nieuwe telenet installatie

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1838
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 354 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik denk er aan om een 2e Internet installatie te nemen, een Fibernet 100 bijv. Ik heb momenteel geen kabel in huis. Er is wel ooit een kabel geweest maar die is lang geleden, voor ik het huis kocht, ergens verdwenen onder de oprit en komt nergens binnen.

Je hoort me al afkomen. Hoort dit bij "gratis installatie"? Maw de kabel binnen in huis krijgen?

Ten tweede, wat is de beste procedure momenteel voor een modem-only te krijgen?
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

fryelectro schreef: Hoort dit bij "gratis installatie"? Maw de kabel binnen in huis krijgen?
Neen, de tijdelijke promotie "gratis installatie" is alleen van toepassing als de kabel reeds binnenkomt in huis.

Als de kabel niet binnenkomt, moet je de nodige voorbereidingen treffen op privé-domein, wat je juist moet doen staat uitgelegd in de Telenet-kabelbrochure.

Het aansluiten van de aftakkabel op de Telenet-paddenstoel kost 50 euro.
fryelectro schreef:Ten tweede, wat is de beste procedure momenteel voor een modem-only te krijgen?
- in een Telenet Center bestellen en aangeven dat je een modem-only nodig hebt, niet telefonisch, niet online want de modem-only kennen ze daar niet
- zelf aanwezig zijn tijdens de installatie en dubbelchecken wat de installateur doet
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

raf1 schreef:[..]
- zelf aanwezig zijn tijdens de installatie en dubbelchecken wat de installateur doet
Dit is het belangrijkste.

Heb bij de bestelling 2x opgegeven dat ik modem only wou. Technieker had all in one mee naar binnen. Goed dat ik het nog eens navroeg. Heb nu een modem only. Technieker heeft er wel geen spel van gemaakt. Sleutelwoorden: alarm systeem met VoIP. (doet er niet toe dat in mijn geval die VoIP door een eigen ATA verzorgd wordt)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

raf1 schreef:
fryelectro schreef:Ten tweede, wat is de beste procedure momenteel voor een modem-only te krijgen?
- in een Telenet Center bestellen en aangeven dat je een modem-only nodig hebt, niet telefonisch, niet online want de modem-only kennen ze daar niet
- zelf aanwezig zijn tijdens de installatie en dubbelchecken wat de installateur doet
Inderdaad. Hoewel je kan geluk hebben, is dit je beste manier van werken om te slagen.
Ik wil daarbij meegeven dat het een echt telenet center moet zijn, geen servicepunt dat door derden gerund wordt.
Dat aanwezig zijn is ook zeer belangrijk; de kans is zeeeeeer groot dat de technieker (deels uit gewoonte of omdat ie de instructies niet gekregen of gelezen heeft) gewoon met een hgw binnenwandelt.
Vaak zal hij niet moeilijk doen, soms wel; dan is het belangrijk dat je voet bij stuk houdt en sterk in je schoenen staat.
Moest het echt niet lukken, hoewel die kans redelijk klein is: je moet bereid zijn om hem desnoods terug naar huis te sturen zonder internet, maar geef onder geen beding toe.

Handig is ook bv om een grote professionele switch (of andere IT apparatuur) zichtbaar naast het aansluitpunt op te stellen, om de juiste "sfeer" te scheppen.
Als je niet graag hebt dat de installateur in je muren gaat zitten boren (daar doen ze moeilijk over, want ze zijn verplicht de installatie "af te werken"), zet dan een stuk vezelplaat of triplex ofzo klaar waarop de installateur zijn ding kan doen, en beweer dat je die plaat zelf wel zal bevestigen.

Veel geluk verder :-)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”