man het verkeerde nummer had gedraaid.

Maar in ieder geval, een "bel mij niet" lijst helpt niet in dat soort gevallen, hé.

Telenet was vandaag wel bijzonder zeker van hun zaak. "MIjnheer, wat moet ik doen om U terug te krijgen als klant bij Telenet" (letterlijk).
"Denk niet dat dit op dit moment mogelijk is".
"Oh onderschat ons niet, we hebben een speciale promotie om oud-klanten terug te halen" (letterlijk)
"Ok, Telenet kan me terug hebben als ik dezelfde diensten kan krijgen aan dezelfde prijs".
De man was nog altijd heel zeker van zijn zaak, en was niet onder de indruk toen ik zei dat ik nu 67€ betaal en bij Telenet voor hetzelfde minimaal het dubbele.

Dus ik som op : 3 TV decoders + ongelimiteerd internet + vaste lijn + extra zender pakket + 2 gig dataSim. 67€. (yep, die TV decoders zijn 2e hands gekocht, 3 voor 75€ dus die zijn al lang terugbetaald).
"neen, daar kunnen we inderdaad niet in de buurt van komen, ik noteer het zo, prettige dag nog".

Dacht bij mezelf : tot over 6 maanden. :D

Ik doe dit eigenlijk zelfs een beetje ter lieve van huidige Telenet klanten : als genoeg mensen dit doen zorgt dit (heel) misschien op de statistieken die Telenet zonder twijfel trekt uit dit soort gesprekken voor het besef dat een groeiend aantal klanten wel degelijk "op de kleintjes moet letten" en "niet alle Belgen liever met een BMW als met een Citroën rijden", en dat Telenet dit soort klanten als ons finaal kwijt speelt met de huidige prijspolitiek.

Kans dat het iets uitmaakt : quasi nul, dat weet ik best en het is naïef van mij om iets anders te hopen, maar _niets_ doen, daar zal het resultaat _altijd_ nul van zijn voor iedereen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik krijg gelukkig nauwelijks telefoons.
Meestal omdat ik mijn nrs nooit achterlaat ergens, en ik niet "in den telefoonboek sta".
Voor de rest is er op de vaste lijn een klein antwoordapparaatje dat in een default amerikaanse stem vrij kort "leave your message after the beep" zegt, waarop er dan meestal ingehaakt wordt.
Dan is het meestal de hele week vanda, elke dag rond ongeveer hetzelfde uur een niet ingesproken boodschap, en dan stopt het terug.
Zij die niks achterlaten, moeten geen mirakels verwachten.
Ik neem nooit zelfde telefoon op voor nummers die ik niet ken (en op de vaste lijn is er geen nummerherkenning, dus neem ik nooit op).
Eerst voorbij "de secretaresse" passeren, en dan zien we wel :-)

Binnenkort ns de rekensom doen om van whoppa naar whop te downgraden, wegens onhoudbaar duur aan het worden.
Voor de downstream snelheid hoeft het zo niet, 100 of 200 mbps, dat gebruik ik in de praktijk zelden volledig.
Maar de prijsverhogingen electriciteit, water, en huur, hebben al meer dan de loonsverhoging opgeslokt, en dan vergeet ik er nog andere. Dus t zal ergens van moeten komen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”